Atzinums

Projekta ID
23-TA-325
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
23.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumu Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i.  investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi) 29.10.apakšpunktā paredzēto grozījumu nepieciešamības un būtības skaidrojumu. 
Spēkā esošais Noteikumu 29.10.apakšpunkts jau noteic, ka Eiropas digitālās inovācijas centrs (turpmāk - EDIC) izstrādā digitālās attīstības ceļa karti, kurā norāda informāciju atbilstoši šo noteikumu 2. pielikuma prasībām. Ar grozījumiem šai normai tiek pievienots nosacījums, ka EDIC var  "nepieciešamības gadījumā pie atbalsta virziena pievienot papildus nosacījumus".
Saskaņā ar Noteikumu 2.2. apakšpunktu digitālās attīstības ceļa karte ir EDIC eksperta padziļināti vadīts un izveidots novērtējums digitālā brieduma testa ietvaros par gala labuma guvējam nepieciešamajām investīcijām digitālās transformācijas veicināšanai. Noteikumu 2.pielikumā jau šobrīd pie katra digitālās attīstības ceļa kartes atbalsta virziena paredzēts sniegt rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām. Nav skaidrs, kas ir grozījumā paredzētie "papildus nosacījumi" un, piemēram, kāpēc tādus nevar sniegt jau šobrīd Noteikumu 2.pielikumā minēto rekomendāciju ietvaros.
Tāpat vēršam uzmanību, ka grozījumā paredzētais jēdziens "minimālās prasības" arī nav skaidrs, jo Noteikumu 2.pielikumā minētā karte pēc būtības ir novērtējuma dokuments, nevis prasību uzskaitījums. Līdz ar to nav iespējams viennozīmīgi pateikt, kādas ir 2.pielikuma "minimālās prasības".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar grozījuma nepieciešamības pamatojumu, jo anotācijas 1.3.apakšpunktā šobrīd tāds nav sniegts. Vēršam uzmanību, ka Noteikumu 33.1.apakšpunktā paredzētais grozījums maina atbalsta saņemšanas nosacījumus (paplašina attiecināmo izdevumu pozīcijas). 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 4. punktā piedāvātajā redakcijā papildinājums Noteikumu 52.punktā saturiski dublēs noteikumu projekta 5.punktā izteikto Noteikumu 56.punktu, proti, abas normas noteiks, ka atbalstu Noteikumu 32.punktā minēto EDIC sniegto pakalpojumu izmaksu segšanai sniedz saskaņā Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013.

Aicinām novērst minēto regulējuma dublēšanos.

Tāpat no noteikumu projekta anotācijā minētā pamatojuma var secināt, ka ar noteikumu projekta 4. un 5.punktu paredzēts novērst problēmu, ka Noteikumos šobrīd nav pietiekami skaidri pateikts, kas vērtē Noteikumu 56.punktā minēto nosacījumu izpildi (atbilstību regulām). Aicinām apsvērt, vai minēto problēmu nav vieglāk novērst, piemēram, papildinot Noteikumu 56.punktu ar norādi uz subjektu, kas pieņem attiecīgo lēmumu (CFLA), un negrozīt Noteikumu 52.punktu. Tāpat lūdzam izvērtēt, vai saistībā ar minēto tiesiskās skaidrības nolūkos nav nepieciešams precizēt arī Noteikumu 36.5.apakšpunktu vai 39.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar grozījuma nepieciešamības pamatojumu, proti, skaidrot, kāpēc nepieciešams sašaurināt piekļuves iespējas sākotnējam un otrreizējam digitālā brieduma testam. Tāpat nav skaidra nepieciešamība papildinājumam “klātienē vai elektroniski izstrādāt digitālās attīstības ceļa karti”.
Piedāvātā redakcija
-