Projekta ID
25-TA-2540Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.12.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Izziņas 4.punktā, sniedzot skaidrojumu uz Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, norādīts, ka: "Apstākļos, kad attiecīgais īpašums ir nepieciešams teritorijas, kurai noteikts nacionālo interešu objekta statuss, stratēģiski svarīga infrastruktūras objekta attīstībai, rīkot publisku izsoli būtu pretēji labai pārvaldībai, neatbilstoši Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā noteiktai lietderīgai rīcībai ar publiskas personas līdzekļiem un mantu."
Vēršam uzmanību, ka izziņā norādītais attiecībā par Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā noteikto lietderīgo rīcību ar publiskas personas līdzekļiem un mantu, nav korekts, t.sk. šajā gadījumā valsts manta netiek atsavināta un nodota īpašumā privātpersonai par iespējami augstāku cenu ( kā tas ir norādīts anotācijā). Lūdzam attiecīgi precizēt gan anotāciju, gan izziņā norādīto.
Vienalaikus informējam, ka attiecīgā projekta virzītājs, t.i., Satiksmes ministrija ir pilnībā atbildīga par virzītā rīkojuma projekta virzību, t.sk. tiesisku/ lietderīgu rīcību ar publiskas personas mantu.
Vēršam uzmanību, ka izziņā norādītais attiecībā par Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā noteikto lietderīgo rīcību ar publiskas personas līdzekļiem un mantu, nav korekts, t.sk. šajā gadījumā valsts manta netiek atsavināta un nodota īpašumā privātpersonai par iespējami augstāku cenu ( kā tas ir norādīts anotācijā). Lūdzam attiecīgi precizēt gan anotāciju, gan izziņā norādīto.
Vienalaikus informējam, ka attiecīgā projekta virzītājs, t.i., Satiksmes ministrija ir pilnībā atbildīga par virzītā rīkojuma projekta virzību, t.sk. tiesisku/ lietderīgu rīcību ar publiskas personas mantu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka gan sabiedrības vajadzībām atsavināmā nekustamā īpašuma "Starptautiskā lidosta "Rīga"" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 002 0007) daļu - zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 002 0097) 0,1166 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 002 0098) 0,1260 ha platībā – Mārupes pagastā, Mārupes novadā, tirgus vērtība noteikta uz 2025.gada 16.aprīli, gan arī kompensējamā valsts nekustamā īpašuma "P133 1B " (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 002 0093) Mārupes pagastā, Mārupes novadā, tirgus vērtība noteikta (aktualizēta) uz 2025.gada 16.aprīli, un ievērojot to, ka nekustamā īpašuma tirgus vērtējums ir aktuāls 6 mēnešus, aicinām aktualizēt abu - gan sabiedrības vajadzībām atsavināmā nekustamā īpašuma novērtējumu, gan kompensējamā nekustamā īpašuma novērtējumu.
Vienlaikus, attiecībā par kompensējamā valsts nekustamā īpašuma konkrētām domājamām daļām, lūdzam Satiksmes ministrijai veikt un lūgt sertificētam vērtētājam veikt kompensējamo domājamo daļu novērtējumu.
Vienlaikus, attiecībā par kompensējamā valsts nekustamā īpašuma konkrētām domājamām daļām, lūdzam Satiksmes ministrijai veikt un lūgt sertificētam vērtētājam veikt kompensējamo domājamo daļu novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam paredzēt rīkojuma projektā, kompensējot valsts nekustamā īpašuma "P133 1B"(nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 002 0093) Mārupes pagastā, Mārupes novadā " domājamās daļas, atsavinot sabiedrības vajadzībām nepieciešamo nekustamo īpašumu no privātpersonas, vienošanos ar privātpersonu ( Lidostu) arī par kopīpašuma lietošanu, t.sk. ka uz valsts nekustamā īpašuma zemes vienības esošā inženierbūve netiek skarta un nodota Lidosta lietošanā, t.i., ka Lidostai lietošanā būs tikai zemes vienība. Lūdzam papildināt arī anotāciju ar attiecīgo informāciju un skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļā "Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?" norādīts, jā, un sniegts apraksts, proti, ka: "Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai. Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums (15. panta 1.1 daļa konkrētā situācijā nav attiecināma). Savukārt likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums. {..}
Lūdzam sniegt skaidrojumu par anotācijā norādīto informāciju, ņemot vērā, ka nav skaidra minētās informācijas sasaiste ar citiem alternatīvajiem risinājumiem, tā kā rīkojuma projekts paredz atsavināt sabiedrības vajadzībām no privātpersonas nekustamā īpašuma daļu, kompensējot ar valsts nekustamā īpašuma domājamām daļām.
Lūdzam sniegt skaidrojumu par anotācijā norādīto informāciju, ņemot vērā, ka nav skaidra minētās informācijas sasaiste ar citiem alternatīvajiem risinājumiem, tā kā rīkojuma projekts paredz atsavināt sabiedrības vajadzībām no privātpersonas nekustamā īpašuma daļu, kompensējot ar valsts nekustamā īpašuma domājamām daļām.
Piedāvātā redakcija
-
