Atzinums

Projekta ID
23-TA-3070
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Sporta izglītības iestāžu "Direktoru padome""
Atzinums iesniegts
22.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izglītības likumā ir noteikts, ka profesionālās ievirzes izglītība ir līdztekus pamatizglītības vai vidējās izglītības pakāpei, tomēr iebilstam pret 4.punktu. Ievērojot Ministru kabineta noteikumu Nr.885 1.pielikumā noteikto, sporta veidos ir atšķirīgi programmas uzsākšanas vecumi, līdz ar to visos sporta veidos nav iespējams strikti nodalīt, lai 20V programma būtu līdztekus pamatizglītības posmam un 30V – vidējās izglītības posmam. Tādēļ šis punkts būtu jākoriģē atbilstoši reālajai situācijai iestādēs.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Piedāvājums: Nosaukt 30V 4 gadu apguves programmu ar 3696 mācību stundām, kā 30V padziļināta apguve.  Un ieviest 40V profesionālās ievirzes apguves programmu
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
objektivitātes princips – mācību snieguma vērtējums atspoguļo izglītojamā sniegumu vērtēšanas brīdī attiecībā pret konkrētiem sasniedzamajiem rezultātiem (zināšanas, izpratne, prasmes mācību jomā, caurviju prasmes), ikviena izglītojamā sniegumam piemērojot līdzvērtīgus nosacījumus, ikviena izglītojamā sniegumam piemērojot līdzvērtīgus nosacījumus (svītrot -atkārtojas 2 x)
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izteikt šādā redakcijā
Piedāvātā redakcija
Iestādes vadītājs apstiprina mācību plānu ar kopējo mācību stundu skaitu mēnesī un mācību gadā.
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
profesionālās ievirzes sporta izglītībā nav mācību priekšmeti, kā tas ir vispārējā izglītībā.
 
Piedāvātā redakcija

“obligātuma princips – izglītojamam nepieciešams iegūt vērtējumu attiecīgajā izglītības programmā”

 
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
diagnosticējošā vērtēšana – lai izvērtētu izglītojamā mācīšanās stiprās un vājās puses un noskaidrotu izglītojamā mācīšanās vajadzības un nepieciešamo atbalstu. Diagnosticējošo vērtēšanu īsteno:diagnosticējošā vērtēšana – lai izvērtētu izglītojamā mācīšanās stiprās un vājās puses un noskaidrotu izglītojamā mācīšanās vajadzības un nepieciešamo atbalstu. (jādzēš -atkārtojas 2 X) Diagnosticējošo vērtēšanu īsteno:
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
iestādes vadība, lai pilnveidotu profesionālās ievirzes izglītības mācību saturu un sniegtu metodisko atbalstu izglītības iestādes pedagogiem mācību procesa nodrošināšanā.
Piedāvātā redakcija
-