Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-1269
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
07.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Priekšlikums
Priekšlikums par plāna 5.3.pasākumu
Lūdzu izskatīt iespēju samazināt izpildes termiņu no 30.12.2022. uz 31.03.2022.

Priekšlikums par plāna  1.10.pasākumu.
Lūdzu izskatīt iespēju samazināt izpildes termiņu no 30.12.2022 uz 30.06.2022.

Priekšlikums plāna pasākumam
Lūdzu izskatīt iespēju iekļaut pasākumu plānā papildus pasākumu.
“Izstrādāt valsts un pašvaldību institūciju iepirkumu efektivitātes kritērijus un metodiku, kā arī risku analīzes rīkus, lai varētu veikt noteiktu iepirkumu efektivitātes, lietderības un saimnieciskā izdevīguma izvērtēšanu. Veikt pētījumu par apsardzes pakalpojumu iepirkumu efektivitāti”.
Atbildīgās institūcijas – IUB un Valsts kontrole; līdzatbildīgās – IeM, nozares asociācijas.

Pamatojums: Drošības Nozares Kompāniju Asociācija ir vērsusi uzmanību, ka valsts un pašvaldību institūcijas nereti iepērk apsardzes pakalpojumus, izvēloties slēgt līgumus ar komersantiem, kas piedāvā viszemāko cenu – visbiežāk uz nenomaksāto nodokļu rēķina (t.sk. aplokšņu algas). Šāda prakse nenodrošina visefektīvāko iedzīvotāju nodokļos samaksāto līdzekļu izlietojumu, iepērkot apsardzes pakalpojumus, jo netiek vērtēts iepirkuma saimnieciskais izdevīgums. Lai nodrošinātu visefektīvāko valsts un pašvaldību budžeta līdzekļu izlietojumu, iepērkot apsardzes pakalpojumus, nepieciešams izstrādāt apsardzes iepirkumu efektivitātes kritērijus, iepirkumu metodiku un risku analīzes rīkus, ko valsts un pašvaldību iestādes varētu izmantot apsardzes pakalpojumu iepirkumu veikšanai
Piedāvātā redakcija
-