Projekta ID
24-TA-1754Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
03.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Grozījumu projekta 5.pants paredz papildināt likumu ar 911. pantu, kura trešajā daļā tiek lietots no Preču un pakalpojumu drošuma likuma pārņemts apzīmējums „laišana apgrozībā”, kura nozīme kā terminam nav definēta. Tā kā tirgus uzraudzības iestādēm, tostarp Veselības inspekcijai, ar šo normu tiks noteikts pienākums informēt Patērētāju tiesību aizsardzības centru par veiktajiem pasākumiem, kas ierobežo vai liedz preču laišanu apgrozībā, tad ir nepieciešams, lai būtu skaidra šī termina nozīme.
Tā kā Preču un pakalpojumu drošuma likums zaudēs spēku un preču drošumu turpmāk regulēs regula Nr.2023/988, tad būtu jāizmanto regulā definēti termini. Pašlaik nav skaidrs, kura regulas termina ekvivalents ir domāts ar apzīmējumu „laist apgrozībā”. Līdz ar to uzraudzības iestādei nav skaidrs vai pienākums informēt attiecas uz veiktajiem pasākumiem ar kuriem ierobežo vai liedz preci “darīt pieejamu tirgū” vai preci „laist tirgū”.
Lūdzam attiecībā uz tirgus uzraudzību izmantot likumā terminus, kas definēti regulā Nr.2023/988 vai regulā (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību. Ja tiek izmantoti termini, kas nav definēti regulās, tie ir jādefinē likumā.
Tā kā Preču un pakalpojumu drošuma likums zaudēs spēku un preču drošumu turpmāk regulēs regula Nr.2023/988, tad būtu jāizmanto regulā definēti termini. Pašlaik nav skaidrs, kura regulas termina ekvivalents ir domāts ar apzīmējumu „laist apgrozībā”. Līdz ar to uzraudzības iestādei nav skaidrs vai pienākums informēt attiecas uz veiktajiem pasākumiem ar kuriem ierobežo vai liedz preci “darīt pieejamu tirgū” vai preci „laist tirgū”.
Lūdzam attiecībā uz tirgus uzraudzību izmantot likumā terminus, kas definēti regulā Nr.2023/988 vai regulā (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību. Ja tiek izmantoti termini, kas nav definēti regulās, tie ir jādefinē likumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
1. Lūdzam 19. panta septīto daļu aiz vārda „nepildīšanu” papildināt ar vārdiem „preču izplatīšanas kārtības neievērošanu".
2. Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu par jaunu nosacījumu noteikšanu 19. pantā attiecībā uz sodu piemērošanu par administratīvo pārkāpumu, salīdzinājumā ar iepriekšējo redakciju. Vai no precizētās redakcijas izriet, ka soda piemērošanai kontrolējošai iestādei ir jānovērtē vai neatbilstība „rada risku par apdraudējumu, kurš izraisīs kaitējumu” un iestāde nevar piemērot sodu par konstatēto neatbilstību prasībām bez šāda novērtējuma.
2. Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu par jaunu nosacījumu noteikšanu 19. pantā attiecībā uz sodu piemērošanu par administratīvo pārkāpumu, salīdzinājumā ar iepriekšējo redakciju. Vai no precizētās redakcijas izriet, ka soda piemērošanai kontrolējošai iestādei ir jānovērtē vai neatbilstība „rada risku par apdraudējumu, kurš izraisīs kaitējumu” un iestāde nevar piemērot sodu par konstatēto neatbilstību prasībām bez šāda novērtējuma.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Nevar attiecināt uz Veselības inspekcijas kompetenci aprites kārtību, kas minēta 19. panta astotajā daļā attiecībā uz gāzes baloniem, tas rada neskaidrības un pārpratumu iespējas visām iesaistītajām pusēm, kā komersantiem, tā plašai sabiedrībai un iestādēm.
Lūdzam izteikt atsevišķās likumprojekta daļās to, kas attiecas uz gāzes baloniem vienā daļā un citā daļā par preču aprites kārtības neievērošanu.
Lūdzam izteikt atsevišķās likumprojekta daļās to, kas attiecas uz gāzes baloniem vienā daļā un citā daļā par preču aprites kārtības neievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam noteikt, ka Veselības inspekcijas kompetenci veikt administratīvā pārkāpuma procesu pilnībā paredz 20.panta ceturtā daļa un attiecīgi lūdzam izslēgt Veselības inspekciju no 20.panta pirmās daļas, lai novērstu neskaidrības un interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
"(4) Administratīvā pārkāpuma procesu par šā likuma 19. panta pirmajā, trešajā, sestajā, septītajā, devītajā, desmitajā un vienpadsmitajā daļā minētajiem pārkāpumiem veic Veselības inspekcija.".
