Projekta ID
24-TA-2704Atzinuma sniedzējs
Aizsardzības ministrija
Atzinums iesniegts
20.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Aizsardzības ministrijas (AM) skatījumā Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotais Informatīvais ziņojums neatspoguļo minimālo militārās mobilitātes prasību (iespēja Latvijā nokraut un uzkraut militārās kravas) integrēšanu Rail Baltica 1.kārtā.
AM jau ir informējusi SM[1], ka gadījumā, ja Salaspils intermodālā loģistikas centra (SILC) izbūve netiek īstenota līdz 2030. gadam tādā līmenī, ka infrastruktūra ir spējīga uzņemt un pārkraut militārās kravas, tad līdz 2030. gadam ir nepieciešams izbūvēt infrastruktūru Daugavas abos krastos – Iecavas un Skultes infrastruktūras apkopes punktos militāro kravu uzņemšanai un pārkraušanai, kas būtu pielīdzināma Garkalnes militāro kravu apkalpošanas punkta kapacitātēm.
Informatīvajā ziņojumā:
netiek paredzēta aizsardzības resora definētā prioritāte – Salaspils intermodālā loģistikas centra izbūve līdz 2030. gadam;
nav skaidri atrunāts vai infrastruktūras apkopes centri Iecavā un Skultē tiks izbūvēti atbilstoši militārās mobilitātes prasībām – ar iespēju nokraut un uzkraut militārās kravas.
[1] AM 05.04.24. vēstule Nr. IPN/517
AM jau ir informējusi SM[1], ka gadījumā, ja Salaspils intermodālā loģistikas centra (SILC) izbūve netiek īstenota līdz 2030. gadam tādā līmenī, ka infrastruktūra ir spējīga uzņemt un pārkraut militārās kravas, tad līdz 2030. gadam ir nepieciešams izbūvēt infrastruktūru Daugavas abos krastos – Iecavas un Skultes infrastruktūras apkopes punktos militāro kravu uzņemšanai un pārkraušanai, kas būtu pielīdzināma Garkalnes militāro kravu apkalpošanas punkta kapacitātēm.
Informatīvajā ziņojumā:
netiek paredzēta aizsardzības resora definētā prioritāte – Salaspils intermodālā loģistikas centra izbūve līdz 2030. gadam;
nav skaidri atrunāts vai infrastruktūras apkopes centri Iecavā un Skultē tiks izbūvēti atbilstoši militārās mobilitātes prasībām – ar iespēju nokraut un uzkraut militārās kravas.
[1] AM 05.04.24. vēstule Nr. IPN/517
Piedāvātā redakcija
AM lūdz Informatīvā ziņojuma tekstu, kur tiek pieminēti infrastruktūras apkopes punkti, papildināt ar atrunu, ka “minētajos objektos tiks izbūvētas atbilstošas rampas militāro kravu uzņemšanai un pārkraušanai, kas būtu pielīdzināmas Garkalnes militāro kravu apkalpošanas punkta kapacitātēm.”
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
14. lpp.:
AM uzsver, ka pārskatot tehniskos risinājumus ar mērķi samazināt Rail Baltica būvniecības izmaksas, ir jāsaglabā noteiktās minimālās militārās mobilitātes tehniskās prasības. Rail Baltica infrastruktūrai ir jānodrošina iespēja Latvijā nokraut un uzkraut militārās kravas.
AM uzsver, ka pārskatot tehniskos risinājumus ar mērķi samazināt Rail Baltica būvniecības izmaksas, ir jāsaglabā noteiktās minimālās militārās mobilitātes tehniskās prasības. Rail Baltica infrastruktūrai ir jānodrošina iespēja Latvijā nokraut un uzkraut militārās kravas.
Piedāvātā redakcija
-