Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-3345
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 3.punktā minēto mērķi ar informāciju no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna (turpmāk - AF plāns) un Eiropas Padomes īstenošanas lēmuma (turpmāk - CID), ka mērķis ir nodrošināt pāreju no institucionālas ilgtermiņa aprūpes sniegšanas uz kopienā balstītas aprūpes modeli un attīstīt ģimeniskai videi pietuvināta sociālā pakalpojuma pieejamību pašvaldībās pensijas vecuma personām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šī ir atklāta projektu iesniegumu atlase un uz tās izsludināšanas brīdi nosacījumiem jābūt pilnīgi skaidriem visām iesaistītajām pusēm. Ņemot vērā neskaidros jautājumus, lai izvairītos no situācijas, kad projektu iesniegumu atlasi nebūs iespējams izsludināt no Aģentūras neatkarīgo apstākļu dēļ 20 darba dienu laikā, aicinām no MK noteikumiem 18.punkta un anotācijas dzēst norādīto atlases izsludināšanas termiņu 20 darba dienu laikā pēc noteikumu stāšanās spēkā. Savukārt aģentūra apņemas nodrošināt projektu iesniegumu atlases izsludināšanu samērīgos termiņos.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam definēt minimālās vides pieejamības prasības vai precizēt 8.2.2. apakšpunktu, nosakot atbilstību būvnormatīvam, t.sk. mērķa grupas vajadzībām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 10.punktu norādot Atveseļošanas fonda finansējumu atbilstoši jau apstiprinātajiem MK 14.07.2022. noteikumu Nr. 442 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" pirmās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi" 8.punktā noteiktajam, ka investīcijas 2.kārtai pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 64 809 580 euro. Lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 3.sadaļā norādīto finansējuma sadalījumu pa gadiem un plānotajām izdevumu pozīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu 11.punktu (attiecībā uz izmaksām, kas pārsniedz Atveseļošanas fonda finansējumu un PVN izmaksas) un noteikumu projekta 35.3.apakšpunktu nosakot, ka uz AF projekta īstenošanu pēc būtības ir attiecināmas tādas projekta izmaksas, kas nepieciešamas konkrētā sasniedzamā rezultāta nodrošināšanai (par ko pārliecinās atbalsta sniedzējs vai vienošanās/ līgumslēdzējs par projekta īstenošanu) atbilstoši FM vadlīniju Nr.1 "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" 63.punktā minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā ir norādīts kā veidojusies 12.punktā minētā AF summa, tomēr ņemot vērā to, ka ir izstrādāts tipveida būvprojekts, lūdzam minēto summu pamatot vai noteikt ne tikai skatoties no pieejamā finansējuma viedokļa, bet arī izejot no kontroltāmes datiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 20. punktu paredzot, ka vērtēšanas komisijas locekļi paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību rakstiskā formā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 20.punktu papildināt ar informāciju, ka projektu iesniegumu vērtēšanu sāk pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Projekta iesniegums, kas iesniegts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, netiek vērtēts. Aģentūra par to informē projekta iesniedzēju
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu  projekta 21.punktā norādīt, ka projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projektu iesniegumus vērtē atbilstoši MK  noteikumu ​pielikumā iekļautajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem nevis atlases nolikuma prasībām
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 22.punktu papildināt ar informāciju, skaidri norādot projektu iesniegumu  papildus sarindošanas kārtību, t.i., papildus rindošanā tiek ņemta vērā atsevišķu kvalitātes kritēriju (kvalitātes kritēriji Nr. 3.11., 3.10., 3.5., 3.6., 3.7.)  punktu kopsumma vai arī  tiek pielietota cita kārtība, piemēram, prioritāri ir atbalstāms projekta iesniegums, kas saņēmis lielāku punktu skaitu kvalitātes kritērijā Nr.  3.11., ja šajā kritērijā ir vienāds punktu skaits vairākiem projektu iesniegumiem, tad tiek ņemts vērā kvalitātes kritērijā   Nr. 3.10.  piešķirtais punktu skaits utt.. Lūdzam informāciju saskaņot arī MK noteikumu anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 25.punktā pārskatīt un precizēt informāciju  par Aģentūras lēmumu pieņemšanas laiku (trīs mēneši), jo Aģentūra izdod administratīvo aktu (ievērojot Administratīvā procesa likumā noteiktos termiņus) vai pieņem pārvaldes lēmumu mēneša laikā no projektu iesniegumu iesniegšanas saņemšanas dienas par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam  MK noteikumu  projekta 29.punktu  papildināt ar  informāciju, ka var pārsūdzēt viena mēneša laikā no lēmuma/administratīvā akta spēkā stāšanās
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk- CFLA) veiks darbības saskaņā ar CFLA iekšējo kārtību, lūgums noteikumu projekta tekstā neatrunāt konkrētus termiņus CFLA darbību veikšanai (noteikumu projekta 30., 38.1.2., 38.2.2., 38.3.2., 42.4.p.). 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka ieguldījumi tiks veikti atbilstoši jau izstrādātiem tipveida projektiem, t.sk. projektos iekļautajiem pielāgojumiem, kuriem jāatbilst būvniecības nozari regulējošajiem normatīvajiem aktiem, lūdzam izvērtēt šādas darbības iekļaušanas lietderību un nepieciešamību.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam paredzēt projekta vadības izmaksas, kā vienas vienības izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu OPERATIONAL ARRANGEMENTS noteiktos atskaites punktus un mērķus, jābūt iekļautām AF plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no EK puses. Lūdzam pārliecināties, vai investīcija tiek plānota atbilstoši EK sniegtajai informācijai, ka budžeta iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no AF plāna finansējuma, jo AF plāna finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja AF plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam AF plāna finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no AF plāna līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam. Kā arī atgādinām, ka specifiski attiecināmības jautājumi individuāli ir jāskaņo ar EK. Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, kā arī dažādos reformu/investīciju ieviešanas modeļus un to dažādo specifiku, lūdzam ministrijai izvērtēt sniegto skaidrojumu un piemērot atbilstošāko no risinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam paredzēt projekta vadības izmaksas, kā vienas vienības izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pārņemot ES fondu praksi jāpārņem tā pilnībā ar atbilstošu redakciju un īstenošanu. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikuma projekta 33. punkta redakciju norādot, ka piemērojot vienoto likmi trīs procentu apmērā no attiecināmajām izmaksām tiek ievērots Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 54. panta "a" apakšpunktā noteiktais.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 35.4.apakšpunktu, ņemot vērā, ka atbilstoši FM vadlīniju Nr.1 "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" 33.punktsm AF projektos netiek plānotas neattiecināmās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumiem attiecībā pret minimālo aprīkojumu, lai finansējuma saņēmējam būtu viennozīmīgi skadras prasības un projekts atbilstu Eiropas Padomes lēmuma par Atveseļošanas plāna pielikumā noteiktajai prasībai attiecībā uz 3.1.2.3.i investīcijas mērķrādītāju Nr.123: "katra ēka ir aprīkota vismaz ar iepriekš noteiktu minimālo aprīkojumu".
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atsauci, ka nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības atbilstoši Finanšu ministrijas izstrādāto vadlīniju Nr. 1 "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" 32. punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums papildināt apakšpunktu, norādot, ka avanss ir jāizmanto sešu mēnešu laikā no tā saņemšanas dienas saimnieciskā gada ietvaros.
Piedāvātā redakcija
38.1.1. finansējuma saņēmējs sagatavo pieprasījumu avansa maksājumam, kurā pamato avansa maksājuma nepieciešamību un apmēru. Avansa maksājuma apmērs nevar pārsniegt 30 procentus no projektam pieejamā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra un tas ir jāizmanto sešu mēnešu laikā no tā saņemšanas dienas saimnieciskā gada ietvaros. Avansa izmantošanas termiņu var pagarināt, iesniedzot aģentūrai pamatojumu termiņa pagarināšanai;
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 38.4.apakšpunktuar nosacījumu, ka nākamo avansu finansējuma saņēmējs var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais ir izmantots pilnā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 17.07.2018. noteikumiem Nr.421 ministrija var pieprasīt pārdalīt finansējumu  no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, līdz ar to nepieciešams precizēt noteikumu projekta 38.6.apakšpunktu, attiecīgi precizējot anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija”.  Vienlaikus nepieciešams papildināt anotācijas 3.sadaļu, norādot, kuras ministrijas budžetā, tiks plānots noteikumu projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam informāciju par finansējuma pārdali norādīt MK sēdes protokollēmumā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 39.punktu ar nosacījumu, ka īpašumtiesībām (īpašumā, ilgtermiņa nomā, bezatlīdzības lietošanā, valdījumā) jābūt nostiprinātām Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta  39.punktu vai anotācijas projektu  papildināt ar informāciju par zemes lietošanas tiesībām (piemēram, ilgtermiņa nomā vai nodibinātas apbūves tiesības,  bezatlīdzības lietošanā, valdījumā).  
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt arī noteikumu projekta tekstu ar Padomes īstenošanas lēmumā ap Atveseļošanas plāna apstiprināšanu (CID) noteiktos pamatprincipus, ka ēku būvniecībā nodrošina, ka katrā ēkā ir ne vairāk par 12 cilvēkiem un katra ēka tiek aprīkota ar ierīcēm, iekārtām un mēbelēm.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka ieguldījumi tiks veikti atbilstoši jau izstrādātam tipveida būvprojektam, t.sk. projektos iekļautajiem pielāgojumiem, kuriem jāatbilst būvniecības nozares regulējošiem normatīviem, kā arī mērķa grupas vajadzībām, lūdzam izvērtēt šādas darbības iekļaušanas nepieciešamību.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka nav skaidrs kā un kurš kontrolēs šajā punktā minēto nosacījumu izpildi, lūdzam izvērtēt iespēju pārskatīt vai dzēst minēto punktu, vai arī norādīt kā tiks veikta minēto aspektu kontrole.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Vadlīnijās informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu ir noteikts, ka dokumentācijas glabāšana ir jānodrošina piecus gadus pēc pēdējā maksājuma dalībvalstij, jeb līdz 2031.gada beigām, lūgums precizēt noteikumu projekta 41.10.apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums papildināt anotāciju ar informāciju par to, kas veiks noteikumu projekta 41.13.apakšpunktā minētā nosacījuma uzraudzību. Vēršam uzmanību, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra nav paredzējusi resursus projektu pēcuzraudzības nodrošināšanai. 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izteikt 42.6. apakšpunkta pēdējo teikuma daļu šādā redakcijā
Piedāvātā redakcija
attiecīgi par šo termiņu tiek pagarināts šo noteikumu 42.2. un 42.4. apakšpunktos noteiktais projektu grozījumu priekšlikuma izskatīšanas termiņš.
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka 44.2.apakšpunktā noteiktie pienākumi jau detalizēti ir atrunāti LM un CFLA starpresoru vienošanās, lūdzam īpaši neizdalīt konkrētas rīcības MK noteikumos un precizēt redakciju uz analoģisku 3.1.2.1i. MK noteikumos noteiktajam. “informē ministriju par projektā identificētajām problēmām (tai skaitā par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem), kas saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi un riskiem, kuri apdraud šo noteikumu 7. punktā minētā atskaites punkta sasniegšanu”
Papildus tam 41.3. punktā ir noteikts, ka FS jāiinformē ministriju par problēmām projekta ieviešanā..
 
Piedāvātā redakcija
informē ministriju par projektā identificētajām problēmām (tai skaitā par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem), kas saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi un riskiem, kuri apdraud šo noteikumu 7. punktā minēto mērķrādītāju sasniegšanu
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci uz 7.2.apakšpunktu, jo 7.1.apakšpunktā izvirzītais mērķis būs sasniegts noslēdzot līgumu un atkāpšanās no līguma pirms līguma noslēgšanas nevar notikt.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta pielikuma 3.8.9.kvalitātes kritēriju ar nosacījumu, kur tiktu vērtēts, vai projektos ir paredzētas darbības, lai projekti pēc pabeigšanas atbilstu ēku piekļūstamības standartiem atbilstoši labākajai piekļūstamības praksei, t.sk. atbilstoši dažādiem invaliditātes veidiem.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta pielikuma kvalitātes kritērijus ar kritēriju, kur tiktu vērtēts, vai katra ēka tiks aprīkota vismaz ar iepriekš noteiktu minimālo aprīkojumu atbilstoši Eiropas Padomes lēmuma par Atveseļošanas plāna pielikumā noteiktajai prasībai attiecībā uz 3.1.2.3.i investīcijas mērķrādītāju Nr.123.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta pielikuma 2.10.kritēriju ar 3.11.kritērija noteiktajām prasībām, ka nepieciešams vērtēt, vai projekta iesniedzējam ir pietiekami cilvēkresursi projekta administrēšanai un nepieciešamā finanšu kapacitāte projekta īstenošanai un rezultātu uzturēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta pielikuma 2.9.kritēriju ar nosacījumu, ka projekta mērķa vērtība ir precīzi noteikta, pamatota, izmērāma, un tā sekmē MK noteikumos par investīcijas īstenošanu noteikto mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta pielikuma 2.8.kritēriju ar nosacījumu, ka visām izmaksām jābūt saistītām ar investīcijas/projekta tiešo mērķu un mērķrādītāja sasniegšanu, ņemot vērā, ka noteikumu projektā tiek pieļauta iespēja, ka projekta apjoms varētu pārsniegt pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu. Šeit būtu jāiekļauj izmaksas, kas tieši nepieciešamas un bez kurām nav iespējams sasniegt mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta pielikuma atbilstības kritērijus ar kritēriju, kur tiktu vērtēts, vai projekta iesniedzējs nodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanai un atbilst Eiropas Savienības un nacionālajiem normatīvajiem aktiem vides jomā (vai apliecina to ievērošanu), t.sk., ka ēkām jāatbilst gandrīz nulles enerģijas patēriņa prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta pielikuma atbilstības kritērijus ar kritēriju, kur tiktu vērtēts, vai projekta iesniedzējs ir identificējis iespējamos riskus un plānoto rīcību risku novēršanai vai ietekmes mazināšanai, lai nodrošinātu projekta veiksmīgu īstenošanu un projektā plānoto mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka ir izstrādāts tipveida būvprojekts, nepieciešams kritērijs, ka FS izmanto izstrādāto tipveida projektu, ņemot vērā šo kritēriju vērtēšana, piemēram, 3.4., 3.8.7. un 3.8.9. atsevišķa vērtēšana nebūtu nepieciešama.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu pielikumā  papildināt kvalitātes kritēriju Nr. 3.12.  ar informāciju par Rīgas valstspilsētas vērtēšanu saskaņā ar MK noteikumu projekta 14. punktā noteikto, t.i., projekta iesniedzējs investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumā var paredzēt vairāk kā četras ēkas un Rīgas valstspilsēta vairāk kā astoņas ēkas, bet šo ēku izveides izmaksas sedz no finansējuma saņēmēja līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu pielikumā papildināt kvalitātes kritēriju Nr. 3.5.  ar informāciju par Rīgas valstspilsētas vērtēšanu saskaņā ar MK noteikumu projekta 14. punktā noteikto, t.i., ja projekta iesniedzējs ir Rīgas valstspilsēta, tās iestādes vai kapitālsabiedrības, kas veic pašvaldības deleģēto pārvaldes uzdevumu, investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumā paredzamais maksimālais ēku skaits ir astoņas ēkas.
Kā arī lūdzam papildināt ar informāciju, ka kritērijā tiek vērtēti tikai AF ieguldījumu ietvaros, jo kvalitātes kritērija Nr. 3.12. paredzēts, ka var par pašu finansējumu celt papildu ēkas citā adresē  
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu pielikumā papildināt kvalitātes kritēriju  Nr. 3.4.1. ar skaidrojumu atbilstības noteikšanai, t.i., norādot vai pietiek ar tikai ar informācijas notādīšanu projekta iesniegumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam  MK noteikumu projekta  pielikumā papildināt kvalitātes kritērija Nr. 3.3. punktu skaitu (8 punkti) ar atsauci “S” , jo kritērijā summē tiem piemērojamo punktu skaitu.
Lūdzam papildināt kvalitātes apakškritēriju  Nr. 3.3.1. ar skaidrojumu atbilstības noteikšanai, t.i., norādot vai informācija pašvaldības iedzīvotāju apmierināto un neapmierināto pieprasījumu pēc apakškritērijā minētajiem sociālās aprūpes pakalpojumiem tiek sniegta brīvā formā, vai nepieciešamas  kādas  liecības.
Lūdzam papildināt kvalitātes apakškritēriju  Nr. 3.3.2. ar skaidrojumu atbilstības noteikšanai, t.i., norādot  kāda veida pamatojumi ir nepieciešami, lai tiktu piešķirti 2 punkti.
Lūdzam papildināt kvalitātes apakškritēriju  Nr. 3.3.3. ar skaidrojumu atbilstības noteikšanai, t.i., norādot  kādā veidā var tikt pārbaudīts fakts, ka netiek sniegti šādi pakalpojumi.

 
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu pielikumā papildināt atbilstības kritēriju Nr. 2.10. ,t.i., definēt skaidras pazīmes, kurām projekta iesniedzējam ir jāatbilst.
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
 Lūdzam  MK noteikumu pielikumā sniegt skaidrojumu atbilstības kritērija Nr. 2.3. piemērošanai, t.i., kāda ir rīcība, ja tiks iesniegti 2 projektu iesniegumi.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nodrošinot vienoto un projektu  iesniedzējiem saprotamo projektu iesniegumu vērtēšanas procesu,  lūdzam MK noteikumu pielikumu  "Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji Eiropas  Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 3.1.2.3.i. “Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām” otrās kārtas ietvaros"  papildināt ar atsaucēm uz  kritēriju piemērošanas skaidrojumiem  visiem atbilstības un kvalitātes kritērijiem vai nodrošināt, ka  ministrija izstrādā un iesniedz aģentūrai kritēriju piemērošanas metodiku, pievienošanai atlases nolikumam. 
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot attiecībā uz anotācijas 1.3.sadaļā esošo informāciju "no saviem līdzekļiem pašvaldības speciālistu darba pienākumu ietvaros", vai ir izvērtēts neatbilstību risks ar finanšu aizstāšanas normas pārkāpumu investīcijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu precizēt anotācijas 1.3.sadaļā minēto redakciju "Personāla vadības izmaksu aprēķins ir indikatīvs un pašvaldības kā finansējuma saņēmēji var variēt starp projekta izmaksu pozīcijām un noteikt to minēto izmaksu apmēru projektā mazāku par 3%..." Vēršam uzmanību, ka, ja tiek pārņemta ES fondu prakse ar vienkāršoto izmaksu izmantošanu, tad tā ir jāievēro arī īstenošanas fāzē.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot vai visu anotācijas 1.3.sadaļas tabulā "Projekta vadības personāla izmaksu aprēķins" uzskaitīto amatu kategorijas nerada neatbilstību risku ar iestādes ikdienas izdevumu aizstāšanu, kas ir pretrunā AF Regulas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu redakcionāli precizēt anotācijā informāciju par projekta vadību, ka tiek piemērota vienotā likme 3%, kā arī projekta vadības personālam plāno šo likmi piemērot, izslēdzot iespēju terminus ''var'' un ''līdz''. Kā arī nepieciešams papildināt ar izmaksu pozīcijām, no kurām rēķina 3% vienoto likmi. Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus arī noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai 3.1.2.3.i investīcijas ietvaros īstenojamie projekts ir uzskatāmi par stratēģiski svarīgiem, par kuriem būtu veicami pastiprināti komunikācijas pasākumi.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā precizēt 3.1.2.3.i investīcijas finansējuma sadalījumu pa kārtām atbilstoši MK 14.07.2022. noteikumu Nr.442 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" pirmās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr.442) 8.punktā minētajam. Vēršam uzmanību, ka sākotnēji nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.442, pēc tam atbrīvot atlikušo finansējumu no projekta, par kuru ir parakstīts līgums ar 3.1.2.3.i investīcijas pirmās kārtas finansējuma saņēmēju un tik pēc tam finansējums būs pieejams 3.1.2.3.i otrajai kārtai. Lūdzam precizēt informāciju arī citur anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas punktā  “Risinājuma apraksts” tabulu “Projekta vadības personāla izmaksu aprēķins”, norādot amatu saimes atbilstoši MK 26.04.2022. noteikumu Nr.262 “Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs, amatu klasifikācijas un amatu apraksta izstrādāšanas kārtība” 1.pielikumam.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas punktā  “Risinājuma apraksts” norādīto aprēķinu plānotajam senioru ĢVPP ēku skaitam, jo iekavās iekļautais aprēķins matemātiski neveido 76.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijā norādīto 3.1.2.3.i. investīcijas otrās kārtas projektam plānoto attiecināmo Atveseļošanas fonda finansējumu, ņemot vērā, ka investīcijas 2.kārtai pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 64 809 580 euro.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam visā anotācijā svītrot informāciju par pašvaldību aizņemšanās iespējām Valsts kasē projektu īstenošanai un papildināt ar sekojušu informāciju - Saskaņā ar Likumu par budžeta un finanšu vadību pašvaldībām un pašvaldību kapitālsabiedrībām ir tiesības saņemt aizņēmumus tikai  gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajiem aizņēmuma/galvojuma mērķiem un nosacījumiem noteiktā pieļaujamā aizņēmuma/galvojuma  limita ietvaros. Jautājums par pašvaldību aizņemšanās limitu, nosacījumiem un pašvaldību galvojuma savas kapitālsabiedrības aizņēmumiem limitu un nosacījumiem 2023.gadam tiks izskatīts  likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" izstrādēs laikā. Valsts pagaidu budžeta 2023.gadam laikā pašvaldībām ir tiesības saņemt aizņēmumus vienīgi no Eiropas Savienības un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem finansētiem projektiem ar aizņēmuma apmēru, kas nepārsniedz projekta attiecināmo izmaksu kopsummu, bet sniegt galvojumus pašvaldību kapitālsabiedrību aizņēmumiem no Eiropas Savienības un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem finansētiem projektiem un kurināmā iegādei.
 
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams salāgot anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā  “detalizēts izdevumu aprēķins” norādīto finansējuma apmēru ēku būvniecībai, jo tabulā (25.lpp.) tas norādīts 59 869 691 euro, savukārt tekstā (26.lpp.) 59 850 475 euro.
Piedāvātā redakcija
-
62.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam paredzēt protokollēmumā pārdalāmo finansējumu” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” atbilstoši noteikumu projekta 38.6. apakšpunktā paredzētajam.
Piedāvātā redakcija
-
63.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam protokollēmumā paredzēt, ka faktiski 3.1.2.3.i investīcijas otrās kārtas atlasei pieejamais finansējums ir 64 809 580 euro, bet pēc Ministru kabineta 14.07.2022. noteikumu Nr. 442 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena “Reģionālā politika” 3.1.2. reformas “Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam” 3.1.2.3.i. investīcijas “Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām” pirmās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi” grozījumu stāšanās spēkā, tas būs 64  828 990 euro
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā aizstāt vārdu "sacensību" ar vārdu "atlasi" , vai citu piemērotu vārdu MK noteikumu projektam.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem "Latvijas Republikas" pirms vārda "oficiālajā".
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projektu  vai anotācijas projektu papildināt ar informāciju par projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu. 
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka identificēta nobīde darbību īstenošanas laikā, lūdzam MK noteikumu 34.punktā pārskatīt un pēc nepieciešamības precizēt informāciju par to, ka MK noteikumu 32.punktā minētās izmaksas ir attiecināmas no 2022.gada 1.decemra.  
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas iztrādāto vadlīniju Nr.1 "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" 82.punktā noteikto, ka MK noteikumos vai informatīvajā ziņojumā iekļauj informāciju, ka finansējuma saņēmējs nodrošina vizuālās identitātes prasības atbilstoši AF Regulā noteiktajam un “Eiropas Savienības fondu 2021.–2027.gada plānošanas perioda un atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas” noteiktajam, lūdzam papildināt ar atsauci.
Aicinām izmantot šādu redakciju: “ (…) nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām”.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem "un iesniedz vadības informācijas sistēmā" aiz vārda "apmēru".
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka mērķrādītājs ir noteikts 7.2.apakšpunktā, lūdzam precizēt atsauci uz 7.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā šī brīža situāciju un to ka atsevišķas piegādes varētu būt nepieciešams avansēt lielākā apmērā, lūdzam atkārtoti izvērtēt minētā ierobežojuma nepieciešamību un rast iespēju īpaši neierobežot avansa apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka 44.1. apakšpunktā noteiktais pienākums jau ir atrunāts Labklājības ministrijas un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras starpresoru vienošanās par sadarbību Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma īstenošanā un uzraudzībā, ierosinām to nenorādīt noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt un pēc nepieciešamības precizēt  MK noteikumu projekta pielikumumā pie kvalitātes kritērijiem kolonnā "Maksimālais iegūstamais punktu skaits un punktu piešķiršanas kārtība" norādītās atsauces. Piemēram, kvalitātes kritērija Nr. 3.7. ietvaros. 
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām MK noteikumu projekta pielikumā pārskatīt un pēc iespējas apvienot saturiski līdzīgus atbilstības un kvalitātes kritērijus, nodrošinot pārskatāmu vērtēšanas procesu. Piemēram, apvienojot atbilstības kritēriju Nr. 2.4. “Projekta iesnieguma mērķis atbilst noteikumos noteiktajam mērķim.” un Nr. 2.5.” Projekta iesniegumā plānotās darbības atbilst noteikumos noteiktajām atbalstāmajām darbībām, projekta darbībām noteikti atbilstoši to ietvaros sasniedzami rezultāti.”
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka VID ir atjaunināta tīmekļa vietne, līdz ar to arī mainījusies datu bāzes adrese. Lai iespējamas adrešu maiņas gadījumi nākotnē nerada pārpratumus, aicinām MK noteikumu pielikumā kritērija Nr. 2.2. piemērošanas skaidrojumā, saglabāt tikai datu bāzes sadaļas nosaukumu vai norādīt jauno adresi - https://www.vid.gov.lv/lv/nodoklu-paradnieki
 
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai kvalitātes kritērijam Nr. 3.10. nav jāveido vēl viens apakškritērijs, paredzot  punktos, ja pašvaldības teritorijā nav apakškritērija Nr. 3.10.1. minētie pakalpojuma sniedzēji.
 
Piedāvātā redakcija
-
77.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu par principa "Nenodarīt būtiski kaitējumu" (turpmāk - NBK) ievērošanu ar informāciju, vai NBK piemērošanas nosacījumi paredz ievērot nacionālo normatīvo regulējumu, vai arī paredz papildus specifiskus nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 1.3. sadaļā "Risinājuma apraksts" izmantot šādu redakciju: “ (..) nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām”.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši MK noteikumu projektam visi atbilstības kritēji ir precizējami (P), tādējādi aicinām anotācijā pārskatīt un pēc nepieciešamības dzēst teikumā "Noraidāmais atbilstības kritērijs tiek piemērots projekta iesniedzēja veidam, lai izslēgtu, ka projektu iesniedz subjekts, kas nav atbilstošs noteikumu projektā noteikmtām prasībām projektu iesniedzējie"  informāciju par noraidāmajiem atbilstības kritējiem..
 
Piedāvātā redakcija
-
80.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas projektu, skaidri norādot, ka projektu iesniegumos var paredzēt tikai jaunu ēku būvniecību pamatojoties uz jau izstrādāto tipveida būvprojektu (būs pieejams Būvniecības informācijas sistēmā), nevis  veidot savu būvprojektu vai pārbūvēt citas ēkas (t.sk. papildu ēkas bez Atveseļošanas fonda finansējuma atbalsta) 
.
 
Piedāvātā redakcija
-
81.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā MK noteikumu projekta 11.punktā noteikto, ka investīcijas otrās kārtas kopējo attiecināmo finansējumu veido šo noteikumu 10. punktā minētais Atveseļošanas fonda finansējums un nacionālais finansējums – pašvaldības finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai, kā arī anotācijas 1.3.punktā minēto, ka precīzu attiecināmo nacionālo finansējumu  (pašvaldību un privāto finansējumu) nav iespējams prognozēt, jo 3.1.2.3.i investīciju paredzēts īstenot atklātas projektu iesniegumu atlases veidā un nav iespējams prognozēt, kas tieši būs finansējuma saņēmēji, lūdzam anotācijas 3.sadaļas ailē “Cita informācija” norādīt kopējās plānotās PVN izmaksas, ņemot vērā attiecināmo izmaksu apmēru.
Piedāvātā redakcija
-