Atzinums

Projekta ID
23-TA-1407
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normu viennozīmīgu interpretāciju, ka nacionālais līdzfinansējums ir tikai valsts budžeta līdzfinansējums, lūdzam noteikumu projekta 9. un 10. punktā svītrot norādi uz nacionālo finansējumu, tā vietā saglabājot norādi tieši uz valsts budžeta līdzfinansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 15.punktā vārdus "un vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas", ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 3. punktā minētajam, finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 19.punktu šādā redakcijā:
"Finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu, nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos." Vēršam uzmanību, ka termins "investīcijas" tiek lietots Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
19. Finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu, nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos.
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.punktu un anotāciju, paredzot, ka interešu konflikta neesību nodrošina arī sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 25.1.apakšpunktu, ka metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi:

Piedāvātā redakcija
"līdz brīdim, kad tiks apstiprināta atbildīgās iestādes izstrādātā un ar vadošo iestādi saskaņotā vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika personāla izmaksām (turpmāk – personāla izmaksu metodika), finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;"
 
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums izcelt šo apakšpunktu kā atsevišķu punktu MK noteikumos un precizēt šādā redakcijā:
"pēc personāla izmaksu metodikas apstiprināšanas, finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas tiek segtas piemērojot personāla izmaksu metodiku."
Piedāvātā redakcija
"pēc personāla izmaksu metodikas apstiprināšanas, finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas tiek segtas piemērojot personāla izmaksu metodiku."
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 30.punktu, izvērtēt un pēc nepieciešamības pārcelt uz Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu. Papildus lūdzam precīzi norādīt Ministru kabineta locekli, kurš vērsīsies Ministru kabinetā, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs - Sabiedrības integrācijas fonds - ir atvasināta publiska persona.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai gan šajā gadījumā sanāk, ka no projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām tiek rēķināta 7% likme, jo citas attiecināmo izmaksu pozīcijas netiek plānotas, taču skaidrības nolūkos lūgums precizēt atbilstoši Regulas nosacījumiem.


Piedāvātā redakcija
Projektā noteikts, ka 4.3.4.8. pasākuma ietvaros netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 7% apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 54. panta a) apakšpunktu.
9.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļas apakšsadaļu “Juridiskās personas” ar Kultūras ministriju, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā “Ietekmes apraksts” norādot, ka Sabiedrības integrācijas fonds pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas, un Kultūras ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13.apakšsadaļu, norādot, kuru personu datu apstrāde tiks veikta saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, un ka tieši attiecīgie dati tiks iesniegti Eiropas Komisijai.
Piedāvātā redakcija
-