Atzinums

Projekta ID
22-TA-424
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam likumprojekta anotācijā izvērsti skaidrot, kā likumprojekta 5. pantā izteiktajā Autopārvadājumu likuma (turpmāk - likums) 29. panta piektajā daļā paredzētie grozījumi ietekmēs saimnieciskās darbības veicējus, kuri atbilstoši likumprojektam vairs nevarēs veikt pasažieru komercpārvadājumus ar noteiktiem autotransporta līdzekļiem, nepieciešamības gadījumā papildinot likumprojektu ar atbilstošiem pārejas noteikumiem vai atlīdzības mehānismu, nodrošinot tiesiskās paļāvības principa un minēto personu pamattiesību uz īpašumu ievērošanu. Paužam bažas, ka likuma 29. panta piektās daļas 2. un 3. punktā paredzētais tiesiskais regulējums (arī ciktāl netiek paredzēts, ka pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru un vieglo automobili var veikt arī ar laika periodā no 2009. gada 1. janvāra līdz 2011. gada 31. decembrim reģistrētu autotransporta līdzekli) šobrīd varētu būt pretrunā ar tiesiskās paļāvības principu un nesamērīgi aizskart minēto saimnieciskās darbības veicēju pamattiesības uz īpašumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no likumprojekta 5. panta un tā anotācijas nav saprotams pamatojums, kādēļ pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru un vieglo automobili nevar veikt arī ar laika periodā no 2009. gada 1. janvāra līdz 2011. gada 31. decembrim reģistrētu autotransporta līdzekli, izpildot noteiktus nosacījumus. Attiecīgi lūdzam sniegt pamatotu skaidrojumu likumprojekta anotācijā vai precizēt likumprojekta 5. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un salāgot likumprojekta anotācijā minēto, ka likumprojekts paredz noteikt, ka pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru un vieglo automobili var izmantot autotransporta līdzekli, kuram, ja izlaiduma gads ir pēc 2011. gada 31. decembra, radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzuma gramos (g) uz vienu kilometru (km) nepārsniedz 150 gramus, ar likumprojekta 5. pantā izteiktā likuma 29. panta piektās daļas 2. punktā minēto, kas paredz, ka automobiļa, kas pirmo reizi reģistrēts pēc 2011. gada 31. decembra,  radīto oglekļa dioksīda (CO2) izmešu maksimālais daudzums gramos uz vienu kilometru nepārsniedz attiecīgi 140 vai 190 gramus, atkarībā no sēdvietu skaita.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam likumprojekta 5. pantā izteiktajā likuma  29. panta piektajā daļā izslēgt atsauci uz Eiropas jaunā braukšanas cikla metodi un pasaulē saskaņoto vieglo transportlīdzekļu testēšanas procedūru vai atsaukties uz tieši piemērojamiem ārējiem normatīvajiem aktiem (normatīvo aktu jomu), kuros minētā metode un procedūra ir skaidrota. Alternatīvi lūdzam skaidrot minētās metodes un procedūras pieejamību valsts valodā un saistošo spēku attiecībā uz privātpersonām likumprojekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likumprojekta anotācijā norādīts, ka, ņemot vērā Eiropas Savienības noteiktos ambiciozos mērķus klimata jomā, lai tos izpildītu, nepieciešami papildu pasākumi autotransporta jomā, līdz ar to papildu vides prasību noteikšana arī taksometru jomā ir likumsakarīga. Saistībā ar minēto lūdzam likumprojekta anotācijā skaidrot, vai ar likumprojektu paredzēts ieviest Eiropas Savienības tiesību aktu prasības, attiecīgā gadījumā atbilstoši papildinot likumprojekta anotācijas 5. sadaļu ar skaidrojumu par konkrētā tiesību akta ieviešanu vai pārņemšanu likumprojekta, ievērojot Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-