Projekta ID
23-TA-1172Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
15.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvajā ziņojumā skaidrots, ka Veselības ministrija nominē iestādi (Latvijas kompetento pārstāvi), lai Latvijas iestādes varētu piedalīties vienotajās rīcībās un tiešajās dotācijās. Līdzās kompetentajām iestādēm norādītas arī atsevišķas saistītās iestādes. Attiecīgi, iesakām papildināt informatīvā ziņojuma skaidrojumu par nepieciešamību nominēt kompetento iestādi ("Nominēšana" piektā rindkopa) arī ar informāciju par saistīto iestāžu lomu un nominēšanu, tādā veidā nodrošinot pilnīgāku izpratni par minēto kompetento un saistīto iestāžu lomu, saistību u.c. būtisko informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām precizēt anotāciju atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, ievērojot, ka saīsinājumus piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais saīsināmais jēdziens vai termins. Tāpat pieteiktie saīsinājumi konsekventi lietojami tālāk dokumenta tekstā. Minētais attiecas, piemēram, uz nepieteikto saīsinājumu "AMR", "HTA", "EEZ", "LV" "Savienība" un tam paralēli lietoto, pieteikto saīsinājumu "ES", uz terminu "Eiropas References tīkli" un tā pieteikto saīsinājumu "ERN", terminu "Eiropas Komisija", tā pieteikto saīsinājumu "Komisija/EK" un informatīvajā ziņojumā lietotajiem saīsinājumiem "EK" un "Komisija", saīsinājumu "MK noteikumi Nr.421", kā arī tādu nepieteiktu saīsinājumiem kā piemēram "Komisijas 2021.gada 16. septembra lēmums".
Tāpat, ir izveidoti vairāki saīsinājumi, kas saistīti ar vienotajām rīcībām, piemēram, "vienotā rīcība ERN" un tajā pašā laikā tiek lietots apzīmējums "vienotā rīcība", iesakām pārbaudīt vai nav nepieciešams veikt precizējumu, piemēram, lietojot šādu saīsinājumu secinājumu daļā nav skaidrs uz kuru no informatīvajā ziņojumā minētajām vienotajām rīcībām tiek attiecināta sniegtā informācija.
Tāpat, ir izveidoti vairāki saīsinājumi, kas saistīti ar vienotajām rīcībām, piemēram, "vienotā rīcība ERN" un tajā pašā laikā tiek lietots apzīmējums "vienotā rīcība", iesakām pārbaudīt vai nav nepieciešams veikt precizējumu, piemēram, lietojot šādu saīsinājumu secinājumu daļā nav skaidrs uz kuru no informatīvajā ziņojumā minētajām vienotajām rīcībām tiek attiecināta sniegtā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumiem Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 4. nodaļai. Atsaucē uz Eiropas Savienības tiesību aktu norādot šādu informāciju: institūcija (Komisija, Padome, Eiropas Parlaments), kas izdevusi attiecīgo tiesību aktu; tiesību akta pieņemšanas datums; veids (regula, direktīva, lēmums); numurs un nosaukums atbilstoši tiesību akta nosaukumam latviešu valodā EUR-Lex datu bāzē. Lūdzam ievērot juridiskās tehnikas prasības arī attiecībā uz to, ka, nepieciešamības gadījumā, saīsinājumu piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais normatīvā akta nosaukums, tādā veidā izvairoties no vispārinātām, neprecīzām atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, piemēram, Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 11. marta regula (ES) Nr.282/2014, ar ko izveido trešo Savienības rīcības programmu veselības jomā (2014.–2020. gads) un atceļ Lēmumu Nr. 1350/2007/EK (turpmāk - Regula Nr.282/2014) vai Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. marta Regula (ES) 2021/522, ar ko izveido Savienības rīcības programmu veselības jomā (programma “ES – veselībai”) 2021.–2027. gadam un atceļ Regulu (ES) Nr. 282/2014 (turpmāk - Regula Nr.2021/522).
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Iesakām dalīt protokollēmuma projekta 2. punktu, jo pašreizējā formulējumā netiek nošķirti divi atsevišķi projekti, kuros iesaistītas Veselības ministrijas iestādes Slimību profilakses un kontroles centrs un Nacionālais veselības dienests. No esošā formulējuma šķietami saprotams, ka abas iestādes ir iesaistītas abos projektos un Veselības ministrija (Slimību profilakses un kontroles centrs un Nacionālais veselības dienests) uzņemas valsts budžeta ilgtermiņa saistības, nenodalot kurai Veselības ministrijas iestādei tiek atļauts uzņemties no kura projekta izrietošās ilgtermiņa saistības.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Iesakām dalīt protokollēmuma projekta 3. punktu divos atsevišķos, jo pašreizējā redakcijā vienkopus atspoguļots papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums diviem atsevišķiem projektiem (nepieciešamais finansējums tiek summēts), visam projekta laikam. Attiecīgi nav skaidrs, kāds ir katram projektam papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums. Tāpat iesakām 3. punktā konkrēti norādīt finansējuma apmēru, kas nepieciešams katra gada ietvaros, pašreizējais formulējums vispārīgi norāda, kāds ir maksimāli iespējamais nepieciešamais papildus finansējums to sīkāk nekonkretizējot. Veiktos precizējumus lūdzam atspoguļot arī informatīvajā ziņojumā.
Piedāvātā redakcija
-