Projekta ID
23-TA-44Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
18.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam svītrot panta redakcijā atsauci uz likuma 2.panta 8.apakšpunktu un 32.2panta 4.6 daļu, jo tajā nav vārdu "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas" nekādā locījumā, kā arī lūdzam vēlreiz pārliecināties arī par pārējo atsauču pareizību un pilnību.
Papildus vēršam uzmanību, ka likuma 32.6pantā ir minēts arī vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra iecelts pārstāvis, tāpēc lūdzam atkārtoti pavērtēt, vai paredzētās izmaiņas ir korektas.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka tehniski aizstājot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) nosaukumu ar Klimata un enerģētikas ministrijas nosaukumu ir jāvērtē, vai VARAM tomēr nepaliek funkcijā (uzdevumā) kā kompetentā vai sadarbības iestāde atlikušās kompetences ietvaros (it īpaši, kur ir uzskaitītas obligāti iesaistītās vai iesaistāmās ministrijas), skat. likuma 47.panta pirmo, trešo un ceturto daļu, 52.panta pirmo, otro un trešo daļu, 54.panta piekto daļu.
Ievērojot minēto, lūdzam šo likumprojektu saskaņot ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Ekonomikas ministriju.
Papildus vēršam uzmanību, ka likuma 32.6pantā ir minēts arī vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra iecelts pārstāvis, tāpēc lūdzam atkārtoti pavērtēt, vai paredzētās izmaiņas ir korektas.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka tehniski aizstājot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) nosaukumu ar Klimata un enerģētikas ministrijas nosaukumu ir jāvērtē, vai VARAM tomēr nepaliek funkcijā (uzdevumā) kā kompetentā vai sadarbības iestāde atlikušās kompetences ietvaros (it īpaši, kur ir uzskaitītas obligāti iesaistītās vai iesaistāmās ministrijas), skat. likuma 47.panta pirmo, trešo un ceturto daļu, 52.panta pirmo, otro un trešo daļu, 54.panta piekto daļu.
Ievērojot minēto, lūdzam šo likumprojektu saskaņot ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Ekonomikas ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 71.punkts noteic, ka grozījumu likumprojekta normas raksta atbilstoši grozāmo vienību secībai likumā, kurā izdara grozījumus, ievērojot minēto lūdzam precizēt grozījumu secību likumprojekta pantos.
Papildus lūdzam precizēt likumprojekta pantu redakcijās pantu prim daļu rakstību - piem., 32.1 panta pirmajā, ceturtajā, piektajā un 5.1daļā.
Papildus lūdzam precizēt likumprojekta pantu redakcijās pantu prim daļu rakstību - piem., 32.1 panta pirmajā, ceturtajā, piektajā un 5.1daļā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.punktā skaidrot, vai saskaņā ar Eiropas Savienības tiesību aktiem ir pieļaujama arī Klimata un enerģētikas ministrijas administratīvās darbības nodrošināšanas izdevumu (iespējams tikai daļas, kas atbilst izsoļu ieņēmumu izlietošanas mērķim) segšana no finanšu līdzekļiem, kas iegūti, izsolot Eiropas Savienības gaisa kuģu operatoriem paredzētās emisijas kvotas, proti, izsoļu ieņēmumumiem, kurus izmanto, lai mazinātu klimata pārmaiņas un nodrošinātu pielāgošanos klimata pārmaiņām un vai tas nesadārdzina izsoles (un izrietoši arī, iespējams, tas ietekmēs, piem., aviobiļešu cenas) (šim izvērtējumam būtu jāatspoguļojas arī anotācijas 2.sadaļā) vai nesamazina pieejamos līdzekļus klimata pārmaiņu mazināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā to, ka likums "Par piesārņojumu" paredz konkrētu valsts pārvaldes uzdevumu piesārņojuma novēršanas un kontroles jomā deleģēšanas gadījumus konkrētām publiskām personām, lūdzam anotācijas 1.3.punktā skaidrot, kādiem konkrēti valsts pārvaldes uzdevumiem tiek mainīts izpildītājs.
Papildus lūdzam skaidrot, vai šis likums ir vienīgais likums, kurā nepieciešams noteikt citu valsts pārvaldes uzdevuma izpildītāju saistībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidi. Ja nav vienīgais, lūdzam skaidrot, kad tiks virzītas pārējās izmaiņas likumos un norādīt to anotācijas 4.sadaļā. Ja saistītie likumprojekti tiek vienlaikus virzīti, lūdzam tos norādīt arī anotācijas 4.sadaļā un projektus TAP portālā sasaistīt.
Papildus saistībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidi lūdzam apzināt nepieciešamās izmaiņas Ministru kabineta noteikumos (atspoguļot to anotācijas 4.sadaļā) un vēlāk arī aktuālajos politikas plānošanas dokumentos.
Lūdzam vērtēt un skaidrot anotācijas 4.sadaļā, vai iepriekš minēto iesmeslu dēļ būs nepieciešamas izmaiņas arī pašvaldību saistošajos noteikumos.
Papildus lūdzam skaidrot, vai šis likums ir vienīgais likums, kurā nepieciešams noteikt citu valsts pārvaldes uzdevuma izpildītāju saistībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidi. Ja nav vienīgais, lūdzam skaidrot, kad tiks virzītas pārējās izmaiņas likumos un norādīt to anotācijas 4.sadaļā. Ja saistītie likumprojekti tiek vienlaikus virzīti, lūdzam tos norādīt arī anotācijas 4.sadaļā un projektus TAP portālā sasaistīt.
Papildus saistībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidi lūdzam apzināt nepieciešamās izmaiņas Ministru kabineta noteikumos (atspoguļot to anotācijas 4.sadaļā) un vēlāk arī aktuālajos politikas plānošanas dokumentos.
Lūdzam vērtēt un skaidrot anotācijas 4.sadaļā, vai iepriekš minēto iesmeslu dēļ būs nepieciešamas izmaiņas arī pašvaldību saistošajos noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Minētais likumprojekts paredz likuma grozījumus pēc būtības, tāpēc nevar teikt, ka sabiedrības līdzdalība nav nodrošināma. Lūdzam precizēt pamatojuma skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Ņemot vērā to, ka likumprojekts paredz izmaiņas likuma "Par piesārņojumu" atsevišķos deleģējumos veikt valsts pārvaldes uzdevumus, paredzot tos veikt citai publiskai personai, saistībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidi, lūdzam attiecīgi šajā sadaļā norādīt, ka projekta izpildē iesaitītas arī iepriekš minētās ministrijas un veikt nepieciešamo ietekmes izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Likumprojekta mērķis nevar būt grozījumi tajā, lūdzam precizēt mērķa aprakstu. Mērķis ir vēlamais stāvoklis, kuru plānots sasniegt ar noteiktu rīcību (detalizētāk lūdzam skatīt Vadlīnijās tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanu vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā).
Piedāvātā redakcija
-