Projekta ID
24-TA-2625Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu skaidru un vienotu projekta iesniegumu izvērtēšanu, lūdzam papildināt noteikumu 13.punktu, norādot gala labuma saņēmējus - finansējuma saņēmējs un/vai sadarbības partneris. Ja ir paredzēts, ka finansējuma saņēmējs piešķir tālāk atbalstu sadarbības partnerim vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu sniegšanai, nepieciešams to norādīt.
Lūdzam precizēt informāciju, norādot, kādos gadījumos valsts atbalsts tiek piešķirts sadarbības partneriem un kādos projekta iesniedzējam.
Lūdzam precizēt informāciju, norādot, kādos gadījumos valsts atbalsts tiek piešķirts sadarbības partneriem un kādos projekta iesniedzējam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 27. punktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) nodrošinās atsevišķu darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti, kā arī darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu 43.punktā norādīto kārtību attīstāmās infrastruktūras izmantošanas proporcijas aprēķinam, jo no šī brīža redakcijas nav saprotams, kam (finansējuma saņēmējam vai sadarbības partnerim) infrastruktūras izmantošanas aprēķins tiek piemērots. Ja ir iespējami vairāki gadījumi, lūdzam tos norādīt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 44. un 45. punktā minēto, lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 43. punktā minētais nosacījums attiecībā uz pienākumu aprēķināt infrastruktūras, kurā sniedz primārās un sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus izmantošanas proporciju, attiecas uz noteikumu projekta 22.2. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju tikai tādā gadījumā, ja tas projekta ietvaros piesaista sadarbības partneri. Piemērojot Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (izziņots ar dokumenta numuru C(2011) 9380) (turpmāk - VTNP lēmums), šo regulējumu var attiecināt tikai uz valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, līdz ar to jānodrošina, ka proporcija infrastruktūrai, kurā sniedz valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus, finansējuma saņēmējam ir jāaprēķina jebkurā gadījumā.
Papildus arī attiecībā uz noteikumu projektā 22.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju, kuram obligāti ir jāpiesaista sadarbības partneri, kuriem atbalsts tiek nodrošināts, piemērojot VTNP lēmumu, jānodrošina, ka tiek aprēķināta proporcija un VTNP lēmumu attiecina tikai uz to infrastruktūras daļu, kuru sadarbības partneris izmanto valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai.
Papildus arī attiecībā uz noteikumu projektā 22.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju, kuram obligāti ir jāpiesaista sadarbības partneri, kuriem atbalsts tiek nodrošināts, piemērojot VTNP lēmumu, jānodrošina, ka tiek aprēķināta proporcija un VTNP lēmumu attiecina tikai uz to infrastruktūras daļu, kuru sadarbības partneris izmanto valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 21. punktu, jo gadījumā, ja projekta iesniegumam tiek pievienots attiecīgais apliecinājums, tad šis pienākums ir attiecināms uz projekta iesniedzēju, nevis finansējuma saņēmēju, jo atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 3. punktam finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts minētajā likumā noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 23. punktu, ņemot vērā, ka š.g. 22. oktobrī jau pieņemts lēmums piešķirt Rīgas Stradiņa universitātei metodiskās vadības institūcijas statusu ģimenes medicīnas jomā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 24. punktu vai 13. punktu, jo no noteikumu projekta 24. punkta pirmā teikuma nav viennozīmīgi interpretējams, kādos gadījumos sadarbības partneru statusā var piesaistīt (t.i. nav pienākuma piesaistīt) ārstniecības iestādes, kas nodrošina valsts apmaksātus primārās un sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 24. punkts nedublē 13. punktu.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 24. punktu vai 13. punktu, jo no noteikumu projekta 24. punkta pirmā teikuma nav viennozīmīgi interpretējams, kādos gadījumos sadarbības partneru statusā var piesaistīt (t.i. nav pienākuma piesaistīt) ārstniecības iestādes, kas nodrošina valsts apmaksātus primārās un sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 24. punkts nedublē 13. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 25. punktu attiecībā uz tajā ietverto atsauci uz noteikumu projekta 48.10. apakšpunktu vai skaidrot anotācijā, kā uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi varētu būt nodrošināta noteikumu projekta 48.10. apakšpunktā minētā prasība, ņemot vērā, ka attiecīgais apakšpunkts paredz finansējuma saņēmēja pienākumu nodrošināt, ka projekta ietvaros tiek attīstīta infrastruktūra trīs un vairāk ģimenes ārstu prakšu pakalpojumu nodrošināšanai, t.i., finansējuma saņēmēja pienākumu projekta īstenošanas ietvaros, nevis jau pirms tā uzsākšanas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai projekta vadības personāla izmaksām nevar piemērot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un pēc nepieciešamības saskaņot informāciju attiecībā uz iepirkumu veikšanu, ņemot vērā anotācijā minēto, ka finansējuma saņēmējs iepirkumus iespēju robežās veiks kā sociāli atbildīgu iepirkumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 48. punkta apakšpunktos iekļautie nosacījumi attiecas, gan uz finansējuma saņēmēju, gan uz sadarbības partneri, lūdzam precizēt noteikumu projekta 48.8. apakšpunktu, tā, lai nosacījums par atbilstošas iepirkuma procedūras nodrošināšanu attiecas arī uz sadarbības partneri (ja attiecināms). Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 10. punktu maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ja vien normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu nav paredzēts citādi.
Savukārt saskaņā ar minēto noteikumu 16. punktu sadarbības iestāde, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, izņemot šo noteikumu 17. un 18. punktā minēto gadījumu.
Ievērojot minēto, aicinām papildināt noteikumu projekta 49. punktu, paredzot, ka avansa apmērs un avansa un starpposma maksājumu kopsummas apmērs tiek aprēķināts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Savukārt saskaņā ar minēto noteikumu 16. punktu sadarbības iestāde, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, izņemot šo noteikumu 17. un 18. punktā minēto gadījumu.
Ievērojot minēto, aicinām papildināt noteikumu projekta 49. punktu, paredzot, ka avansa apmērs un avansa un starpposma maksājumu kopsummas apmērs tiek aprēķināts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" vārdus "darbības programmas" ar vārdiem un skaitļiem "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam ". Norādām, ka Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā ir Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027. gadam, un netiek lietots jēdziens “darbības programma”.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" ar informāciju, par sinerģiju, papildinātību ar Eiropas Savienības un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijām vai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Saskaņā ar noteikumu 25.punktu, ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi projekta iesniedzējs nav nodrošinājis šo noteikumu 24.punktā un / vai 48.10.apakšpunktā minēto prasību, tad projekta iesniegumam pievieno dokumentāciju, kas apliecina noteikto prasību izpildi ne vēlāk kā līdz projekta pabeigšanai. Savukārt noteikumu 24.punktā noteikts, ka lai nodrošinātu šo noteikumu 13.punktā noteikto prasību, šo noteikumu 22.1.apakšpunktā minētais finansējuma saņēmējs sadarbības partneru statusā obligāti piesaista sadarbības partnerus, kas sniedz valsts apmaksātos primārās un / vai sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus.
Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un anotācijā sniegt skaidrojumu, kā tiek noteikts komercdarbības atbalsta noteikšanas mehānisms, gadījumā, ja uz projekta iesniegšanas brīdi netiks piesaistīti visi sadarbības partneri.
Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un anotācijā sniegt skaidrojumu, kā tiek noteikts komercdarbības atbalsta noteikšanas mehānisms, gadījumā, ja uz projekta iesniegšanas brīdi netiks piesaistīti visi sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu 13. un 24.punktā minēto, ka projekta iesniedzējs sadarbības partneru statusā pasākumā var piesaistīt ārstniecības iestādes, kas nodrošina valsts apmaksātus primārās un sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus, lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot skaidrojumu vai abu projektu ievaros var attīstīt infrastruktūru, kur tiek sniegti sekundārās veselības aprūpes pakalpojumi.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par pārkompensācijas kontroli - kā sadarbības iestāde pārbaudīs noteikumu projekta 15. punktā noteikto pienākumu finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim iesniegt pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu, proti, kam jābūt norādītam pilnvarojuma aktā un kā praksē jānodrošina pārkompensācijas kontrole, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“Pārkompensācijas uzraudzību veic pilnvarojuma uzlicējs un, lai pilnvarojuma uzlicējs varētu kvalitatīvi novērst pārkompensācijas riskus un izpildīt pienākumu par pārkompensācijas uzraudzību, pilnvarojuma aktā ir iekļauts nosacījums, ka pilvarojuma uzlicējs veic regulāras pārbaudes vai nodrošina, ka tās tiek veiktas, vismaz ik pēc trīs gadiem sabiedrisko pakalpojumu līguma darbības laikā un tā beigās, pamatojoties uz normatīvajiem aktiem, kas nosaka atlīdzības maksājumu/kompensāciju aprēķināšanas un piešķiršanas kārtību, kritērijus un nosacījumus, kā arī pārkompensācijas kontroles kārtību. Minētais pārkompensācijas uzraudzības mehānisms tiek izvērtēts projekta iesnieguma vērtēšanas procesā."
18.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija”, aiz vārda “līdzfinansējums” papildinot ar vārdiem “un Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums”.
Piedāvātā redakcija
-
