Projekta ID
23-TA-2737Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktam Ministru kabineta noteikumu projekta 1. punktā secīgi raksta (pārraksta) vārdus "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 1. punktu atbilstoši likuma "Par aviāciju" 117.6 panta otrajā un trešajā daļā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 4. punktu, nodrošinot, ka šajā punktā netiek skaidrota Komisijas 2019. gada 24. maija Īstenošanas regulas (ES) Nr. 2019/947 par bezpilota gaisa kuģu ekspluatācijas noteikumiem un procedūrām (turpmāk – regula Nr. 2019/947) piemērošanas joma. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta otro daļu "regulas ir vispārpiemērojamas. Tās uzliek saistības kopumā un ir tieši piemērojamas visās dalībvalstīs." Skaidrojam, ka atbilstoši Eiropas Savienības Tiesas judikatūrai (piemēram, lietā Nr. 39/72) dalībvalstīm nav tiesību sašaurināt vai paplašināt regulas saturu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Administratīvā procesa likuma 76. panta otrā daļa noteic, ka administratīvo aktu var apstrīdēt padotības kārtībā augstākā iestādē. Likumā vai Ministru kabineta noteikumos var būt noteikta cita iestāde, kurā attiecīgo administratīvo aktu var apstrīdēt. Ja tādas nav vai tā ir Ministru kabinets, administratīvo aktu var apstrīdēt tajā iestādē, kura izdevusi šo aktu, vai uzreiz pārsūdzēt tiesā. Šā likuma 81. panta piektā daļa noteic, ka apstrīdētais administratīvais akts iegūst savu galīgo noformējumu tādā veidā, kādā tas noformēts lēmumā par apstrīdēto administratīvo aktu. Šādā veidā tas ir izpildāms un to var pārsūdzēt tiesā. Tādējādi, ievērojot, ka atbilstoši Ministru kabineta 2012. gada 11. decembra noteikumu Nr. 842 "Valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" nolikums" 1. un 5. punktam valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra" (turpmāk – aģentūra) ir satiksmes ministra pārraudzībā esoša iestāde, Civilās aviācijas aģentūras izdotie administratīvie akti apstrīdami Satiksmes ministrijā. Savukārt Satiksmes ministrijas izdots administratīvais akts par apstrīdēto aģentūras izdoto administratīvo aktu attiecīgi pārsūdzams tiesā.
Ievērojot minēto, kā arī to, ka atbilstoši noteikumu projekta 39. punktam lēmumu par bezpilota gaisa kuģu sistēmu ģeogrāfiskās zonas (turpmāk – zona) noteikšanu noteiktos gadījumos pieņem Valsts policija vai Valsts robežsardzes Lidojumu un operatīvās vadības centrs, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 8. punktu.
Ievērojot minēto, kā arī to, ka atbilstoši noteikumu projekta 39. punktam lēmumu par bezpilota gaisa kuģu sistēmu ģeogrāfiskās zonas (turpmāk – zona) noteikšanu noteiktos gadījumos pieņem Valsts policija vai Valsts robežsardzes Lidojumu un operatīvās vadības centrs, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 8. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9. punktu, piemēram, svītrojot norādi "ietverot arī regulā Nr. 2019/947 un šajos noteikumos minētos vispārīgos bezpilota gaisa kuģu lidojumu nosacījumus, tostarp par informatīvajām zonām". Norādām, noteikumu projekta nosacījumi minētajā regulā nav ietverti (nav skaidri saprotams, kurās regulas vienībās vai vienībā ietverti "vispārīgie bezpilota gaisa kuģu lidojumu nosacījumi" un vai tie ietverti tieši 15. pantā), bet regulā tostarp var būt ietverta rīcības brīvība vai paredzēts pienākums atsevišķus jautājumus noregulēt dalībvalstīm.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā pamatot nepieciešamību noteikumu projekta 10.2.2.2. apakšpunktā noteikt, ka ierobežojošajā zonā nepieciešams nodrošināt atbilstību šai zonai noteiktajām prasībām. Norādām, ka Tieslietu ministrijas ieskatā šāds nosacījums būtu attiecināms uz visām zonām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 10.2.2. un 10.3. apakšpunkta redakciju, norādot, uz kādiem nosacījumiem tas attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu par informatīvās UAS ģeogrāfiskās zonas atbilstību regulā Nr. 2019/947 ietvertā termina "UAS ģeogrāfiskās zona" izpratnei un šīs regulas 15. pantā minētajiem pieļaujamajiem zonu ekspluatācijas nosacījumiem. Paužam bažas, ka pirmšķietami atbilstoši minētajai regulai UAS operāciju atvieglošanai, ierobežošanai vai aizliegšanai pieļaujams vienīgi aizliegt konkrētas vai visas UAS operācijas, piemērot noteiktus standartus un paredzēt piekļuves nosacījumus, bet nevis sniegt informāciju, nenosakot papildu ierobežojumus vai nosacījumus bezpilota gaisa kuģu lidojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 15. punktu, kura jēga un būtība nav viennozīmīgi skaidra. Norādām, ka nav saprotama norāde "augstumā līdz 914,4 metriem (3000 pēdām) virs vidējā jūras līmeņa paredzot nosacījumus arī bezpilota gaisa kuģu lidojumiem atbilstoši regulas Nr. 2019/947 15. pantā un šo noteikumu 10., 13., 14., 16., 17., 18., 19., 21., 36., 39., 43. un 44. punktā noteiktajam". Kā arī lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar skaidrojumu par minētā regulējuma nepieciešamību un mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt noteikumu projekta 15. punkta otro teikumu ar atsauci uz noteikumu projekta 34. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Administratīvā procesa likumā lietoto terminoloģiju, lūdzam visā noteikumu projekta tekstā aizstāt vārdu "pieteikums" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "iesniegums" (attiecīgā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 15. punktu, norādot, kādu informāciju noteikumu projekta 34. punktā minētā iesnieguma iesniedzējam ir pienākums sagatavot. Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar informāciju par to, kā iesnieguma iesniedzējs šo informāciju valsts akciju sabiedrības "Latvijas gaisa satiksme" (turpmāk – Latvijas gaisa satiksme) tīmekļvietnē iesniedz.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka likuma "Par aviāciju" 117.6 panta otrā un trešā daļa neparedz noteikumu projekta 19. punktā minētās konsultatīvās padomes izveidošanu. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 19. punktu un atbilstoši precizēt noteikumu projekta 42. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot Civilās aviācijas aģentūras apstiprināto un tīmekļvietnē publicēto procedūru saistošo spēku attiecībā uz privātpersonām. Nepieciešamības gadījumā lūdzam noteikumu projektā svītrot atsauces uz minētajām procedūrām, ņemot vērā, ka atbilstoši Latvijas Republikas Satversmes 90. pantam normatīvajā aktā noteikta personas pienākuma saturam ir jābūt nepārprotami skaidram un saistošas prasības nosakāmas ārējā normatīvajā aktā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka likuma "Par aviāciju" 117.6 panta otrā daļa paredz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt bezpilota gaisa kuģu lidojumu noteikumus un lidojumu atvieglošanas, ierobežošanas un aizliegšanas kritērijus un kārtību bezpilota gaisa kuģu lidojumiem paredzētajā gaisa telpā. Tādējādi nav pieļaujams noteikumu projektā ietvert regulējumu, kas attiecināms uz civilo aviāciju.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 21. punktu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 21. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot, ka noteikumu projekta 23.10. apakšpunkts jau noteic, ka Satiksmes ministrijas padotības iestādēm ir tiesības ierosināt zonas izveidošanu, izmaiņas zonas nosacījumos un tās darbības izbeigšanu, lūdzam svītrot noteikumu projekta 23.12. apakšpunktu, tādējādi novēršot regulējuma dublēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot, ka noteikumu projekta 23. punkts noteic vienīgi tiesību subjektus, kuriem ir tiesības ierosināt zonas izveidošanu, izmaiņas zonas nosacījumos un tās darbības izbeigšanu, lūdzam noteikumu projekta 23.13. apakšpunktā svītrot vārdus "vai citos gadījumos".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 23.13. apakšpunktu, norādot, uz kādu aģentūras apstiprinājumu tas attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmā daļa noteic, ka iesniegumu administratīvās lietas ierosināšanai var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā, arī elektroniski bez droša elektroniskā paraksta, ja iestāde nodrošina, ka fiziskās personas identitāte ir pārbaudīta saskaņā ar Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likumu. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar norādi uz likumu, no kura izriet, ka iesniegums zonas izveidošanai iesniedzams vienīgi Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 35. punktā svītrot pieturzīmi iekavas, atsevišķi paredzot nosacījumu tam, kas var būt UAS ģeogrāfiskās zonas ierosinātājs.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā piemērveidā norādīt, kādos gadījumos noteikumu projekta 34. punktā minētā iesnieguma iesniedzējs var neievērot noteikumu projekta 38. punkta prasības, vienlaikus norādot, kā plānots vērtēt, vai minētais izņēmums konkrētajā gadījumā piemērojams.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 7. punktu ar noteikumu projekta 43. punktu attiecībā uz kompetentās iestādes funkcijām (proti, no noteikumu projekta anotācijas izriet, ka aģentūrai ir arī regulas Nr. 2019/947 18. panta "f" punktā paredzētā kompetence), atbilstoši papildinot 7. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Administratīvā procesa likuma 70. panta pirmā daļa noteic, ka, ja ārējā normatīvajā aktā vai pašā administratīvajā aktā nav noteikts citādi, administratīvais akts stājas spēkā ar brīdi, kad tas paziņots adresātam. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts neparedz no Administratīvā procesa likuma 70. panta pirmās daļas atšķirīgu aģentūras lēmuma par zonas noteikšanu stāšanās spēkā termiņu, tādējādi tas stājas spēkā ar brīdi, kad tas paziņots adresātam. Vienlaikus noteikumu projekta 44. punkts noteic, ka zonas nosacījumi ir saistoši no brīža, kad Latvijas gaisa satiksme informāciju par to ir padarījusi publiski pieejamu savā tīmekļvietnē. Skaidrojam, ka šāds regulējums ir pretrunā Administratīvā procesa likuma 70. panta pirmajā daļā noteiktajam.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā nodrošināt vienveidīgu izteiksmi attiecībā uz to, vai tiek veiktas izmaiņas UAS ģeogrāfiskās zonas nosacījumos vai UAS ģeogrāfiskās zonas tiek grozītas.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam vērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 52. punktu, nosakot, ka zonas nosacījumi, tostarp termiņš iesniegumam par bezpilota gaisa kuģa lidojuma saskaņošanu, kā arī informācija par koordinācijas procedūru, ja attiecināms, un zonas pārvaldītāja kontaktinformācija tiek publicēta Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 53. punktā skaidrot, kāda informācija ir portālā reģistrējama.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmā daļa noteic, ka iesniegumu administratīvās lietas ierosināšanai var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā, arī elektroniski bez droša elektroniskā paraksta, ja iestāde nodrošina, ka fiziskās personas identitāte ir pārbaudīta saskaņā ar Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likumu. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar norādi uz likumu, no kura izriet, ka iesniegums par bezpilota gaisa kuģa lidojumu iesniedzams vienīgi Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam precizēt noteikumu projekta 54.4.5. apakšpunktu atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija noteikumos Nr. 437 "Specifiskās kategorijas bezpilota gaisa kuģu sistēmu ekspluatantu sertifikācijas un uzraudzības kārtība" lietotajam specifiskās kategorijas bezpilota gaisa kuģu ekspluatācijas atļaujas nosaukumam.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ar rakstveida dokumentu saprot gan dokumentu papīra formātā, kas ir pašrocīgi parakstīts, gan elektronisko dokumentu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Elektronisko dokumentu likuma 3. panta otrā daļa noteic, ka elektroniskais dokuments uzskatīts par pašrocīgi parakstītu, ja tam ir drošs elektroniskais paraksts. Savukārt ar rakstisku dokumentu saprot dokumentu, kas sagatavots papīra formā.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 56.2. un 56.3. apakšpunktu, nosakot formu, kādā zonas pārvaldītājs norāda izvirzītos nosacījumus.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 56.2. un 56.3. apakšpunktu, nosakot formu, kādā zonas pārvaldītājs norāda izvirzītos nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 59.2. apakšpunktu nepieciešams izvērtēt un precizēt. Norādām, ka nav skaidri saprotams, par kādu datu apstrādi šajā apakšpunktā ir runa, kā arī tas, kādēļ, ja informācija netiek sniegta portālā, nepieciešama vienošanās par datu apstrādi portālā. Vienlaikus, ja attiecīgais noteikumu projekta regulējums skar fizisko personu datu apstrādi, lūdzam noteikumu projektu saskaņot arī ar Datu valsts inspekciju. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 52.2.6.1 apakšpunktam atzinumu (projekta saskaņojumu) nepieciešams saņemt no Datu valsts inspekcijas, ja projekts skar personas datu apstrādes jautājumus, tostarp personas datu apstrādi informācijas sistēmās.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta pirmajai daļai valsts pārvalde ir pakļauta likumam un tiesībām. Tā darbojas normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros. Valsts pārvalde savas pilnvaras var izmantot tikai atbilstoši pilnvarojuma jēgai un mērķim. Paskaidrojam, ka nav pieļaujams noteikumu projektā paredzēt, ka valsts institūcija var neievērot noteikumu projekta VIII nodaļas noteikumus.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 61. punktu vai papildināt noteikumu projektu ar regulējumu, kas paredz gadījumus, kuros valsts institūcija noteikumu projekta VIII nodaļas noteikumus var neievērot.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 61. punktu vai papildināt noteikumu projektu ar regulējumu, kas paredz gadījumus, kuros valsts institūcija noteikumu projekta VIII nodaļas noteikumus var neievērot.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar norādi uz normatīvo aktu, kas noteic, ka diennakts tumšajā laikā izmantojama zaļas krāsas zibšņuguns.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Ievērojot, ka noteikumu projekts paredz pārejas regulējumu attiecībā uz noteikumu projekta 53. punktu, lūdzam precizēt noteikumu projekta anotācijas 1.2. sadaļā norādīto noteikumu projekta spēkā stāšanās termiņu, kā arī pamatot nepieciešamību minētajam punktam noteikt no noteikumu projekta pārējām normām atšķirīgu spēkā stāšanās termiņu.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēma vēl nav izstrādāta, lūdzam noteikt pārejas regulējumu arī attiecībā uz citiem ar šo sistēmu saistītajiem noteikumu projekta punktiem.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēma vēl nav izstrādāta, lūdzam noteikt pārejas regulējumu arī attiecībā uz citiem ar šo sistēmu saistītajiem noteikumu projekta punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 9.1. apakšpunktu, lūdzam minētajā sadaļā skaidrot katras noteikumu projektā paredzētās būtiskās izmaiņas iepretim Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija noteikumiem Nr. 429 "Bezpilota gaisa kuģu lidojumu noteikumi" nepieciešamību un mērķi. Norādām, ka šobrīd vairumā gadījumu, kad paredzētas minētās izmaiņas, noteikumu projekta anotācijā norādīts vienīgi uz šobrīd spēkā esošo regulējumu un to, kāds regulējums tiek noteikts, tomēr nav sniegts skaidrojums par problemātiku, kas pamato attiecīgo izmaiņu nepieciešamību un mērķi (problēmas apraksts būtībā sniegts tikai pirmajos piecos šīs anotācijas sadaļas punktos, kas neaptver vairumu noteikumu projektā paredzēto izmaiņu, turklāt ne visos gadījumos sniegts arī korespondējošs risinājuma apraksts) un to, kādēļ izvirzītais risinājums ir nepieciešams un efektīvākais šī mērķa sasniegšanai (piemēram, nepieciešamība un mērķis nav skaidrots izmaiņām, kas paredz papildināt ar kārtību, kādā lidojumu piesaka, saskaņo un koordinē ar UAS ģeogrāfiskās zonas pārvaldītāju u.c.). Attiecīgi nepieciešams atbilstoši papildināt anotāciju, kā arī skaidri sasaistīt (precīzi norādot atbilstošus numurus) pašreizējās situācijas, problēmas un risinājuma aprakstus.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Pamatojoties uz noteikumu Nr. 617 9.19. apakšpunktu, lūdzam:
pirmkārt, skaidrot, kurā noteikumu projekta vienībā ieviests regulas Nr. 2019/947 11. panta 5. punkts;
otrkārt, skaidrot Eiropas Savienības tiesību aktu ieviešanu (pārņemšanu) noteikumu projekta 5. punktā, ņemot vērā noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļā sniegto skaidrojumu, ka prasība pēc automātiskā signāla devēja līdz šim bija attiecināma visos gadījumos, kad lidojums ir augstumā virs 120 m un bezpilota gaisa kuģa masa ir lielāka par 4 kg, taču, ievērojot Eiropas Savienības līmeņa regulējumu, nepieciešams noteikt, ka turpmāk šī prasība attiecināma, balstoties uz risku novērtējumu. Kā arī lūdzam skaidrot minētās regulas prasību ieviešanu noteikumu projekta 23.13. apakšpunktā un 66. punktā;
Kā arī, ņemot vērā, ka regulas Nr. 2019/947 15. panta 1. un 2. punktā paredzēta dalībvalstu rīcības brīvība, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētās regulas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota minētajā regulā paredzētā rīcības brīvība.
pirmkārt, skaidrot, kurā noteikumu projekta vienībā ieviests regulas Nr. 2019/947 11. panta 5. punkts;
otrkārt, skaidrot Eiropas Savienības tiesību aktu ieviešanu (pārņemšanu) noteikumu projekta 5. punktā, ņemot vērā noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļā sniegto skaidrojumu, ka prasība pēc automātiskā signāla devēja līdz šim bija attiecināma visos gadījumos, kad lidojums ir augstumā virs 120 m un bezpilota gaisa kuģa masa ir lielāka par 4 kg, taču, ievērojot Eiropas Savienības līmeņa regulējumu, nepieciešams noteikt, ka turpmāk šī prasība attiecināma, balstoties uz risku novērtējumu. Kā arī lūdzam skaidrot minētās regulas prasību ieviešanu noteikumu projekta 23.13. apakšpunktā un 66. punktā;
Kā arī, ņemot vērā, ka regulas Nr. 2019/947 15. panta 1. un 2. punktā paredzēta dalībvalstu rīcības brīvība, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētās regulas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota minētajā regulā paredzētā rīcības brīvība.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 51. punktā papildināt pēc vārda "veic" ar vārdu "savstarpēju" vai skaidrot noteikumu projekta anotācijā, ar kuru tiesību subjektu starpā veicama informācijas apmaiņa.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 54.4.2. apakšpunktā svītrot pieturzīmi iekavas, vai citādi tehniski precizēt minēto apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-