Atzinums

Projekta ID
23-TA-1439
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju projekta 3.5. apakšpunktā ietvertā termina skaidrojuma beigu daļu "un nodrošinot atbilstību projekta īstenošanas un uzraudzības laikā" svītrot un to izteikt kā atsevišķu punktu piemērotā vietā projekta pamattekstā, jo minētā frāze faktiski ir nosacījums, nevis termina skaidrojums, un attiecīgi drīzāk būtu ietverama projekta pamattekstā kā atsevišķa prasība, kas īstenojama projekta īstenošanas un uzraudzības laikā.

Līdzīgi aicinām projekta 3. pielikumā svītrot frāzi "Punktu skaits kritērijā tiks atkārtoti vērtēts un precizēts projekta īstenošanas gaitā" (sk. izziņas 70. punktu), ņemot vērā uz atkārtoto saskaņošanu veiktās izmaiņas. Atkārtoti norādām, ka atlases kritēriji ir attiecināmi tieši uz projekta iesniegumu vērtēšanas posmu, kas ir nodalāms no projekta īstenošanas un uzraudzības posmiem. Ja nepieciešamas vēl kādas izmaiņas projektā, paredzot kādus 3. pielikumā paredzētos nosacījumus kā prasības, kas īstenojamas arī projekta īstenošanas un uzraudzības laikā, aicinām projektu attiecīgi precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un tehniski precizēt projekta 3.13. apakšpunktu vai sniegt skaidrojumu par izmaiņām (proti, uz atkārtoto saskaņošanu apakšpunktā svītrots vārds "eksportspējīgs"). Norādām, ka termina "produkts" definēšana var būt mulsinoša, it īpaši tādēļ, ka termins, šķiet, tiek izmantots ne tikai definētajā nozīmē, kā arī tādēļ, ka projektā tiek izmantots termins "eksportspējīgs produkts" (sk. 48. punktu). Ja nepieciešams definēt noteiktu terminu tieši konkrētas intervences ietvaros, aicinām izvērtēt iespēju veidot termina skaidrojumu vai saīsinājumu projekta apakšnodaļā, kas regulē attiecīgo intervenci.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām pārskatīt un precizēt projektu, konsekventi izmantojot definētos terminus (piemēram, "kooperatīvā sabiedrība", nevis "lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība", "atbilstīgā kooperatīvā sabiedrība").
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām tehniski precizēt projektu un svītrot projekta 18.6. apakšpunktu, ņemot vērā 19. punktā ietverto regulējumu. Līdzīgi lūdzam pārskatīt projektu un veikt citus nepieciešamos tehniskos labojumus projektā, lai nodrošinātu skaidras un precīzas normas, tostarp nodrošinot, ka starp punkta ievaddaļu un apakšpunktu veidojas loģisks teikums (sk., piemēram, projekta 25. punktu, kā arī 51.3. apakšpunktu).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt projektu kopumā un precizēt tajā ietvertās atsauces uz normatīvajiem aktiem, veidojot pareizi formulētas atsauces un tādējādi arī skaidras un precīzas normas. Piemēram, lūdzam precizēt projekta 31.1. apakšpunktu (aicinām izvērtēt šādas v.tml. atsauces ietveršanu "[..] prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos lauksaimniecības dzīvnieku labturības jomā"), 35. punktu (svītrojot frāzi "noteikumi par"), 72. punktā (svītrojot vārdu "par"), 81., 98., 113., 147. un 151. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai dažviet noteikumu projektā ietvertais regulējums (sk., piemēram, 69., 78. punktu) pēc būtības nedublē 117. punktu un attiecīgi arī Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai" ietverto regulējumu. Ja nepieciešams, aicinām precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu. Papildus aicinām izmantot ar iepriekš minētajiem noteikumiem saskanīgu terminoloģiju (piemēram, "grūtībās nonācis saimnieciskās darbības veicējs", nevis "grūtībās nonācis uzņēmums").
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju un nepieciešamību projekta 113.5. apakšpunktā svītrot frāzi "ja projektā plānota jauna būvniecība", ņemot vērā, ka 113.5.1. un 113.5.2. apakšpunktā jau ir noteikti konkrēti gadījumi, uz kuriem prasība attiecas, turklāt jauna būvniecība ir tikai viens no gadījumiem. Alternatīvi lūdzam sniegt skaidrojumu par normas tvērumu un piemērošanu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka privātpersonām nav saistošas Zemkopības ministrijas izstrādātas un publicētas veidlapas. Privātpersonām saistoši ir ārējos normatīvajos aktos noteiktās prasības. Attiecīgi nav korekti ar atsauces palīdzību faktiski uzlikt par pienākumu privātpersonai obligāti izmantot minēto veidlapu. Attiecībā uz veidlapām norādām, ka korektāks risinājums būtu projektā noteikt tikai veidlapā iekļaujamās informācijas saturu un apjomu, un attiecīgi veidlapas dizainu un formu publicēt ministrijas tīmekļa vietnē kā ilustratīvu materiālu, kuru privātpersonas var izmantot.

Līdzīgi aicinām izvērtēt projektā ietverto regulējumu arī attiecībā uz norādēm uz citiem privātpersonām nesaistošiem dokumentiem, kā arī iekšējiem normatīvajiem aktiem (sk. arī 103.1. apakšpunktu, 135., 138. un 139. punktu), svītrojot šādas atsauces, vai sniedzot pamatotu skaidrojumu par šādu atsauču ietveršanas pieļaujamību, tostarp skaidrojot, kā attiecīgās projekta normas tiks piemērotas.
Piedāvātā redakcija
-