Projekta ID
23-TA-161Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas siltumuzņēmumu asociācija"
Atzinums iesniegts
02.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Nosaukumā ir minēta tikai elektroenerģija, kas var maldināt, ka šie Ministru kabineta noteikumi un to grozījumi nav attiecināmi uz siltumenerģijas ražošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
No Grozījumu projekta dokumentiem ir saprotams, ka Zemkopības ministrija ir izvērtējusi, ka visa Latvijā audzētā biomasa ir atbilstoša ilgtspējas kritērijiem. Attiecīgi būtu loģiski, ka shēmas ietvaros tiek apliecināts, ka tās izcelsme ir Latvija. Komersanta (centralizētās siltumapgādes uzņēmuma (CSA)) atbildība sākas pie katlu mājas vārtiem. Biomasas izmantotājs (sadedzinātājs / CSA uzņēmums) nevar apliecināt, vai biomasas izcelsmes valsts ir Latvija vai kāda cita valsts un vai tā līdz vārtiem ir atvesta legālā ceļā. Šī informācija ir zināma tikai piegādātājam un attiecīgi ir nosakāma par piegādātāja atbildību. Noteikumi un šis grozījumu projekts šobrīd uzliek pienākumu CSA uzņēmumam izsekot katras kravas ceļu no meža līdz kurinātavai, neesot šim procesam pat tuvumā.
CSA uzņēmumi informē, ka apkures sezonā vienas dienas laikā var tikt piegādātas pat līdz 50 kravām no vairāk nekā 10 piegādātājiem. Attiecīgi, shēmas darbības nodrošināšanai nepieciešami papildus resursi un laiks, kas nav uzņēmumu rīcībā. Atkārtoti norādām, ka izcelsmes apliecinājuma dokumentācijas sagatavošana un iesniegšana ir jānosaka par piegādātāju atbildību!
Tāpat norādām, ka esošajos kurināmā piegādes līgumos nav paredzēts, ka piegādātājiem būtu jāsniedz šāda papildus informācija, un nav arī zināms kā to panākt. Kā risinājums varētu būt konkrētu apliecināšanas dokumentu paraugu izstrāde un piegādātāja kā atbildīgās puses noteikšana.
Tāpat nav skaidrs, kāda informācija ir jāiekļauj komersanta shēmā, lai ikviens auditors to atzītu par šiem MK noteikumiem atbilstošu.
- Ņemot vērā, ka kurināmā piegādes līgumi 2022./ 2023. gada apkures sezonai ir noslēgti jau vismaz pusgadu atpakaļ, noteikt, ka laika periodā no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 30.jūnijam, piegādātāji var rakstiski apliecināt, ka piegādātās biomasas izcelsmes valsts ir Latvija.
- Izstrādāt un pievienot kā pielikumus šiem MK noteikumiem biomasas izcelsmes apliecināšanas dokumentu paraugus un noteikt, ka atbildīgie par šo dokumentu aizpildīšanu un iesniegšanu ir piegādātāji.
CSA uzņēmumi informē, ka apkures sezonā vienas dienas laikā var tikt piegādātas pat līdz 50 kravām no vairāk nekā 10 piegādātājiem. Attiecīgi, shēmas darbības nodrošināšanai nepieciešami papildus resursi un laiks, kas nav uzņēmumu rīcībā. Atkārtoti norādām, ka izcelsmes apliecinājuma dokumentācijas sagatavošana un iesniegšana ir jānosaka par piegādātāju atbildību!
Tāpat norādām, ka esošajos kurināmā piegādes līgumos nav paredzēts, ka piegādātājiem būtu jāsniedz šāda papildus informācija, un nav arī zināms kā to panākt. Kā risinājums varētu būt konkrētu apliecināšanas dokumentu paraugu izstrāde un piegādātāja kā atbildīgās puses noteikšana.
Tāpat nav skaidrs, kāda informācija ir jāiekļauj komersanta shēmā, lai ikviens auditors to atzītu par šiem MK noteikumiem atbilstošu.
- Ņemot vērā, ka kurināmā piegādes līgumi 2022./ 2023. gada apkures sezonai ir noslēgti jau vismaz pusgadu atpakaļ, noteikt, ka laika periodā no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 30.jūnijam, piegādātāji var rakstiski apliecināt, ka piegādātās biomasas izcelsmes valsts ir Latvija.
- Izstrādāt un pievienot kā pielikumus šiem MK noteikumiem biomasas izcelsmes apliecināšanas dokumentu paraugus un noteikt, ka atbildīgie par šo dokumentu aizpildīšanu un iesniegšanu ir piegādātāji.
Piedāvātā redakcija
-