Atzinums

Projekta ID
23-TA-3084
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
18.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.2. apakšpunktu, lūdzam noteikumu projekta 1. punktā rakstīt (pārrakstīt) likuma "Par budžetu un finanšu vadību" 19.3 panta otrajā daļā ietverto pilnvarojumu, atbilstoši precizējot minēto punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 9. punktā u.c. norādīt, par kādu investīciju ir runa, nepieciešamības gadījumā atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām konsekventi ievērojot iepriekš atrunāto saīsinājumu. Kā arī lūdzam nodrošināt, ka no noteikumu projekta nepārprotami izriet, vai attiecīgā investīcija ar noteikumu projektu tiek īstenota pilnībā vai daļēji.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 9. punktu, norādot datumu, līdz kuram darbību īstenošana var tikt uzsākta, nevis tiek uzsākta, jo Latvijas tiesību sistēmā nav piemērojamas tiesību normas ar atpakaļejošu spēku. Kā arī lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā svītrot datumu - 2024. gada 6. oktobri, jo no noteikumu projekta un tā anotācijas neizriet nav, kādēļ līgumam jābūt noslēgtam tieši minētajā datumā un, kādēļ tas nevar tikt noslēgts līdz minētajam datumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot vai precizēt noteikumu projekta 11. punktu, jo konkrētā norma ir deklaratīva un tai nav juridiskas slodzes (nepieciešamības gadījumā izvirzāmas konkrētas prasības, kuras nodrošina, ka sniegtas atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts). Vienlaikus norādām, ka minētā noteikumu projekta norma neatbilst juridiskās tehnikas prasībām, jo no tās neizriet, kas tieši nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, kas ir domāts ar projektu un vai tas atšķiras no finansējuma saņēmēja īstenotās investīcijas u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 12. punktu, jo Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna sastāvdaļa (investīcija 2.3.1.4.i.) nav projekts, kā arī lūdzam minētajā punktā skaidrot, atbilstoši kādam ārējam normatīvajam aktam nodrošināmi informācijas un publicitātes pasākumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot noteikumu projekta 13. punktā minēto Eiropas Digitālo kompetenču pilsoņiem ietvaru saturu un saistošo spēku attiecībā uz privātpersonām. Nepieciešamības gadījumā lūdzam minēto punktu svītrot, ņemot vērā, ka atbilstoši Latvijas Republikas Satversmes 90. pantam normatīvajā aktā noteikta personas pienākuma saturam ir jābūt nepārprotami skaidram. Līdzīgi lūdzam skaidrot noteikumu projekta 37. punktā minēto vienkāršotās vienas vienības izmaksu standarta likmes piemērošanas metodikas u.c. tamlīdzīgu noteikumu projektā minēto dokumentu (tostarp metodiku) saturu un saistošo spēku attiecībā uz privātpersonām. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 15. punktā konkretizēt, kādas tieši izmaksas ir attiecināmas izglītības programmu apguvei vai precizēt 15. punkta redakciju, norādot, ka individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros atbalstāmas konkrētas darbības, jo šobrīd no noteikumu projekta 16. punkta izriet, ka 15. punktā minētas atbalstāmās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 20.7. apakšpunkta pirmo teikumu, nodrošinot juridiskās tehnikas prasībām atbilstošu regulējumu, nepieciešamības gadījumā attiecīgo regulējumu dalot daļās un atsevišķi norādot, kāda informācija un kādā termiņā ir uzglabājama un kādām institūcijām tā ir jādara pieejama.
Piedāvātā redakcija
"20.7. Dokumentu un informācijas pieejamība tiek nodrošināta vadības informācijas sistēmā vai pie finansējuma saņēmēja. Finansējuma saņēmējs nodrošina dokumentu un informācijas pieejamību normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241), 22. panta 2. punkta "e" apakšpunktā minētajām institūcijām projekta īstenošanas laikā nodrošina, Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm.
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 20.7. apakšpunktā nedublēt noteikumu projekta 20.6. apakšpunktā ietverto regulējumu attiecībā uz dokumentu glabāšanas pienākumu, atbilstoši precizējot 20.7. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 22. punkta ievaddaļu, jo atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām Ministru kabineta noteikumiem neveido punktu nosaukumus. Līdzīgi lūdzam precizēt (svītrojot attiecīgo punktu ievaddaļas) arī citas noteikumu projekta vienības, piemēram, 56. punktu u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 22.1. apakšpunktā svītrot vārdus "aizpildījusi individuālo mācību ceļu, izmantojot platformas funkcionalitāti" vai precizēt minēto apakšpunktu, jo no minētā apakšpunkta viennozīmīgi neizriet, kādos gadījumos finansējamas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā (tostarp 32.1. un 33.2. apakšpunktā) norādīt konkrētus atskaites punktus termiņu aprēķināšanai (piemēram, termiņa "mēneša laikā"), tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgo normu izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 32.1. apakšpunktu, jo šobrīd sanāk, ka atbalstu var piešķirt, ja pieņem lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu, proti, no minētā apakšpunkta neizriet, vai atbalsts ir obligāti piešķirams un vai ar finanšu atbalstu un atbalstu ir saprotams viens un tas pats.
Piedāvātā redakcija
32.1. var ar lēmumu piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu transporta izdevumu segšanai iepriekšējā mēnesī;
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 32.2. apakšpunktā pieturzīmi iekavas aizstāt ar pieturzīmi domuzīme, jo iekavās ietvertais teksts ir būtisks tiesību normas piemērošanā. Norādām, ka iekavās ietvertie skaidrojumi un precizējumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 33.1. apakšpunktu, jo šobrīd no minētās normas neizriet, kas ir domāts ar mācību pieteikuma brīdi (proti, pieteikuma iesniegšanas, saņemšanas brīdis v.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt tiesību normās balstītu skaidrojumu par noteikumu projekta 2. nodaļā (ciktāl šajā nodaļā paredzētas prasības subjektiem, kuri nav finansējuma saņēmēji, t.i., izglītības pakalpojumu sniedzējiem un izglītojamiem), kā arī 3. un 4. nodaļā ietvertā regulējuma atbilstību noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam - likuma "Par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otrajai daļai, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu. Norādām, ka minētā norma paredz, ka Ministru kabinets nosaka Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma ieviešanas un nacionālā ekonomikas atveseļošanas un noturības plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un nepieciešamās informācijas sistēmas izveides un izmantošanas kārtību, kā arī šā mehānisma ieviešanā iesaistīto institūciju tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās tādā apjomā, kāds nepieciešams un kādā to paredz Ministru kabinets attiecīgo pienākumu izpildei.
Skaidrojam, ka pilnvarojumā minētais vārds "kārtība" pamatā piešķir Ministru kabinetam tiesības noteikumos regulēt attiecīgā jautājuma procesuālo raksturu, proti, izstrādāt noteiktu procedūru. Vienlaikus tas neizslēdz Ministru kabineta tiesības pieņemt materiāla rakstura normas, ciktāl netiek pārkāpts attiecīgais pilnvarojums. Tomēr Ministru kabineta noteikumos nevar būt iekļautas tādas materiālās tiesību normas, kas veidotu no pilnvarojošā likuma būtiski atšķirīgas tiesiskās attiecības*.

[*] Satversmes tiesas 2011. gada 6. maija spriedums lietā Nr. 2010-57-03, 13.3. apakšpunkts.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 36. punktā konkretizēt, kur (kādā dokumentā vai informācijas sistēmā) ievietojama mācību grupas dalībnieku informācija.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, nedublējot normatīvos aktus par dokumentu juridisko spēku.
Piedāvātā redakcija
"36. Persona, kas individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros ir pieteikusies izglītības programmai un saņēmusi izglītības pakalpojuma sniedzēja apstiprinājumu par dalību izvēlētajā izglītības programmā, noslēdz mācību līgumu ar izglītības pakalpojuma sniedzēju. Minētā līguma kopiju izglītības pakalpojumu sniedzējs ievieto pie mācību grupas dalībnieku informācijas."
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām svītrot noteikumu projekta 37., 38. punktā ietvertās atsauces uz iekšējiem tiesību aktiem - izglītības pakalpojumu sniedzēja iekšējās kārtības noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 50. punktā svītrot vārdus un skaitļus "norāda šo noteikumu 49.1., 49.2., 49.3. un 49.4. apakšpunktā norādīto informāciju, apliecina, ka uz viņu neattiecas neviens no Finanšu regulas 136. un 141. pantā minētajiem izslēgšanas nosacījumiem, un iesniedz šo noteikumu 50.5. un 50.6. apakšpunktā norādītos dokumentus:", tā vietā 50. punkta tālākajos apakšpunktos secīgi un izsmeļoši norādot, kas ir jānorāda, bet atsevišķā noteikumu projekta punktā lūdzam paredzēt, kādus dokumentus pieteikumam pievieno. Norādām, ka pretējā gadījumā attiecīgais regulējums ir strukturāli neskaidrs un nepārskatāms.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 49.5. apakšpunktā un 50. punktā ietverto regulējumu attiecībā uz izslēgšanas kritērijiem. Norādām, ka attiecīgās regulas 141. punktā nav norādīti izslēgšanas nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 48. punktā nav minēts pieteikumu iesniegšanas termiņš, tādēļ lūdzam precizēt noteikumu projekta 52. punktā ietverto attiecīgo atsauci vai 48. punktu, nodrošinot skaidras tiesību normas. Līdzīgi lūdzam pārskatīt un precizēt arī citas noteikumu projekta normas, piemēram, 53. punktu (arī 54.2.11. apakšpunktu u.c.), nodrošinot korektas un precīzas atsauces.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 54.2.4. apakšpunktā konkretizēt, par kādām norisēm ir runa.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā nodrošināt vienveidīgu izteiksmi attiecībā uz tajā lietotajiem terminiem "dalībnieki", "izglītojamie" un "gala labuma guvēji". Alternatīvi lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, ar ko minētie termini savstarpēji atšķiras.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 58.4. apakšpunktu. Norādām, ka no noteikumu projekta un tā anotācijas neizriet pamatojums noteikt priekšnoteikumu par trīs sūdzību iesniegšanu, ņemot vērā, ka izglītības pakalpojuma kvalitāte būtu izvērtējama jau pēc vienas sūdzības saņemšanas.
Piedāvātā redakcija
"58.4. izglītības pakalpojuma sniedzējs nenodrošina atbilstošu un kvalitatīvu izglītības pakalpojumu;"
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projekta 63. punktu, konkretizējot, uz kuriem tiesību subjektiem (finansējuma saņēmēju vai citiem) šī punkta prasības attiecas, izvairoties no vispārīgām norādēm, kādos gadījumos var segt PVN no valsts budžeta.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā svītrot norādi "personu, kuras dati tiek apstrādāti", neskaidrojot normatīvajos aktos personu datu apstrādes jomā skaidrotos un lietotos jēdzienus. Kā arī lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projektā ietverto norādi uz godīgas attieksmes nodrošināšanu, nepieciešamības gadījumā noteikumu projekta anotācijā skaidrot minēto mērķi, tostarp norādot anotācijā, kā tieši un pret kādu subjektu godīgā attieksme tiek nodrošināta.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 80. punkta otro teikumu, jo atbilstoši Informācijas atklātības likuma 5. panta otrās daļas 1. punktam ierobežotas pieejamības informācijas statusu var noteikt ar likumu, nevis Ministru kabineta noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un kā deklaratīvus svītrot noteikumu projekta 90. punktā vārdus "ir personas datu apstrādātājs šo noteikumu ietvaros apstrādājamiem individuālo mācību kontu lietotāju personas datiem", tā vietā nepieciešamības gadījumā paredzot konkrētu kompetenci, kuras ietvaros attiecīgie personas dati varētu tikt apstrādāti.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 92. punktā precīzāk norādīt, par kādiem nosacījumiem ir runa, kā arī svītrot vārdu "ietvaros" pēc vārds "vienošanās", nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot pamatojumu noteikumu projekta 93. punktā ietvertajam regulējumam, kas paredz, ka atbalsta programmas nodrošinātāja atbalsta programmas nosacījumi (kritēriji), pieejamais finansējums u.c. tiek ievietoti  iestādes oficiālajā tīmekļvietnē un individuālo mācību kontu tīmekļvietnē, bet nevis ārējā normatīvajā aktā (noteikumu projektā), nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu. Norādām, ka, ņemot vērā, ka izglītības pakalpojumu sniedzēji var būt privātpersonas, atlases rezultātā attiecībā uz šīm personām pieņemtais lēmums būs administratīvais akts.
Skaidrojam, ka atbilstoši Administratīvā procesa likuma 11. pantam privātpersonai nelabvēlīgu administratīvo aktu izdot vai faktisku rīcību veikt iestāde var uz Satversmes, likuma, kā arī uz starptautisko tiesību normas pamata. Ministru kabineta noteikumi vai pašvaldību saistošie noteikumi var būt par pamatu šādam administratīvajam aktam vai faktiskai rīcībai tikai tad, ja Satversmē, likumā vai starptautisko tiesību normā tieši vai netieši ir ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam, izdodot noteikumus, vai pašvaldībām, izdodot saistošos noteikumus, tajos paredzēt šādus administratīvos aktus vai faktisko rīcību. Attiecīgi secināms, ka pamatam nelabvēlīga administratīvā akta izdošanai jābūt atbilstoši noteiktam.

 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka platformas turētājs un pārzinis nevar ietekmēt noteikumu projekta normu spēkā stāšanos, lūdzams svītrot noteikumu projekta 94.6. apakšpunktu, nepieciešamības gadījumā izdalot atsevišķu noslēguma jautājumu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 95. punktā precīzi un izsmeļoši uzskaitīt, pēc kādas vienošanās noslēgšanas (nevis slēgšanas) Platforma saņem datus. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu, lūdzam aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu, skaidrojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula 2021/241, Eiropas parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispērējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr.  1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 prasību ieviešanu noteikumu projektā, kā arī 2021. gada 3. septembra Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas parakstīto Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma izpildi ar noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punktu un noteikumu projekta anotāciju, skaidrojot, kas ir domāts ar patstāvīgu regulējumu Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" īstenošanas nodrošināšanai (noteikumu projekts jau paredz regulējumu minētās reformas investīcijas īstenošanai daļā), kā arī lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kā (jo īpaši izstrādājot regulējumu līdz 2026. gada 31. maijam) paredzēts pilnībā īstenot minēto reformu, ņemot vērā, ka atbilstoši regulas Nr. 2021/241 18. panta 4. punkta "i" apakšpunktam minētā plāna reformām un realizētām investīcijām jābūt pabeigtām līdz 2026. gada 31. augustam.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta nosaukumu veidot atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām. Norādām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 91. un 92. punktam noteikumu projekta nosaukumā vārdus “kārtība”, “noteikumi” v.tml. raksta kā nosaukuma pēdējo vārdu un nosaukumu ar vārdiem “Noteikumi par” iesāk tikai retos izņēmuma gadījumos.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta nosaukumu veidot līdzīgi kā citus Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas noteikumus.
Piedāvātā redakcija
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" īstenošanas noteikumi
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.12. apakšpunktu, norādot, vai konkrētā persona ir atbalsta programmas nodrošinātāja pilnvarota vai runa ir par atbalsta programmas nodrošinātāja nodarbināto.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 8.2. apakšpunktā svītrot iekavas, jo tās nav nepieciešamas.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 19. punkta ievaddaļā un 20.2. apakšpunktā svītrot vārdus "šo noteikumu 2.5. apakšpunktā noteiktajiem ", jo attiecīgā norāde nav nepieciešama.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 20.7. apakšpunktu ("nodrošina (..), ka nodrošina").
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, ar ko atšķiras individuālo mācību kontu pieejas aprobācijā īstenojamie atbalsta pasākumi no atbalsta pasākumiem individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projekta un nodrošinot vienveidīgu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka šo noteikumu 44.5. apakšpunktā nav minēti izslēgšanas kritēriji, tādēļ lūdzam atbilstoši tehniski precizēt noteikumu projekta 51.1. apakšpunktā ietverto attiecīgo atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, vai ar dalībniekiem un izglītojamiem noteikumu projekta kontekstā saprotams viens un tas pats, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu un nodrošinot konsekventu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt.
Piedāvātā redakcija
"57. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs pieprasīt izglītības pakalpojumu sniedzējam iesniegt finansējuma saņēmējam izglītības programmu izmaksu pamatojumu un to atbilstību tirgus cenām šo noteikumu 15.3. un 15.6. apakšpunktā  norādītajām izglītības programmām."
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt juridiski korektu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
"58. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs izslēgt izglītības pakalpojumu sniedzēju no Izglītības pakalpojumu sniedzēju kataloga un dalības platformā, vienpusēji atkāpjoties no sadarbības līguma šādos gadījumos:"
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt.
Piedāvātā redakcija
"58.6. ja šo noteikumu 70. punktā noteiktais reitings pēc divu izglītības programmu nodrošināšanas ir zemāks par trim punktiem. Šādā gadījumā izglītības pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no platformā izvietotā Izglītības pakalpojumu sniedzēju kataloga līdz kvalitātes uzlabošanai un sniedz atkārtoti izglītības pakalpojumu sniedzēja pieteikumu atkārtotai izvērtēšanai šo noteikumu 49. un 50.punktā noteiktajā kārtībā.
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 63.2. un 63.3 apakšpunktā svītrot vārdus "to sedz no valsts budžeta līdzekļiem", nedublējot 63. punkta ievaddaļu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 79. un 82. punktu, atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām norādot konkrētu normatīvo aktu jomu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 83.2. apakšpunktā svītrot vārdus "vai krāpnieciski", jo tā ir liekvārdība.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 88. punkta ievaddaļā, 93. punkta ievaddaļā un 1. punktā svītrot vārdus "un atbildība", ņemot vērā, ka šajos punktos minēti vienīgi pienākumi.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projektā atsaukties uz personas datu aizsardzības jomu regulējošo normatīvo aktu ievērošanu. Norādām, ka minēto normatīvo tiesību aktu prasības ir jāievēro neatkarīgi no tā, vai uz to ievērošanas nepieciešamību tiks atsevišķi norādīts.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām precizēt noteikumu projekta 40. punktu, ievērojot iepriekš atrunāto saīsinājumu, kā arī 40. punktā u.c. lūdzam izvairīties no nākotnes formas lietošanas.
Piedāvātā redakcija
"94. Platformas pārzinis, lai nodrošinātu platformas funkcionalitāti pilnā apjomā no 2026. gada 31. maija, veic šādas darbības:"
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 94.1. apakšpunktā svītrot vārdus "ar šo noteikumu 66. punktā noteikto informāciju", jo attiecīgā norāde nav nepieciešama.
Piedāvātā redakcija
-