Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-2017
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 2. punktā ietverto iebildumu attiecībā uz noteikumu projekta 2.4.-2.6. apakšpunktā ietvertajiem terminu skaidrojumiem. Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām Ministru kabineta noteikumos neskaidro terminus, ja tie skaidroti vai lietoti augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā. Attiecīgi izziņā ietvertā norāde, ka 2.4.-2.6. apakšpunktos minētie termini ne visi tiek skaidroti citos normatīvajos aktos, nav korekta, jo visi attiecīgie termini ir lietoti Informācijas tehnoloģiju drošības likumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 4.2. apakšpunktā norādīt konkrētas darbības, kā izpaužas attiecīgais pienākums, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.1. apakšpunktu, lūdzam noteikumu projekta anotāciju papildināt ar pamatotu skaidrojumu par noteikumu projekta 8. punktā ietvertā izņēmuma nepieciešamību un mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 6. punktā ietverto iebildumu. Norādām, ka atšķirīgs subjektu loku attiecīgajiem normatīvajiem aktiem pats par sevi nav pietiekams pamatojums augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā ietverta regulējuma dublēšanai noteikumu projektā (nav arī skaidrs, vai noteikumu projektā regulēto tiesisko attiecību subjektu loks ir plašāks par Informācijas tehnoloģiju drošības likumā noteikto), kā arī atkārtoti vēršam uzmanību arī uz to, ka noteikumu projekta 9. un 10. punktā ietvertais regulējums pārsniedz Elektronisko sakaru likuma 8. panta pirmajā un otrajā daļā noteiktā pilnvarojuma robežas, par ko tai skaitā izziņā nav sniegts atbilstošs skaidrojums.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projektā vai tā anotācijā skaidrot, kas ir saprotams ar trešās valsts atbalstošiem subjektiem un kādas darbības varētu kvalificētām agresīvām darbības ES, NATO vai EEZ dalībvalsts kibertelpā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 12.5. apakšpunktā konkretizēt (precīzāk noteikt), kāda informācija no attiecīgajiem dienestiem vai institūcijām ir ņemama vērā, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saistībā ar izziņas 8. punktā ietverto iebildumu lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijā ietverto skaidrojumu. Norādām, ka anotācijā šobrīd norādīts vienīgi uz dokumentiem un informāciju par iepirkumu procesu, tomēr joprojām nav gūstama pārliecība, tai skaitā, vai šāda informācija var ietvert arī fizisko personu datus, kā arī no anotācijā saturiski skaidrotā viena piemēra nav gūstama pārliecība par informācijas iegūšanas mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 30. punkta un tā anotācijas joprojām nav skaidra nepieciešamība atsaukties uz publiskā elektronisko sakaru tīkliem, kuri šo noteikumu spēkā stāšanās brīdī ir nodoti ekspluatācijā, vai atrodas projektēšanas, būvniecības, ierīkošanas, pārbūves stadijā, jo nav saprotams, kādus konkrēti publiskā elektronisko sakaru tīklus 30. punktā ietvertais regulējums neskar un kāds tam ir pamatojums. Attiecīgi atkārtoti lūdzam noteikumu projekta 30. punktā norādīt vispārīgi uz publiskā elektronisko sakaru tīkliem vai noteikumu projekta anotācijā sniegt atbilstošu skaidrojumu par minēto, t.i., uz kādiem publiskā elektroniskā sakaru tīkliem 30. punkta regulējums neattiecas, attiecīgo risinājumu atbilstoši pamatojot.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 30.2. apakšpunktu, atbilstoši precizējot 30. punkta struktūru (t.i., neizdalot apakšpunktus). Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normas piemērošanas kārtība norādāma vienīgi gadījumā, ja tā atšķiras no vispārējās kārtības (t.i., ka norma piemērojama no tās spēkā stāšanās brīža). Nepieciešamības gadījumā lūdzam atbilstošu skaidrojumu par attiecīgo kārtību sniegt noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta pielikuma 2. punktā ietvertās atsauces uz 3. paaudzes partnerības projekta tehniskajām specifikācijām TS 23.002, tai skaitā skaidrojot šo specifikāciju saistošo spēku un pieejamību publiskā elektronisko sakaru tīkla īpašniekiem. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 131. punktam svītrot minētās atsauces, tā vietā nepieciešamības gadījumā pārņemot attiecīgās tehniskās specifikācijas prasības noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā tehniski precizēt noteikumu projekta pielikuma 1.11. punktu, kur ietverta atsauce uz to pašu apakšpunktu, ņemot vērā, ka virtualizācija, uz kuru norādīts 1.11. apakšpunktā, norādīta 1.10. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Uzturam izziņas 9. punktā ietverto iebildumu un lūdzam noteikumu projektā izdarīt informatīvo atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra direktīvu Nr. 2018/1972/ES par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi  vai precizēt noteikumu projekta anotācijā ietverto informāciju. Proti, norādām, lai gan izziņā norādīts, ka attiecīgās direktīvas pārņemšana notikusi līdz ar Elektronisko sakaru likuma izstrādi, noteikumu projekta anotācijā, tai skaitā 5. sadaļā pretēji minētajam norādīts uz konkrētu attiecīgās direktīvas vienības (40. panta 1. punkta) pārņemšanu noteikumu projektā.
Papildus saistībā ar izziņas 12. punktā ietverto iebildumu lūdzam:
pirmkārt, noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā konkretizēt noteikumu projekta vienības, ar kurām pārņemtas minētās direktīvas 40. panta 1. punkta prasības;
otrkārt, skaidrot, vai noteikumu projektā paredzēts pārņemt Eiropas Komisijas 2019. gada 26. martā Ieteikuma (ES) 2019/534 par 5G tīklu kiberdrošību prasības, attiecīgā gadījumā lūdzam atbilstošu informāciju par pārņemšanu ietvert noteikumu projekta 5. sadaļas ailītē "Cita informācija".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projektā atrunāt lietoto saīsinājumu "LAN".
Piedāvātā redakcija
-