Atzinums

Projekta ID
23-TA-611
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
18.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.3. pasākuma “Praktiskas ievirzes pētījumi” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju precizēt MKN projektu attiecībā uz plānotajiem iepirkumiem - vai tiktu plānots sociāli atbildīgs un/vai inovatīvs publiskais iepirkums.
IUB sagatavotā informācija par Sociāli atbildīgu publisko iepirkumu pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/socialais-iepirkums.
IUB sagatavotā informācija par Inovatīvo publisko iepirkumu pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/inovativais-iepirkums?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.3. pasākuma “Praktiskas ievirzes pētījumi” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MKN projektā nedrīkst iekļaut zinātniskās institūcijas intelektuālā īpašuma atsavināšanas kārtību, ja nav veikti attiecīgie grozījumi Zinātniskās darbības likumā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.3. pasākuma “Praktiskas ievirzes pētījumi” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs izstrādā kārtību, kā tas pārliecinās par interešu konflikta (ievērojot Regulas 2018/1046 61. pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
Kā arī lūdzam papildināt noteikumu projektu, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu (Apliecinājumā obligāti ietver atsauci uz Regulas 2018/1046 61. pantu).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot plānoto atbalsta veidu (grantu atbalsts, finanšu instrumentu atbalsts, kombinēto finanšu instrumentu atbalsts).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN projekta redakciju tā, lai ir skaidri saprotams, kur tieši tiek piemēroti vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumi. MKN projektā jābūt skaidri norādītam, kādi vienkāršoto izmaksu veidi tiks piemēroti konkrētām izmaksu pozīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
2.  Noteikumos lietoti šādi termini:
Iebildums
Lūdzam definēt MK noteikumu projekta lietotos terminus, kas neizriet no citiem normatīvajiem aktiem, piemēram projekta daļa, labuma guvējs, saimnieciskās darbības veicējs, projekta dzīves cikls, jaunradītās tehnoloģijas, jaunradītie produkti.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
2.1.1. projektu īsteno zinātniskā institūcija, kas atbilst šo noteikumu 2.9. apakšpunktā minētajai pētniecības organizācijas definīcijai;
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu projektā tiek lietots jēdziens "zinātniskā institūcija", lūdzam papildināt noteikumu projektu ar šī jēdziena skaidrojumu. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā "zinātniskās institūcijas" jēdziens atšķiras no "pētniecības organizācijas" jēdziena.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
2.2. ar saimniecisku darbību saistīts projekts – projekts, kas atbilst vienam vai abiem šiem kritērijiem:
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā 2.2.punktu veikt redakcionālus precizējumus, lai būtu viennozīmīgi skaidrs, ka  pētniecības organizācija var īstenot ar saimniecisku darbību saistītu projektu
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
2.2.2. projekta ietvaros īsteno darbības, kurām ir saimniecisks raksturs;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu vai anotāciju ar skaidrojumu definīcijai “darbības, kurām ir saimniecisks raksturs”
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
2.4.1. izglītības pasākumi, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas pieaugumu;
Iebildums
Ņemot vērā to, ka no noteikumu projekta 2.4.1. apakšpunkta var nekorekti nolasīt, ka šo noteikumu ietvaros ar darbību, kurai nav saimnieciska rakstura, saprot arī darbaspēka apmācības komercdarbības atbalsta noteikumu kontekstā, lūdzam precizēt normu, lai nodrošinātu tās atbilstību Komisijas paziņojuma "Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes"(2022/C 414/01) 20.(a) (i) punktam. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papaildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
2.10. saimnieciskās darbības veicējs – juridiska persona, kas neatkarīgi no tās juridiskā statusa vai saimnieciskās darbības veida ir iesaistīta saimnieciskajā darbībā:
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2.10. apakšpunktu un papildināt anotāciju ar skaidrojumu attiecībā uz to, vai šo noteikumu projekta ietvaros varēs saņemt komercdarbības atbalstu arī fiziskās personas (saimnieciskās darbības veicēji), kā arī pētniecības organizācijas ar saimniecisko darbību saistīta projekta īstenošanai. Skaidrojam, ka no komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma viedokļa par saimnieciskās darbības veicēju (uzņēmumu) uzskatāms jebkurš subjekts, neatkarīgi no tā juridiskā statusa, kas piedāvā preces un pakalpojumus tirgū, tostarp arī pētniecības organizācijas. Vienlaikus lūdzam izvērtēt šo iebildumu arī kontekstā ar noteikumu projekta 17.2. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka 17.2. apakšpunkts sašaurina atbalsttiesīgo pretendentu loku attiecībā par noteikumu projekta 2.10. apakšpunktā sniegto definīciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
3. Publisko finansējumu ar saimniecisku darbību saistītu projektu īstenošanai piešķir saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. un 28. pantu.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu ar skaidru norādi, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 28. pants tiek piemērots tādiem atbalsta saņēmējiem, kas ir mikro, mazie un vidējie uzņēmumi.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
5. Pasākuma ietvaros tiek atbalstīti pētniecības projekti, kas sniedz ieguldījumu Latvijas viedās specializācijas stratēģijas noteikto tautsaimniecības transformācijas virzienu un izaugsmes prioritāšu īstenošanā un specializācijas jomu attīstībā:
Iebildums
Lūdzam salāgot MK noteikumu projektā norādītās jomas ar anotācijā norādītajām jomām (biofarmācija, biotehnoloģija, fotonika, mobilitāte)
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
6.3. zinātnē un pētniecībā nodarbinātie darbinieki.
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas jāsaprot ar zinātnē un pētniecībā nodarbinātajiem darbiniekiem. Papildus lūdzam izvērtēt, vai viennozīmīgai skaidrībai šis apakšpunkts nebūtu precizējams atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027. gadam noteiktajai galvenajai mērķa grupai (lūdzu skatīt programmas (60) rindkopu).
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
7. Pasākumu ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji par finansējumu, kas norādīts šo noteikumu 11. punktā :
Iebildums
Lūdzam IZM iesūtīt precizēto excel failu, kā 1.1.1.SAM rādītāji sadalās pa pasākumiem. Saskaņā ar iepriekš sniegto informāciju, uz 1.1.1.3. pasākumu attiecināmi 3 programmas rādītāji - iznākuma rādītājs RCO07 "Pētniecības organizācijas, kas piedalās kopīgos pētniecības projektos" un rezultāta rādītāji RCR102 "Atbalstītajās struktūrās izveidotās pētniecības darbvietas" un RCR02 "Publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas (tai skaitā: granti, finanšu instrumenti)", kas nesakrīt ar šo MKN projektu.
Papildus lūdzam izvērtēt iespēju sadalīt sasniedzamo rādītāju vērtības pa kārtām.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
7. Pasākumu ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji par finansējumu, kas norādīts šo noteikumu 11. punktā :
Iebildums
Lūdzam MKN projektā atrunāt, kas nodrošina pasākuma rādītāju (MKN projekta 7.punkts), rezultātu (MKN projekta 21.punkts) datu uzkrāšanu un ievadi KPVIS (ja attiecināms), t.sk., kas nodrošina RIS3 datu uzkrāšanu (MKN projekta 8.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
8. Pasākumu ietvaros finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj šādi RIS3 rādītāji:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka RIS3 rādītāju uzkrāšana Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā ir paredzēta vienā līmenī, lūgums pārskatāmībai un skaidrībai rādītājus definēt vienā numerācijas līmenī, dzēšot 8.1.un 8.4.apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
8. Pasākumu ietvaros finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj šādi RIS3 rādītāji:
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt MK noteikumus 8.punktā noteikto rādītāju uzkrāšanas un uzraudzības mehānismu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
14. Pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā plānotais kopējais attiecināmais publiskais finansējums ir ne vairāk kā 20 000 000 euro, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ne vairāk kā 18 020 000 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums ne vairāk kā 1 980 000 euro apmērā, tai skaitā:
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā norādīt pieejamo un elastības finansējumu katras atlases kārtas ietvaros, ņemot vērā MK noteikumu 12. un 13.punktā noteikto, t.i. vienošanās /līgumu slēgšanai pieejamo finansējumu.


 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
18.2.3. sadarbības projekta noteikumus attiecībā uz ieguldījumu, risku un rezultātu sadali, rezultātu izplatīšanu, piekļuvi intelektuālā īpašuma tiesībām un noteikumiem par šo tiesību piešķiršanu, atsavināšanu vai pirmpirkuma tiesību piešķiršanu ietver šo noteikumu 27.3. apakšpunktā minētajā sadarbības līgumā, kuru noslēdz pirms projekta īstenošanas uzsākšanas.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka ar noteikumu projekta 18.2.3. apakšpunktu ir pieļaujams pirmpirkuma tiesību uz piešķiršana uzņēmumam sadarbības līguma ietvaros radītajām intelektuālā īpašuma tiesībām, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar prasībām, kas izriet no Komisijas paziņojuma "Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes"(2022/C 414/01) 30.(d) punkta, kas paredz, ka gadījumos, kad sadarbības nolīgums sadarbības uzņēmumam dod pirmpirkuma tiesības attiecībā uz intelektuālā īpašuma tiesībām, ko radījušas sadarbības pētniecības organizācijas vai pētniecības infrastruktūras, šiem subjektiem ir abpusējas tiesības lūgt saimnieciski izdevīgākus piedāvājumus no trešajām personām tā, lai sadarbības uzņēmumam būtu attiecīgi jāpieskaņo savs piedāvājums. Tādā veidā tiek nodrošināta tirgus cena par intelektuālo īpašumu, kas izslēdz komercdarbības atbalsta esamību sadarbības projekta partneru līmenī. Lūdzam ar atbilstošu skaidrojumu papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
19. Pasākuma ietvaros var īstenot šādus ar saimniecisku darbību saistītus projektus:
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju un nepieciešamības gadījumā arī noteikumu projekta 19. punktu attiecībā uz to, vai arī ar saimniecisko darbību saistītajos projektos var ņemt dalību pētniecības organizācijas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
19.2. saimnieciskās darbības veicēja – līgumpētījuma pasūtītāja – interesēs īstenots projekts vai projekta daļa, kuras ietvaros līgumpētījuma pasūtītājs gūst intelektuālā īpašuma tiesības un ekonomiskās priekšrocības, kas izriet no šādām projekta vai projekta daļas ietvaros veiktām darbībām:
Iebildums
Lūdzam definēt MK noteikumu projekta 19.2.punktā lietoto terminu “projekta daļa”, ņemot vērā, ka minētā termina definīcija netiek iekļauta MK noteikumu projektā un tā interpretācija nav viennozīmīga.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
21. Projekta dzīves cikla laikā sagaidāms viens vai vairāki šādi projekta rezultāti:
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt MK noteikumus 21.punktā noteikto rādītāju uzkrāšanas un uzraudzības mehānismu skaidri nosakot, ka rādītāji izveidoti nozares vajadzībām un tos uzrauga nozares ministrija. 
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
21.7. virs kvalitātes sliekšņa novērtēti programmas "Apvārsnis Eiropa" projektu pieteikumi;
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu un veikt  attiecīgus precizējumus par MK noteikumu 21.7.apakšpunktā noteikto rezultātu, ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav paredzēts atbalstīt programmas "Apvārsnis Eiropa" projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
22. Finansējuma saņēmējs projekta iesniegumā pamato sagaidāmo pētniecības rezultātu ilgtspēju projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas atbilstoši vienam vai vairākiem šādiem ieguldījumiem inovācijas sistēmas kapacitātes palielināšanā:
Iebildums
Lūdzam precizēt, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta rezultātu ilgtspēja/ uzturēšana vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
22. Finansējuma saņēmējs projekta iesniegumā pamato sagaidāmo pētniecības rezultātu ilgtspēju projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas atbilstoši vienam vai vairākiem šādiem ieguldījumiem inovācijas sistēmas kapacitātes palielināšanā:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt MK noteikumu 22.punktu ar pienākumu finansējuma saņēmējam pamatot rezultātu ilgtspēju atbilstoši ieguldījumam cilvēkkapitāla attīstībā - projekta ietvaros izveidoto jaunu pētnieku darba vietu saglabāšana, ņemot vērā, ka minētais nosacījums ir noteikts   projektu iesniegumu kritēriju piemērošanas metodikā (šobrīd saskaņošanas procesā)
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
23. Projekta iesniedzējs sagatavo un iesniedz sadarbības iestādē projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām.
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu, kādā termiņā tiek pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu. Ja MKN projektā paredz, ka lēmums jāpieņem mazāk nekā 3 mēnešu laikā, anotācijā ir jāiekļauj atbilstošs pamatojums.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
24. Pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtās projekta iesniegumu iesniedz, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu (turpmāk - vadības sistēma). Projekta iesniegumam pievieno šādus pielikumus:
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu 24.punktu, norādot, ka projekta iesniegumu, tajā skaitā otrās kārtas ietvaros  iesniedz, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu, nodrošinot atbilstību Vadības likumā noteiktajam.   
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
24.4.2. deklarācija par projekta iesniedzēja un sadarbības partnera atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā saimnieciskās darbības veicēja kategorijai, kas sagatavota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par mazo, sīko (mikro) vai vidējo komercsabiedrību deklarēšanas kārtību;
Iebildums
Saprotam, ka šis iedalījums ir priekš valsts atbalsts intensitātes aprēķina nepieciešams, bet vēršam uzmanību, ka EM RIS3 monitoringa vajadzībām ir identificējuši nepieciešamību valsts atbalsta saņēmējus klasificēt mazs, vidējs, liels, mazas vai vidējas kapitalizācijas sabiedrības, pētnieciskā organizācija. Attiecībā uz uzņēmumu iedalījumu. Aicinām par šo jautājumu IZM ar EM savstarpēji vienoties, kā to korekti būtu norādīt/ uzskaitīt RIS3 monitoringa vajadzībām, t/sk. ņemot vērā arī, ka PO lielākoties iekrīt lielo uzņēmumu kategorijā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
27.2. labuma guvējs var daļēji atsavināt vai piešķirt izmantošanas vai lietošanas tiesības uz konkrētā labuma guvēja projekta daļas ietvaros radīto intelektuālo īpašumu citam sadarbības partnerim, nodrošinot, ka nosacījumi citiem sadarbības partneriem nav labvēlīgāki kā trešajām personām;
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 27.2.apakšpunktu ar nosacījumu, ka ja intelektuālā īpašuma tiesības, kas izriet no projekta ietvaros veiktās darbības, pieder tikai vienam sadarbības partnerim, šādu projektu īsteno saskaņā ar šo noteikumu 2.8.  un 19.2.1.apakšpunktu , atbilstoši Regulas 651/2014 2.panta  90.punktā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
28.7. ja kāda no nozarēm, kurā darbojas labuma guvējs, nav atbalstāma un labuma guvējs pretendē uz projekta īstenošanu atbalstāmajā nozarē, labuma guvējs projekta ietvaros skaidri nodala darbības atbalstāmajās nozarēs un ar to īstenošanu saistītās finanšu plūsmas no citu nozaru darbībām un finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un trīs gadus pēc projekta īstenošanas, ja labuma guvējs atbilst sīkā (mikro), mazā vai vidējā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas, ja tas atbilst lielā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai vai ja labuma guvējs īsteno ar saimniecisko darbību nesaistītu projektu;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā darbību nodalīšana, lai saimnieciskās aktivitātes negūtu labumu no ar saimniecisko darbību nesaistītām aktivitātēm piešķirtā publiskā finansējuma, ir nodrošināma pastāvīgi projekta dzīves cikla laikā (amortizācijas periodā), attiecīgi nav skaidrs, kāpēc nošķiršana jāievēro tikai noteiktu laika periodu. Lūdzam precizēt noteikumu projekta 28.7. un 55.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
28.7. ja kāda no nozarēm, kurā darbojas labuma guvējs, nav atbalstāma un labuma guvējs pretendē uz projekta īstenošanu atbalstāmajā nozarē, labuma guvējs projekta ietvaros skaidri nodala darbības atbalstāmajās nozarēs un ar to īstenošanu saistītās finanšu plūsmas no citu nozaru darbībām un finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un trīs gadus pēc projekta īstenošanas, ja labuma guvējs atbilst sīkā (mikro), mazā vai vidējā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas, ja tas atbilst lielā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai vai ja labuma guvējs īsteno ar saimniecisko darbību nesaistītu projektu;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar "labuma guvējs" definīciju. Parasti finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri ir gala labuma guvēji.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
28.9. ja projektu izpildē plānots iesaistīt personas, kuras šobrīd vai 10 iepriekšējo gadu periodā pirms projektu pieteikumu iesniegšanas termiņa ir bijušas nodarbinātas akadēmiskā vai zinātniskā darbā, vai saņēmušas finansējumu zinātniskai vai akadēmiskai darbībai tādā valstī, pret kuru Eiropas Savienība ir noteikusi sankcijas, kas ir spēkā projektu pieteikumu iesniegšanas termiņā, tad jāsaņem kompetentās Valsts drošības iestādes atzinums par konkrēto personu un jāveic visaptveroša riska izvērtēšana pirms konkrētās personas iesaistes projekta izpildē.
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt informāciju par kontroles mehānismu MK noteikumu 28.9.apakšpunktā noteiktajai prasībai, kā arī konkretizēt kādas iestādes atzinums nepieciešams.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
III. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
Iebildums
Lūdzam papildināt, norādot izmaksu attiecināmības sākumu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
III. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar nosacījumiem par PVN izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
29.2.1. fundamentālie pētījumi šo noteikumu 18. punktā minētajos gadījumos, ja projekta ietvaros tiek īstenoti rūpnieciskie pētījumi. Kopējais publiskais finansējums fundamentālajiem pētījumiem nepārsniedz 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar "fundamentālo pētījumu" definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 84. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
29.2.2. rūpnieciskie pētījumi;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar "rūpniecisko pētījumu" definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 85. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
29.2.3. eksperimentālā izstrāde, ja projekta ietvaros tiek īstenoti rūpnieciskie pētījumi. Kopējais publiskais finansējums eksperimentālajai izstrādei nepārsniedz 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar "eksperimentālās izstrādes" definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 86. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
30. Projekta ietvaros plāno šādus izmaksu veidus:
Iebildums
Aicinām neplānot neattiecināmās izmaksas. Saskaņā ar MKN izstrādes vadlīnijām 21/27 periodā:
MK 2022. gada 25. janvāra sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 4 24. § 4. punkts) noteikts, ka nozares ministrijas specifiskā atbalsta mērķa, Eiropas Savienības fonda projekta plānošanas un īstenošanas posmā, tai skaitā veicot grozījumus specifiskā atbalsta mērķa īstenošanas kārtībā vai Eiropas Savienības fonda projektā, neplāno neattiecināmās izmaksas, tas ir, izmaksas, kas nav saskaņā ar specifiskā atbalsta mērķa īstenošanas nosacījumiem vai pārsniedz pieejamo attiecināmo finansējumu.
Papildus vēršam uzmanību, ka īpaši pamatotos gadījumos ar atsevišķu MK lēmumu var lemt par neattiecināmajām izmaksām.

Savukārt netiešās izmaksas nebūtu jāizdala atsevišķi MK noteikumu projektā, ja ir norādīts, ka tās plāno kā vienu budžeta pozīciju ar tiešajām izmaksām, kurai piemēro vienoto likmi 40% apmērā.
Ierosinām dzēst 30.2., 30.2.1., 30.2.2. un 30.3.apakšpunktus.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
30.2. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus atbalstāmo darbību īstenošanai un rezultātu sasniegšanai. Īstenojot ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, netiešās attiecināmās izmaksas ir:
Iebildums
Aicinām MK noteikumu projektā un anotācijā precizēt, ka projekta ietvaros plāno šādus izmaksu veidus:
tiešās attiecināmās personāla izmaksas;
pārējās attiecināmās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
31. Ar saimniecisku darbību nesaistītam projektam šo noteikumu 30.1. un 30.2. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas, izņemot 41.1. apakšpunktā minētās izmaksas, plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto likmi 40 procentu apmērā no šo noteikumu 41.1. apakšpunktā minētām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, saskaņā ar Parlamenta un Padomes Regulas Nr.2021/1060 56.panta 1.punktu.
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā paredzēta faktiskā projektu ieviešana, ievērojot, ka tikai ar saimniecisku darbību nesaistītam projektam tiks piemērotas vienkāršotās izmaksas. Lūdzam skaidrot, kā šajā gadījumā tiks nodrošināta nosacījuma izpilde, ka jānodrošina vienāda pieeja vienādu izmaksu segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
33.3. ja sadarbības partneris ir ārvalsts zinātniskā institūcija, kas nav reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā, vai nav Latvijas Komercreģistrā reģistrēta juridiska persona, sadarbības partnera projekta daļas īstenošanai nepieciešamo finansējumu nodrošina no sadarbības partnera rīcībā esošajiem līdzekļiem.
Iebildums
No šī noteikumu projekta punkta nav skaidrs, no kādiem līdzekļiem (tādiem, kuriem nav sniegts jebkāds komercdarbības atbalsts vai citiem) un kādā projektā (saimnieciskajā vai nesaimnieciskajā) ir paredzēts nodrošināt sadarbības partnera projekta daļas īstenošanai nepieciešamo finansējumu. Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar skaidrojumu, vai šis nosacījums nav diskriminējošs attiecībā pret ārvalsts zinātnisko institūciju.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
35.2. finansējuma saņemšanai projekta iesniedzējs projekta iesniegumā pamato projekta kopējā publiskā finansējuma stimulējošo ietekmi atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā noteiktajiem stimulējošas ietekmes kritērijiem;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkts pēc būtības nosaka vienu kritēriju, kas nosaka, ka atbalsta saņēmējs ir iesniedzis rakstisku atbalsta pieteikumu atbalsta sniedzējam pirms sākas darbs pie projekta vai pirms sākas darbība. Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkts papildus nosaka minimāli nepieciešamo informāciju, kādai jābūt atbalsta pieteikumā. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta normu tā, lai no tās būtu viennozīmīgi skaidrs, ka atbalsta pretendents var uzsākt darbus pēc projekta tikai pēc tam, kad ir iesniedzis atbalsta pieteikumu, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkta prasībām, atbalsta sniedzējam. Gadījumā, ja darbības ir uzsāktas pirms projekta pieteikuma iesniegšsnas, tad viss projekts ir neattiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
35.3. atbalstu piešķir ar dienu, kad noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar noteikumu projekta nosacījumiem, komercdarbības atbalsta sniedzējs ir sadarbības iestāde, kura pieņem juridiski saistošu lēmumu par atbalsta piešķiršanu, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 28. punktu, lūdzam izvērtēt, vai atbalsta piešķiršanas diena nebūtu uzskatāma par dienu, kad tiek pieņemts sadarbības iestādes lēmums par atbalsta piešķiršanu, nevis līgums/vienošanās.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
36.2. projekta un labuma guvēja projekta daļas publiskā finansējuma apmēru nosaka, ņemot vērā projekta kopējās attiecināmās izmaksas un katram labuma guvējam pieļaujamo vidējo svērto publiskā finansējuma intensitāti, kas aprēķināta atbilstoši šo noteikumu 36., 43.44., un 48. punkta un 2. pielikuma nosacījumiem.
Iebildums
Viens no priekšnosacījumiem komercdarbības piešķiršanai ir korektas atbalsta intensitātes piemērošana attiecināmajām izmaksām un katrai pētniecības kategorijai tā ir atšķirīga, līdz ar to  noteikumu projekta 36.2. apakšpunktā noteiktā pieeja nav pieļaujama ar saimniecisko darbību saistītajos projektos. Lūdzam veikt attiecīgos precizējumus noteikumu projekta 36.2. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
37. Pasākuma ietvaros īstenojot ar saimniecisku darbību nesaistītus projektus finansē tāda jauna produkta vai tehnoloģijas prototipa vai cita eksperimentālā objekta izstrādi, kurš tiks izmantots turpmākos pētījumos, bet nebūs tieši izmantojams ienākumu gūšanai, to pārdodot vai izmantojot ražošanā vai pakalpojumu sniegšanā. Ienākumus, kas gūti no prototipu vai citu eksperimentālo objektu komerciālas izmantošanas, atskaita no attiecināmajām projekta izmaksām.
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektu vai anotāciju  papildināt ar nosacījumiem attiecībā uz jauna produkta vai tehnoloģijas prototipa vai cita eksperimentālā objekta izstrādes finansēšanu  ar saimniecisku darbību saistītu  projektu gadījumā (MK noteikumu 37.punkts)
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
37. Pasākuma ietvaros īstenojot ar saimniecisku darbību nesaistītus projektus finansē tāda jauna produkta vai tehnoloģijas prototipa vai cita eksperimentālā objekta izstrādi, kurš tiks izmantots turpmākos pētījumos, bet nebūs tieši izmantojams ienākumu gūšanai, to pārdodot vai izmantojot ražošanā vai pakalpojumu sniegšanā. Ienākumus, kas gūti no prototipu vai citu eksperimentālo objektu komerciālas izmantošanas, atskaita no attiecināmajām projekta izmaksām.
Iebildums
Šobrīd no noteikumu projekta nav skaidrs, kā un kurā brīdī praksē tiks nodrošināts, ka ienākumus, kas gūti no prototipu vai citu eksperimentālo objektu komerciālas izmantošanas, atskaitīs no attiecināmajām projekta izmaksām. Lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta 37. punktu un izvērtēt, vai šajā gadījumā neiestājas nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanas kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
41.2. pētniecībā iesaistītā zinātniskā darbinieka komandējumu un darba braucienu izmaksas, kas saistītas ar projekta ietvaros īstenojamo pētniecību, tai skaitā ar sasniegto rezultātu publiskošanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, ja zinātniskais darbinieks ir nodarbināts Latvijas Republikā. Minētās izmaksas attiecas arī uz tādu projekta zinātnisko vadītāju, kura atlīdzība tiek finansēta no finansējuma saņēmēja paša līdzekļiem kā projekta neattiecināmās izmaksas;
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu 41.2.apakšpunktu, ka darba braucienu un iekšzemes komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai"
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
41.3. pētniecības infrastruktūras izmaksas, ciktāl to izmanto pētniecībā, tai skaitā:
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 41.3. apakšpunktu tā, lai būtu viennozīmīgi skaidrs, ka attiecināmas ir tās pētniecības infrastruktūras izmaksas, ciktāl to izmanto šajā atbalsta pasākumā atbalstītā pētniecības projekta ietvaros, nevis pētniecībā kopumā.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
44. Šo noteikumu 43.2. un 43.3. apakšpunktā minēto publiskā finansējuma intensitāti var palielināt par 15 procentiem, nepārsniedzot 80 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja ir izpildīts vismaz viens no Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punkta "b" apakšpunkta nosacījumiem.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka 01.07.2023. stājās spēkā grozījumi Komisijas regulas Nr. 651/2014, ar kuriem tika veiktas izmaiņas arī Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. un 6. punktā. Lūdzam pārskatīt un precizēt atbalsta piešķiršanas nosacījumus atbilstoši minētajiem grozījumiem un attiecīgi papildināt anotāciju ar skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
45. Nepamatoti piešķirtais publiskais finansējums ir atskaitāms no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un atmaksājams valsts budžetā. Par nepamatotu finansējumu tiek uzskatīts finansējums, kas saņemts šādos gadījumos:
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 45.1. apakšpunktā uzskaitītie gadījumi kvalificējas kā nelikumīgs komercdarbības atbalsts, kas būtu atgūstams Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā noteiktajā kārtībā. Attiecīgi lūdzam precizēt šo noteikumu punktu, lietojot korektu terminoloģiju, kā arī papildināt noteikumu projektu ar nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanas normu. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka 45.1. apakšpunktā uzskaitītie gadījumi nav vienīgie, kuru dēļ piešķirtais atbalsts kvalificēsies kā nelikumīgs komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
49.2. sadarbības partnerim – saimnieciskās darbības veicējam – piešķirt pirmpirkuma tiesības attiecībā uz tehnoloģiju tiesībām, ja pētniecības organizācija veic šo noteikumu 49.1. apakšpunktā minēto tehnoloģiju tiesību komercializāciju atbilstoši šo noteikumu 20.5.2. apakšpunkta un 48. punkta ​​​​​​​ nosacījumiem;
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 49.2.apakšpunktā precizēt atsauci uz 48.punktu, norādot atsauci uz 50.punktu
 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
49.3. dibināt jaunuzņēmumu – kapitālsabiedrību – ar augstas izaugsmes potenciālu, lai pētniecības organizācijas projekta ietvaros radītās zināšanas un iegūtās prasmes pārvērstu tirgū piedāvājamos komercproduktos, izstrādājot, attīstot vai ražojot inovatīvus produktus vai tehnoloģijas.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 49. punkts atrunā nosacījumus attiecībā uz ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, nav skaidrs, kā tas var joprojām būt kā nesaimniecisks, ja tiks dibināts jaunuzņēmums. Lūdzam sniegt skaidrojumu anotāciju un veikt attiecīgos grozījumus noteikumu projektā, nodrošinot komercdarbības atbalsta piešķiršanas prasību ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
50.2. veicot tehnoloģiju tiesību komercializāciju, pētniecības organizācija ievēro normatīvos aktus, kas regulē tehnoloģisko tiesību komercializācijas nosacījumus.
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar skaidrojumu par šajā normā minētajiem normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
VIII. Projekta atlases un īstenošanas vispārīgie nosacījumi
Iebildums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 1.4.vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 15.punktu, MK noteikumos iekļauj prasības FS horizontālā principa (turpmāk – HP) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” piemērošanai. Netiešas ietekmes uz HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” gadījumā MK noteikumos iekļauj vismaz vienu rādītāju. Rādītājiem nenosaka sasniedzamās vērtības, bet pienākumu uzkrāt un ziņot aktuālās vērtības.
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar šo informāciju
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
52. Sadarbības iestāde projektu iesniegumu atlasē starptautisko zinātnisko ekspertīzi nodrošina sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi.
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka Latvijas Zinātnes padomei ir pienākums nodrošināt interešu konflikta novēršanas pasākumu ievērošanu, kā arī nodrošinot Eiropas parlamenta un padomes regulas Nr.2018/1046 61.panta noteikumu uzraudzību attiecībā uz LZP speciālistiem, kas nodrošina ekspertīzes procesu, nepieļaujot interešu konflikta situāciju iestāšanos un vadot riskus attiecībā uz Regulas 61.panta interešu konflikta tvērumu.
Kā arī lūdzam papildināt noteikumu projektu, ka katrs LZP speciālists, kas veic ekspertu atlasi, paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu (Apliecinājumā obligāti ietver atsauci uz Regulas 2018/1046 61. pantu).
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
52. Sadarbības iestāde projektu iesniegumu atlasē starptautisko zinātnisko ekspertīzi nodrošina sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi.
Iebildums
Lūdzam precizēt, kā tieši atlasē tiks iesaistīta LZP (pie kuriem kritērijiem), kā arī lūdzam skaidrot, no kāda avota ekspertīze tiks finansēta.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
52. Sadarbības iestāde projektu iesniegumu atlasē starptautisko zinātnisko ekspertīzi nodrošina sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi.
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektu papildināt ar EK ekspertu atlases kritērijiem
 
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
54. Projekta ietvaros nav atbalstāmas darbības, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā.
Iebildums
Lūdzam papildināt šo normu arī ar ierobežojumiem komercdarbības atbalsta piešķiršanai, kas izriet no Komisijas 651/2014 1. panta 3. punkta "c" un "d" apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
57. Ja ar saimniecisku darbību nesaistīta projekta īstenošanas rezultātā tiek gūti ieņēmumi no projekta ietvaros iegūto zināšanu un tehnoloģiju pārneses un projekts atbilst  Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 61. panta 7. punkta "b" apakšpunkta un 65. panta 8. punkta nosacījumiem, labuma guvējs veic finanšu analīzi atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam, lai noteiktu finansējuma deficīta apjomu, kas attiecināms finansēšanai no publiskiem līdzekļiem.
Iebildums
Ja pasākuma īstenoto projektu ietvaros ir plānots gūt neto ieņēmumus, ir jāparedz nepieciešamība veikt projekta izmaksu ieguvumu vai izmaksu efektivitātes analīzi atbilstoši normatīvā akta, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā 1.pielikuma sadaļā “Projekta izmaksu efektivitātes novērtēšana” noteiktajam vai izmaksu efektivitātes analīzi, vadošās iestādes vadlīnijās Nr. 1.2. noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
57. Ja ar saimniecisku darbību nesaistīta projekta īstenošanas rezultātā tiek gūti ieņēmumi no projekta ietvaros iegūto zināšanu un tehnoloģiju pārneses un projekts atbilst  Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 61. panta 7. punkta "b" apakšpunkta un 65. panta 8. punkta nosacījumiem, labuma guvējs veic finanšu analīzi atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam, lai noteiktu finansējuma deficīta apjomu, kas attiecināms finansēšanai no publiskiem līdzekļiem.
Iebildums
Ņemot vērā izteikto iebildumu par noteikumu projekta 37.punktu, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar normām, bet anotāciju ar skaidrojumiem par Regulas Nr. 1303/2013 61. un 65.panta nosacījumiem - aprakstot precīzu finansējuma deficīta likmes noteikšanas procesu (ņemot vērā to, ka Regulas Nr. 1303/2013 65.panta regulējums pieļauj zināmu izvēles brīvību), nosakot, kurā brīdī finansējuma saņēmējam ir pienākumu iesniegt noteikumu projekta 4.pielikumā noteikto finanšu analīzi - vai nu kopā ar projekta iesniegumu vai kopā ar noslēguma maksājuma pieprasījumu.
Papildus lūdzam skaidrot, vai nepieciešams uzraudzīt projekta dzīves cikla laikā gūtos ieņēmumus pēc projekta pabeigšanas, nepieciešamības gadījumā veicot finansējuma deficīta likmes pārrēķinu un atgūstot ERAF finansējumu, ņemot vērā to, ka  Regulas Nr. 1303/2013 61.pantā šāda iespēja ir paredzēta.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
58. Ja šo noteikumu 18.  vai 19. punktā minētā projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam tiek izmaksāts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā publiskā finansējuma kopsummas. Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības fondu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Iebildums
Ja MKN projektā finansējuma saņēmējam paredzēta iespēja saņemt avansu, anotācijā ir jāiekļauj atbilstošs piešķiramā avansa maksimālā apjoma pamatojums.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
58. Ja šo noteikumu 18.  vai 19. punktā minētā projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam tiek izmaksāts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā publiskā finansējuma kopsummas. Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības fondu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 58. punktu , lai būtu skaidri saprotama normas būtība, konkrēti nosakot, vai tiek paredzēta iespēja izmaksāt avansa maksājumu finansējuma saņēmējam. Vēršam uzmanību, ka ja noteikumu projektā ir paredzēta iespēja finansējuma saņēmējam izmaksāt avansu, MK noteikumos norāda skaidrus tā saņemšanas nosacījumus (kā piemēram, viena avansa apjoms un tā pieprasīšanas un izmaksāšanas kārtība). Papildus lūdzam papildināt noteikumu projektu, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā ES fondu finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
61. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Parlamenta un Padomes Regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības fonda ieviešanā 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošināmas komunikācijas un vizuālās identitātes prasības.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 61. punktu šādā redakcijā "Īstenojot projektu finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes nosacījumu ievērošanu atbilstoši Regulas 2021/1060 47. pantam un 50. pantam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda."
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
66. Projektu īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija vai tās deleģēta iestāde kopīgi ar sadarbības iestādi nodrošina projektu vidusposma un gala rezultātu zinātniskās kvalitātes izvērtējumu. Vidusposma zinātniskās kvalitātes izvērtējumu neveic projektiem, kuru darbību īstenošanas termiņš nepārsniedz 12 mēnešus. Darbību īstenošanas termiņu nosaka, ievērojot šo noteikumu 53. punktā minētos atbalstāmo darbību uzsākšanas nosacījumus. Projektu vidusposma un gala rezultātu zinātniskās kvalitātes izvērtējumu veic, ievērojot šādus nosacījumus:
Iebildums
Lūdzam noteikt MK noteikumu projektā, ka vidusposma izvērtējums jāparedz ne vēlāk, kā 12 mēnešus pirms projekta īstenošanas termiņa beigām. Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējiem būs nepieciešams laiks ekspertu ieteikumu ņemšanai vērā projekta īstenošanā.
 
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
69. Projektu īsteno 36 mēnešu laikā no projekta uzsākšanas datuma, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Iebildums
Ņemot vērā, ka, Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" paredzēts, ka Sadarbības iestāde pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos un apstiprina ne vēlāk kā līdz 2030. gada 15. martam, iebilstam projektu īstenošanas termiņam līdz 2029.gada 31.decembrim. 
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 48.punktu, sadarbības iestāde iesniegto maksājuma pieprasījumu izskata, gūst pārliecību par iekļauto izdevumu atbilstību un apstiprina attiecināmo izdevumu summu 80 dienu laikā, savukārt vienošanās par Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu standartforma paredz, ka finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniedz ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām vai pēc pēdējā Finansējuma saņēmēja veiktā maksājuma, ja maksājums veikts ne vēlāk kā 20 (divdesmit) darbdienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām.
Attiecīgi samērīgs projektu īstenošanas termiņš gan attiecībā pret sadarbības iestādes, gan finansējuma saņēmēja tiesībām, veicamajām funkcijām, ņemot vērā, ka šajā pasākumā ir nepieciešams nodrošināt papildus ārējos vērtējumus un rezultātu sasniegšanas kvalitātes analīzi, būtu 2029.gada 30.septembris.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
71. Ja šo noteikumu 14.2. un 15.2. apakšpunktā minētais publiskais finansējums ar saimniecisku darbību saistītu projektu īstenošanai vairāk nekā par 20 procentiem pārsniedz valsts atbalsta apmēru, par kuru sniegta kopsavilkuma informācija atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 11. pantā noteiktajam, Izglītības un zinātnes ministrija 20 darbdienu laikā pēc minētā publiskā finansējuma palielinājuma nosūta Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju Komisijas regulas Nr. 651/2014 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formā.
Iebildums
Lūdzam dzēst šo noteikumu projekta punktu un attiecīgi papildināt anotāciju ar informāciju, ka Izglītības un zinātnes ministrija 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju Komisijas regulas Nr. 651/2014 atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 11. pantā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
72. Atbalsta sniedzējs un finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas glabāšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. panta 1. punktam.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 72. punktu skaidri nosakot termiņu, līdz kuram nodrošinās ar atbalsta piešķiršanu saistītās dokumentācijas glabāšanu attiecīgi atbalsta sniedzējs (sadarbības iestāde), finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.3. pasākuma “Praktiskas ievirzes pētījumi” ar saimniecisku darbību saistīta projekta vidējās svērtās publiskā finansējuma intensitātes aprēķināšana
Iebildums
Lūdzam no MK noteikuma projekta 2.pielikuma izņemt informāciju par fundamentāliem pētījumiem, ņemot vērā, ka šī pētniecības kategorija nav atbalstāma ar saimniecisko darbību sasitītos projektos.  
Piedāvātā redakcija
-
70.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā MKN projektā noteiktās atbalstāmās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu (attiecināms uz visu 1.1.1.SAM).
Kohēzijas programmas (63) rindkopā noteikts:
"(63) Starpreģionālās, pārrobežu un transnacionālās darbības: Projektu īstenošanā iespējama sadarbība ar ārvalsts zinātniskajām institūcijām un AII ES mērogā, t.sk. Baltijas reģionā, kā arī pasaules mērogā."
Piedāvātā redakcija
-
71.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam anotācijā ir iekļaut īsu informāciju par nozares/jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MKN projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. punktu, precizējot informāciju par intervences kodiem - lūgums intervences kodus norādīt arī sadalījumā pa plānotajām pasākuma kārtām, kā arī katrā kodā plānoto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt anotācijas 1.3. sadaļā "Risinājuma apraksts" ietverto informāciju.
Papildus, lūdzam precizēt vadlīniju nosaukumu uz "ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām".
Piedāvātā redakcija
-
74.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka, Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" paredzēts, ka Sadarbības iestāde pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos un apstiprina ne vēlāk kā līdz 2030. gada 15. martam, iebilstam projektu īstenošanas termiņam līdz 2029.gada 31.decembrim. 
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 48.punktu, sadarbības iestāde iesniegto maksājuma pieprasījumu izskata, gūst pārliecību par iekļauto izdevumu atbilstību un apstiprina attiecināmo izdevumu summu 80 dienu laikā, savukārt vienošanās par Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu standartforma paredz, ka finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniedz ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām vai pēc pēdējā Finansējuma saņēmēja veiktā maksājuma, ja maksājums veikts ne vēlāk kā 20 (divdesmit) darbdienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām.
Attiecīgi samērīgs projektu īstenošanas termiņš gan attiecībā pret sadarbības iestādes, gan finansējuma saņēmēja tiesībām, veicamajām funkcijām, ņemot vērā, ka šajā pasākumā ir nepieciešams nodrošināt papildus ārējos vērtējumus un rezultātu sasniegšanas kvalitātes analīzi, būtu 2029.gada 30.septembris.
 
Piedāvātā redakcija
-
75.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Kohēzijas programmas (61) rindkopā ir noteikts, ka 1.1.1.SAM projektu vadībā un pasākumu īstenošanā tiks nodrošināta nediskriminācija un SAM ietvaros īstenoto darbību kopums tiks vērsts uz informācijas un vides pieejamības, nediskriminācijas pēc vecuma, dzimuma, etniskās piederības u.c. pazīmēm un vienlīdzīgu iespēju principu ievērošanu visām personu grupām. Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt MKN projektu ar šīm prasībām, kā arī skaidrot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;
Priekšlikums
Ierosinām precizēt apakšpunktu, norādot "plānoto un pieejamo finansējumu". 
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim;
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta II nodaļas saturu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam" aiz vārdiem "Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam ".
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
2.1.1. projektu īsteno zinātniskā institūcija, kas atbilst šo noteikumu 2.9. apakšpunktā minētajai pētniecības organizācijas definīcijai;
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu,  kad plānots  izstrādāt pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas statusa noteikšanas metodiku
 
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
2.8.4. zinātniskā institūcija līgumpētījumam saņemto finansējumu izmanto tikai attiecīgā līgumpētījuma veikšanai;
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kā un kam šo ir paredzēts kontrolēt un ar kādu mērķi tāda prasība noteikta.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
7. Pasākumu ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji par finansējumu, kas norādīts šo noteikumu 11. punktā :
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Vadlīnijās Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā nav lietots termins "uzraudzības rādītāji", lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta tekstu un anotāciju, nenorādot "uzraudzības" pirms vārda "rādītāji".
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
8.2. jaunradītās tehnoloģijas;
Priekšlikums
Lūdzam 8.2. un 8.3.apakšpunktos definēt RIS3 rādītāju mērvienības.
Piedāvātā redakcija
8.2. jaunradītās tehnoloģijas - skaits;
8.3. jaunradītie produkti - skaits;
82.
Noteikumu projekts
20.6. katra sadarbības partnera projekta daļas izmaksas veido vismaz 20 procentus no projekta kopējām izmaksām, ņemot vērā šo noteikumu 33.3. apakšpunkta nosacījumus.
Priekšlikums
Aicinu apakšpunktu izteikt piedāvātajā redakcijā
Piedāvātā redakcija
katra sadarbības partnera projekta attiecināmo izmaksu daļa veido vismaz 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ņemot vērā šo noteikumu 33.3. apakšpunkta nosacījumus.
83.
Noteikumu projekts
27.3. līgumā iekļauj informāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un papildus iekļauj vismaz šādu informāciju:
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt 27.3. apakšpunktu un nepieciešamības gadījumā precizēt, ņemot vērā, ka MK noteikumos nedublē vadības MK noteikumu regulējumu, tostarp 6. punktā ietvertos nosacījumus par sadarbības līgumā iekļaujamo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
34.3.2. ja tas netiek veikts laikā, kad atbilstoši noslēgtajam līgumam persona veic ar projektu nesaistītus uzdevumus, un par to projekta ietvaros netiek saņemta atlīdzība;
Priekšlikums
Lūdzam jau MK noteikumu projektā skaidri noteikt, ka personām ir jābūt nodarbinātām iestādē arī par atlīdzību, lai nepieļautu interpretācijas, kas radušās šajā plānošanas periodā.
Piemēram: “ja tas netiek veikts laikā, kad atbilstoši noslēgtajam darba līgumam iestādē…”
 
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
38. Izstrādāto produktu, procesu vai pakalpojumu eksperimentālu ražošanu vai testēšanu ražošanas apstākļos finansē tikai tad, ja tas nepieciešams pētniecības rezultātu apstiprināšanai un pārbaudei un tos tieši vai pārveidojot neizmantos ienākumu gūšanai, pārdodot vai izmantojot ražošanā vai pakalpojumu sniegšanā.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta punktu, jo nav skaidrs, kā, piemēram, ražošanas procesu, ko plāno testēt projekta ietvaros, var apņemties vēlāk neizmantot ienākumu gūšanai. Ja tas paredzēts ar saimniecisku darbību nesaistītos projektos, lūdzam to skaidri iekļaut noteikumu projekta punktā.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam to skaidrot anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
86.
Noteikumu projekts
41.1.3. ja projekta īstenošanā iesaistītais zinātniskais darbinieks veic arī citus uzdevumus, kas nav saistīti ar projekta īstenošanu, bet par kuru izpildi viņš saņem atlīdzību saskaņā ar pamatdarba līgumu, citu darba līgumu vai uzņēmuma līgumu, zinātniskais darbinieks pēc finansējuma saņēmēja pieprasījuma veic kopējā darba laika un paveiktā darba uzskaiti atbilstoši šo noteikumu 59. punktam un šo noteikumu 3. pielikumam. Labuma guvējs nodrošina, ka projekta īstenošanā iesaistītā zinātniskā darbinieka kopējais darba laiks atbilst darba tiesiskās attiecības reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un darbs projektā netiek veikts laikā, kad atbilstoši noslēgtajam līgumam persona veic ar projektu nesaistītus uzdevumus;
Priekšlikums
Aicinām dzēst vārdus “un šo noteikumu 3.pielikumam” jo 14/20 plānošanas perioda laikā iestādes neizmantoja pielikumu, bet iestādē jau esošo uzskaites veidlapu.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Noteikumu projekts
41.4. ārpakalpojumu izmaksas, ja ārpakalpojumu iepirkumu veic atbilstoši iepirkuma procedūru reglamentējošiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, un kopējās ārpakalpojumu izmaksas nepārsniedz 25 procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām:
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka visas izmaksas bez algām plānots iekļaut vienotās likmes 40% izmaksās un tās netiks pārbaudītas, ierosinām dzēst normu par 25% ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
88.
Noteikumu projekts
VIII. Projekta atlases un īstenošanas vispārīgie nosacījumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka no MK noteikumu projekta ir izņemts 1.1.1.1.pasākuma ietvaros noteiktais  nosacījums kādām pētniecības atbalsta darbībām finansējumu nepiešķir (izglītībai un apmācībai, saistītām zinātniskām un tehnoloģiskām darbībām – zinātniskās un tehniskās informācijas pakalpojumi, datu apkopošana vispārīgiem nolūkiem,
testi, kas nav saistīti ar projekta ietvaros īstenoto pētniecību (tai skaitā nacionālo standartu uzturēšana, sekundāro standartu pielāgošana, materiālu,
komponentu, produktu, procesu vai citu objektu analīze), darbībām, kas nepieciešamas, lai ieviestu vai komerciāli izmantotu jaunu produktu vai tehnoloģiju, – procesi pirms ražošanas, tirgus izpēte,
produktu un tehnoloģiju izplatīšana) , lūdzam sniegt skaidrojumu vai minētais nosacījums ir saistošs arī šī pasākumu ietvaros
Piedāvātā redakcija
-
89.
Noteikumu projekts
53. Šo noteikumu 29. punktā minētās darbības ir atbalstāmas, ja tās uzsāktas, ievērojot šādus nosacījumus:
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un nepieciešamības gadījumā pārcelt noteikumu 53. un 54. punktu uz noteikumu projekta III. sadaļu, ņemot vērā, ka punkti ir par atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Noteikumu projekts
55.2. labuma guvējs nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citām finansējuma saņēmēja un labuma guvēja darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un trīs gadus pēc projekta īstenošanas, ja labuma guvējs atbilst sīkā (mikro), mazā vai vidējā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai, vai piecus gadus pēc projekta īstenošanas, ja finansējuma saņēmējs un labuma guvējs atbilst lielā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai vai pētniecības organizācijas definīcijai;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā dzēst 55.2. apakšpunkta sākumā vārdus "labuma guvējs" ņemot vērā, ka 55. punkts definē finansējuma saņēmēja pienākumus. 
Piedāvātā redakcija
-
91.
Noteikumu projekts
58. Ja šo noteikumu 18.  vai 19. punktā minētā projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam tiek izmaksāts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā publiskā finansējuma kopsummas. Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības fondu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Priekšlikums
Piedāvājam redakciju
Piedāvātā redakcija
Ja šo noteikumu 18.  vai 19. punktā minētā projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam tiek izmaksāts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā publiskā finansējuma kopsummas. Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja vadības sistēmā iesniegtu avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības fondu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
92.
Noteikumu projekts
66.1. izvērtējumus veic zinātnisko ekspertu datubāzē iekļautie eksperti, kurus atbilst šo noteikumu 52. punktā minētajiem Sadarbības iestāde nodrošina sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi.
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta 66.1.apakšpunktu, jo nav saprotama punkta būtība.
 
Piedāvātā redakcija
-
93.
Noteikumu projekts
Finanšu analīze, lai noteiktu finansējuma deficīta apjomu, kas attiecināms finansēšanai no publiskiem līdzekļiem.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt finanšu analīzi ar tabulu, kur finansējuma deficīta likmes aprēķina rezultātā atspoguļojas projekta visu finansējuma avotu sadalījums (pēc iespējas automatizējot šo aprēķinu), ne tikai ERAF finansējums. Tas mazinās kļūdu iespējamību.
Papildus lūdzam precizēt vai skaidrot norādīto numerāciju 45.rindā - "7.3.14. ERAF ieguldījuma aprēķins:".
 
Piedāvātā redakcija
-
94.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam teikumu "Šādi pieņēmums balstās 2014. - 2020. plānošanas perioda ietvaros īstenotā 1.1.1.1.pasākuma "Praktiskās ievirzes pētījumi" datu analīzē", precizēt, lai saprotams, kas ir "šādi pieņēmums balstās". Ja ar šo domāts izvēles pamatojums vienotās likmes 40 % apmērā piemērošanai, tad aicinām redakcionāli precizēt, piemēram, vienotās likmes 40 % apmērā piemērošana pārējo izmaksu segšanai balstīta uz 2014. - 2020.gada plānošanas perioda ietvaros īstenotā 1.1.1.1.pasākuma "Praktiskās ievirzes pētījumi" pieredzi, kur projekta izmaksu lielāko daļu veidoja personāla atlīdzības izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
95.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Salāgot MK noteikumu projektā norādītās Latvijas viedās specializācijas jomas ar anotācijā norādītajām jomām (biofarmācija, biotehnoloģija, fotonika, mobilitāte)
 
Piedāvātā redakcija
-