Projekta ID
24-TA-7Atzinuma sniedzējs
AS "Sadales tīkls"
Atzinums iesniegts
26.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
ņemot vērā, ka pieslēguma ierīkošanas process (projektēšana, būvniecība) aizņem ilgāku laiku, potenciāli personas deklarētā dzīvesvieta var mainīties. Tā var atšķirties pieteikuma iesniegšanas brīdī, un brīdī, kad birojs veiks pārbaudi. Noteikumu projekta 27.punkts paredz, ka birojs pārbauda informāciju, ņemot vērā informāciju, kas bijusi aktuāla datumā, kad iesniegti šo noteikumu 17. un 18. punktā minētie dokumenti. Nav saprotams, kas ir šis brīdis: 1) Kad dokumentus aizsargātais lietotājs iesniedza operatoram?, 2) Kad dokumentus operators iesniedza birojam?
Būtu vēlams 4.2. punktā precizēt redakciju, nosakot, ka pirms pieslēguma pieteikuma iesniegšanas aizsargātajam lietotāja ir jābūt deklarētam attiecīgajā adresē.
Būtu vēlams 4.2. punktā precizēt redakciju, nosakot, ka pirms pieslēguma pieteikuma iesniegšanas aizsargātajam lietotāja ir jābūt deklarētam attiecīgajā adresē.
Piedāvātā redakcija
4.2. aizsargātais lietotājs pirms pieslēguma pieteikuma iesniegšanas pieslēdzamajā objektā ir deklarējis vai reģistrējis dzīvesvietu;
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai redakcija precīzāk atbilstu lietotāju pieslēguma noteikumiem, to būtu vēlams izteikt precizētā redakcijā. Pieslēguma noteikumi (drīzumā ETL) paredz, ka operators sedz 50% no būvdarbu izmaksām, kas veido lielāko pieslēguma maksas daļu. Pārējās izmaksas sedz lietotājs (šo noteikumu gadījumā - Valsts).
Piedāvātā redakcija
50 % no būvdarbu izmaksām vai slodzes vienības izbūves izmaksām, kas ietvertas pieslēguma maksā sedz sadales sistēmas operators;
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai redakcija precīzāk atbilstu lietotāju pieslēguma noteikumiem, to būtu vēlams izteikt precizētā redakcijā. Pieslēguma noteikumi (drīzumā ETL) paredz, ka operators sedz 50% no būvdarbu izmaksām, kas veido lielāko pieslēguma maksas daļu. Pārējās izmaksas sedz lietotājs (šo noteikumu gadījumā - Valsts).
Piedāvātā redakcija
12.2. pārējo pieslēguma maksas daļu, kas jāsedz galalietotājam, atbilstoši šo noteikumu 23. un 24. punktā noteiktajam finansē no valsts budžeta līdzekļiem.
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Redakciju būtu nepieciešams papildināt arī ar atsauci uz 11.punktu, ietverot arī projektēšanu.
Piedāvātā redakcija
14.1. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 11. un 12. punktā minētās pieslēguma projektēšanas un ierīkošanas maksimālās izmaksas;
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Sistēmas operators pats neveiks projektēšanu, to veiks operatora izvēlēts būvprojektēšanas pakalpojuma sniedzējs. Otrais teikums redakcijā škietami ir lieks.
Piedāvātā redakcija
15. Pieslēguma projektēšanas darbus aizsargātā lietotāja pieslēguma ierīkošanai organizē elektroenerģijas sadales sistēmas operators, ja puses nevienojas citādi.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Arī izprojektējot pieslēgumu, var būt situācija, ka pieslēgums netiek ierīkots. Iemesls tam var būt kādu apstākļu maiņa. Tādā gadījumā operatoram nebūtu jācieš zaudējumi, kas tam radīti būvprojektēšanas izmaksu dēļ.
Piedāvātā redakcija
16. Sadales sistēmas operatora segtās izmaksas par pieslēguma projektēšanas darbu veikšanu kompensē no valsts budžeta līdzekļiem 100% apmērā, tostarp gadījumā, ja pieslēguma ierīkošana netiek īstenota no operatora neatkarīgu iemeslu dēļ.
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Būtu ieteicams precizēt, ka šo informāciju pievieno pieslēguma pieteikumam.
Piedāvātā redakcija
17. Lai saņemu valsts atbalstu pieslēguma ierīkošanai, aizsargātais lietotājs iesniedzot pieteikumu sistēmas pieslēguma ierīkošanai sadales sistēmas operatoram iesniedz:
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
17.4. Fizisko personu reģistra izdruku par personas (aizsargātā lietotāja) deklarēto vai reģistrēto dzīvesvietu;
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
18.3 Fizisko personu reģistra izdruku par personas (aizsargātā lietotāja) deklarēto vai reģistrēto dzīvesvietu;
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām svītrot attiecīgo punktu. Operators neveiks papildu pārbaudi. Operators paļausies uz pieteikumam iesniegtās informācijas un dokumentu patiesumu.
Piedāvātā redakcija
Svītrot.
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām svītrot attiecīgo punktu. Operators neveiks papildu pārbaudi. Operators paļausies uz pieteikumam iesniegtās informācijas un dokumentu patiesumu.
Piedāvātā redakcija
Svītrot.
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām svītrot attiecīgo punktu. Operators neveiks papildu pārbaudi. Operators paļausies uz pieteikumam iesniegtās informācijas un dokumentu patiesumu.
Piedāvātā redakcija
Svītrot.
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām svītrot attiecīgo punktu. Operators neveiks papildu pārbaudi. Operators paļausies uz pieteikumam iesniegtās informācijas un dokumentu patiesumu.
Piedāvātā redakcija
Svītrot.
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Redakciju būtu nepieciešams precizēt, ka birojs apmaksu veic pirms projektēšanas un pirms izbūves darbu veikšanas, kad operators iepirkuma procedūras rezultātā ir noskaidrojis projektēšanas vai būvdarbu izmaksas. Tajā brīdī birojs var arī izvērtēt atbalsta pamatotību, un pozitīva lēmuma rezultātā veikt apmaksu, pēc kuras operators uzsāks attiecīgo darbību īstenošanu. Šis princips arī atbilst ikdienas pieslēguma procesam, kad pieslēguma ierīkošanas darbu īstenošana tiek uzsākta pēc tam, kad lietoājs saskaņā ar nosleģto pieslēguma līgumu un izrakstīto rēķinu ir veicis apmaksu.
Piedāvātā redakcija
23. Šo noteikumu 10. punktā minētās projektēšanas izmaksas sadales sistēmas operatoram atmaksā no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem pirms pieslēguma būvprojekta izstrādes, atbilstoši operatora iesniegtajam rēķinam. Šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minēto pieslēguma ierīkošanas izmaksu daļu sadales sistēmas operatoram atmaksā no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem pirms pieslēguma ierīkošanas, atbilstoši operatora iesniegtajam rēķinam.
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka aizsargāto lietotāju pieslēgumu skaits nav sagaidāms liels, būtu ieviešams princips, ka rēķinu apmaksa tiek organizēta katra pieslēguma procesā, neveidojot procesu regulārai rēķinu apmaiņai starp operatoru un biroju. Aicinām piemērot elastīgāku pieeju un pēc iespējas to pietuvināt ikdienišķu pieslēgumu ierīkošanas procesam.
Piedāvātā redakcija
24. Sadales sistēmas operators iesniedz birojam rēķinu par šo noteikumu 10. un 12.2. apakšpunktā minētajām izmaksām. Rēķinā sadales sistēmas operators norāda kopējās no valsts budžeta līdzekļiem kompensējamās izmaksas par šajos noteikumos minēto pieslēgumu projektēšanu vai ierīkošanu aizsargātajiem lietotājiem, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli;
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saistīts ar 24.punktu.
Piedāvātā redakcija
Svītrot.
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saistīts ar 24.punktu.
Piedāvātā redakcija
Svītrot.
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Katīt komentāru pie 4.2. punkta, saistībā ar 17.4. minētās informācijas iesniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši priekšlikumiem 23.punktā, būtu vēlams, ka birojs izvērtējumu veic pirms darbu veikšanas, pirms darbu veiksānas piešķirot arī finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt, kas ir domāts ar "atbalsta saņēmēju".
Piedāvātā redakcija
Ja birojs konstatē, ka aizsargātais lietotājs vai pieslēdzamais objekts neatbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām, birojs pieņem lēmumu par nepamatoti izmaksātā valsts atbalsta atmaksu un nosūta to aizsargātajam lietotājam.
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt.
Piedāvātā redakcija
30. Ja aizsargātais lietotājs nepamatoti saņemto valsts atbalstu neatmaksā labprātīgi, attiecīgo summu birojs piedzen tiesas ceļā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.