Atzinums

Projekta ID
24-TA-1254
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Finanšu nozares asociācija
Atzinums iesniegts
09.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sabiedrības "Altum" garantijas
Sabiedrība “Altum” piešķirs garantijas kredītiestāžu izsniegtajiem aizdevumiem dzīvokļu īpašniekiem energoefektivitātes paaugstināšanas projektu īstenošanai. Aizdevumiem, kuriem tiks piešķirtas garantijas, attiecināmās izmaksas un projektu īstenošanas nosacījumi ir tādi paši kā sabiedrības “Altum” izsniegtajiem aizdevumiem un kā noteikts šo noteikumu projektā. Garantiju varēs saņemt par aizdevumu attiecināmajām izmaksām un, ja kredītiestāde izsniegs aizdevumu arī  izmaksām, kas nav attiecināmas finansēšanai no EAF, piemēram, PVN vai teritorijas labiekārtošanas izmaksām, par šīm izmaksām garantija netiks piešķirta un tās jānošķir atsevišķā aizdevumā. Kredītiestādēm būs jānodrošina, ka ir izsekojami no aizdevuma veiktie maksājumi un nodalāmas projekta attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas nav attiecināmas finansēšanai no EAF.


Lūdzam šo rindkopas daļu svītrot, jo tas nav MK noteikumu regulējuma jautājums. Bankas visās atbalsta programmās ir finansējušas neattiecināmās izmaksas, tās nodalot, slēdzot atsevišķu aizdevuma līgumu. Šo regulē bankas iekšēji atbilstoši produktu aprakstiem, procesiem.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sabiedrības "Altum" aizdevums
Sabiedrība "Altum" izvērtē dzīvokļu īpašnieku aizdevuma atmaksāšanas iespējas, balstoties uz sabiedrības "Altum" iekšējiem noteikumiem, kuri būs saskaņā ar šo noteikumu prasībām,  ņemot vērā tostarp projekta izmaksas un finansēšanas avotus, risku analīzi, aizdevuma atmaksas nosacījumus, paredzamos aizdevuma maksājumus, kredītrisku un kredītvēsturi, kā arī citus aspektus, pēc līdzīgiem principiem kā to veic privātā sektora kredītiestādes.
Par atbalsta piešķiršanas dienu dzīvokļu īpašniekiem uzskatāma diena, kad sabiedrība “Altum” pieņem lēmumu par aizdevuma vai garantijas piešķiršanu, kurā ir noteikts atbalsta maksimālais apjoms un maksimālā pieejamā kapitāla atlaide, tai skaitā par atbalstu tehniskās dokumentācijas piešķiršanai. Sabiedrības "Altum" lēmums nav administratīvs akts. Aizdevumu, t.sk., kapitāla atlaidi vai paralēlo aizdevumu, t.sk., kapitāla atlaidi sniedz sabiedrība "Altum", noslēdzot ar komersantu civiltiesisku līgumu. Garantijas piešķiršanas gadījumā sabiedrība “Altum” slēdz civiltiesisku līgumu par kapitāla atlaides saņemšanas nosacījumiem garantētajam aizdevumam.
Saimnieciskās darbības veicēja novērtēšanu pēc iekšējās kredītreitinga sistēmas veic sabiedrība "Altum".

Lūdzam svītrot otrajā rindkopā vārdus “vai paralēlo aizdevumu”…. MKN projekta Atbalsta definīcijā nav paredzēts paralēlais aizdevums, kā arī ir jau diskutēts un argumentēts iepriekšējās programmās, ka paralēlais aizdevums nav piemērots daudzdzīvokļu dzīvojamo māju atjaunošanas procesā, jo sadārdzina administrēšanas izmaksas, ir papildus slogs dzīvokļu īpašniekiem. Papildus varam minēt, ja programmā ir paredzēts realizēt projektus ar mazāku obligāti sasniedzamo mērķi, kas nozīmē mazāku projektu apjomu, tad paralēlais aizdevums nav izdevīgs risinājums maza apmēra projektiem. Paralēlais aizdevums  būtu piemērots lielāka mēroga projektiem, piemēram, arī ESKO piesaistes gadījumos.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Projektu finansēšana
Līdzšinējā prakse daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanas programmās, tai skaitā arī 1.2.1.1.i. investīcijas ietvaros, paredz, ka pilnvarotā persona piesakās finansējuma saņemšanai pie cita finansētāja. Ja attiecināms, tad cits finansētājs izsniedz apliecinājumu. Apliecinājumu izsniedz 20 darbdienu laikā no pilnvarotās personas pieteikuma un citu nepieciešamo dokumentu iesniegšanas cita finansētāja aizdevuma saņemšanai. Ja cits finansētājs nesniedz apliecinājumu 20 darbdienu laikā no šo dokumentu saņemšanas, uzskatāms, ka cits finansētājs ir apliecinājis, ka dzīvokļu īpašnieki var pieteikties aizdevumam sabiedrībā "Altum".
Ministru kabineta Izaugsmes, konkurētspējas un produktivitātes  (IKP) tematiskās komitejas 2023.gada 17.augusta sēdē tika nolemts, ka, lai veicinātu finansējuma pieejamību Latvijā, sabiedrības "Altum" īstenotās atbalsta programmās nav nepieciešams saņemt cita finansētāja atteikumu, lai saņemtu sabiedrības "Altum" aizdevumu. Ņemot vērā iepriekš pausto, ir nepieciešams rast vienlīdzīgu pieeju ar citām sabiedrības "Altum" īstenotām atbalsta programmām un šo noteikumu projekta ietvaros neparedzēt cita finansētāja apliecinājumu izsniegšanu.
1.2.1.1.i. investīcijas ietvaros mazāk kā 10% projektus finansē citi finansētāji. Ja viens kreditors finansē projektu, tad cits kreditors nefinansēs viena rēķina citas izmaksas, piemēram, PVN. Līdz ar to prasība pēc cita finansētāja izziņas ir administratīvais slogs iedzīvotājiem un citiem finansētājiem.


Iebilstam pret šādu formulējumu. Bankas finansē daudzdzīvokļu dzīvojamo māju projektus 20 gadus, vairākkārt tās ir uzsvērušas, ka ilgtspējas finansēšanas ietvara ieviešanā šis ir prioritārais finansēšanas virziens. Bankas ir finansējušas lielāko daļu no ES fondu 2007.-2013. un 2014.-2020. periodu programmām, Altum attiecīgi nodrošinot ap 25% finansējumu šajās programmās.  Pieminēt tikai šogad finansēšanā uzsāktos ES Atveseļošanas projekta ietvaros 13 projektus, zinot, ka programmas ietvaros 2023.g. projekti nenonāca līdz finansēšanas posmam, nav korekti. Turklāt, pēc Altum sniegtās informācijas par šiem 13 projektiem 50% finansēja komercbankas. Lūdzam ministriju neakcentēt procesu sadarbībai ar banku kā atteikuma saņemšanas mērķi, vairākkārt esam akcentējuši, ka bankas mērķis ir piedāvāt finansējumu, un banka saņemot pieprasījumu finansējumam, nepieciešamos dokumentus, lemj par finansējuma piedāvājumu un to arī sniedz klientiem.
Saskaņā ar ALTUM likumu, Altum atbalstu sniedz tad, ja tirgus to nesniedz. Nav atbalstāms jau sākotnēji veidot atbalsta programmu, kas nedod tirgum pat iespēju saņemt pieprasījumu finansējumam un sniegt finansēšanas piedāvājumu, kas arī sniedz nepamatotas priekšrocības valstij piederošajai Altum.

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
2.1.1.1. investīcijas un projekta mērķis
Projektu līmeni tiek izdalīti divi sasniedzamo mērķu virzieni:
* vismaz 30 procentus kopējās primārās enerģijas ietaupījums no mājas kopējās primārās enerģijas patēriņa salīdzinot ar patēriņu pirms projekta uzsākšanas, ja māja atrodas Latvijas Republikas teritorijā;
*10 līdz 29 procentiem kopējās primārās enerģijas ietaupījums no mājas kopējās primārās enerģijas patēriņa salīdzinot ar patēriņu pirms projekta uzsākšanas, ja māja atrodas Latgales plānošanas reģionā (turpmāk- Latgale).


Lūdzam izvērtēt nepieciešamību arī citos reģionos ļaut realizēt projektus pakāpeniski, jo arī pārējos reģionos dzīvo iedzīvotāji, kas saņem minimālo algu, ir trūcīgie, maznodrošinātie, kam arī ir jāpiedalās ēkas energoefektivitātes uzlabošanā.
ES Renovācijas stratēģija nosaka nodrošināt valstīm pieejamus instrumentus māju pakāpeniskai atjaunošanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
2.2. cits finansētājs – kredītiestāde, tās filiāle vai meitas sabiedrība, kas ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijas Republikā, ieguldījumu fonds, kas ir tiesīgs sniegt finanšu pakalpojumus Latvijas Republikā, un starptautiska finanšu institūcija (piemēram, Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka, Eiropas Investīciju banka, Ziemeļu Investīciju banka, Eiropas Padomes attīstības banka), ja tās papildus šo noteikumu 2.1. apakšpunktā noteiktajam sabiedrības "Altum" aizdevumam vai garantijai var izsniegt finansējumu projekta īstenošanai;
Priekšlikums
Lūdzam mainīt redakciju definīcijas beigās vārdu “var izsniegt” vietā uz vārdu “izsniedz”.
Kredītiestādes noslēgs civiltiesiskus sadarbības līgumus ar Altum, kas apliecinās vēlmi un apņemšanos līdzfinansēt projektus ES fondu 2021.-2027. programmas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
22.1. vismaz 30 procentus kopējās primārās enerģijas ietaupījumu no mājas kopējā primārās enerģijas patēriņa, salīdzinot ar patēriņu pirms projekta uzsākšanas, ja māja atrodas šo noteikumu 3. punktā minētajā teritorijā;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību ļaut 22.2. punktā teritoriju arī noteikt visu LV teritoriju, jo visā valstī daudzdzīvokļu mājās dzīvo pensionāri, trūcīgās personas, maznodrošinātie, kam tāpat pēc Ēku energoefektivitātes likuma, Dzīvokļu īpašuma likuma u.c. normatīvajiem aktiem ir jāpiedalās ēkas atjaunošanā, energoefektivitātes pasākumos, un ēku visur Latvijā var atjaunot pakāpeniski pa posmiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
26. Projekta īstenošanā atbalsta saņēmēji nepiemēro normatīvos aktus piegādātāju atlases jomā, izņemot atbalsta saņēmējus, kas ir pasūtītāji Publisko iepirkumu likuma izpratnē.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai vadoties no Augstākās Tiesas Senāta 2019.gada 11.decembra sprieduma par judikatūras maiņu, un ņemot vērā, ka dzīvokļu īpašnieku kopība pilnvaro īstenot projektu pārvaldnieku, kā arī, ņemot vērā Dz. īp. pārvaldīšanas likumā noteikto, ka pārvaldnieks darbojas dz. īp. interesēs, arī Publiskās kapitālsabiedrības piegādātāju atlasē varētu piemērot atvieglotu procedūru līdzīgi kā to dara dzīvokļu īpašnieku biedrības. Lūdzu skatīt komentāru par Anotācijas redakciju par šo jautājumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
27. Sabiedrība "Altum" un cits finansētājs noslēdz sadarbības līgumu, kurā vienojas par atbalsta piešķiršanas kārtību un sadarbību ar pilnvaroto personu.
Priekšlikums
Saistībā ar Anotācijā norādīto par prasībām bankām un 2.2. punktā minēto nosacījumu, ka cits finansētājs “var izsniegt” aizdevumu, lūdzam precizēt Anotācijā procesu civiltiesiskā līguma noslēgšanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
28.2.10. siltumenerģijas ražošanas avotu izmantošanas prioritārās kārtības izvērtējums;
Priekšlikums
Skat. komentāru pie Anotācijas. Lūdzam detalizētāku skaidrojumu kontekstā ar plānoto projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
38.2. saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likuma prasībām pieņemtu dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu:
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot pēdējos grozījumus Dz. īp. likumā, kāds ir likumīgais dz. īpašnieku kopības lēmums par mājas energoefektivitātes pasākumu veikšanu un pilnvarojuma došanu projektu realizēt pilnvarotajai personai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
46.2. cits finansētājs apliecina, ka tas izsniegs aizdevumu konkrētajam projektam tikai tad, ja tiks piešķirta sabiedrības "Altum" garantija;
Priekšlikums
Šādu apliecinājumu var attiecināt tikai tad, ja dz. īpašnieki projektu realizē ES fondu 2021.-2027. programmas ietvaros. Nav izslēgts, ka māju atjaunošana var tikt realizēta, izmantojot citas piemēram pašvaldību atbalsta programmas, vai tiek īstenota tikai ar cita finansētāja aizdevumu. Šādos gadījumos apliecinājums nav attiecināma prasība.

Lūdzam precizēt, norādot termiņu, kādā Altum izvērtē dokumentus un pieņem lēmumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
68. Sabiedrība "Altum" šo noteikumu 67.3. apakšpunktā noteikto atzinumu pieņem pēc visu šo noteikumu 66. punktā minēto pamatojošo dokumentu saņemšanas.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, norādot termiņu, kādā Altum izvērtē dokumentus un pieņem lēmumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
78. Par saimniecisko darbību nav uzskatāma daudzdzīvokļu mājā esošo:
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, vai dz. īp. biedrības, kas neveic saimniecisko darbību, bet pašas apsaimnieko, pārvalda māju, un biedrības adrese ir kāds no dz. mājas dzīvokļu īpašumiem, tiks uzskatīts, ka biedrība nav saimnieciskās darbības veicējs un ka biedrības adreses dz. īpašnieks nav saimnieciskās darbības veicējs, kam nepiemēro de minimis.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
2.2.3. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi: Nē, nav.

Lūdzam precizēt, jo iepriekš tiek sniegta informācija, ka rūpnieciski ražotie paneļi sniegs ietekmi uz tautsaimniecību, būvniecības materiālu ražošanas nozari u.c.

2.2.5. ietekme uz konkurenci: Nē, nav.

Lūdzam precizēt. Ja neplāno prasīt banku finansējumu piedāvājumus, noteikti būs ietekme uz konkurenci finanšu sektorā un arī uz pakalpojuma pieejamību aizņēmējam par iespējami visizdevīgāko cenu.  




 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, precizējot par nosacījumiem kapitāla atlaides saņemšanai, ja projektu finansē cits finansētājs (Banka). Anotācijas 8.lpp. ir skaidrots, bet šajā sadaļā var pārprast, jo nav norādīts, ka arī garantija ir ar kapitāla atlaidi gadījumā, ja projektu finansē cits finansētājs.
Lūdzam precizēt anotāciju saskanīgi ar Ministru kabineta noteikumu definīciju par atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Komercdarbības atbalsta nosacījumi
Par saimniecisko darbību nav uzskatāma daudzdzīvokļu mājā esošo:
*neprivatizēto pašvaldībām piederošo dzīvokļu izīrēšana, biedrību un nodibinājumu īpašumā esošu dzīvokļu izīrēšana, īres tiesisko attiecību uzsākšana vai dzīvokļu uzturēšana, lai tos izīrētu atbilstoši vienam no šādiem likumiem:
likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā", izņemot šā likuma III1 nodaļai “Dzīvojamo telpu izīrēšana kvalificētiem speciālistiem”, kura kvalificējās kā pašvaldības saimnieciskā darbība un attiecīgi ir jāvērtē atbilstoši komercdarbības atbalsta kontroles normām un jāpiemēro attiecīgais komercdarbības atbalsta regulējums;
likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju";
*nedzīvojamo platību iznomāšana vai nodošana lietošanā pašvaldības vai valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu;
*nedzīvojamo platību izmantošana pašvaldības vai valsts funkciju nodrošināšanai, tai skaitā, ja funkciju nodrošināšanas ietvaros tiek sniegti maksas pakalpojumi, vai sabiedriskā labuma organizāciju lietošanai, ja tās netiek izmantotas saimnieciskās darbības veikšanai.

Lūdzam precizēt, vai dzīvokļu īpašnieku biedrības, kas izveidotas dzīvojamās mājās un ir tās apsaimniekotāji, pārvaldnieki, vai pilnvarotās personas projekta īstenošanā tiek uzskatīti par saimnieciskās darbības veicējiem? Saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu, reģistrējot dzīvokļu īpašnieku biedrību Uzņēmumu reģistrā, jānorāda adrese, kas parasti ir kāda dzīvokļa īpašnieka dzīvokļa īpašums .
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sabiedrības "Altum" garantijas
2) ja garantiju piešķir mājai, kur ir de minimis atbalsta saņēmēji, to piešķir uz de minimis regulā noteikto termiņu.
3) ja sākotnējās garantijas termiņš ir bijis mazāks par 20 gadiem, sabiedrība "Altum" var pagarināt garantijas termiņu saskaņā ar MK noteikumu projektā noteikto, taču nekādā gadījumā nepārsniedzot noteikumos noteikto 20 gadu termiņu un ievērojot de minimis prasības.

Lūdzam papildināt, precizējot, kāds precīzi ir termiņš saskaņā ar regulu.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sabiedrības "Altum" garantijas
…..Izsniedzot Altum garantijas, valsts atbalsts nebūs kredītiestāžu līmenī, jo finansiālās priekšrocības tiks nodotas aizdevumu saņēmējiem:
-         garantijas likme ir 80% no kredītu summas;
-         līgumu ar Altum varēs slēgt ikviena kredītiestāde, kas vēlas kreditēt daudzdzīvokļu māju energoefektivitātes projektus un noslēgs ar sabiedrību “Altum” sadarbības līgumu;
-         finansiālās priekšrocības kredītiestāde nodos kredītu ņēmējiem pieejamāka finanšu pakalpojumu veidā, līdz ar to aizdevumu likme būs zemāka, nekā citiem aizdevumiem;
-         kredītiestāde uzņemsies risku katra darījuma līmenī vismaz 20% apjomā;
-         garantija tiks izmaksāta tikai atbilstoši faktiskajam pamatsummas atlikumam (netiks segtas citas kredītiestāžu izmaksas).
Ekonomiskās priekšrocības kredītiestāžu līmenī tiks izslēgtas, nodrošinot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu kredītiestāžu pieteikšanos;
kredītiestādes veidos jaunus aizdevumu portfeļus no saviem resursiem; kredītiestādes risks katram darījumam nebūs mazāks par 20%. Līgumi tiks noslēgti ar vairākām kredītiestādēm, tādēļ kredītiestādes savstarpēji konkurēs ar aizdevuma procentu likmi un citām pakalpojuma atšķirībām.


Vai ar šo ir jāsaprot, ka sadarbības līgumā tiks ietvert kādi sevišķi nosacījumi bankām?
Lūdzam precizēt anotāciju atbilstoši MK noteikumu tekstam.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Viens no iesniedzamajiem dokumentiem:
……siltumenerģijas ražošanas avotu izmantošanas prioritārās kārtības izvērtējums;



Lūdzam ietvert detalizētāku skaidrojumu par izvērtējumu, kurš to sagatavo, kam jāpasūta šī izvērtējuma sagatavošana? Cik šāds izvērtējums izmaksā?
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
2.1.1.1. investīcijas un projekta mērķis
…… Pēc 1.2.1.1.i. investīcijas ietvaros īstenoto projektu datiem redzams, ka tādi pasākumi kā ārdurvju nomaiņa, gala sienu siltināšana, pamatu siltināšana un cokola siltināšana, īstenoti vieni, nenodrošinās 10 % ietaupījumu primārai kopējai enerģijai. Tos nepieciešams savstarpēji kombinēt vai kombinēt ar kādu pasākumu, kas nodrošina 10% ietaupījumu primārai kopējai enerģijai, piemēram, logu nomaiņu.

Lūdzam precizēt, vai programmas ietvaros māja varēs saņemt atbalstu vairāku projektu ietvaros, ja tā veiks uzlabojumus energoefektivitātē pa posmiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Dzīvokļu īpašnieku pilnvarotā persona nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiks ievērots princips "Klimatdrošināšana", atbilstoši 2021. gada 29. jūlija Eiropas komisijas paziņojumam par sagatavotajiem norādījumiem  par infrastruktūras klimatnoturību 2021. –2027. gadā…….

Lūdzam anotācijā pievienot atsauci ar norādi, kur šāds dokuments, norādījumi ir pieejami, lai dzīvokļu īpašnieki un pilnvarotā persona var izprast, kas ir jāievēro.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai vadoties no Augstākās tiesas Senāta 2019.gada 11.decembra sprieduma par judikatūras maiņu attiecībā uz dzīvokļu īpašnieku kopību, un ņemot vērā, ka dzīvokļu īpašnieku kopība pilnvaro īstenot projektu pārvaldnieku, kā arī, ņemot vērā Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā noteikto, ka pārvaldnieks darbojas dzīvokļu īpašnieku interesēs, arī Publiskās kapitālsabiedrības piegādātāju atlasē varētu piemērot atvieglotu procedūru līdzīgi kā to dara dzīvokļu īpašnieku biedrības. Mājas atjaunošanas projektos pārvaldnieks darbojas uz pilnvarojuma pamata, dzīvokļu īpašnieku interesēs, attiecīgi aizdevuma atmaksas avots ir dzīvokļu īpašnieku kopības maksājumi, kas nav publiskie līdzekļi.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Elastības finansējums: Lūdzam skaidrot, kas ar šo terminu ir domāts, kam šāds finansējums būs pieejams, tiks izmantots.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, kas ir atbalsta saņēmēji un kas -  gala labuma guvēji.
Vai pareizi izprotam, ka apsaimniekotājs vai pārvaldnieks pilnvarojumu iegūst atbilstoši dz. īpašnieku kopības lēmumam? Vai ir domāts kāds cits veids, kā tie iegūst pilnvarojumu?
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, precizējot par nosacījumiem kapitāla atlaides saņemšanai, ja projektu finansē cits finansētājs (Banka). Anotācijas 8.lpp. ir skaidrots, bet šajā sadaļā var pārprast, jo nav norādīts, ka arī garantija ir ar kapitāla atlaidi gadījumā, ja projektu finansē cits finansētājs.
Lūdzam precizēt anotāciju saskanīgi ar Ministru kabineta noteikumu definīciju par atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk