Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
23-TA-2311
Atzinuma sniedzējs
Klimata un enerģētikas ministrija
Atzinums iesniegts
19.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 1.panta pirmo punktu aizsargjoslas ir noteiktas platības, kuru uzdevums ir aizsargāt dažāda veida (gan dabiskus, gan mākslīgus) objektus no nevēlamas ārējās iedarbības, nodrošināt to ekspluatāciju un drošību vai pasargāt vidi un cilvēku no kāda objekta kaitīgās ietekmes. Aizsargjoslu likuma sniegtā definīcija norāda uz aizsargjoslu īpašo statusu. Vienlaikus Aizsargjoslu likuma 35.pants un 45.pants regulē ierobežojumus aizsargjoslās (piemēram, aizliegts aizkraut pievedceļus un pieejas elektrisko tīklu objektiem, aizliegts aizsargjoslās gar gaisa vadu līnijām ierīkot sporta laukumus, rotaļu laukumus, stadionus, tirgus, sabiedriskā transporta pieturas, mašīnu un mehānismu stāvvietas, kā arī veikt jebkādus pasākumus, kas saistīti ar cilvēku pulcēšanos u.c.). Ja Aizsargjoslu likums nosaka ierobežojumus dažādu saimniecisku darbību veikšanai, tad vēl jo vairāk inženiertīklu īpašniekiem ir jābūt pārliecinātam par būvdarbu veikšanas pieļaujamību un drošību aizsargjoslās.
AS "Augstsprieguma tīkls" (turpmāk - AST) norāda, ka inženiertīkli ir nacionāli svarīgi objekti, bet vienlaikus šie objekti ir ar paaugstinātu bīstamību. Nesaskaņotas darbības aizsargjoslās var radīt risku gan cilvēka dzīvībai un veselībai, gan kaitējumu videi.
Izslēdzot no Likumprojekta pienākumu par obligātu inženiertīklu īpašnieku tehnisko noteikumu saņemšanu, ja būvniecība skar objektu un inženiertīklu ekspluatācijas aizsargjoslas, pastāv risks nopietniem pārkāpumiem aizsargjoslās, kas nav pieļaujams pie jebkādiem apstākļiem.
Ņemot vērā iepriekšminēto, AST iebilst par Vispārīgo būvnoteikumu 15.punkta izslēgšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
AS "Augstsprieguma tīkls" (turpmāk - AST) norāda, ka Likumprojektā iekļautie termiņi tehnisko noteikumu izdošanai (10 dienas) un to saskaņošanai (15 dienas) ir nesamērīgi īsi, ņemot vērā nepieciešamo laiku apjomīgu un kvalitatīvu tehnisko noteikumu izstrādāšanai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, AST iebilst pret Vispārīgo būvnoteikumu 17. un 17.1 punkta dzēšanu un uzskata, ka tehnisko noteikumu izdošanas un saskaņošanas termiņš jāsaglabā šobrīd spēkā esošajā Vispārīgo būvnoteikumu redakcijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
AS "Augstsprieguma tīkls" (turpmāk - AST) norāda, ka Likumprojektā iekļautie termiņi tehnisko noteikumu izdošanai (10 dienas) un to saskaņošanai (15 dienas) ir nesamērīgi īsi, ņemot vērā nepieciešamo laiku apjomīgu un kvalitatīvu tehnisko noteikumu izstrādāšanai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, AST iebilst pret Vispārīgo būvnoteikumu 17. un 17.1 punkta dzēšanu un uzskata, ka tehnisko noteikumu izdošanas un saskaņošanas termiņš jāsaglabā šobrīd spēkā esošajā Vispārīgo būvnoteikumu redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk