Atzinums

Projekta ID
23-TA-167
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu, norādot rādītāja starpposma sasniedzamo vērtību līdz 2024.gada 31.decembrim. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju, MK noteikumu projekta 16.1. līdz 16.5. apakšpunktā minētajām atbalstāmajām darbībām paredzēti indikatīvi 1 626 062 EUR jeb 47% no 4.3.6.1. pasākumam pieejamā finansējuma. Lūdzam skaidrot, kādām darbībām paredzēts izmantot pārējos 53% finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā informatīvā ziņojuma saskaņošanas laikā minēto, ka LM kā ES fondu atbildīgā iestāde 4.3.6.1. pasākumam vērtēs iespēju izstrādāt savu vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku atlīdzībai, t.sk. veselības apdrošināšanai, lūdzam paredzēt vienkāršoto izmaksu piemērošanu personāla atlīdzības izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju atšifrēt, kādas iepirkuma līguma izmaksas ir paredzētas 16.7.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt vārdus "vai esošo darba vietu atjaunošanai" uz "vai gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts".
Vienlaikus lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 19.5. apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka nosacījums par darbinieka iesaistes periodu projektā attiecas tikai uz daļlaiku. Šobrīd MK noteikumu projektā ir iekļauta stingrāka prasība, nekā to paredz Vadošās iestādes Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai (Nr. 1.2.). Saskaņā ar vadlīniju 9.5.punktu darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši slodzes apmēram – darbiniekiem, kuri strādā normālo darba laiku, aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100% apmērā, bet nepilna darba laika gadījumā – ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Savukārt, saskaņā ar vadlīniju 33.punktu daļlaika gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot un pamatot veiktās izmaiņas, jo saskaņā ar apstiprināto informatīvo ziņojumu, paredzēta bija netiešo izmaksu likme 15 % apmērā no personāla atlīdzības izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, norādot, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks attiecībā uz PVN līdzekļu attiecināšanu/atgūšanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot uz kāda tiesiska pamata tiek nodota atbalstāmo darbību īstenošana Labklājības ministrijas izveidotai padomei. Papildus lūdzu skaidrot, kas ir saprotams ar vārdu "pārvalda". Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu un uz tā pamata izdotiem horizontāliem noteikumiem, šāda funkciju nodošana nav paredzēta. Projekta īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs, kurš drīkst projekta īstenošanā piesaistīt sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 27.1. apakšpunktā noteikto prasību par supervīzijas pakalpojuma sniedzēja sertificēšanos ANSE, ņemot vērā, ka šī prasība var tikt uzskatīta par nesamērīgu un konkurenci ierobežojošu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz atsauci anotācijā uz izvērtējumu “Vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas 2021.-2027. gada ES fondu plānošanas periodā”, vēršam uzmanību, ka tas satur izvērtētāju kā ekspertu viedokli, bet nav pietiekams pamatojums vienkāršoto izmaksu nepiemērošanai, tāpēc lūdzam LM kā atbildīgo iestādi izvērtēt vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas pasākumā un nepiemērošanas gadījumā to argumentēti pamatot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 1. punkta a) sadaļā dzēst atsauci uz Bērnu tiesību aizsarzdzības likuma 5.panta pirmās daļas 20.apakšpunktu, ņemot vērā, ka tajā minētie speciālisti atbilstoši MK noteikumu projekta 3.punktā minētajam, nav pasākuma mērķa grupa.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Anotācijas 1.6.apakšsadaļas punktā “Ilgtspēja” norādīts, ka finansējuma saņēmējs nodrošinās 4.3.6.1.pasākuma projekta ilgtspēju, izmantojot valsts budžeta finansējumu atbilstoši MK 2023.gada 17.janvāra noteikumu Nr. 15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam”  (turpmāk – MKN Nr.15) 9.4.apakšpunktā noteiktajam. Norādām, ka atbilstoši MKN Nr.15 9.4.apakšpunktam Labklājības ministrija (turpmāk  - LM) Finanšu ministrijā tikai iesniegs informāciju LM pamatbudžeta bāzes projekta sagatavošanai n+1, n+2 un n+3 gadam, kuru vienlaikus nepieciešams pamatot ar detalizētiem aprēķiniem. Savukārt, par finansējuma piešķiršanu Ministru kabinets lems valsts pamatbudžeta bāzes projekta apstiprināšanas procesā. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka datiem par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projektu uzturēšanas izdevumiem jāpievieno Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atzinumu. Līdz ar to attiecīgi precizējama anotācijas 1.6.apakšsadaļas punktā “Ilgtspēja” norādītā informācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3 sadaļas 6.punktā precizēt norādīto finansējumu 2026.gadam, jo atbilstoši Finanšu ministrijas 11.04.2023. vēstules 3.2-11/2-6/1179 “Par Labklājības ministrijas pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta bāzes izdevumiem 2024.-2026.gadam” pielikumā “2024.,  2025. un  2026. gada valsts pamatbudžeta bāze” norādītajam budžeta apakšprogrammā 63.08.00 “Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) projektu un pasākumu īstenošana (2021-2027)” projekta “Profesionālā pilnveide bērnu tiesību jautājumos un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana” īstenošanai 2026.gadam plānots finansējums 377 277 euro  apmērā, nevis  377 227 euro apmērā, attiecīgi precizējot norādīto ESF Plus finansējumu un valsts budžeta finansējumu. Vienlaikus precizējams finansējums pa gadiem atbilstoši noteikumu projekta plānotajam finansējuma apmēram.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka likums “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” ir stājies spēkā š.g. 9.martā, precizējama anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegtā informācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīt projekta nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas tabulas 1., 2., 3. un 5.punkta, kā arī 1.1., 2.1. un 3.1.apakšpunkta 8.aili, ņemot vērā, ka atbilstoši Valsts kancelejas izstrādātājām vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotājā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā minētajā ailē tiek norādītas izmaiņas attiecībā pret 6.ailē norādīto finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas tabulas 1., 2., 3. un 5.punkta, kā arī 1.1., 2.1. un 3.1.apakšpunkta 5. un 7.ailē norādīto finansējumu pārcelt uz minēto punktu un apakšpunktu 4. un 6.aili. Vienlaikus nepieciešams aizpildīt 5.1.apakšpunkta 4., 6. un 8.aili.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem "finansējuma saņēmējam" , ņemot vērā, ka projektā ir ietvertas prasības uz finansējuma saņēmēju (Sk. noteikumu projekta 14. un 15. punktu). 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt "[..]saskaņā ar atbildīgās iestādes apstiprināto vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku supervīzijai [..]"
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izmantot pilnos metodiku nosaukumus:
1) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai;
2) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros kopumā plānots apmācīt 5988 personas, paredzot vairākas ar mācību nodrošināšanu saistītas izmaksas, lūdzam tomēr izvērtēt iespēju Valsts administrācijas skolas rīkoto mācību izmaksām piemērot vienas vienības izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošana ir attiecināma uz visām MK noteikumu projekta 16. punktā minētajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju svītrot Vadošās iestādes pārstāvjus no iespējamo novērotāju saraksta Labklājības ministrijas izveidotajā padomē.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 26.punktu, norādot, ka izmaksas pašvaldībai tiek kompensētas par ne vairāk kā 10 supervīzijas sesijām gadā vienai bāriņtiesas amatpersonai.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot no kādiem līdzekļiem finansējuma saņēmējs kompensēs pašvaldībai noteikumu projekta 26.punktā minētās izmaksas?
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 30.3. apakšpunkta redakciju, nosakot, ka pārbaudes tiek veiktas ne retāk kā reizi gadā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā redakcionāli precizēt, ka netiešās izmaksas nevis nepārsniedz septiņus procentus, bet ir septiņi procenti no tiešajām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt anotācijas apakšsadaļu "Risinājuma apraksts" "Mērķa grupas atbilstība iesaistei mācībās profesionālās kompetences pilnveidei"  ar informāciju par mērķa grupas atbilstības pārbaudes nepieciešamību atbilstoši MK 01.04.2014. noteikumu Nr.173 "Noteikumi par kārtību, kādā apgūst speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, šo zināšanu saturu un apjomu" nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā minēts, ka kompensācijas pašvaldībām par nodrošinātajām supervīzijām tiks veiktas atbilstoši Bāriņtiesu likumā noteiktajam deleģējumam, tomēr ņemot vērā, ka Bāriņtiesu likuma grozījumi ir plānošanas stadijā, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par supervīziju kompensēšanu līdz iepriekš minētā likuma grozījumu spēkā stāšanās brīdim (ja to sniegšana tiks uzsākta līdz grozījumiem Bāriņtiesu likumā).
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas apakašsadaļas "Risinājuma apraksts" 1. punkta atkāpē "Sadarbības partneris - VAS...", ar informāciju par mācību nodrošināšanu arī speciālistiem, kas minēti Bērnu tiesību aizsardzības likuma 5.1 panta pirmās daļas 1. punktā  - ārpusģimenes aprūpes iestāžu vadītāji, sociālie darbinieki un sociālie rehabilitētāji.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši anotācijā minētajam, bērna atbalsta speciālisti tiks nodarbināti VBTAI un to funkcijas aprobācija tiks nodrošināta 4.3.6.5. pasākuma “Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības un atkarību problēmām un to ģimenēm” ietvaros. Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai 4.3.6.1. pasākuma ietvaros varēs piedalīties tikai tie speciālisti, kas tiks nodarbināti VBTAI un aprobēti 4.3.6.5. pasākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.6.apakšsadaļas punktā “Ilgtspēja” aizstāt vārdus “gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta” ar vārdiem “likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru”, ņemot vērā, ka 2022.gada 3.novembrī stājās spēkā grozījumi Likumā par budžeta un finanšu vadību, paredzot, ka turpmāk vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojektu un gadskārtējā valsts budžeta likumprojektu sagatavo kā vienu likumprojektu.
 
Piedāvātā redakcija
-