Atzinums

Projekta ID
23-TA-1018
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta VI.nodaļu ar punktu, ka finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu, nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 33.punktu, nosakot, ka avanss ir piešķirams, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu un spēju to apgūt 6 mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam sadaļā Nr. 8.2. "Cita informācija" svītrot apakšpunktu: "1) norādītas projekta budžeta izmaksu pozīcijas, kuras veicina HP VINPI (ja attiecināms);", ņemot vērā, ka budžets būs balstīts uz vienas vienības izmaksu likmēm, kurās iekļaujamas arī ar HP VINPI saistītās izmaksas. Budžetā nebūs atsevišķi izdalīta izmaksu pozīcija HP VINPI nodrošināšanai. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikts:
“Lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā.”

Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi. Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotācijas 1.3. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam svītrot noteikumu projekta 4.punktu, jo punktā noteiktais izriet no Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma un  Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumiem Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus "(dotācija) ar nosacījumiem", ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav izvirzīti nosacījumi, kuru neizpildes gadījumā finansējuma saņēmējiem būtu daļēji vai pilnībā jāatmaksā grants atbalsta sniedzējam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 15.punktu, ņemot vērā, ka minētais noteikuma projekta punkts dublē noteikumu projekta 17.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai šī punkta ietvaros būs atbalstāmi pasākumi ikvienas veselības jomas ietvaros, piemēram, acu vingrojumi acu veselības veicināšanai un miopijas profilaksei; lekcija par tēmu, kā novērst nierakmeņu slimības attīstību; lekcija par tēmu, kā ceļojumos izvairīties no A hepatīta vai lekcija par 2.tipa diabēta profilaksi. Ja šī punkta ietvaros nev plānota brīva jomu izvēle, tad lūdzam papildināt anotāciju tā, lai FS būtu saprotams, kādas tēmas/jomas šī apakšpunkta ietvaros būtu atbalstāmas. Papildus lūdzam izvērtēt, vai atbalstāmo jomu uzskaitījums nebūtu jāpapildina ar sirds-asinsvadu veselības veicināšanas un slimību profilakses jomu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt vai nosakot izmaksas no kurām aprēķina atlīdzības izmaksas, piemērojot izmaksu vienoto likmi 10% apmērā, nav atbilstošāk atsaukties uz MK noteikumu 23.2.apakšpunktu (nevis 23.punktu) un, ja nepieiciešams, tad atbilstoši precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju netiešo izmaksu segšanai piemērot 7% likmi, ko aprēķina no tiešajām attiecināmajām izmaksām, paredzot, ka tās ietvaros tiek segtas veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošanai nepieciešamās inventāra, transporta, obligātās publicitātes un administratīvās izmaksas. Gadījumā, ja tiek lemts piemērot 7% likmi, lūdzam precizēt anotācijā pasākumu veidu uzskaitījumu, dzēšot vairākiem pasākumiem piebildi "ar vai bez transporta", kā arī atbilstoši precizējams anotācijā pārējo tiešo attiecināmo izmaksu apraksts, dzēšot transporta un inventāra izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pašlaik tiek meklēti iespējami labākie vienkāršoto izmaksu risinājumi šī pasākuma ietvaros, t.sk. netiešajām izmaksām, lūdzam izvērtēt un veikt nepieciešamos precizējumus MK noteikumu projektā un anotācijā atbilstoši izvēlētajiem risinājumiem.   
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" katrā SAM minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas. Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai avansa apjoma procentuālajā ierobežojumā nebūtu iekļaujams arī valsts budžeta finansējums, nevis tikai ESF+ finansējums un, ja nepieciešams, tad atbilstoši precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 34.punktā vārdus "kas noslēgts starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi", ņemot vērā, ka tas izriet no Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam teikumā "4.1.2.2.pasākuma specifika ir plaši masveida veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi, kampaņas pētījumi, kur nav iespējama dalībnieku uzskaite intervēšana un apzināšana" svītrot kampaņas un pētījumus, ņemot vērā, ka tie attiecas uz 4.1.2.1.pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, par pasākuma finansējuma dalījumu pa visām intervences kategorijām (Intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība), norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā (2.1. sadaļa "Informācija par dalījumu par intervences kategorijām") un tā papildinājumā norādītajam. Vēršam uzmanību, ka šobrīd anotācijā ir norādīts tikai finansējuma sadalījums intervences kategorijā "Intervences laukums".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt aprakstu par komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošanu, aizstājot terminu projekta neattiecināmās izmaksas.
Vēršam uzmanību, ka 2021.-2027.gada plānošanas periodā atbildīgā iestāde specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk- SAM), Eiropas Savienības (turpmāk- ES) fondu projektu plānošanas, īstenošanas posmā, tai skaitā, veicot grozījumus SAM īstenošanas kārtībā vai ES fonda projektā, neplāno neattiecināmās izmaksas. Izņēmuma gadījums: Īpaši pamatotos gadījumos ar atsevišķu Ministru kabineta lēmumu var lemt par neattiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-