Atzinums

Projekta ID
22-TA-2792
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5. komponentes "Ekonomikas transformācija un produktivitātes reforma"5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" otrās kārtas "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti" īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam iesniegt MKN projektu un to anotāciju angļu valodā, lai nodrošinātu tā saskaņošanu ar Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5. komponentes "Ekonomikas transformācija un produktivitātes reforma"5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" otrās kārtas "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti" īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN projekta nosaukumu piedāvātajā redakcijā, ņemot vērā 1.kārtas noteikumu nosaukuma redakciju. Lūdzam attiecīgi precizēt arī MKN projekta 1.punktu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" otrās kārtas "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti" īstenošanas noteikumi
3.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5. komponentes "Ekonomikas transformācija un produktivitātes reforma"5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" otrās kārtas "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti" īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka tiks izvērtēti Finanšu regulas 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji attiecībā uz finansējuma saņēmēju tik tālu, cik tas attiecas uz konkrēto investīciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam MKN projekta izziņā un anotācijā skaidrot 5.2.1.r. reformas rādīju izpildes progresu - īpaši par atskaites punktu Nr.159, kuram jābūt izpildītam līdz 2022.g. beigām, kā arī par mērķi Nr.161, kurš jāizpilda līdz 2023.g. 2.cet.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikt papildu nosacījumus vai projektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritērijus, lai nodrošinātu plānoto ieguldījumu atbilstību dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju principiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
2.4. doktorantūras grants - mērķēts konkursa kārtībā iegūstams finansējums doktoranta pētniecības veikšanai, kas saistīta ar doktorantūras studiju procesa, promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba sekmīgu izstrādi;
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu “doktorantūras grants” nozīmei vai grants paredz atsevišķus projektus, kuros paredzēts doktorantu atalgojums un vienas vienības izmaksas vai grants ir pasākumu kopums.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
2.10. pēcdoktorants – Latvijas vai ārvalstu zinātnieks, kas doktora grādu ieguvis ne agrāk kā 10 gadus pirms pētniecības pieteikuma iesniegšanas termiņa. Šo periodu var pagarināt par posmu līdz diviem gadiem, ja pēcdoktorantam ir pamatots iemesls:
Iebildums
Lūdzam salāgot terminoloģiju visā normatīvajā aktā, konkrētajā punktā ir “pētniecības pieteikums”, bet tālāk tekstā “pēcdoktorantūras grants”, vienlaikus lūdzam MKN anotācijā skaidrot 2.11. un 2.14.apakšpunktos noteiktos grantus un to ieviešanas kārtību (mehānismu).

 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
3. Investīcijas otrās kārtas ietvaros nozares ministrijas funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – nozares ministrija).
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN projekta 3.punktu, norādot, ka IZM ir par investīcijas īstenošanu atbildīgā ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
4. Investīcijas otrās kārtas ietvaros vienošanās par investīciju otrās kārtas projektu īstenošanu slēdz un investīcijas atbalstu piešķir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – atbalsta sniedzējs).
Iebildums
Ņemot vērā to, ka lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem Izglītības un zinātnes ministrija, lūgums koriģēt noteikumu projekta 4.punktu šādā redakcijā:
Investīcijas otrās kārtas ietvaros vienošanās par investīciju otrās kārtas projektu īstenošanu slēdz Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
5. Investīcijas otrās kārtas mērķis ir veikt augstākās izglītības institūciju vai zinātnisko institūtu strukturālās pārmaiņas, lai veicinātu izcilību un augstākās izglītības un zinātnes kvalitātes un resursu ieguldījumu efektivitāti un starptautisko konkurētspēju, tostarp integrāciju starptautiskajos augstākās izglītības un pētniecības tīklos.
Iebildums
Nav skaidrs, kuras no MKN minētajām atbalstāmajām darbībām sniedz skaidru ieguldījumu integrācijai AII un pētniecības tīklos. Lūdzam papildināt anotāciju vai precizēt mērķi tādējādi, ka plānotās atbalstāmās darbības sniedz tiešu ieguldījumu investīcijas mērķa sasniegšanā.
Papildus vēršam uzmanību, ka 8.2.3.SAM ietvaros integrācija starptautisko tīklos tiek īstenota un finansēta 1.kārtas projektos.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
7.  Investīcijas otrās kārtas mērķus sasniedz, finansējuma saņēmējiem īstenojot šo noteikumu 19. punktā minētās atbalstāmās darbības un sasniedzot šādus rādītājus:
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktus par rādītājiem piedāvātajā redakcijā.
Vēršam uzmanību, ka rādītāju redakcijām ir jāatbilst Atveseļošanas fonda plāna Darbības kārtībai, kā arī 1.kārtas MKN anotācijā ir skaidrots kopējo investīcijas rādītāju vērtību sadalījums pa kārtām. Lūdzam atbilstošus precizējumus veikt arī anotācijā. Tāpat lūdzam visur ievērot vienotu terminoloģiju attiecībā uz rādītāju veidiem atbilstoši Vadlīniju (Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu) 9.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
7.1. mērķis līdz 2023. gada 30.jūnijam – apstiprināti 4 augstākās izglītības iestāžu
konsolidācijas plāni;
7.2. mērķi līdz 2026. gada 30. septembrim:
7.2.1. parakstīti 157 akadēmiskās karjeras grantu līgumi;
7.2.2. parakstīti 45 iekšējie pētniecības un izstrādes grantu līgumi;
7.2.3. ieviesti 4 konsolidācijas plāni;
7.2.4. valsts dibinātās augstākās izglītības iestādes ir 100% ieviesušas jauno pārvaldības modeli;
7.3. uzraudzības rādītāji līdz 2024. gada 30. septembrim:
7.3.1. parakstīti 75 akadēmiskās karjeras grantu līgumi;
7.3.2. parakstīti 22 iekšējie pētniecības un izstrādes grantu līgumi.
12.
Noteikumu projekts
7.2. investīcijas otrās kārtas mērķa rādītāji – līdz 2026. gada 30. jūnijam:
Iebildums
Lūdzam pārliecināties vai MK noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktos norādītās mērķa un uzraudzības rādītāju vērtības sakrīt ar MK noteikumu 16.punktā noteiktajiem investīcijas otrās kārtas mērķa un uzraudzības rādītāju vērtībām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
8. Papildus šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā noteiktajiem rādītājiem finansējuma saņēmējam ir sasniedzami konsolidācijas plānā noteiktie nacionālie rādītāji. 
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai ir nepieciešama nacionālo rādītāju uzkrāšana KPVIS. Ja tos nav nepieciešams uzkrāt KPVIS, tad lūdzam tos MKN projekta ietvaros nenoteikt. Ja tomēr nepieciešama to uzkrāšana KPVIS, lūdzam skaidri definēt, kādi nacionālie rādītāji ir jāuzkrāj, kā arī, ka par to apstiprināšanu atbildību nes ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
9. Šo noteikumu 7.2.1. apakšpunktā noteiktais mērķa rādītājs sniedz ieguldījumu Komisijas 2021. gada 28. septembra Deleģētās regulas (ES) Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2021/2106), pielikuma "Kopējo rādītāju saraksts" noteiktajā kopējā rādītājā "atbalstītajās pētniecības struktūrās strādājošie pētnieki" un šo noteikumu 7.2.2. un 7.2.3. apakšpunktā noteiktais mērķa rādītājs sniedz ieguldījumu Komisijas regulas Nr.2021/2106 pielikuma "Kopējo rādītāju saraksts" noteiktajā kopējā rādītājā "to jauniešu skaits vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kuri saņem atbalstu".
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar punktu, kurš nodrošina kopējo rādītāju uzskaiti un datu pārbaudi.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
12. Investīcijas otrajai kārtai pieejamais finansējums ir 55 950 924 euro, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums – 53 695 700 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 255 224 euro.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju sīkāk izdalīt, kāds ir plānotā finansējuma sadalījums pa atbalstāmajām darbībām. Vēršam uzmanību, ka AF plāna izmaksu pamatojumos ir iezīmēts konkrēts finansējuma apmērs katrai atbalstāmajai darbībai.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
12. Investīcijas otrajai kārtai pieejamais finansējums ir 55 950 924 euro, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums – 53 695 700 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 255 224 euro.
Iebildums
Lai nodrošinātu nepārprotamu normas skaidrību, kā arī ņemot vērā noteikumu projekta 15.punktā paredzēto, ka finansējuma apmērs  investīcijas projektu īstenošanai ir noteikts "nepārsniedzot" konkrētu apmēru, lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 12.punktu, vienlaikus svītrojot 13.punktu.
Piedāvātā redakcija
Investīcijas otrajai kārtai pieejamais finansējums ir līdz 55 950 924 euro, tai skaitā nepārsniedzot Atveseļošanas fonda finansējumu – 53 695 700 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 2 255 224 euro, kas paredzēts pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksu segšanai, kas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas Atveseļošanas fonda finansētā projekta ietvaros. PVN finansēšanas nosacījumi ir noteikti šo noteikumu 42. punktā.
17.
Noteikumu projekts
15. Investīcijas otrās kārtas ietvaros finansējums tiek piešķirts investīcijas otrās kārtas projektiem šo noteikumu 5. punktā noteiktā mērķa sasniegšanai:
Iebildums
Lūdzam skaidrot korelāciju starp izvirzīto mērķi – 4 konsolidācijas plāni un līgumi pret plānotiem 12. projektiem. Vienlaikus, lai nodrošinātu iespējamu investīciju nepārklāšanos, dubultā finansējuma neesamību un izvairītos no nelietderīgas finansējuma izlietojamības iespējas, lūdzam apvienot projektus pēc to finansējuma saņēmējiem, piemēram, paredzot, ka Rīgas  Tehniskajai universitātei investīcijā ir viens projekts – tā ietvaros paredzot gan nepieciešamās darbības ārējai konsolidācijai ar citām AII, gan iekšējai konsolidācijai – attiecīgi, līdzīgi pārējos gadījumos, par finansējuma saņēmējiem nosakot vadošo AII, kurā tiks integrēta cita, plānotā AII. Papildus minētajam – ņemot vērā to, ka Latvijas Jūras akadēmija kā AII vairs neeksistē, kā arī tās integrācijai un konsolidācijai jau šobrīd tiek veiktas noteiktas darbības 8.2.3.SAM ietvaros t.sk., lūdzam, Latvijas Jūras akadēmija  atsevišķi neizcelt.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
15.4. Latvijas Jūras akadēmijas konsolidācija ar Rīgas Tehnisko Universitāti - līdz 7 487 856 euro, tai skaitā nepārsniedzot Atveseļošanas fonda finansējumu – 7 186 042 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 301 814 euro;
Iebildums
Ņemot vērā to, ka kopš 2022.gada 1.novembra Latvijas Jūras Akadēmija ir Rīgas Tehniskās universitātes sturktūrvienība, lūdzam precizēt  MKN 15.4.apakšpunkta redakciju, norādot, ka “iekšējai konsolidācijai Rīgas Tehniskajai Universitātei, tai skaitā nodrošinot Latvijas Jūras akadēmijas konsolidāciju - līdz 7 487 856 euro, tai skaitā nepārsniedzot Atveseļošanas fonda finansējumu – 7 186 042 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 301 814 euro.” vai iekļaujot 15.8. apakšpunkta redakcijā.
Attiecīgi precizēt MKN 16.2.4.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
16.2.4. Latvijas Jūras akadēmijas konsolidācijas ar Rīgas Tehnisko Universitāti ietvaros - 7, tai skaitā 3 līdz 2024.gada 30.septembrim;
Iebildums
Lūdzu skat., komentāru pie MKN 15.4.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
19. Investīcijas otrās kārtas projektā atbalstāmas ir šādas darbības:
Iebildums
Lūdzam precizēt atbalstāmās darbības atbilstoši AF plāna izmaksu pamatojumos plānotajam, t.sk. atbilstoši arī MKN projektā plānoto izmaksu tvērumu un anotācijā ietvertos skaidrojumus. Vēršam uzmanību, ka tajā nav plānota projektu vadība, zinātniskā ekspertīze un publicitāte. Visas izmaiņas ir jāskaidro MKN projekta anotācijā, t.sk. apliecinot, ka šādu izmaksu gadījumā tiks sasniegti visi solītie rādītāji noteiktajā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
19. Investīcijas otrās kārtas projektā atbalstāmas ir šādas darbības:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka MKN 19.punktā uzskaitītās darbības tiek finansētas no dažādiem finansējuma avotiem ES fondu 14-20 periodā, kā arī plānoti ES fondu 21-27 periodā, lūdzam anotācijā precīzi aprakstīt sinerģiju un demarkāciju, kā arī sniegt izvērtējumu un skaidrot ES fondu 14-20 sniegto ieguldījumu un sasniegto rezultātu ilgtspēju.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
19.2.1. doktorantūras grantu īstenošana;
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN anotāciju ar skaidrojumu vai uz doktorantūras grantu īstenošanu var pretendēt tie doktoranti, kas saņēmuši/saņem atbalsti 822SAM ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
20. Šo noteikumu 19.1.1. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība var ietvert šādas darbības:
Iebildums
Lūdzam izziņā skaidrot, kāpēc šajās darbībās netiek iekļautas šādas darbības, kādas pēc līdzības ir bijušas atbalstītas darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.1.1.3.3.apakšaktivitātes "Zinātnisko institūciju institucionālās kapacitātes attīstība" ietvaros: (1) apvienības stratēģijas izstrāde vai pilnveide mērķsadarbības pasākumu ietvaros; (2) pētniecības programmas starptautiski salīdzinoša izvērtēšana; (3) zinātnisko institūciju apvienības stratēģijas izstrāde mērķsadarbības pasākumu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
20.5. nemateriālo aktīvu iegāde vai izveide, tai skaitā ilgtermiņa pieejas tiesības akadēmiskām vai zinātniskās literatūras datubāzēm akadēmiskās vai zinātniskās darbības īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka netiek ietverti tie nemateriālie aktīvi, kas jau iegādāti vai izveidoti.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
20.6. materiālo aktīvu iegāde, izveide, savietošana vai uzstādīšana;
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka atbalstīti tiek tikai tie, kas ir saskaņā ar atbalstāmās darbības mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
20.7. attīstības projektu tehniskā priekšizpēte, tai skaitā sociāli ekonomiskā pamatojuma (izmaksu un ieguvumu ekonomiskās analīzes) izstrāde, tehniskās dokumentācijas (finanšu un tehniskā pamatojuma, būvdarbu tehniskās dokumentācijas) izstrāde;
Iebildums
Ņemot vērā MKN 19.1.2.apakšpunktā norādīto, lūdzam svītrot vārdus “būvdarbu tehniskās dokumentācijas”, minēto dokumentu izstrādes rezultātam nevar tikt nodrošināta ilgstpēja un projekta īstenošana (būvniecība).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
20.11. citas atbalstāmās darbības, kas saskaņotas apstiprinot konsolidācijas plānu.
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo katrai atbalstāmajai darbībai ir plānots noteikts finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
21.2. nemateriālo aktīvu iegāde vai izveide;
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka netiek ietverti tie nemateriālie aktīvi, kas jau iegādāti vai izveidoti.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
21.4. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešana izglītības procesā, tai skaitā e-studiju attīstība, bezvadu interneta pieslēguma izveide izglītības procesa īstenošanai;
Iebildums
Ņemot vērā MKN 19.1.2.apakšpunktā noteikto, ka “(izņemot būvdarbi)”, lūdzam svītrot vārdus “bezvadu interneta pieslēguma izveide izglītības procesa īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
22. Šo noteikumu 19.1.3. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība var ietvert šādas finansējuma saņēmēja darbības:
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka investīcijas izmaksu pamatojumā norādīts, ka šīs darbības ietvaros plānota tikai satura izstrāde un akadēmiskā personāla mācības ārvalstīs. Lūdzam atbilstoši precizēt 19.1.3.apakšpunktā plānotās darbības (t.i. nav plānoti apmaiņas pasākumi un publicitāte).
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
23. Šo noteikumu 19.1.4. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība ietver darba tiesisko attiecību izbeigšanu un kompensācijas izmaksas par darba tiesisko attiecību izbeigšanu.
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar mehānismu, kādā veidā likumīgi paredzēts nodrošināt darba tiesisko attiecību izbeigšanu un kompensāciju izmaksu. Nepieciešamības gadījumā lūdzam arī papildināt MKN projektu.
Vēršam uzmanību, ka Darba Likuma normas neparedz iespēju darba devējam uzteikt darba tiesiskās attiecības ar darbinieku, pamatojoties uz tā vecumu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
25. Šo noteikumu 19.2.2. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība var ietvert šādas darbības:
Iebildums
Lūdzam paredzēt MKN 19.2.1., 19.2.2., 19.2.3. un 19.3.apakšpunktu darbību īstenošanai vienkāršotās izmaksas. Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju visas šāda granta izmaksas paredzēt līdzvērtīgi MSCA (Marie Skłodowska-Curie Actions) vienas vienības izmaksām gan atlīdzībai, gan materiāliem, gan mobilitātei, gan administrēšanai.
Jo īpaši ņemot vērā, ka MSCA unit costs piedāvā vienas vienības izmaksu gradāciju pamatojoties pētnieka pieredzē (early-stage / experienced researcher).
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
26. Šo noteikumu 19.2.3. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība var ietvert šādas darbības:
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā tiks ievērota demarkācija starp 19.2.3. un 19.3.apakšpunktos plānotajām darbībām un ar tām saistītajām izmaksām, lai novērstu dubultās finansēšanas risku.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
26.1. pētniecība, fundamentālie un lietišķie pētījumi;
Iebildums
Lūdzam salāgot MKN 25.1., 26.1., 27.1.apakšpunktos norādītās atbalstāmās pētniecības kategorijas.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
26.5. amortizācija (attiecināms uz finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta ietvaros iegādātajiem un rīcībā esošajiem pamatlīdzekļiem, kurus izmanto pētniecībai, un no ārējiem avotiem iegādātu tehnisko zināšanu, patentu vai citu intelektuālā īpašuma tiesību licenču izmantošanu).
Iebildums
Ņemot vērā to, ka MKN 2.14.apakšpunktā ir norādīts, ka tas ir individuālais grants, lūdzam svītrot vārdus “sadarbības partneris”.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
30.2. ieteicamo komunikācijas pasākumu īstenošana, tajā skaitā lai informētu par investīciju otrās kārtas projektu kā par stratēģiski svarīgu. 
Iebildums
Lūdzam precizēt (t.sk. pie finansējuma saņēmēja pienākumiem), kādi tieši pastiprināti komunikācijas pasākumi veicami stratēģisku svarīgu projektu gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
34. Investīcijas otrās kārtas projektā saistībā ar šo noteikumu 23. punktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanu plāno kompensācijas izmaksas par darba tiesisko attiecību izbeigšanu.
Iebildums
Lūdzu skatīt komentāru pie MKN 23.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
36. Investīcijas otrās kārtas projektā ar saimniecisko darbību nesaistīta pētniecības pieteikuma ietvaros plāno šādas izmaksas, kas saistītas ar šo noteikumu 25.  punktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanu:
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN 36., 37., 38.punktus, norādot vai šie minētie “projekti” vai “grants” nav saistīti ar saimniecisko darbību.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
36.2. vienas vienības izmaksas atbilstoši Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju pamatprogrammas "Apvārsnis 2020" Marijas Sklodovskas-Kirī programmas "Individuālās stipendijas" noteiktajai standartlikmei, kas ietver:
Iebildums
Lūdzu skaidrot vai šīm izmaksu pozīcijām būtu piemērojama kāda no 2014.-2020. gada plānošanas perioda esošajām Izglītības un zinātnes ministrijas vienkāršoto izmaksu metodikām? Ja nē, vai šīs metodikas būtu piemērojamas arī 2021.-2027. gada plānošanas perioda aktivitātēs, kā arī lūdzam skaidrot kā tiks nodrošināta vienota vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādes pieeja un atbilstību prasību ievērošana normatīvajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
37.1. tiešās attiecināmās izmaksas:
Iebildums
Lūdzam svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 37.1. apakšpunktā vārdu “tiešās”, ņemot vērā, ka Atveseļošanas fonda ietvaros šāds izmaksu iedalījums netiek paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
37.2. netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no zinātniskās grupas locekļu atlīdzības izmaksām. Finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem jābūt izstrādātai un apstiprinātai iekšējai kārtībai par projekta netiešo izmaksu izlietojumu un kontroli. Ja finansējuma saņēmējs piesaista sadarbības partnerus, tad projekta netiešās attiecināmās izmaksas starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneriem dala proporcionāli projekta tiešo attiecināmo izmaksu dalījumam starp finansējuma saņēmēju un projekta sadarbības partneriem.
Iebildums
Lūdzu precizēt MK noteikumu projekta 37.2. apakšpunktu, ņemot vērā, ka Atveseļošanas fonda ietvaros netiek paredzēts "netiešo" un "tiešo" izmaksu dalījums.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
38.2. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus atbalstāmo darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai, un tās ir projekta īstenošanas izmaksas, projekta iesniedzēja administratīvās izmaksas, kas paredzētas zinātniskā institūta darbības nodrošināšanai, proti:
Iebildums
Lūdzu precizēt redakciju, jo AF nav netiešo attiecināmo izmaksu. Lūdzu šo pārskatīt visā tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
38.3. netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no zinātniskās grupas locekļu atlīdzības izmaksām. Finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem jābūt izstrādātai un apstiprinātai iekšējai kārtībai par projekta netiešo izmaksu izlietojumu un kontroli. Ja finansējuma saņēmējs piesaista sadarbības partnerus, tad projekta netiešās attiecināmās izmaksas starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneriem dala proporcionāli projekta tiešo attiecināmo izmaksu dalījumam starp finansējuma saņēmēju un projekta sadarbības partneriem.
Iebildums
Lūdzu pārskatīt 38.3. apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka AF nav netiešo attiecināmo izmaksu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
39. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 29. punktā minēto darbību īstenošanai piesaista Latvijas Zinātnes padomi, paredzot šādas izmaksas:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar AF plānu, LZP iesaiste šīs investīcijas īstenošanā nav plānota, lūdzam anotācijā skaidrot visas izmaiņas pret sākotnēji plānoto t.sk., apliecinot, ka šādu izmaiņu gadījumā tiks sasniegti visi investīcijas ietvaros plānotie mērķi un rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
39. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 29. punktā minēto darbību īstenošanai piesaista Latvijas Zinātnes padomi, paredzot šādas izmaksas:
Iebildums
Lūdzam MKN anotācijā skaidrot un pamatot Latvijas Zinātnes padomes iesaisti un atbildību, t.sk. MKN 57.3.apakšpunktā norādīto informāciju. Vienlaikus lūdzam skaidrot, kādā veidā tiks nodrošinātas izmaksas minēto darbību īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
41. Nozares ministrija, izvērtējot nepieciešamību un atbilstošu datu pieejamību, ir tiesīga šo noteikumu 35.36.37. un 38. punktā minētajām izmaksām izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku. Pēc vienkāršotās izmaksu metodikas izstrādes un apstiprināšanas šo noteikumu 35., 36., 37. un 38. punktā minētajām izmaksām, kas iekļautas vienkāršoto izmaksu metodikā, piemēro minēto metodiku.
Iebildums
Lūdzu skaidrot vai šīm izmaksu pozīcijām būtu piemērojama kāda no 2014.-2020. gada plānošanas perioda esošajām Izglītības un zinātnes ministrijas vienkāršoto izmaksu metodikām? Ja nē, vai šīs metodikas būtu piemērojamas arī 2021.-2027. gada plānošanas perioda aktivitātēs, kā arī lūdzam skaidrot kā tiks nodrošināta vienota vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādes pieeja un atbilstību prasību ievērošana normatīvajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
41. Nozares ministrija, izvērtējot nepieciešamību un atbilstošu datu pieejamību, ir tiesīga šo noteikumu 35.36.37. un 38. punktā minētajām izmaksām izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku. Pēc vienkāršotās izmaksu metodikas izstrādes un apstiprināšanas šo noteikumu 35., 36., 37. un 38. punktā minētajām izmaksām, kas iekļautas vienkāršoto izmaksu metodikā, piemēro minēto metodiku.
Iebildums
Lūdzam dzēst MKN 41.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
42. PVN izmaksas finansējuma saņēmējam un tā sadarbības partneriem, kas radušās, īstenojot šo noteikumu 19. punktā minētās atbalstāmās darbības, un ir saistītas ar šo noteikumu 31., 32., 33., 34., 35., 36.​​​​​, ,37., ​​ 38. un 39. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām, tiek segtas atbilstoši šādiem nosacījumiem:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka pasākuma mērķa grupa ir augstākās izglītības institūcijas, zinātniskie institūti, akadēmiskais personāls, administratīvais personāls un zinātniskie darbinieki, pēcdoktoranti un doktoranti, bet kā sadarbības partneri tiek minēti citas augstākās izglītības institūcijas vai zinātniskie institūti, lūdzam skaidrot, kāpēc šajā punktā tiek definēti visi iespējamie PVN finansēšanas nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
44. Investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu var iesniegt valsts augstākās izglītības institūcija vai valsts zinātniskais institūts, kam ir ar nozares ministriju saskaņots valsts augstākās izglītības institūcijas vai valsts zinātniskā institūta konsolidācijas plāns.
Iebildums

Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 17.punktā ir jau definēts projekta iesniedzējs un konkrētā nodaļa citstarp ir par prasībām projekta iesnieguma iesniegšanai (nevis prasībām projekta iesniedzējam), lūgums dzēst 44.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
47. Nozares ministrija izvērtē un sniedz atzinumu atbalsta sniedzējam par finansējuma saņēmēja investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma atbilstību šādiem kvalitātes kritērijiem:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai noteiktie kritēriji nav jāpapildina ar šādu kritēriju atbilstoši AF plāna (1675) rindkopā noteiktajam:
"Investīcijas konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas grantiem prioritāri tiks novirzītas tām AII un zinātniskajiem institūtiem, kas uzrāda augstāku pārvaldības modeļa maiņas gatavības pakāpi, tai skaitā izmaiņas attiecībā uz AII padomes un rektora ievēlēšanu.".
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
47. Nozares ministrija izvērtē un sniedz atzinumu atbalsta sniedzējam par finansējuma saņēmēja investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma atbilstību šādiem kvalitātes kritērijiem:
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar informāciju, kad un kur tiks publicēti kritēriju piemērošanas skaidrojumi.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
47. Nozares ministrija izvērtē un sniedz atzinumu atbalsta sniedzējam par finansējuma saņēmēja investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma atbilstību šādiem kvalitātes kritērijiem:
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka atzinumā cita starpā tiek vērtēts tāds kvalitātes kritērijs kā plānoto darbību sinerģija un demarkācija ar konsolidējamās un konsolidējošās iestādes veiktajiem ieguldījumiem ES fondu 14-20 PP, kā arī ar plānotajiem ieguldījumiem ES fondu 21-27 PP.
Tādejādi nodrošinot, ka konsolidācijas plānos netiks iekļautas tādas darbības vai tādi infrastruktūras uzlabošanas pasākumi, kuru realizēšanai konkrētā AII un/vai zinātniskais institūts ir saņēmis atbalstu ES fondu 14-20 PP ietvaros, kā arī tiks nodrošināta sinerģija un ilgtspēja ar tādiem ieguldījumiem, kas veikti ES fondu 14-20 PP (piemēram, 14.1.1.1 digitalizācijas rīku, 8.2.3. pārvaldības sistēmu u.c. IT risinājumu ilgtspēja, nodrošinot, ka ES fondu 14-20 PP veiktie ieguldījumi ir bijuši jēgpilni).
 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
47. Nozares ministrija izvērtē un sniedz atzinumu atbalsta sniedzējam par finansējuma saņēmēja investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma atbilstību šādiem kvalitātes kritērijiem:
Iebildums

1. Iebildums - noteikumu projektā nepieciešams ietvert arī regulējumu par projekta atbilstības izvērtējumu šo noteikumu formālajām prasībām, piemēram, vai projektā ietvertās atbalstāmās darbības un plānotās izmaksas atbilst noteikumos ietvertajiem nosacījumiem utml. t.sk. institūciju, kura veic šo izvērtējumu. Ierasti šādu izvērtējumu par šo noteikumu formālajām prasībām veic pirms projekta kvalitātes novērtēšanas.
2. Priekšlikums ietvert termiņu, kādā nozares ministrija izvērtē projekta iesniegumu.
3. Priekšlikums apsvērt, vai, ņemot vērā šo noteikumu 17.punktu, punktā "finansējuma saņēmēja" vietā nav jālieto "projekta iesniedzējs".
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
47.1. investīcijas otrās kārtas projekta atbilstība: investīcijas otrās kārtas projekta ieguldījums investīcijas mērķu un noteikto rādītāju sasniegšanā;
Iebildums
Lūdzam norādīt atsauces uz konkrētiem MKN projekta punktiem, kuros definēti visi sasniedzamie rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
48. Nozares ministrija, sniedzot šo noteikumu 47. punktā minēto atzinumu par investīcijas otrās kārtas projektu, katram finansējuma saņēmējam nosaka finansējuma sadalījumu atbalstāmo darbību īstenošanai, kas nepieciešams finansējuma saņēmējam šo noteikumu 7.2. apakšpunktā noteikto investīcijas otrās kārtas rādītāju sasniegšanai, kā arī atzinumā ietver šo noteikumu 8. punktā minētos nacionālos rādītājus. 
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar punktu, kā notiks projektu iesniegumu apstiprināšana gadījumā, ja kādā atbalstāmajā darbībā tiks pārsniegts kopējais/pieteiktais finansējums, t.sk. vai nav risks, ka var tikt pārsniegts kopējais 2.kārtai plānotais AF finansējums. Vēršam uzmanību, ka 5.2.1.1.i. investīcijas izmaksu pamatojumos katrai atbalstāmajai darbībai tika ieplānots konkrēts finansējuma apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
51. Ja investīciju otrās kārtas projekta iesniedzējs neveic investīciju otrās kārtas projekta precizējumus vai papildinājumus atbilstoši šo noteikumu 49. punktā minētajai kārtībai, nozares ministrija pieņem lēmumu noraidīt investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu. Nozares ministrija var uzaicināt investīciju otrās kārtas projekta iesniedzēju iesniegt investīciju otrās kārtas projekta iesniegumu atkārtoti.
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar atbalsta piešķiršanas atteikuma apstrīdēšanas kārtību (Vadlīniju 57.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
52. Pēc nozares ministrijas atzinuma saņemšanas par investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 47. punktā noteiktajiem kvalitātes kritērijiem un investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma apstiprināšanas vadības informācijas sistēmā, atbalsta sniedzējs noslēdz vienošanos par investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju atbilstoši šajos noteikumos noteiktajiem nosacījumiem, kurā nosaka:
Iebildums
Lūdzam precizēt, kā tiks informēts finansējuma saņēmējs par līgumslēgšanas procesa uzsākšanu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
52.5.3. noteikto atskaites punktu un mērķu sasniegšanu pamatojošo dokumentu augšupielādes apjomu un regularitāti vadības informācijas sistēmā;
Iebildums
Lūdzam MKN projektā noteikt visus informācijas ievades nosacījumus KPVIS, t.i. MKN jābūt skaidri noteiktai datu ievades regularitātei.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
52.7. finansējuma saņēmēja pienākumu uzskaitīt un nodalīt investīcijas otrās kārtas projekta ietvaros veiktos PVN maksājumus, kā arī iesniegt apliecinājumu, ka PVN  izmaksas netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka finansējuma saņēmējs nodrošina atsevišķu projekta izmaksu, t.sk. PVN izmaksu uzskaiti un nodalīšanu, kā arī tam ir pienākums atgriezt pārmaksāto PVN daļu, ja sākotnēji plānotais PVN apjoms būs lielāks, nekā faktiski nepieciešams, kā arī precizēt, ka PVN izmaksas ne tikai netiks atgūtas, bet arī nav atgūtas.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
52.8. finansējuma saņēmēja pienākumu uzkrāt investīcijas otrās kārtas projekta sadarbības partneru un dalībnieku datus. Fizisko personu datu apstrāde veicama saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), un nodrošinot Fizisko personu datu apstrādes likuma prasības;
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN anotāciju, kas MKN izpratnē 52.8.apakšpunkta kontekstā ir uzskatāmi par "dalībniekiem".
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
60. Atbalsta sniedzējs, veicot avansa un starpposma maksājumus, nodrošina, ka finansējuma saņēmējam veikto avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no investīcijas otrās kārtas projekta kopējā finansējuma.
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar nosacījumu, ka nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais ir izmantots pilnā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
62. Atbalsta sniedzējs nepieciešamās pārbaudes veic un noslēguma maksājumu, pārvaldības deklarācijai nepieciešamo informāciju un audita kopsavilkumu sagatavo līdz 2026. gada 31. augustam.
Iebildums
Lūdzam skaidrāk definēt atbalsta sniedzēja jeb CFLA pienākumus. Ja CFLA ir līgumslēdzējs, CFLA jānodrošina:
1) līgumu vai vienošanās par projektu īstenošanu noslēgšanu;
2) izlases veidā veiks pārbaudes par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanas pārbaudes;
3) pārbaudes projektu īstenošanas vietās (pārbaudāmo projektu izlasi veidojot atbilstoši CFLA iekšējā procedūrā noteiktajiem kritērijiem);
4) projekta ieviešanas progresa un sasniegto rādītāju pārbaudes;
5) datu ticamības pārbaudes (Vadlīniju 95.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
66. Finansējuma saņēmējs pēc nozares ministrijas lūguma iesniedz pieprasīto informāciju un dokumentus attiecībā uz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 8. punktā noteiktajiem nacionālajiem rādītājiem un nacionālo rādītāju ilgtspējas nosacījumu izpildi nozares ministrijas noteiktajā termiņā, kas nav īsāks par trim darbdienām.
Iebildums
Lūgums skaidrot, kas tiek domāts ar noteikumu projekta 66.punktā noteikto nacionālo rādītāju ilgtspējas nosacījumu izpildi. 
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
68. Investīcijas ietvaros tiek īstenoti ar saimniecisku darbību nesaistīti sadarbības projekti, kuru darbības atbilst šādiem kritērijiem:
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu ar apakšpunktiem tā, lai tie atbilstu Komisijas paziņojuma Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes (2022/C 414/01) 20.punktam. Attiecīgi lūdzam precizēt arī anotāciju, t.sk. labot atsauci uz aktuālajām nostādnēm.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
68. Investīcijas ietvaros tiek īstenoti ar saimniecisku darbību nesaistīti sadarbības projekti, kuru darbības atbilst šādiem kritērijiem:
Iebildums
Šo noteikumu 44.punktā minēti projektu iesniedzēji - valsts augstākās izglītības institūcija vai valsts zinātniskais institūts, kam ir ar nozares ministriju saskaņots valsts augstākās izglītības institūcijas vai valsts zinātniskā institūta konsolidācijas plāns. Savukārt, šo noteikumu IV nodaļā iekļauti ar saimniecisku darbību nesaistīta projekta īstenošanas nosacījumi, kas pamatā attiecas uz pētniecības organizācijām un pētniecības aktivitātēm. Vienlaikus arī noteikumi paredz atbalstāmās darbības izglītības nozarē, piemēram, izglītības procesa uzlabojumi vai mācību programmu izstrāde. Attiecīgi lūdzam:
1) skaidri nodalīt nosacījumus, kas attiecas uz pētniecību un izglītību, ņemot vērā to, ka Latvijā augstākā izglītība ir pamatā maksas izglītība;
2) lietot noteikumos vienotu terminoloģiju attiecībā uz "pētniecības organizācija", "zinātniskais institūts", utml., vai pie pētniecības organizācijas definīcijas sniegt skaidrojumu, kādas institūcijas tiek saprasta šī konkrētā pasākuma ietvaros.
Lūdzam par visu augstāk minēto ar atbilstošu skaidrojumu papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
68.2.2.2. pētniecības organizācija saņem no sadarbības partnera – saimnieciskās darbības veicēja – tādu atlīdzību (kompensāciju), kas ir līdzvērtīga tirgus cenai par intelektuālā īpašuma tiesībām, kuras izriet no pētniecības organizācijas veiktajām darbībām investīcijas otrās kārtas projektā un kuras nodotas sadarbības partnerim vai uz kurām sadarbības partnerim tiek piešķirtas piekļuves tiesības. No minētās kompensācijas var atskaitīt jebkuru ieguldījumu – gan finanšu, gan nefinanšu – vērtības absolūto summu, ko sadarbības partneris devis pētniecības organizācijas darbību izmaksās, kuru rezultātā radās attiecīgās intelektuālā īpašuma tiesības;
Iebildums
Ievērojot  MK noteikumu projekta 18.punktā norādīto, ka finansējuma saņēmējs investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanā var iesaistīt sadarbības partnerus  - citas augstākās izglītības institūcijas vai zinātniskos institūtus, kas atbilstoši konsolidācijas plānam sadarbībā ar finansējuma saņēmēju īsteno strukturālas reformas, nav skaidrs kā var rasties 68.2.2.2. apakšpunktā minētā situācija, kad pētniecības organizācija saņem atlīdzību no sadarbības partnera - saimnieciskās darbības veicēja. Lūdzam pārskatīt MK noteikumu projektā noteikto un nodrošināt, lai normas dažādos MK noteikumu projekta punktos nebūtu savstarpēji pretrunīgas.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
69.1. īstenojot investīcijas otrās kārtas projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanas finanšu plūsmas nodalīšanu no citām finansējuma saņēmēja darbības finanšu plūsmām investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas;
Iebildums
Ņemot vērā šo noteikumu 71.punktā minēto termiņu, kurā ir jānodrošina komercdarbības atbalsta izslēdzošie nosacījumi, proti, infrastruktūras amortizācijas periodā, lūdzam precizēt šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
70. Finansējumu tehnoloģiju tiesību aizsardzībai un mācībām var saņemt investīciju otrās kārtas projekta iesniedzējs, kas atbilst šo noteikumu 2.13. apakšpunktā minētajai pētniecības organizācijas definīcijai, ja īsteno ar saimniecisku darbību nesaistītu pētniecības pieteikumu.
Iebildums
Lūdzam caurskatīt visu MKN projektu un nodrošināt, ka, atbilstoši AF plānā minētajam, tiek nodrošināta šīs investīcijas projektu atbilstība nesaimnieciskām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
73.  Finansējuma saņēmējs pirms sadarbības partnera iesaistīšanas investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanā noslēdz sadarbības līgumu ar šajos noteikumos noteiktajiem sadarbības partneriem par pušu savstarpējām saistībām attiecībā uz investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanu saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" un šiem noteikumiem un pēc pieprasījuma to iesniedz atbalsta sniedzējam.
Iebildums
Lūdzam precizēt vārdus "šajos noteikumos noteiktajiem", vav saprotams, kādi partneri tiek noteikti šajos noteikumos, ņemot vērā, ka MKN 18.punktā finansējuma saņēmējam ir noteiktas tiesības pašam izvēlēties partnerus "citas augstākās izglītības institūcijas vai zinātniskos institūtus, kas atbilstoši konsolidācijas plānam sadarbībā ar finansējuma saņēmēju īsteno strukturālas reformas".
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
74.11. atbilstoši regulas Nr. 2021/241 22. pantam finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri nodrošina, ka visā investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanas laikā tiks ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas un dubultā finansējuma novēršanas nosacījumi, kuriem iestājoties pret finansējuma saņēmēju var tikt piemērotas attiecīgas korektīvās darbības.
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar punktiem, kuri skaidri nosaka, kurš veic šādas pārbaudes:
a) interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršana;
b) dubultfinansējuma riska novēršana;
c) sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaude, t.sk. datu ticamības pārbaude.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
76. Finansējuma saņēmēji un to sadarbības partneri investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas nodrošina visu ar investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma, jebkuru ar investīcijas otrās kārtas projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentācijas, investīcijas otrās kārtas projekta noslēgto līgumu, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošo dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku glabāšanu.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka dokumentu glabāšana jānodrošina piecus gadus pēc pēdējā maksājuma dalībvalstij, jeb līdz 2031.gada beigām, lūdzam precizēt noteikumu projekta punktu. 
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
76. Finansējuma saņēmēji un to sadarbības partneri investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas nodrošina visu ar investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma, jebkuru ar investīcijas otrās kārtas projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentācijas, investīcijas otrās kārtas projekta noslēgto līgumu, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošo dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku glabāšanu.
Iebildums
Ņemot vērā šo noteikumu 71.punktā minēto termiņu, kurā ir jānodrošina komercdarbības atbalsta izslēdzošie nosacījumi, proti, infrastruktūras amortizācijas periodā, lūdzam precizēt šajā punktā minēto dokumentu glabāšanas termiņu attiecībā uz tiem gadījumiem, kad amortizācijas termiņš ir jāievēro.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīcijas sasaisti ar Zaļo dimensiju atbilstoši AF plāna 2.pielikumā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 5.2.1.1.i. investīcijas 2.kārtas demarkāciju ar tās pašas investīcijas ietvaros plānoto 3.kārtu, kurā ir plānotas līdzīgas atbalstāmās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā MKN 9.punktā noteikto mērķa rādītāju, kurš sniedz ieguldījumu Komisijas 2021. gada 28. septembra Deleģētās regulas (ES) Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2021/2106), pielikuma "Kopējo rādītāju saraksts" noteiktajā kopējā rādītājā "atbalstītajās pētniecības struktūrās strādājošie pētnieki" un šo noteikumu 7.2.2. un 7.2.3. apakšpunktā noteiktais mērķa rādītājs sniedz ieguldījumu Komisijas regulas Nr.2021/2106 pielikuma "Kopējo rādītāju saraksts" noteiktajā kopējā rādītājā "to jauniešu skaits vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kuri saņem atbalstu". Lūdzam skaidrot, kā tiek plānots uzkrāt datus par pētniecības struktūrās strādājošajiem pētniekiem MKN  7.2.1.apakšpunkta gadījumā un jauniešiem MKN 7.2.3.apakšpunkta gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
 Ņemot vērā AF uzraudzības specifiku, kā arī CFLA pieejamos resursus AF projektu uzraudzībai, atbalsta sniedzējam investīcijas otrās kārtas īstenošanas periodā noteikt tiesības pēc pieprasījuma (nevis ikgadēji) no finansējuma saņēmēja saņemt ikgadējas atskaites par papildinošās saimnieciskās darbības apjomu identiski kā tas ir noteikts infrastruktūras (t.sk. pamatlīdzekļu) amortizācijas periodā, ka atbalsta sniedzējam būs noteiktas tiesības pēc pieprasījuma no finansējuma saņēmēja saņemt uzkrātos aprēķina datus.   
Piedāvātā redakcija
-
77.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam novērst matemātisko neprecizitāti anotācijas 3. sadaļas 6.2. punktā - norādām, ka summējot tajā norādīto finansējumu sadalījumā pa gadiem kopā, un tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa segšanai, veidojas nobīde par 1 euro.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Priekšlikums
Lūdzam MKN projekta izziņā pamatot AF investīcijas 2.kārtas ieviešanas apraksta formas izvēli (MKN, nevis informatīvais ziņojums).
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
1.7. investīcijas otrās kārtas īstenošanā iesaistīto institūciju kompetenci.
Priekšlikums

Priekšlikums izvērtēt, vai 1.7.apakšpunkts nedublē 1.5.apakšpunktu, kurš jau būtībā aptver institūciju kompetenci.
Kompetenci raksturo subjekta  tiesības un pienākumi.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
4. Investīcijas otrās kārtas ietvaros vienošanās par investīciju otrās kārtas projektu īstenošanu slēdz un investīcijas atbalstu piešķir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – atbalsta sniedzējs).
Priekšlikums
Priekšlikums redakcionāli vienkāršot, ņemot vērā, ka "Investīcijas otrās kārtas ietvaros" jau norāda par kādiem projektiem tiek slēgta vienošanās un kāds atbalsts sniegts (investīcijas otrās kārtas).

Piedāvātā redakcija
4. Investīcijas otrās kārtas ietvaros vienošanās par projektu īstenošanu slēdz un atbalstu piešķir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – atbalsta sniedzējs).
81.
Noteikumu projekts
15. Investīcijas otrās kārtas ietvaros finansējums tiek piešķirts investīcijas otrās kārtas projektiem šo noteikumu 5. punktā noteiktā mērķa sasniegšanai:
Priekšlikums
 Aicinām zemāk uzskaitītās institūcijas un tām paredzēto finansējuma apmēru attēlot pielikumā tabulas veidā, lai būtu pārskatāmi.
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
15.4. Latvijas Jūras akadēmijas konsolidācija ar Rīgas Tehnisko Universitāti - līdz 7 487 856 euro, tai skaitā nepārsniedzot Atveseļošanas fonda finansējumu – 7 186 042 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 301 814 euro;
Priekšlikums

Priekšlikums precizēt universitātes nosaukumu.
Minētais attiecās arī uz noteikumu projekta 16.1.4. un 16.2.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija

15.4. Latvijas Jūras akadēmijas konsolidācija ar Rīgas Tehnisko universitāti - līdz 7 487 856 euro, tai skaitā nepārsniedzot Atveseļošanas fonda finansējumu – 7 186 042 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 301 814 euro;
83.
Noteikumu projekts
16. Investīcijas otrajā kārtā līdz 2026.gada 30.jūnijam ir sasniedzami šādi investīcijas otrās kārtas mērķa rādītāji:
Priekšlikums
Aicinām zemāk uzskaitītās institūcijas un termiņu attēlot pielikumā tabulas veidā, lai būtu pārskatāmi un punktu aicinām formulēt - Investīcijas otrajā kārtā līdz 2026.gada 30.jūnijam ir sasniedzami šādi investīcijas otrās kārtas mērķa rādītāji, kas noteikti šo MK noteikumu pielikumā Nr.2.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
III. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka šobrīd piedāvātā projektu īstenošanas shēma ir ārkārtīgi sarežģīta gan finansējuma saņēmējam, gan uzraugošajām institūcijām, kā arī tā ir necaurspīdīga un rada iespaidu par dubultā finansējuma risku ar ES fondu 14-20, SAM 821, 822, 823 (t.sk. react 14.111), lūdzam izvērtēt iespēju to būtiski vienkāršot, veidojot pēc principa: katram finansējuma saņēmējam ir konsolidācijas plāns, kurā paredzētas darbības iekšēju grantu veidā, kas finansētas pēc vienkāršoto izmaksu principa, savukārt, izmaksas, kas nepieciešamas saistībā ar iestāžu konsolidāciju – vienotas likmes veidā.

 
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
42. PVN izmaksas finansējuma saņēmējam un tā sadarbības partneriem, kas radušās, īstenojot šo noteikumu 19. punktā minētās atbalstāmās darbības, un ir saistītas ar šo noteikumu 31., 32., 33., 34., 35., 36.​​​​​, ,37., ​​ 38. un 39. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām, tiek segtas atbilstoši šādiem nosacījumiem:
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 42. punktu dzēšot liekos apakšpunktus, kas neattiecas uz finansējuma saņēmēju, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir augstākās izglītības institūcijas.
Piedāvātā redakcija
-
86.
Noteikumu projekts
46. Finansējuma saņēmējs nozares ministrijas noteiktajā termiņā, kas nav īsāks par 20 darbdienām, iesniedz nozares ministrijai investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu šo noteikumu 45. punktā noteiktajā veidā.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 46. punktu atbilstoši MK noteikumu projekta 17. punktam. Vienlaicīgi lūdzam papildināt, ka projekta iesniegumu iesniedz KPVIS.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Noteikumu projekts
50. Nozares ministrija, izvērtējot investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 47. punktā noteiktajiem kvalitātes kritērijiem, sniedz atzinumu vadības informācijas sistēmā atbalsta sniedzējam un finansējuma saņēmējam par investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu, kā arī nosūta atzinumu elektroniska dokumenta veidā, atbilstoši elektronisko dokumentu aprites kārtību regulējošiem normatīvajiem aktiem, izmantojot atbalsta sniedzēja oficiālo elektronisko adresi un finansējuma saņēmēja oficiālo elektronisko adresi, un pozitīva atzinuma gadījumā apstiprina investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu vadības informācijas sistēmā. Investīcijas otrās kārtas projekta iesniedzējs investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma precizējums vai papildinājumus sniedz ne vairāk kā divas reizes.
Priekšlikums
Priekšlikums redakcionāli precizēt 50.punktu, dzēšot pēdējo teikumu, kas attiecās uz projekta iesnieguma precizēšanu. Konkrētais punkts ir par nozares ministrijas darbībām noslēdzot vērtēšanu, vairāk attiecībā uz darbībām vadības informācijas sistēmā.
Vienlaikus priekšlikums apsvērt, vai dzēstais teikums nav pārceļams uz 49.punktu, kurā ietverti noteikumi attiecībā uz projekta iesnieguma precizēšanu, kuru neievērošana noved pie negatīva lēmuma (51.punkts).
 
Piedāvātā redakcija
50. Nozares ministrija, izvērtējot investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 47. punktā noteiktajiem kvalitātes kritērijiem, sniedz atzinumu vadības informācijas sistēmā atbalsta sniedzējam un finansējuma saņēmējam par investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu, kā arī nosūta atzinumu elektroniska dokumenta veidā, atbilstoši elektronisko dokumentu aprites kārtību regulējošiem normatīvajiem aktiem, izmantojot atbalsta sniedzēja oficiālo elektronisko adresi un finansējuma saņēmēja oficiālo elektronisko adresi, un pozitīva atzinuma gadījumā apstiprina investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu vadības informācijas sistēmā. 
 
88.
Noteikumu projekts
50. Nozares ministrija, izvērtējot investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 47. punktā noteiktajiem kvalitātes kritērijiem, sniedz atzinumu vadības informācijas sistēmā atbalsta sniedzējam un finansējuma saņēmējam par investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu, kā arī nosūta atzinumu elektroniska dokumenta veidā, atbilstoši elektronisko dokumentu aprites kārtību regulējošiem normatīvajiem aktiem, izmantojot atbalsta sniedzēja oficiālo elektronisko adresi un finansējuma saņēmēja oficiālo elektronisko adresi, un pozitīva atzinuma gadījumā apstiprina investīcijas otrās kārtas projekta iesniegumu vadības informācijas sistēmā. Investīcijas otrās kārtas projekta iesniedzējs investīcijas otrās kārtas projekta iesnieguma precizējums vai papildinājumus sniedz ne vairāk kā divas reizes.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kāda ir rīcība, ja projekta iesniegums netiek precizēts arī otrajā reizē.
Piedāvātā redakcija
-
89.
Noteikumu projekts
52.8. finansējuma saņēmēja pienākumu uzkrāt investīcijas otrās kārtas projekta sadarbības partneru un dalībnieku datus. Fizisko personu datu apstrāde veicama saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), un nodrošinot Fizisko personu datu apstrādes likuma prasības;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot kādi personas dati tiks uzkrāti investīcijas ietvaros un uzkrāšanas mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Noteikumu projekts
59. Atbalsta sniedzējs, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku pieprasījumu un pamatojot avansa maksājuma apmēru, kas balstīts uz sagaidāmo šo noteikumu ​7. un 8. punktā definēto investīcijas otrās kārtas projekta investīcijas mērķa, investīcijas uzraudzības un nacionālo rādītāju sasniegšanas progresu, var piešķirt avansu finansējuma saņēmējam, vienlaikus nodrošinot, ka tas nepārsniedz 30 procentus no kopējā investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanai paredzētā finansējuma.
Priekšlikums

Priekšlikums redakcionāli precizēt 59.punktu, jo Finansējuma saņēmēja, ne CFLA, pienākums ir pamatot avansa maksājuma apmēru. CFLA veic finansējuma saņēmēja izvirzītā pamatojuma pārbaudi.
Piedāvātā redakcija

59. Atbalsta sniedzējs, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku pieprasījumu un avansa maksājuma apmēra pamatojumu, kas balstīts uz sagaidāmo šo noteikumu 7. un 8. punktā definēto investīcijas otrās kārtas projekta investīcijas mērķa, investīcijas uzraudzības un nacionālo rādītāju sasniegšanas progresu, var piešķirt avansu finansējuma saņēmējam. Avanss nepārsniedz 30 procentus no kopējā investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanai paredzētā finansējuma.
91.
Noteikumu projekts
60. Atbalsta sniedzējs, veicot avansa un starpposma maksājumus, nodrošina, ka finansējuma saņēmējam veikto avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no investīcijas otrās kārtas projekta kopējā finansējuma.
Priekšlikums
Lūdzam norādīt viena avansa maksājuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
92.
Noteikumu projekts
69.1. īstenojot investīcijas otrās kārtas projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanas finanšu plūsmas nodalīšanu no citām finansējuma saņēmēja darbības finanšu plūsmām investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas;
Priekšlikums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 69.1. apakšpunktu ar vārdu “dalībvalstij” aiz vārda “veikšanas”.
Piedāvātā redakcija
-
93.
Noteikumu projekts
73.  Finansējuma saņēmējs pirms sadarbības partnera iesaistīšanas investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanā noslēdz sadarbības līgumu ar šajos noteikumos noteiktajiem sadarbības partneriem par pušu savstarpējām saistībām attiecībā uz investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanu saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" un šiem noteikumiem un pēc pieprasījuma to iesniedz atbalsta sniedzējam.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un aizstāt vārdus "Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība"" ar vārdiem "normatīvos aktus par Atveseļošanas fonda īstenošanas un uzraudzības kārtību", pēc analoģijas kā tas minēts MK noteikumu projekta 58.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
94.
Noteikumu projekts
75. Finansējuma saņēmējs uzņemas pilnu atbildību par investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanu kopīgi ar sadarbības partneriem un paredzēto saistību izpildi saskaņā ar vienošanos par investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanu.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikuma projekta 75. punktu , vēršam uzmanību, ka visu atbildību par projekta īstenošanu uzņems finansējumā saņēmējs, jo līgums par investīcijas īstenošanu tiek slēgts ar finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
95.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ja noteikumu projektā 7.punktā minēto mērķa rādītāju sasniedzamās vērtības plānots sadalīt starp investīcijas otro un trešo kārtu, ierosinām anotācijā pamatot finansējuma un rādītāju neproporcionālu sadalījumu starp investīcijas otro un trešo kārtu.
Piedāvātā redakcija
-
96.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām noteikumu projekta anotācijā iekļaut informāciju par dokumentu kopumu, kas apliecinās rādītāju sasniegšanu atbilstoši AF Darbības kārtībā un tās pielikumos noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
97.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
2022.gada 3.novembrī stājās spēkā grozījumi Likumā par budžeta un finanšu vadību, paredzot, ka turpmāk vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojektu un gadskārtējā valsts budžeta likumprojektu sagatavo kā vienu likumprojektu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam labot norādīto budžeta likumprojektu nosaukumus anotācijas 3.sadaļas punktā "Cita informācija" uz nosaukumu "likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam"".

 
Piedāvātā redakcija
-