Projekta ID
23-TA-1533Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
07.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma (turpmāk - likums) 32. pārejas noteikumu punkts paredz, ka "Šā likuma grozījums par 14.1 panta papildināšanu ar 2.1 un 2.2 daļu stājas spēkā 2022. gada 1. janvārī."
Ņemot vēra, ka saskaņošanā esošais likumprojekts "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" paredz likumu papildināt ar jaunu pārejas noteikumu punktu - 35., nosakot, ka likuma 14. 1 panta 2.2 daļa stājas spēkā 2025. gada 1. jūlijā (likumprojekta 12.pants) un vienlaikus paredzot pārejas periodu no 2025. gada 1. jūlija līdz 31. decembrim braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai pēc esošās kārtības, lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešamas korekcijas likuma pārejas noteikumu 32. punktā attiecībā uz likuma 14.1 panta 2.1 daļas piemērošanu.
Ņemot vēra, ka saskaņošanā esošais likumprojekts "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" paredz likumu papildināt ar jaunu pārejas noteikumu punktu - 35., nosakot, ka likuma 14. 1 panta 2.2 daļa stājas spēkā 2025. gada 1. jūlijā (likumprojekta 12.pants) un vienlaikus paredzot pārejas periodu no 2025. gada 1. jūlija līdz 31. decembrim braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai pēc esošās kārtības, lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešamas korekcijas likuma pārejas noteikumu 32. punktā attiecībā uz likuma 14.1 panta 2.1 daļas piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Labklājības ministrija neiebilst Satiksmes ministrijas skaidrojumam, kas ietverts, atbildot uz Labklājības ministrijas š.g. 8. jūlija iebildumu, ar kuru tika lūgts sniegt skaidrojumu par e-id kartes nepieciešamību tiem bērniem pirmsskolas vecumā, kuriem noteikta invaliditāte un kurus pavada kāda persona, kurai arī ir tiesības saņemt kā pavadošai personai braukšanas maksas atvieglojumus – kā šajā gadījumā tiks piemērots atvieglojums pavadošai personai, ja e-id karte bērnam nav obligāta. Vienlaikus Labklājības ministrija lūdz Satiksmes ministriju izziņā sniegto skaidrojumu ietvert likumprojekta anotācijā, skaidrojot normu par Sabiedriskā transporta pakalpojuma likuma 14. 1 pantu papildināšanu ar 2.3 daļu, lai nākotnē izvairītos no normas kļūdainas interpretācijas un būtu nodrošināta vienota komunikācija ar pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem/likumiskajiem pārstāvjiem par braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanu gadījumos, kad pirmsskolas vecuma bērns vienlaikus ir divās braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanas kategorijās - pirmsskolas vecuma bērns (saņemot braukšanas maksas atvieglojumu kā patstāvīgs subjekts pēc piederības šai grupai) un pirmsskolas vecuma bērns ar invaliditāti (kad braukšanas maksas atvieglojums vienlaikus ir piemērojams kā bērnam, tā arī pavadošajai personai, kas ir par iemeslu, kādēļ arī pirmsskolas vecuma bērnam ar invaliditāti ir nepieciešama e-id karte ar attiecīgo funkcionalitāti).
Piedāvātā redakcija
-