Atzinums

Projekta ID
23-TA-2091
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
12.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
1.6. energoapgādes izmaksu kompensēšanas informācijas sistēmā (turpmāk – EIKIS) iekļaujamo informāciju, tās apjomu, apstrādes noteikumus, glabāšanas termiņus un piekļuves noteikumus, kā arī EIKIS auditācijas pierakstu uzglabāšanas, atklāšanas un izsniegšanas nosacījumus un kārtību.
Iebildums
BVKB Iebildums
Projekts nesatur EIKIS auditācijas pierakstu atklāšanas un izsniegšanas nosacījumus un kārtību, lai arī šajā punktā minēts, ka projektā tādi noteikti.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
2. Maksas samazinājumu kurināmajam ir tiesīgas saņemt mājsaimniecības, kuru vidējie ienākumi mēnesī pēdējo 12 mēnešu periodā uz vienu mājsaimniecības locekli nepārsniedz ienākumus, kas aprēķināti atbilstoši noteikumu pielikumā esošajai formulai.
Iebildums
BVKB Iebildums
Attiecībā uz "ienākumiem, kas aprēķināti" - projekts nenosaka, kas šos ienākumus aprēķina un kā Birojs saņems par to informāciju, lai attiecīgo slieksni ievadītu EIKIS nolūkā piešķirt atbalstu. Iespējams, skaidrojums ietverams anotācijā.

 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
4. Par enerģētikas politiku atbildīgā ministrija līdz kārtējā gada 31.augustam var aktualizēt šo noteikumu otrajā punktā minēto ienākumu līmeni.
Iebildums
BVKB Iebildums
Kopsakarā ar 2.punktā norādīto - arī par šo aktualizācijas gadījumu jānosaka, kā Birojs iegūs par to informāciju, lai ievadītu EIKIS attiecīgo slieksni.
Punktā vārds "otrajā" jāaizstāj ar skaitli "2." - tikai jāņem vērā, ja mainīsies numerācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
9. Atbalstu maksas samazinājumam par patērēto centralizēto siltumenerģiju laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim piemēro, ja vismaz piecu statistiski lielāko Latvijas pilsētu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk – Regulators) apstiprinātais siltumenerģijas ražošanas tarifs trīs mēnešus pārsniedz 111 euro par megavatstundu.
Iebildums
BVKB Iebildums
1. No punkta redakcijas nav skaidrs, vai tiešām maksas samazinājumu nepiemēros, ja, piemēram, kādā pašvaldībā ir vairāki pakalpojuma sniedzēji, kuru regulatora apstiprinātie tarifi ne visi pārsniedz norādīto robežvērtību. Piemēram, 3 pārsniedz, 2 nepārsniedz. Ja nebūs visās piecās statistiski lielākajās pilsētās visu pakalpojumu sniedzēju tarifi virs minētās robežvērtības, tad maksas samazinājums nebūs piemērojams? Minētais secināms no punkta redakcijas un ja secinājums ir kļūdains, redakcija jāpārskata un jāprecizē.
2. Ņemot vērā iepriekš atzinumā norādīto, svītrot vārdus "laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim".
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
16. Maksas samazinājumu par patērēto elektroenerģiju, neieskaitot tajā maksu par sistēmas pakalpojumiem un pievienotās vērtības nodokli, nepiemēro mājsaimniecības lietotājiem, kuriem ir parādsaistības pret elektroenerģijas tirgotāju.
Iebildums
BVKB Iebildums
Pirmkārt, šis uzskatāms par izņēmuma gadījumu, kad atbalstu nepiešķir, tādēļ jāapsver, vai ar Ministru kabineta noteikumiem netiek sašaurināts ar likumu noteiktais atbalstāmo personu loks.
Otrkārt, 16.punkts vērtējams kopsakarā ar 18.punktu - saskaņā ar 16.punktu lietotājiem, kuriem ir parādsaistības, maksas samazinājumu nepiemēro un tad 18.punktā noteiktais par to, ka maksas samazinājums nedrīkst segt mājsaimniecības lietotāja parādsaistības, zaudē jēgu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
18. Maksas samazinājums norēķinu perioda (kalendāra mēneša) ietvaros nedrīkst pārsniegt faktisko rēķina summu par elektroenerģiju, kā arī nedrīkst segt mājsaimniecības lietotāja parādsaistības pret pakalpojuma sniedzēju.
Iebildums
BVKB Iebildums
Skatīt iebildumu pie 16.punkta.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
23. Mājsaimniecības lietotājiem, lietotājiem, kuru gazificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, kā arī lietotājiem, kuru gazificētajā objektā ir mājsaimniecība, šo noteikumu 8. punktā minētajā periodā piemēro maksas samazinājumu 110 euro apmērā rēķina summai par patērēto dabasgāzi, neiekļaujot tajā maksu par sistēmas pakalpojumiem un pievienotās vērtības nodokli, ja mājsaimniecības dabasgāzes patēriņš gazificētajā objektā mēnesī ir no 221 kilovatstundas (21 kubikmetra), bet ne vairāk, kā 50% no mājsaimniecības rēķina summas par patērēto dabasgāzi, neiekļaujot tajā maksu par sistēmas pakalpojumiem un pievienotās vērtības nodokli.
Iebildums
BVKB Iebildums
1. Ja ņem vērā iepriekš norādīto par to, ka 6.-10.punktā svītrojami jau likumā noteiktie periodi, tad jāpārskata šajā punktā esošā atsauce uz 8.punktā minēto periodu.
2. No punkta redakcijas noprotams, ka operators saņem informāciju par mājsaimniecību no EIKIS, tad operators norāda konkrētā mēneša patēriņu un tikai tad nosaka, vai ir attiecīgajam lietotājam piemērojams atbalsts, turklāt anotācijā minēts arī augšējais slieksnis, kas noteikumu projektā nav norādīts. Birojs vērš uzmanību, ka varētu būt situācijas, kad konkrētā mēneša patēriņi ir mainīgi un vienā mēnesī tādēļ atbalsts pienākas, otrā - nē. Ja punktā noteiktais neatbilst minētajam, tas precizējams.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
50.1. energoapgādes komersants par lietotājiem piegādāto elektroenerģiju, dabasgāzi un centralizēto siltumenerģiju līdz kārtējā kalendāra mēneša 15. datumam EIKIS iesniedz šādu informāciju par iepriekšējā mēnesī piemēroto atbalstu par patērēto elektroenerģiju, dabasgāzi vai centralizēto siltumenerģiju:
Iebildums
BVKB Iebildums
Birojs vērš uzmanību, ka EIKIS izstrādes laikā norādīts, ka informāciju var iesniegt no mēneša 1.-25. datumam. Ir pakalpojumu sniedzēji, kas rēķinus izraksta arī pēc projekta punktā minētā 15.datuma, pat 25.datumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
50.3. energoapgādes komersants apstiprina šo noteikumu 50.2. apakšpunktā minēto rēķinu;
Iebildums
BVKB Iebildums
EIKIS komersants iesniedz rēķinu (50.4.apakšpunkts), nevis to apstiprina, tādēļ apsverama apakšpunkta svītrošana.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
50.6.2. energoapgādes komersants EIKIS veic iesniegtā rēķina labošanu, norādot pamatojumu katram veiktajam labojumam, un norādot visu šo noteikumu 50.1. apakšpunktā norādīto informāciju;
Iebildums
BVKB Iebildums
Birojs vērš uzmanību, ka EIKIS funkcionalitāte neparedz iesniegta rēķina labošanu, bet paredz tikai jauna rēķina iesniegšanu. Atbilstoši precizējumi veicami arī citos līdzīgos punktos.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
50.6.3. viedo jauna rēķina sagatavi, pamatojoties uz energoapgādes komersanta iesniegto, šo noteikumu 50.6.2. apakšpunktā norādīto informāciju;
Iebildums
BVKB Iebildums
Šajā un nākošajos apakšpunktos minēta rēķina sagatave, bet EIKIS funkcionalitāte paredz kļūdu gadījumā jauna rēķina iesniegšanu, kā arī Biroja ieskatā projektā aprakstītās darbības ar rēķina sagatavi ir liekas un nav atbalstāma šāda kārtība.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
51. Birojam ir tiesības pieprasīt no energoapgādes komersanta un lietotāja, kura  objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, informāciju par mājsaimniecības lietotāju elektroenerģijas, dabasgāzes un siltumapgādes patēriņu, mājsaimniecības lietotājiem piemēroto elektroenerģijas, dabasgāzes un siltumapgādes cenu un citu informāciju, kas saistīta ar maksas samazinājuma piemērošanu.
Iebildums
BVKB Iebildums
1. Punkts jāpapildina arī ar visiem sistēmas operatoriem, no kuriem arī Birojam uzraudzības ietvaros ir tiesības pieprasīt informāciju.
2. Birojs aicina papildināt noteikumus ar pienākumu šajā punktā norādītajiem subjektiem Biroja pieprasīto informāciju sniegt.
 
Piedāvātā redakcija
Birojam ir tiesības pieprasīt no energoapgādes komersanta, sistēmas operatora un lietotāja, kura  objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, informāciju par mājsaimniecības lietotāju elektroenerģijas, dabasgāzes un siltumapgādes patēriņu, mājsaimniecības lietotājiem piemēroto elektroenerģijas, dabasgāzes un siltumapgādes cenu un citu informāciju, kas saistīta ar maksas samazinājuma piemērošanu. Energoapgādes komersantam, sistēmas operatoram un lietotājam, kura  objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, ir pienākums sniegt Birojam minēto informāciju Biroja norādītajā termiņā.
13.
Noteikumu projekts
60. Ja pēc mājsaimniecības lietotāja pieprasījuma vai šo noteikumu 82. punktā minēto datu reģistru pārziņu sniegtās informācijas Birojs konstatē, ka EIKIS šo noteikumu 81. punktā minēto reģistru kļūdas dēļ mājsaimniecības lietotājam nav piemērots maksājuma samazinājums, birojs attiecina un pakalpojuma sniedzējs piemēro nesaņemto maksājuma samazinājumu tuvākajā norēķinu perioda  elektroenerģijas, dabasgāzes vai siltumenerģijas rēķinā par periodu, kurā konstatēta kļūda un nav ticis attiecināts maksājuma samazinājums.
Iebildums
BVKB Iebildums
Birojs vērš uzmanību, ka EIKIS neparedz funkcionalitāti šajā punktā paredzētajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
61. Ja pēc mājsaimniecības lietotāja pieprasījuma Birojs konstatē, ka EIKIS kļūdas dēļ mājsaimniecības lietotājam nav piemērots maksājuma samazinājums, birojs attiecina un pakalpojuma sniedzējs piemēro nesaņemto maksājuma samazinājumu tuvākajā norēķinu perioda  elektroenerģijas, dabasgāzes vai siltumenerģijas rēķinā par periodu, kurā konstatēta kļūda un nav ticis attiecināts maksājuma samazinājums.
Iebildums
BVKB Iebildums
Birojs vērš uzmanību, ka EIKIS neparedz funkcionalitāti šajā punktā paredzētajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
83. Šo noteikumu 82.1.82.2. ​​​​​​​, 82.3. ​​​​​​​, 82.5. ​​​​​​​, 82.6. un 82.7. apakšpunktā minētie datu reģistru pārziņi, elektroenerģijas tirgotāji un dabasgāzes tirgotāji slēdz līgumu ar Biroju par EIKIS lietošanas tiesībām.
Iebildums
BVKB Iebildums
Ar datu pārziņiem, kas minēti punktos: 82.1. , 82.2. , 82.3., Birojs slēgs starpresoru vienošanās par  datu apmaiņu, nevis par EIKIS lietošanas tiesībām - šie datu pārziņi neveiks nekādas darbības EIKIS sistēmā. Savukārt līgumslēdzēju loks jāpapildina.
 
Piedāvātā redakcija
Datu reģistru pārziņi slēdz starpresoru vienošanos ar Biroju par EIKIS darbībai nepieciešamo datu apmaiņu. Elektroenerģijas un dabasgāzes tirgotāji, sistēmas operatori un centrālās siltumapgādes pakalpojumu sniedzēji slēdz līgumu ar Biroju par EIKIS lietošanas tiesībām.
 
16.
Noteikumu projekts
84. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde katru mēnesi līdz piektajai darbdienai EIKIS sniedz šādus datus, kas fiksēti datu sagatavošanas dienā , par visām Latvijas Republikas teritorijā deklarētajām un reģistrētajām personām, kā arī Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuriem Latvijas Republikā piešķirts pagaidu aizsardzības statuss, un kuriem Latvijas Republikā ir norādītā dzīvesvietas adrese (turpmāk - norādītā adrese):
Iebildums
BVKB Iebildums
Birojs konstatē, ka nav iekļauts <iepriekšējais personas kods>. Tāpat PMLP sniegs arī mājsaimniecības Identifikatoru.
PMLP sniegs arī ARIS kodu, Pašvaldības ATVK kodu, Teritorijas ATVK kodu, adreses tekstu, dzīvesvietas aktualizēšanas iemesla kodu un nosaukumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
86. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra katru mēnesi  līdz 21. dienai EIKIS sniedz šādus datus, kas fiksēti mēneša 18. dienā, par visām Latvijas Republikas teritorijā deklarētajām un reģistrētajām personām, kā arī Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuriem Latvijas Republikā piešķirts pagaidu aizsardzības statuss, un kuriem Latvijas Republikā ir norādītā dzīvesvietas adrese:
Iebildums
BVKB Iebildums
VSAA gadījumā punktā minētie dati netiek fiksēti. Tie tiek sūtīti par 12 mēnešu periodu, kurš ir līdz iepriekšējā mēneša beigām.
Speciālās situācijas biznesa datu saņemšanai no VSAA: pensionāram ir aprūpētājs – ienākumi tiek attiecināti uz pensionāru.
apgādnieka zaudējuma pensija –ienākumi tiek attiecināti uz otru vecāku vai aizbildni.
VSAA nenodod datus par ieslodzījuma vietās un aprūpes iestādēs esošo personu ienākumiem.
No VSAA nepieciešams iekļaut datus arī par pensiju, kas tiek maksāta laulātā nāves gadījumā.
No VSAA nepieciešams iekļaut datus arī par fondētās pensijas kapitālu, ja tas tiek izmaksāts mantiniekiem
86.3. - VSAA iesniedz kopsummu iepriekšējo 12 mēnešu periodā - pēc tam EIKIS aprēķina, cik ir vidēji mēnesī.
86.4. - tas ir datu sagatavošanas periods par visām personām (nevis vienu) un periods vienmēr būs 12 mēneši.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
87.3. enerģijas identifikācijas kods;
Iebildums
BVKB Iebildums
Šis ID ir jāieliek arī pie GASO un CSA.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
88. Dabasgāzes sadales sistēmas operators katru mēnesi līdz sestajam datumam EIKIS sniedz šādu datus, kas fiksēti mēneša pirmajā datumā:
Iebildums
BVKB Iebildums
Jāpapildina ar ID (ieraksta identifikators datu devēja sistēmā, piemēram, EIK kods u.tml.)
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
89. Siltumapgādes komersanti katru mēnesi līdz sestajam datumam EIKIS sniedz šādus datus, kas fiksēti mēneša pirmajā datumā:
Iebildums
BVKB Iebildums
Jāpapildina ar ID (ieraksta identifikators datu devēja sistēmā, piemēram, EIK kods u.tml.)
Turklāt Birojs vērš uzmanību, ka arī valsts un pašvaldību iestādes sniedz centralizētās siltumapgādes pakalpojumu, tādēļ termina "siltumapgādes komersanti" vietā šajā punktā un visā noteikumu tekstā vēlams lietot likuma terminu - centrālās siltumapgādes pakalpojuma sniedzēji
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
1. Vispārīgie jautājumi
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Atbilstoši tiesību aktu izstrādes pamatprincipiem Ministru kabineta noteikumu teksta iedalījuma pamatvienība ir punkts. Ja noteikumu teksts ir apjomīgs un tekstu ir iespējams tematiski sadalīt, noteikumu punktus, kas attiecas uz vienu jautājumu, apvieno nodaļās. Nodaļas var dalīt apakšnodaļās. Ja noteikumos veido nodaļas, tekstu iedala vismaz trijās nodaļās. Noteikumus neiedala nodaļās, ja pirmā nodaļa satur vispārīgos jautājumus un trešā nodaļa satur noslēguma jautājumus.
Nodaļas numurē ar romiešu cipariem. Aiz nodaļas numura liek punktu. Teksta iedalījuma vienības nosaukumu "nodaļa" nenorāda. Ja apjomīgākiem noteikumiem izvēlas teksta dalījumu nodaļās un apakšnodaļās, nodaļas numurē ar arābu cipariem.
Tādēļ pārskatāma projekta punktu un nodaļu numerācija.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
1. 1. Noteikumi nosaka:
Priekšlikums
Ekonomikas ministrijas priekšlikums

Aicinām izvērtēt un ņemt vērā AS “RĪGAS SILTUMS” vēstulē Nr. N-2024/1310 sniegtos ierosinājumus konkrētu noteikumu projekta punktu precizējumiem.

AS “RĪGAS SILTUMS” 11.03.2024 vēstule nosūtīta Ekonomikas ministrijai un vairākiem citiem adresātiem, tai skaitā Klimata un enerģētikas ministrijai.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
1.5. nosacījumus un kārtību, kādā elektroenerģijas tirgotājs un dabasgāzes tirgotājs piemēro atbalstu mājsaimniecības lietotājam, kā arī lietotājam, kura objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, ja mājsaimniecības lietotājs vai lietotājs, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, saņem pēdējās garantētās piegādes pakalpojumu;
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Šajā punktā un turpmāk projekta tekstā  - tiek lietoti 2 termini "daudzdzīvokļu dzīvojamā māja" un "dzīvojamā māja" (piemēram, 20.punkts), tādēļ vai nu jāvienādo vai jāskaidro atšķirības.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
3. Maksas samazinājumu kurināmajam nevar saņemt mājsaimniecības, kuru adrese nav atbilstoša noteikumiem par adresāciju.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Pirmkārt, šis uzskatāms par izņēmuma gadījumu, kad atbalstu nepiešķir, tādēļ jāapsver, vai ar Ministru kabineta noteikumiem netiek sašaurināts ar likumu noteiktais atbalstāmo personu loks.
Otrkārt, Birojs vērš uzmanību, ka to, vai adrese ir atbistoša noteikumiem par adresāciju, nevar noteikt ne EIKIS, ne Birojs, jo adresācijas jautājumi ir pašvaldību kompetencē. Birojs informē, ka EIKIS funkcionalitāte paredz, ka tirgotāji un operatori iesniedz adreses ar ARIS kodu un tas ir noteicošais atbalsta piemērošanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
3.1. Atbalsta maksas samazinājumam par patērēto kurināmo piemērošanas periods
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Tā kā 6., 7., 8., 9., 10.punktā minētos periodus nosaka jau likums, Birojs iesaka minētajos punktos tos atkārtoti neminēt (svītrot), bet, piemēram, papildināt 5.punktu ar teikumu, ka atbalstu maksas samazinājumam par patērētās elektroenerģijas pirmajām 100 kWh piešķir visa kalendārā gada ietvaros, bet pārējam kurināmajam apkures sezonā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
5. Lēmumu par periodu atbalsta piemērošanai maksas samazinājumam pieņem saskaņā ar Energoapgādes izmaksu atbalsta likumā noteikto.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Likums paredz, ka Ministru kabinets lemj par atbalsta piemērošanas periodu. Lūdzam anotācijā skaidrot, vai minētajā Ministru kabineta lēmumā tiks norādīts konkrēts perioda sākuma un beigu datums. Tas ir būtiski EIKIS funkcionalitātes ietvaros, lai EIKIS būtu norādāmi atbilstoši dati, kas nodrošinātu pareiza aprēķina veikšanu. Tuklāt, EIKIS funkcionalitāte neparedz atpakaļejoša datuma norādīšanu, jo tad aprēķina veikšana nebūs iespējama.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
6. Atbalstu maksas samazinājumam par patērētās elektroenerģijas pirmajām 100 kWh visa kalendāra gada ietvaros piemēro, ja Latvijas tirdzniecības apgabala mēneša vidējā elektroenerģijas cena elektroenerģijas biržā Nord Pool trīs mēnešus pārsniedz 208 euro par megavatstundu.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
1. Tā kā likums jau nosaka 6.punktā norādīto periodu - viena kalendāra gada ietvaros, noteikumos nav lietderīgi to atkārtot. Tādējādi arī noteikumu saturs kļūs uztveramāks.
2. Jāprecizē atbalsta piemērošanas perioda beigu nosacījums (vai piemērošanu beidz kalendārā gada pēdējā mēnesī jebšu tiklīdz vienu mēnesi vairs neizpildās Nord Pool vidēja cena). Ieteicams papildināt anotāciju ar piemēru, kā tiek noteikta vidējā cena un kad pārtrauc atbalsta maksājumu.
Lai saņemtu atbalstu ir jāatbilst arī nosacījumam, ka mājsaimniecības vidējais ienākums ir zem aprēķinātā ienākumu sliekšņa.
3. Vai no punkta redakcijas pareizi saprotams, ka gadījumā, ja novembrī iestājas punktā minētais nosacījums, tad atbalsts var tikt piemērots periodā, kas ir no decembra līdz nākošā gada aprīlim un šo periodu tad konkrēti noteiks Ministru kabineta lēmumā?
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
7. Maksas samazinājumam par patērēto elektroenerģiju, kas tiek izmantota siltumenerģijas ražošanai, laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim piemēro, ja Latvijas tirdzniecības apgabala mēneša vidējā elektroenerģijas cena elektroenerģijas biržā Nord Pool trīs mēnešus pārsniedz 208 euro par megavatstundu.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
1. Jāpapildina ar pirmo vārdu "Atbalstu" un vārds "Maksas" jānorāda ar mazo sākumburtu.
2. Ņemot vērā iepriekš atzinumā norādīto, svītrot vārdus "laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim"
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
8. Atbalstu maksas samazinājumam par patērēto dabasgāzi laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim piemēro, ja Latvijas apgabala attiecīgā dabasgāzes tirdzniecības perioda vidējā dabasgāzes biržas Title Transfer Facility (TTF) nākotnes līguma cena uz publicēšanas mēneša pirmo darba dienu trīs mēnešus pārsniedz 91 euro par megavatstundu.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Ņemot vērā iepriekš atzinumā norādīto, svītrot vārdus "laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim".
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
10. Atbalstu izmaksām par decentralizēto kurināmo, izņemot šo noteikumu  6.punktā norādītajā gadījumā, laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim piemēro, ja mēneša vidējā kokskaidu granulu cena biomasas biržā Balt Pool trīs mēnešus pārsniedz 76 euro par megavatstundu.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Ņemot vērā iepriekš atzinumā norādīto, svītrot vārdus "laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim".
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
50. Valsts kompensāciju energoapgādes komersantiem izmaksā šādā kārtībā:
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Birojs iesaka iekļaut vēl vienu punktu, kurā noteikts, ka konkrētos noteikumu punktos minētās darbības veic, izmantojot EIKIS. Tas novērstu nepieciešamību šķirot, kuros punktos norādīt, ka attiecīgā darbība notiek EIKIS vai ārpus tā.
 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
50.4. energoapgādes komersants iesniedz Būvniecības valsts kontroles birojam (turpmāk - Birojs) šo noteikumu 50.2. apakšpunktā norādīto rēķinu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Rēķina iesniegšanai energoapgādes komersants izmanto EIKIS;
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Punkta pirmais teikums papildināms un  otrais teikums ir lieks un svītrojams.
 
Piedāvātā redakcija
energoapgādes komersants EIKIS iesniedz Būvniecības valsts kontroles birojam (turpmāk - Birojs) šo noteikumu 50.2. apakšpunktā norādīto rēķinu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
 
33.
Noteikumu projekts
50.6.1. birojs informē energoapgādes komersantu par konstatētajām neatbilstībām šo noteikumu 50.4. apakšpunktā minētajā rēķinā;
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Birojs rosina izvērtēt, vai nebūtu jānorāda, ka neatbilstības ir 50.1.apakšpunktā norādītajā informācijā, nevis 50.4.apakšpunktā minētajā rēķinā.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
50.6.6.2. energoapgādes komersants apstiprina un iesniedz iesniedz Birojam šo noteikumu 50.6.4. apakšpunktā norādīto rēķinu. Rēķina iesniegšanai energoapgādes komersants izmanto EIKIS;
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Lūgums ņemt vērā iepriekš norādīto par to, ka komersants rēķinu neapstiprina, kā arī Birojs piedāvā precizētu punkta redakciju.
 
Piedāvātā redakcija
energoapgādes komersants iesniedz EIKIS Birojam šo noteikumu 50.6.4. apakšpunktā norādīto rēķinu. 
35.
Noteikumu projekts
52.3. ir tiesīgs atteikt elektroenerģijas tirgotāja, dabasgāzes tirgotāja un siltumapgādes komersanta valsts kompensācijas rēķina apmaksu, ja konstatētās neatbilstības nav novērstas vai papildu informācija nav iesniegta noteiktajā termiņā.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Birojs aicina skaidrot, kā un vai šajā apakšpunktā minētais saskan ar 50.6.apakšpunktā minēto. No punktu redakcijām secināms, ka norādītās situācijas var pārklāties - 50.6.apakšpunktā minēts par kļūdu rēķin, bet  Bet 52.punkts ir par neatbilstībām atbalsta piemērošanā iepriekš. Birojs vērš uzmanību, ka nav paredzēts apmaksāt rēķinus uz nākotni.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
53. Ja Birojs konstatē energoapgādes komersantam vai lietotājam, kura objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, nepamatoti izmaksātu kompensāciju, tas pieņem lēmumu par nepamatoti izmaksātās kompensācijas atmaksāšanu.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Punkta pēdējo vārdu mainīt uz "atmaksu".
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
62. Mājsaimniecības lietotājs var pārliecināties par mājsaimniecības atbilstību šo noteikumu 2. punktā noteiktajam atbilstoši Energoapgādes izmaksu atbalsta likumā noteiktajam.
Priekšlikums
Ekonomikas ministrijas priekšlikums
Aicinām arī noteikumos vai anotācijā precizēt, kādi ir Mājsaimniecības lietotājam veicamie soļi, lai pārliecinātos par mājsaimniecības atbilstību, jo Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likumā sniegtais formulējums nesaskan ar šajā punktā sniegto norādi.
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
81. EIKIS nosaka mājsaimniecības atbilstību šo noteikumu 2. punktā minētajam nosacījumam atbilstoši informācijai, kas ir pieejama PMLP sniegtajos datos, Valsts ieņēmumu dienesta sniegtajos datos, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras sniegtajiem datiem, kuru apjoms un saturs ir atbildīgo pārziņu kompetencē.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Te un visā noteikumu tekstā jālieto pilns iestādes nosaukums, kā arī saīsinājumu gadījumā vienveidīgi jālieto visā tekstā
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
90. Datu apmaiņa starp elektroenerģijas sadales sistēmas operatoru, dabasgāzes sadales sistēmas operatoru, siltumapgādes komersantu un EIKIS notiek šādā kārtībā:
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Birojs vērš uzmanību, ka līdz mēneša 25. datumam EIKIS nosūta pazīmi uz SOPA  pašvaldībām, tādēļ jāizvērtē nepieciešamība papildināt ar atbilstošu apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
90.7. EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta elektroenerģijas sadales sistēmas operatoram šo noteikumu 87. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā punktā minētajam nosacījumam;
Priekšlikums
BVKB Iebildums
Divas reizes vārds "punktā"
 
Piedāvātā redakcija
EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta elektroenerģijas sadales sistēmas operatoram šo noteikumu 87. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā minētajam nosacījumam;
41.
Noteikumu projekts
90.8. EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta dabasgāzes sadales sistēmas operatoram šo noteikumu 88. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā punktā minētajam nosacījumam;
Priekšlikums
BVKB Iebildums
Divas reizes vārds "punktā"
 
Piedāvātā redakcija
EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta dabasgāzes sadales sistēmas operatoram šo noteikumu 88. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā minētajam nosacījumam;
42.
Noteikumu projekts
90.9. EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta siltumapgādes komersantiem šo noteikumu 89. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā punktā minētajam nosacījumam.
Priekšlikums
BVKB Iebildums
Divas reizes vārds "punktā"
 
Piedāvātā redakcija
EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta siltumapgādes komersantiem šo noteikumu 89. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā minētajam nosacījumam.
43.
Noteikumu projekts
92. Katru datu apstrādi EIKIS auditē. Auditācijas pierakstus glabā 24 mēnešus, nodrošinot tiem ierobežotu piekļuvi.
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Svītrojams, jo dublē likumā jau noteikto.
 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
95.3.3. objekta pārvaldnieks uzkrāj pie sevis pārkompensēto, šo noteikumu 23. punktā minēto atbalstu;
Priekšlikums
Ekonomikas ministrijas priekšlikums
Pārkompensētā atbalsta uzkrāšana un pēc atbalsta perioda noslēguma ieskaitīšana Valsts kasē objekta pārvaldniekiem ir papildu administratīvais slogs. Aicinām sniegt skaidrojumu, kāpēc ir izvēlēts šāds risinājums un nav izskatīti alternatīvie risinājumi!
 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Nepareizs likuma nosaukums, jāprecizē
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
BVKB Iebildums
Anotācijas teksts neatbilst atzinuma sniegšanai nodotajai Ministru kabinetu noteikumu projekta redakcijai, tā satur citus nosacījumus, kas atbilst iepriekšējām projekta versijām, tādēļ visa jāpārskata un jāaktualizē (anotācijā minētie datumi, summas, EIKIS funkcionalitāte un tml.).
Anotācija satur EIKIS lietošanas pamācību, kas nav atbilstoša anotācijas būtībai un svītrojama.
Anotācijā norādīts, ka tiks veidota jauna informācijas sistēma, kas veiks mājsaimniecību vidējo ienākumu automātisku aprēķinu, bet Biroja ieskatā būtu korekti norādīt, ka sistēma - EIKIS - jau ir izstrādāta.
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
BVKB Priekšlikums
Sadaļā "Kompensācijas pieprasīšanas kārtība elektroenerģijas tirgotājiem, dabasgāzes tirgotājiem un siltumapgādes komersantiem" jāpapildina, ka elektroenerģijas tirgotājiem, dabasgāzes tirgotājiem un siltumapgādes komersantiem ir jānoslēdz līgums ar BVKB par datu apmaiņu EIKIS sistēmā.
 
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ekonomikas ministrijas priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā piedāvātais risinājums paaugstina administratīvo slogu, esot pretrunā ar Valdības rīcības plānā paustajiem mērķiem mazināt birokrātiju un valsts pārvaldi padarīt elastīgāku, aicinām anotācijā sniegt izvērstu tabulu par katrai iesaistītajai pusei veicamajām papildu aktivitātēm, to pamatojumu un radītā administratīvā sloga novērtējumu. Kompensēt ir paredzēts tikai pašvaldību veikto papilddarbu, bet arī citām iesaistītajām pusēm noteikumu projekta uzlikto pienākumu izpilde radīs papildu izdevumus un pienākumus, kuri anotācijā nav pilnvērtīgi atspoguļoti un novērtēti.

Priekšlikums par: Visu atbalstu administrēšanas slogs ir dalīts kā starp valsts institūcijām, tā enerģijas tirgus dalībniekiem, ievērojot optimāli iespējamu slodzes samērīgumu terminēta atbalsta īstenošanai augsta energoresursu cenu pieauguma apstākļos, kad katrai no atbalsta administrēšanā iesaistītajām pusēm savā darbā pēc noklusējuma būtu primāri jāievēro sociāli atbildīgas rīcības princips.
Piedāvātā redakcija
-