Projekta ID
24-TA-180Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
12.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
LTRK izsaka ministrijai pateicību par skaidrojumu attiecībā uz tabakas aizstājējproduktiem, kuru tirdzniecība ir atļauta līdz 2024. gada 31. decembrim. Vienlaikus LTRK lūdz iekļaut anotācijā norādi, ka ražotāji un importētāji drīkst nepaziņot Veselības inspekcijai tabakas aizstājējproduktus, kuru tirdzniecība netiks turpināta no 2025.gada 1.janvāra.
LTRK aicina paredzēt īsāku termiņu nekā 6 mēnešus to jauno tabakas aizstājējproduktu tirdzniecībai, kas Latvijas tirgū tiks laisti no 2025.gada janvāra. Proti, jaunās likuma prasības Latvijā tabakas aizstājējproduktiem nosaka tādas prasības, kādas nav spēkā nevienā citā ES dalībvalstī, kā arī paredzētais atļauto sastāvdaļu saraksts tabakas aromāta veidošanai ir tieši pārņemts no pilnīgi citas produktu grupas – e-cigaretēm un beztabakas nikotīna spilventiņos šādas sastāvdaļas vēl nav testētas un netiek izmantotas. LTRK vērš ministrijas uzmanību, ka šobrīd tirgū nepastāv visām Latvijas prasībām atbilstoši nikotīna spilventiņi. Ražotājiem nepieciešams laiks, lai saprastu, vai un kā iespējams izveidot jaunajām likuma prasībām atbilstošu produktu. Tādēļ nav iespējams tik ātri paziņot šos produktus EU-CEG. Arī IT sistēmu pielāgošana neietver tikai EU-CEG numura saņemšana, bet arī paša ražotāja produktu informācijas sistēmas pielāgošana, lai varētu iesniegt informāciju EU-CEG atbilstoši prasībām. Ņemot vērā minēto, LTRK aicina iekļaut pārejas periodu: “Par tabakas aizstājējproduktiem, kurus plānots laist tirgū no 2024.gada 1.augusta līdz 2025.gada 1.februārim, paziņojumu iesniedz ne vēlāk kā divus mēnešus pirms to laišanas tirgū Latvijā.”
LTRK aicina paredzēt īsāku termiņu nekā 6 mēnešus to jauno tabakas aizstājējproduktu tirdzniecībai, kas Latvijas tirgū tiks laisti no 2025.gada janvāra. Proti, jaunās likuma prasības Latvijā tabakas aizstājējproduktiem nosaka tādas prasības, kādas nav spēkā nevienā citā ES dalībvalstī, kā arī paredzētais atļauto sastāvdaļu saraksts tabakas aromāta veidošanai ir tieši pārņemts no pilnīgi citas produktu grupas – e-cigaretēm un beztabakas nikotīna spilventiņos šādas sastāvdaļas vēl nav testētas un netiek izmantotas. LTRK vērš ministrijas uzmanību, ka šobrīd tirgū nepastāv visām Latvijas prasībām atbilstoši nikotīna spilventiņi. Ražotājiem nepieciešams laiks, lai saprastu, vai un kā iespējams izveidot jaunajām likuma prasībām atbilstošu produktu. Tādēļ nav iespējams tik ātri paziņot šos produktus EU-CEG. Arī IT sistēmu pielāgošana neietver tikai EU-CEG numura saņemšana, bet arī paša ražotāja produktu informācijas sistēmas pielāgošana, lai varētu iesniegt informāciju EU-CEG atbilstoši prasībām. Ņemot vērā minēto, LTRK aicina iekļaut pārejas periodu: “Par tabakas aizstājējproduktiem, kurus plānots laist tirgū no 2024.gada 1.augusta līdz 2025.gada 1.februārim, paziņojumu iesniedz ne vēlāk kā divus mēnešus pirms to laišanas tirgū Latvijā.”
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Izvērtējot noteikumu projektu, LTRK aicina izteikt tā 21.32. punktu līdzīgā redakcijā kā noteikumu projekta 25.4. - 25.6. punktus par informāciju un pētījumiem, kas sniedzami par jaunieviestiem tabakas izstrādājumiem.
LTRK vērš uzmanību, ka par pārdotajiem zīmoliem informācija jau tiks sniegta saskaņā ar 21.3.1. punktu, vienlaikus ražotājiem var nebūt pieejami pētījumi par dažādām patērētāju grupām, īpaši tādām, kurām šie produkti nemaz nav paredzēti.
Proti, LTRK aicina izteikt 21.32. punktu šādā redakcijā:
LTRK vērš uzmanību, ka par pārdotajiem zīmoliem informācija jau tiks sniegta saskaņā ar 21.3.1. punktu, vienlaikus ražotājiem var nebūt pieejami pētījumi par dažādām patērētāju grupām, īpaši tādām, kurām šie produkti nemaz nav paredzēti.
Proti, LTRK aicina izteikt 21.32. punktu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“pieejamo informāciju par to, kādiem tabakas aizstājējproduktiem priekšroku dod dažādas patērētāju grupas, tostarp jaunieši un nesmēķētāji, norādot arī galvenos izstrādājumu lietotāju tipus.”