Atzinums

Projekta ID
24-TA-157
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta "Ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtība" (turpmāk – projekts) 1. punktu atbilstoši Ministru kabinetam Likuma par budžetu un finanšu vadību 30. panta ceturtās daļas otrajā teikumā dotajam pilnvarojumam, ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktā noteikto. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 2.2. apakšpunktā ietvertais regulējums noteikts atbilstoši minētajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 2.1. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka nosacījums par to, uz kādām iestādēm attiecas projekts, jau izriet no projekta 1. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 3. nodaļā ietvertā regulējuma atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam. Likuma par budžetu un finanšu vadību 30. panta septītā daļa pilnvaro Ministru kabinetu noteikt kārtību, kādā sagatavo un iesniedz ceturkšņa pārskatu. Savukārt Likuma par budžetu un finanšu vadību 30. panta astotā daļa pilnvaro Ministru kabinetu noteikt tikai termiņu, kādā iesniedzams konsolidētais ceturkšņa pārskats. Ievērojot minēto, pirmšķietami Ministru kabinets nav tiesīgs noteikt konsolidētā ceturkšņa pārskata sagatavošanas un iesniegšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 15. punktu un svītrot projekta 16. un 17. punktu, ja konsolidētā ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtību Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 30. panta septītajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Likuma par budžetu un finanšu vadību 30. panta ceturtā daļa paredz, ka kapitālsabiedrību finanšu pārskatus un finanšu informāciju apkopo ministrijas, citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un pašvaldības, lūdzam precizēt projekta 28. punkta ievaddaļu un 31. punktu, norādot tajā arī no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumu Nr. 598 "Ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtība" 9.1. un 9.2. apakšpunkts paredz, ka pārskatu par I ceturksni iesniedz līdz 25. aprīlim un par II ceturksni līdz 25. jūlijam, ja projekts stāsies spēkā pirms minētajiem pārskata iesniegšanas termiņiem, lūdzam papildināt projekta 6. nodaļu ar noteikumu, ka šie pārskati iesniedzami saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 598 "Ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtība" noteikto kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Likuma par budžetu un finanšu vadību 30. panta septītajā un astotajā daļā, ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 47. punktā noteikto, ir nekorekti noformulēts pilnvarojums Ministru kabinetam izdot ārēju normatīvo aktu, aicinām, izstrādājot Likumā par budžetu un finanšu vadību grozījumus pēc būtības, precizēt arī minētos Ministru kabinetam dotos pilnvarojumus.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (turpmāk – anotācija) ar informāciju par to, ar kuru normatīvo aktu ir noteikts termiņš, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, kā arī pašvaldības iesniedz Valsts kasei konsolidēto mēneša pārskatu, ko paredz noteikt Likuma par budžetu un finanšu vadību 30. panta astotā daļa.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta 2.2. apakšpunktu un projekta 7., 8., 9. un 15. punktu, ņemot vērā to, ka ministrijas arī ir centrālās valsts iestādes, tādējādi būtu jālieto vārdu savienojums "ministrijas un citas centrālās valsts iestādes".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 2.1. apakšsadaļā ietverto informāciju par juridiskajām personām, ņemot vērā to, ka šajā apakšsadaļā norāda informāciju par ietekmi uz privāto sektoru, nevis publisko sektoru. Informācija par ietekmi uz publisko sektoru norādāma anotācijas 7.1. apakšsadaļā.
Piedāvātā redakcija
-