Atzinums

Projekta ID
22-TA-3133
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izziņas 2. punktā skaidrots, ka, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku atbilstības likuma 9. panta pirmajā daļā (nākotnes redakcijā) noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam, plānots sagatavot vairākus Ministru kabineta noteikumu projektus. Tomēr vēršam uzmanību, ka ne no noteikumu projekta teksta, ne no tā anotācijas šāds secinājums neizriet. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar izziņas 2. punktā sniegto skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projektā nodrošināt vienveidīgu un konsekventu terminoloģiju attiecībā uz to, vai iesniedzams ir iesniegums vai pieteikums (sk. tai skaitā noteikumu projekta 2.1. apakšpunktā ietverto atsauci uz noteikumu projekta 11. punktu, 11. punktu, noteikumu projekta 1. pielikuma nosaukumu u.c.). Norādām, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju (turpmāk - regula Nr. 1379/2013) iesniedzams ir pieteikums, kādēļ lūdzam lietot minētajā regulā izmantoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam lietot regulā Nr. 1379/2013 izmantoto terminoloģiju un noteikumu projektā konsekventi norādīt uz ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 7. punktā ietverto iebildumu un atkārtoti lūdzam noteikumu projekta 6.1. apakšpunktā norādīt vienīgi uz attiecīgās ražotāju organizācijas vai starpnozaru organizācijas nosaukumu un adresi, izvairoties no norādes uz ziņām, kas ir liekvārdība.
Piedāvātā redakcija

"6.1. attiecīgās ražotāju organizācijas vai starpnozaru organizācijas nosaukumu un adresi;"
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kas varētu būt noteikumu projekta 6.4. apakšpunktā minētie dati un informācija, ko iesniedzējs varētu uzskatīt par būtisku, nepieciešamības gadījumā norādot piemērus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka no noteikumu projekta 7. punkta redakcijas nav viennozīmīgi saprotama Lauku atbalsta dienesta (turpmāk – dienests) rīcība pēc tajā minētā iesnieguma saņemšanas. Proti, nav saprotams, vai dienests tikai pārskata attiecīgās ražotāju organizācijas vai starpnozaru organizācijas iesniegumu un tam pievienotos dokumentus un informē Zemkopības ministriju par to, ka šāds iesniegums saņemts, vai arī pieņem lēmumu par iesniedzēja atbilstību noteikumu prasībām. Skaidrojam, ka normatīvā akta tekstam jābūt skaidram, nepārprotamam un viennozīmīgam. Veidojot normatīvā akta tekstu, ne tikai jācenšas skaidri un precīzi identificēt subjektu un darbību, bet arī jāizvērtē, vai tiesību normu adresāts, lasot un interpretējot normatīvā akta tekstu, sapratīs tā mērķi (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.).
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 7. punktu, nodrošinot skaidru un nepārprotamu tiesisko regulējumu, vienlaikus papildinot noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saistībā ar izziņas 13. punktā ietverto iebildumu atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar tiesību normās balstītu un izvērstu pamatojumu tam, kā, neparedzot oficiālu publikāciju, kā arī nepārņemot nacionālajā tiesību sistēmā attiecīgos paplašinātos noteikumus, tiek nodrošinātas ražotāju un tirgus dalībnieku (kuras nav ražotāju organizācijas vai starpnozaru organizācijas locekļi) tiesības zināt savas tiesības paplašināto noteikumu piemērošanas gadījumā, ņemot vērā, ka tieši dalībvalstis ar noteiktiem pasākumiem attiecīgos noteikumus var padarīt saistošus minētajiem subjektiem. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Papildus lūdzam noteikumu projektā un tā anotācijā skaidrot, kādā termiņā paplašinātie darbības nosacījumi izvietojami, tai skaitā vai tie izvietojami pēc Eiropas Komisijas lēmuma (tai skaitā vai par lēmuma pieņemšanu ražotāju organizācija un starpnozaru organizācija tiek informēta) un pirms šo noteikumu piemērošanas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka regulas Nr. 1379/2013 24. pants paredz, ka dalībvalsts var nolemt, ka tirgus dalībniekiem, kuri nav organizācijas locekļi, ir jāsedz ražotāju organizācijai vai starpnozaru organizācijai visas izmaksas vai daļa izmaksu, kuras to locekļiem radušās to noteikumu piemērošanas dēļ, kas attiecināti uz tiem tirgus dalībniekiem, kas nav organizācijas locekļi, lūdzam noteikumu projekta 9. punktā norādīt, vai ir sedzamas visas izmaksas vai kāda daļa no izmaksām ir sedzama.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saistībā ar izziņas 17. punktā ietverto iebildumu atkārtoti lūdzam saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta otro daļu papildināt noteikumu projektu ar regulējumu, kas paredz, ka:
1) informācija, kas iekļaujama ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanas pieteikuma veidlapā, ir ietverta Komisijas 2013. gada 17. decembra Īstenošanas regulas (ES) Nr. 1419/2013 par ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanu, ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumu paplašināšanu un sliekšņa cenu publicēšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju I pielikumā;
2) ražošanas un tirdzniecības plānu forma un struktūra ir noteikta Eiropas Komisijas 2013. gada 17. decembra Īstenošanas regulas (ES) Nr. 1418/2013 par ražošanas un tirdzniecības plāniem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju, I pielikumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam precizēt noteikumu projekta 14. punkta pirmo teikumu, nosakot, ka dienests noteikumu projekta 13. punktā minētajā gada ziņojumā iekļauto pasākumu izpildi izvērtē 60 dienu laikā pēc saņemšanas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 21. punktā ietverto iebildumu. Norādām, ka regulas Nr. 1379/2013 28. panta 7. punkts neparedz dalībvalstīm noteikt konkrētus neatbilstības apmērus, balstoties uz kuriem var lemt par atzīšanas atsaukšanu, līdz ar to 14. punkta regulējums, kas šādus apmērus paredz, ir novērtējams kā šķērslis regulas tiešai piemērošanai un tādēļ ir precizējams.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, skaidrojot arī to, kādēļ ir izmantota Eiropas Savienības regulās paredzētā rīcības brīvība un kā tā ir izmantota (neaprobežojoties ar atsaucēm uz noteikumu projekta vienībām, ar kurām rīcības brīvība tiek izmantota).
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.2. apakšpunktu lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu, piemēram, noteikumu projekta 7. punktu, novēršot tehnisku kļūdu ("organizācijastās"), tāpat līdzīgi novēršot tehniskas kļūdas arī cituviet, piemēram, 5. punkta ievaddaļā ("ganizācijas").
Piedāvātā redakcija
-
14.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt lēmuma projektu atbilstoši Valsts Kancelejas 2021. gada 15. oktobra vēstulē Nr. 2021-7.3.1./124-2466 "Par Ministru kabineta sēdes protokollēmumu projektu gatavošanu" 1. punktā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-