Projekta ID
24-TA-340Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projektā 2.5. apakšpunktā ir daļēji pārrakstīts Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 23. punkts, tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 2.5. apakšpunktu.
Skaidrojam, ka Eiropas Savienības regulu prasības ir aizliegts pārrakstīt nacionālajā normatīvajā aktā. Tādēļ ir prettiesiski tādi nacionālie regulas normas īstenošanas mehānismi, kas rada šķēršļus regulas tiešam efektam un apdraud vienlaicīgu un vienādu tās piemērošanu Eiropas Savienībā, bet tai pašā laikā ir jānodrošina to tiešā piemērošana katrā dalībvalstī.
Skaidrojam, ka Eiropas Savienības regulu prasības ir aizliegts pārrakstīt nacionālajā normatīvajā aktā. Tādēļ ir prettiesiski tādi nacionālie regulas normas īstenošanas mehānismi, kas rada šķēršļus regulas tiešam efektam un apdraud vienlaicīgu un vienādu tās piemērošanu Eiropas Savienībā, bet tai pašā laikā ir jānodrošina to tiešā piemērošana katrā dalībvalstī.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins "uzņēmums" apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt visu noteikumu projektu, termina "uzņēmums" vietā izmantojot terminu "komersants" vai "saimnieciskās darbības veicējs".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumos Nr. 510 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 510) nav regulēts finanšu instruments, kas tiek īstenots Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.1. prioritātes "Klimata pārmaiņu mazināšana un pielāgošanās klimata pārmaiņām" 2.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atjaunojamo energoresursu enerģijas veicināšana – biometāns" (turpmāk – 2.1.2. pasākums) ietvaros.
Ņemot vērā minēto, nav pamata atsaukties uz MK noteikumiem Nr. 510 noteikumu projekta 6. punktā. Lūdzam precizēt 6. punktu, norādot 2.1.2. pasākumam pieejamo un plānoto kopējo attiecināmo finansējumu, kā arī pasākuma ietvaros sasniedzamos rādītājus.
Papildus lūdzam precizēt visu noteikumu projektu, dzēšot atsauces uz MK noteikumiem Nr. 510 un to vietā iekļaujot attiecīgo regulējumu, kas ir nepieciešams noteikumu projekta kontekstā.
Visbeidzot, lūdzam noteikumu projekta 37.2., 46.2. apakšpunktā un 52. punktā svītrot norādes, ka attiecīgie lēmumi nav uzskatāmi par lēmumiem, kas ir pieņemti publisko tiesību jomā, neskaidrojot Administratīvā procesa likumā ietvertās administratīvā akta pazīmes. Norādām, ka konkrēta lēmuma juridisko dabu pieļaujams noteikt vienīgi ar likumu, nevis ar Ministru kabineta noteikumiem.
Ņemot vērā minēto, nav pamata atsaukties uz MK noteikumiem Nr. 510 noteikumu projekta 6. punktā. Lūdzam precizēt 6. punktu, norādot 2.1.2. pasākumam pieejamo un plānoto kopējo attiecināmo finansējumu, kā arī pasākuma ietvaros sasniedzamos rādītājus.
Papildus lūdzam precizēt visu noteikumu projektu, dzēšot atsauces uz MK noteikumiem Nr. 510 un to vietā iekļaujot attiecīgo regulējumu, kas ir nepieciešams noteikumu projekta kontekstā.
Visbeidzot, lūdzam noteikumu projekta 37.2., 46.2. apakšpunktā un 52. punktā svītrot norādes, ka attiecīgie lēmumi nav uzskatāmi par lēmumiem, kas ir pieņemti publisko tiesību jomā, neskaidrojot Administratīvā procesa likumā ietvertās administratīvā akta pazīmes. Norādām, ka konkrēta lēmuma juridisko dabu pieļaujams noteikt vienīgi ar likumu, nevis ar Ministru kabineta noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kādus datus (tai skaitā, vai tie ietvers personas datus) sabiedrībai “Altum” būs tiesības bez maksas pieprasīt un saņemt no valsts informācijas sistēmām, datubāzēm un reģistriem. Ja minētie dati ietvers personas datus, lūdzam noteikumu projektu saskaņot arī ar Datu valsts inspekciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūlija Regulas (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 7. panta 1. punktā ir noteiktas darbības, nevis nozares. Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta 14. punktu, skaidri norādot, ka projekta ietvaros nav attiecināmas ne apakšpunktos minētās nozares, ne konkrētās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka noteikumu projekta 20. punktā noteiktie izslēdzošie nosacījumi atbalsta piešķiršanai, iespējams, dublē 14. punktā ietverto regulējumu. Lūdzam izvērtēt, vai 20. punkts ir formulēts atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. un 3.3. apakšpunktu prasībām, un neatbilstības gadījumā veikt nepieciešamos precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 130. punkta "b" apakšpunkta v) apakšpunktā noteikta "viedo gāzes tīklu" definīcija. Tādējādi nav iespējams, sniedzot atbalstu noteikumu 26. punktā minētajām izmaksām, vienlaikus ievērot šo definīciju. Attiecīgi 27.1. apakšpunkta regulējums ir neloģisks, tādēļ lūdzam šo punktu precizēt vai svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka noteikumu projekta nodaļā "I. Vispārīgie jautājumi" jau ir definēts atbalsta mērķis, savukārt nodaļā "IV. Attiecināmās izmaksas" ir norādītas attiecināmās izmaksas. Ņemot vērā minēto, attiecīgajam punktam nav juridiskas slodzes un tādēļ lūdzam punktu svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
