Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
23-TA-683
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojumā norādīts, ka investīcijas īstenotāji ir noteikti Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā, tādēļ nav nepieciešama projekta īstenotāju vai projektu atlase. Projekta iesniegums tiks pārbaudīts atbilstoši minētajā plānā ietvertajiem nosacījumiem un projekta iesniedzējs tiks vērtēts atbilstoši izslēgšanas kritērijiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, nosacījumiem. Saistībā ar minēto vēršam uzmanību, ka, ņemot vērā, ka projekta iesnieguma iesniedzējs atbilstoši ziņojumā minētajam ir privātpersona - valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk - VNĪ) -, kritērijiem projekta iesnieguma apstiprināšanai, kā arī projekta iesnieguma vērtēšanas un apstiprināšanas kārtībai jābūt ietvertai ārējā normatīvajā aktā, konkrētajā gadījumā, ņemot vērā attiecīgo deleģējumu - Ministru kabineta noteikumos. Paužam bažas, ka lēmuma projekts un arī Ministru kabineta rīkojums, ar kuru apstiprināts Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns, nav privātpersonām saistošs. Ievērojot minēto, Tieslietu ministrija šobrīd neatbalsta ziņojuma un lēmuma projekta tālāku virzību, bet ir sagatavojams un virzāms apstiprināšanai Ministru kabinetā attiecīgs Ministru kabineta noteikumu projekts un tā anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no ziņojuma un lēmuma projekta skaidri neizriet, kura persona (vai personas) ir finansējuma saņēmējs (arī projekta īstenotājs), ņemot vērā, ka ziņojumā vienuviet atsevišķi ir norādīts uz VNĪ, bet cituviet uz VNĪ un Valsts ieņēmumu dienestu. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt ziņojumu, nodrošinot nepārprotamu tajā sniegto informāciju.
Papildus vēršam uzmanību, ka no ziņojuma skaidri neizriet, vai paredzēts slēgt līgumu par investīcijas projekta īstenošanu vai sadarbības līgumu (sadarbības līgumu par investīcijā plānoto infrastruktūras izveides sastāvdaļu). Attiecīgi lūdzam sniegt atbilstošu skaidrojumu par minēto ziņojumā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ar Ministru kabineta sēdes protokollēmumu Ministru kabineta rīkojumā minētus uzdevumus neatzīst par izpildītiem, bet nepieciešamības gadījumā atbilstoši grozījumi būtu izdarāmi attiecīgajā rīkojumā, vajadzības gadījumā paredzot arī jaunus uzdevumus atbildīgajai iestādei. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot lēmuma projekta 2. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no ziņojuma pretēji lēmuma projekta 7. punktā minētajam izriet, ka informāciju par nomas maksas un papildu maksājumu, komunālo maksājumu izdevumiem sniedz vienīgi Valsts ieņēmumu dienestam, Valsts robežsardzei, Nodrošinājuma valsts aģentūrai, Iekšlietu ministrijas Informācijas centram un Pārtikas un veterinārajam dienestam ne vēlāk kā 6 mēnešus pirms būvniecības beigām, vai alternatīvi - gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un salāgot minēto lēmuma projekta punktu ar ziņojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam lēmuma projekta 7. punktā vai ziņojumā skaidrot, kas ir saprotams ar papildu maksājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ar lēmumu projektu, ciktāl to neparedz ārējie normatīvie akti, nevar tikt noteikti privātpersonai saistoši uzdevumi un pienākumi. Attiecīgi lūdzam precizēt lēmuma projekta 7. punktu, kas cita starpā paredz uzdevumu privātpersonai - valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi".
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Paužam bažas, ka no lēmuma projekta 9. punkta skaidri neizriet, kādas darbības būtu Satiksmes ministrijai jāveic, lai piesaistītu valsts budžeta finansējumu investīcijai, tai skaitā vai attiecīgā gadījumā projekta īstenošana būtu turpināma, kā arī neizriet nepieciešamība piesaistīt valsts budžeta finansējumu nefunkcionālam projektam (lēmuma projektā norādīts uz finansējuma piesaisti protokollēmuma 3. punktā minētajai investīcijai). Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt lēmuma projekta 9. punktu, precīzāk nosakot pienākumus Satiksmes ministrijai. Ierosinām paredzēt pienākumu Satiksmes ministrijai noteiktā termiņā sagatavot un satiksmes ministram iesniegt Ministru kabinetā attiecīgu informatīvo ziņojumu, kurā sniegts detalizēts apraksts par radušos situāciju, neatbilstības rašanās cēloņiem un finansiālo ietekmi, kā arī norādīts iespējamais risinājums, piemēram, lai turpinātu projekta īstenošanu v.tml.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt lēmuma projekta 2. punktu, svītrojot atsauci uz protokola numuru un paragrāfu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam lēmuma projekta 4. punktā svītrot pieturzīmi iekavas, jo tās nav nepieciešamas.
Piedāvātā redakcija
-