Projekta ID
25-TA-1537Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
16.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Iebildums.
Ogres novada pašvaldība saprot un pieņem Izglītības un zinātnes ministrijas rīcībpolitikas pieeju, kurā ES fondu investīcijas izglītības iestādēs tiek veiktas pēc noteiktiem kritērijiem sakārtotā izglītības iestāžu tīklā. Arī Ogres novada pašvaldība ir kārtojusi un turpina kārtot izglītības iestāžu tīklu. Ogres novada pašvaldība neiebilda iepriekšējai projekta konkursa kārtai, kurā atbilstība bija panākama ne vēlāk kā mēneša laikā no Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās brīža. Šajos grozījumos, savukārt, paredzēta netaisnīga un necaurspīdīga projekta pārvaldības pieeja, izvēloties arbitrāru pagātnes datumu (2025. gada 31. maijs) šādas atbilstības novērtēšanai. Tādējādi Ogres novada pašvaldībai un citām pašvaldībām, kas ir plānojušas izglīotības iestāžu tīkla sakārtošanas noslēgšanu, nepamatoti tiek liegta pieeja ES fondu resursiem.
Priekšlikums.
Noteikt saprātīgu termiņu, kurā pašvaldībām, kas vēlas kvalificēties ES fondu investīcijām, pieņemt lēmumus par izglītības iestāžu tīkla sakārtošanas pabeigšanu
Ogres novada pašvaldība saprot un pieņem Izglītības un zinātnes ministrijas rīcībpolitikas pieeju, kurā ES fondu investīcijas izglītības iestādēs tiek veiktas pēc noteiktiem kritērijiem sakārtotā izglītības iestāžu tīklā. Arī Ogres novada pašvaldība ir kārtojusi un turpina kārtot izglītības iestāžu tīklu. Ogres novada pašvaldība neiebilda iepriekšējai projekta konkursa kārtai, kurā atbilstība bija panākama ne vēlāk kā mēneša laikā no Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās brīža. Šajos grozījumos, savukārt, paredzēta netaisnīga un necaurspīdīga projekta pārvaldības pieeja, izvēloties arbitrāru pagātnes datumu (2025. gada 31. maijs) šādas atbilstības novērtēšanai. Tādējādi Ogres novada pašvaldībai un citām pašvaldībām, kas ir plānojušas izglīotības iestāžu tīkla sakārtošanas noslēgšanu, nepamatoti tiek liegta pieeja ES fondu resursiem.
Priekšlikums.
Noteikt saprātīgu termiņu, kurā pašvaldībām, kas vēlas kvalificēties ES fondu investīcijām, pieņemt lēmumus par izglītības iestāžu tīkla sakārtošanas pabeigšanu
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam mainīt Noteikumu 23.punkta redakciju, paredzot, ka nosacījums, ka pašvaldības dibinātās vispārējās izglītības iestādes atbilst pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē un ka veikt jaunas investīcijas nav lietderīgi ir attiecināms uz atbalstam izvirzīto vispārējās izglītības iestādi, nevis pašvaldības vispārējās izglītības iestādēm kopumā.
Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija īsteno trīs izglītības programmas, viena no tām ir akreditēta pamatizglītības otrā posma izglītības programma ar integrētu starptautiskā bakalaurāta (7.-10.klase) saturu un metodiku. Izglītības programmas starptautiskā akreditācijas komisija, vērtējot izglītības vidi sniedza ieteikumus par izglītības infrastruktūras attīstību. Ģimnāzijas īstenoto licencēto un akreditēto izglītības programmu īstenošanai nepieciešams rekonstruēt sporta laukumu, izveidot infrastruktūru mācību nodarbībām ārtelpā. Izstrādātajā sporta laukuma un ārtelpas rekonstrukcijas projektā plānota arī infrastruktūras attīstība Valsts aizsardzības mācībai.
Ilgtermiņā infrastruktūru Valsts aizsardzības mācības satura apguvei izmantos piecas pilsētas vidusskolas un viena profesionālās izglītības vidusskola.
Priekšlikums 23.punkta redakcijai
23. Ja projekta iesniedzējs projekta iesniegumā pamato, ka atbalstam izvirzītās pašvaldības dibinātās vispārējās izglītības iestādes atbilst pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē un ka veikt jaunas investīcijas atbilstoši šo noteikumu 21.4., 21.5. un 21.6. apakšpunktā noteiktajam nav lietderīgas, tad projekta iesniedzējs projekta iesniegumā attiecina tikai šo noteikumu 21.2., 21.3. un 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības, nepiemērojot šo noteikumu 22.6., 22.7. un 22.8. apakšpunktā minētos izmaksu ierobežojumus un nosacījumu par saistību ar citām izmaksu pozīcijām, kā arī nepiemēro nosacījumu, ka vismaz 20 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām jānovirza šo noteikumu 22.5. apakšpunktā minētajām izmaksām. Minētā nosacījuma izpildi, ka atbalstam izvirzītās pašvaldības dibinātās vispārējās izglītības iestādes atbilst pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē un ka veikt jaunas investīcijas šo noteikumu 21.4., 21.5. un 21.6. apakšpunktā noteiktajam nav lietderīgi, pamato ar pašvaldības attīstības programmas investīciju plānu.
Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija īsteno trīs izglītības programmas, viena no tām ir akreditēta pamatizglītības otrā posma izglītības programma ar integrētu starptautiskā bakalaurāta (7.-10.klase) saturu un metodiku. Izglītības programmas starptautiskā akreditācijas komisija, vērtējot izglītības vidi sniedza ieteikumus par izglītības infrastruktūras attīstību. Ģimnāzijas īstenoto licencēto un akreditēto izglītības programmu īstenošanai nepieciešams rekonstruēt sporta laukumu, izveidot infrastruktūru mācību nodarbībām ārtelpā. Izstrādātajā sporta laukuma un ārtelpas rekonstrukcijas projektā plānota arī infrastruktūras attīstība Valsts aizsardzības mācībai.
Ilgtermiņā infrastruktūru Valsts aizsardzības mācības satura apguvei izmantos piecas pilsētas vidusskolas un viena profesionālās izglītības vidusskola.
Priekšlikums 23.punkta redakcijai
23. Ja projekta iesniedzējs projekta iesniegumā pamato, ka atbalstam izvirzītās pašvaldības dibinātās vispārējās izglītības iestādes atbilst pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē un ka veikt jaunas investīcijas atbilstoši šo noteikumu 21.4., 21.5. un 21.6. apakšpunktā noteiktajam nav lietderīgas, tad projekta iesniedzējs projekta iesniegumā attiecina tikai šo noteikumu 21.2., 21.3. un 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības, nepiemērojot šo noteikumu 22.6., 22.7. un 22.8. apakšpunktā minētos izmaksu ierobežojumus un nosacījumu par saistību ar citām izmaksu pozīcijām, kā arī nepiemēro nosacījumu, ka vismaz 20 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām jānovirza šo noteikumu 22.5. apakšpunktā minētajām izmaksām. Minētā nosacījuma izpildi, ka atbalstam izvirzītās pašvaldības dibinātās vispārējās izglītības iestādes atbilst pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē un ka veikt jaunas investīcijas šo noteikumu 21.4., 21.5. un 21.6. apakšpunktā noteiktajam nav lietderīgi, pamato ar pašvaldības attīstības programmas investīciju plānu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vispārējs komentārs:
Vienotai un nepārprotamai īstenošanas noteikumu izpratnei aicinām sniegt skaidrojumu, piemēram, Noteikumu projekta anotācijā par to, kāpēc projekta ietvaros paredzot tikai 22.5. apakšpunktā minētos pasākumus, nav attiecināmi 22.2.2. apakšpunktā minētie darbi.
Vienotai un nepārprotamai īstenošanas noteikumu izpratnei aicinām sniegt skaidrojumu, piemēram, Noteikumu projekta anotācijā par to, kāpēc projekta ietvaros paredzot tikai 22.5. apakšpunktā minētos pasākumus, nav attiecināmi 22.2.2. apakšpunktā minētie darbi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām noņemt procentuālo ierobežojumu iekšējo inženiertīklu izbūves un pārbūves izmaksām pret projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
