Atzinums

Projekta ID
23-TA-1763
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi, atbilstošus papildinājumus veicot arī anotācijas 1.3. sadaļā. Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikts, ka, lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā.
Izmaksu un ieguvumu analīze pēc būtības ir nepieciešama, lai noteiktu, vai plānotajā projektā gaidāmie ieguvumi (finanšu vai sociālekonomiskie) ir lielāki par projekta izmaksām visā projekta dzīves ciklā. Parasti publiskās pārvaldes projekti finansiāli rada zaudējumus, tādēļ vienīgais to attaisnojošais iemesls ir gaidāmie sociālekonomiskie ieguvumi no projekta jeb labums sabiedrībai (iedzīvotājiem).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka ar pasākuma ietvaros iegādāto bezemisiju transportlīdzekli un tā darbības nodrošināšanai paredzēto uzlādes punkta infrastruktūru ir pieļaujams veikt papildinošu saimniecisko darbību, lūdzam noteikumu projektā precizēt, kādas darbības veicot varētu secināt, ka tiek veikta pamatdarbība attiecībā uz šādām pašvaldības autonomajām funkcijām: nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus un sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu, un iespēju piedalīties kultūras dzīvē. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punktam “ja jaukta izmantojuma gadījumā infrastruktūru izmanto galvenokārt tikai nesaimnieciskajai darbībai, Komisija uzskata, ka valsts atbalsta noteikumi uz attiecīgo finansējumu var vispār neattiekties ar nosacījumu, ka saimnieciskā darbība ir vienīgi papildinoša, tas ir, šī darbība ir tieši saistīta ar infrastruktūras ekspluatāciju un tai nepieciešama vai nesaraujami saistīta ar tās galveno nesaimniecisko izmantojumu". Vienlaikus lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar piemēriem, kad attiecībā uz šīm pašvaldības autonomajām funkcijām darbība kvalificējas kā pamatdarbība, vai kā papildinoša saimnieciskā darbība. 

 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums iekļaut normu, ka pie projekta iesnieguma tiek pievienots apliecinājums, kurā iekļauta norādītā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka "citu pašvaldības autonomo funkciju nodrošināšanai paredzēto transportlīdzekļu uzlādēšana" nav sasaistīta ar pamata nesaimniecisko darbību infrastruktūrā, kas izriet no Pašvaldību likuma 4. panta 4., 5. un 9. apakšpunktā minēto pašvaldības autonomajām funkcijām, lai to varētu uzskatīt par papildinošu saimniecisko darbību. Līdz ar to, lūdzam precizēt  noteikumu projekta 8.punktu, lai nodrošinātu, ka bezemisiju transportlīdzekļu uzlādes infrastruktūra tiek izmantota tikai šajos MK noteikumos noteiktajai pamatdarbībai vai papildinošai saimnieciskai darbībai, kas ir nepieciešama, lai spētu nodrošināt pamata nesaimniecisko darbību infrastruktūrā.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt minimālo sasniedzamo rādītāju 1 projekta ietvaros vai reģiona ietvaros, lai nodrošinātu, ka rādītājs tiks sasniegts. Šobrīd nav skaidrs kā šis rādītājs tiks kontrolēts atlases ietvaros. Var izveidoties situācija, ka rādītājs konkursa ietvaros netiek sasniegt, bet finansējums ir izlietots pilnā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot 14.punktā un anotācijā norādīto. Anotācijā minēts, ka "sadarbības iestāde apstiprinājusi  finansējuma saņēmēja iesniegto pārskatu par pārvadāto pasažieru skaitu ne vēlāk kā trešajā kalendāra gadā pēc bezemisiju transportlīdzekļa iegādes, bet nepārsniedzot 2029. gada 31. decembri. "
Tāpat lūdzam anotācija precizēt kā tiks nodrošināta plānotā rezultāta rādītāja vērtības sasniegšana līdz 2029.gada 31.decembrim, ja 2.atlases kārtas projektu maksimālais īstenošanas termiņš ir paredzēts 2029.gada 31.decembris, bet informāciju par sasniegto rādītāja vērtību iesniedz gadu pēc noslēguma maksājuma veikšanas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 17.punktā norādīto finansējumu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 17.1.1.-17.1.4.apakšpunktos norādītais kopējais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums un kopējais nacionālais finansējums neatbilst noteikumu projekta 17.1.apakšpunktā norādītajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums MK noteikumos vai anotācijā iekļaut papildus informāciju par normatīvo regulējumu, kas nosaka kritērijus, kas nosaka kādiem jāatbilst, lai M1 kategorijas transportlīdzeklis (furgons) atbilstu definīcijai “speciālizētais transportlīdzeklis” un saņemtu atbalstu, jo "vai" liecina, ka transportlīdzeklis var nebūt piemērots ratiņkrēslos sēdošu cilvēku pārvadāšanai. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums norādīt vai izmaksas 32. un 33. punktā ir tikai par transportlīdzekli vai arī kopā ar uzlādes stacijas izbūves/iegādes izmaksām un citām saistītajām izmaksām?
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums norādīt vai šīs izmaksas ir attiecināmas arī gadījumos, ja tiek iegādāts mobila (pārvietojama) uzlādes iekārta.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādīt, ka šīs izmaksas ir attiecināmas tikai, ja paredzēti būvdarbi, t.i., neattiecina, ja iegādājas mobilu uzlādes iekārtu
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam personāla izmaksu vienotās likmes apmēru saskaņot ar Finanšu ministriju kā ES fondu vadošo iestādi, iesniedzot atbilstošus aprēķinus, kā arī papildināt anotāciju ar obligāti norādāmo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar vadlīnijām attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā katram specifiskajam atbalsta mērķim (SAM) minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas. Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta 40.punktu papildināt ar nosacījumu, ka neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.

Piedāvātā redakcija
Neparedzētie izdevumi nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, un tos veic, lai nodrošinātu projekta īstenošanu, kā arī to izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pašvaldības saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 36.panta pirmās daļas 1.punktu var saņemt aizņēmumus ES fondu līdzfinansēto projektu īstenošanai, ar aizņēmuma apmēru, kas nepārsniedz projekta attiecināmo izmaksu kopsummu, projektā iekļautajām aktivitātēm, lūdzam skaidri precizēt, kāda veida finansējums  ir domāts ar citu piesaistīto finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas likuma 36. pantu, lūdzam papildināt protokollēmumu ar punktu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un pašvaldības pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no Eiropas Savienības fondiem nav attiecināmas izmaksas par pabeigtām darbībām, līdz ar to lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 44. punktu vai ar atbilstošu norādi papildināt anotāciju.

Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 25.04.2023. noteikumu Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā " 10.punktā noteikts, ka maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma, lūdzam anotācijā sniegt izvērstāku  pamatojumu par nepieciešamību noteikt avansa apjomu līdz 80%.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai atbalsts pasākuma ietvaros pašvaldībai vai infrastruktūras īpašniekam nebūtu jāskata komercdarbības atbalsta kontekstā, nosacījums par infrastruktūras nesaimniecisko izmantošanu ir ievērojams visā projekta dzīves cikla laikā (ieguldījumu amortizācijas periodā). Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 54.punktā noteiktais piecu gadu termiņš ir pretrunā anotācijas 1.3. sadaļā sniegtajam skaidrojumam, ka: "Noteikumu projekta ietvaros norādītais projekta dzīves cikls (tai skaitā ieguldījumu lietderīgais izmantošanas laiks jeb ieguldījumu amortizācijas periods) tiek noteikts atbilstoši Komisijas 2014.gada 3.marta Deleģētās Regulas (ES) Nr.480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr.1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivjsaimniecības fondu  I pielikumam “15. panta 2. punktā minētie pārskata periodi”, kas piemērojams atkarībā no projekta investīciju jomas. Saskaņā ar minētās regulas I pielikumu, piemērojamais dzīves cikls ir noteikts 10 – 15 gadi (Citas nozares). Ievērojot minēto, aicinām precizēt noteikumu projekta 54.punktu. 

 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par demarkācijas nodrošināšanu ar Atjaunošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.1.6.i investīciju "Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde", ņemot vērā minētajā investīcijā pēc būtības līdzvērtīgās investīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pie terminiem noteikts - “M1 kategorijas bezemisiju transportlīdzeklis” šo noteikumu izpratnē ir daudzfunkciju specializētais vidēja vai liela izmēra pasažieru furgons, kura kopējā masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kura sēdvietu skaits nepārsniedz astoņas pasažieru sēdvietas bez transportlīdzekļa vadītāja sēdvietas, tai skaitā M1 kategorijas transportlīdzeklis, kas īpaši konstruēts vai pārveidots tā, lai ar to, braucot pa ceļu, varētu pārvadāt vienu vai vairākus ratiņkrēslos sēdošus cilvēkus vai cilvēkus ar īpašām vajadzībām.

Lūgums papildus skaidrot, kas ir saprotams ar M1 kategorijas transportlīdzekli, kas īpaši konstruēts vai pārveidots tā, lai ar to, braucot pa ceļu, varētu pārvadāt cilvēkus ar īpašām vajadzībām, ņemot vērā, ka, lai pārvadātu cilvēkus ar dzirdes traucējumiem (cilvēks ar īpašām vajadzībām) M1 kategorijas TRL (furgonu) nav nepieciešams pārvadāt.
T.sk., no sniegtās informācijas saprotams, ka furgonus nedrīkstēs izmantot skolēnu pārvadāšanai, gadījumos, kad M2 vai M3 kategorijas izmantot ir nelietderīgi. Lūgums pamatot šo prasību.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai būtu viennozīmīgi skaidrs, kas sagatavos papildinošās saimnieciskās darbības metodiku, un kādi būs uzraudzības nosacījumi, lūdzam papildināt anotācijas 1.3.punktu, piemēram norādot to šādi: "Projekta infrastruktūras investīciju uzraudzības nosacījumi tiks paredzēti papildinošas saimnieciskas darbības metodikā, ko atbildīgā iestāde izstrādās pirms projektu iesniegumu atlases izsludināšanas, lai nodrošinātu, ka projektu iesniedzējiem pirms projektu iesniegumu iesniegšanas būs pieejama skaidra informācija par to,  kāda darbība var tikt klasificēta kā papildinoša saimnieciskā darbība, un kā tiek veikta tās uzskaite."
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Lūdzam anotāciju papildināt ar plašāku informāciju attiecībā uz 6.1.1.6.pasākumā plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus. Vēršam uzmanību, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.

Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, kur indikatīvais finansējuma sadalījums 2024. un 2025.gadam jānorāda ailē "izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru", kā arī 5.3.apakšpunktā norādītā precizētā ietekme uz pašvaldību budžetu jānorāda pie attiecīgā gada, kurā būs finansiālā ietekme uz pašv.budžetu ailē "izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru".
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīt prognozēto finansējuma apmēru sadalījumā pa gadiem pasākuma īstenošanas visiem gadiem (proti, norādīt visu pasākumam paredzētā finansējuma sadalījumu pa gadiem), kā arī katrā gadā atsevišķi norādīt finansējuma sadalījumu pa avotiem (TPF finansējums un pašvaldības budžeta finansējums (EUR izteiksmē un %)), lai tiktu skaidri norādīts, kā veidojas anotācijas 3.sadaļas 1.-5.punktā ailēs norādītās vērtības.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt plašākas vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas 6.1.1.6.pasākumā, ņemot vērā arī izvērtējumā par vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējām 2021.-2027. gada ES fondu plānošanas periodā minēto, ka 6.1.1.6.pasākumam ir vienkāršoto izmaksu piemērošanas lietderība.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 10.punktu, ņemot vērā, ka minētajā punktā ietvertais regulējums pārklājas ar noteikumu projekta 6.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 16. punktu ar vārdu "attiecināmais" pēc vārda "kopējais".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par procesu, kā plānots novirzīt neizmantoto otrās atlases kārtas finansējumu un finansējumu, kas atbrīvojies projektu īstenošanas rezultātā, t.i., vai plānots izveidot sarakstu ar atbalstītiem projektiem, bet noraidītiem dēļ nepietiekamā finansējuma un vai projekta iesniedzēji tiks atsevišķi informēti par iespējām saņemt finansējumu, ja tas atbrīvosies.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta ietvaros var iegādāties M1 kategorijas transportlīdzekli (M1 - furgoni, ne vairāk par 8 sēdvietām + vadītājs, bez stāvvietām), kura izmaksas ir reizēm pat zem 100 000 euro, lūgums pārskatīt minimālo projekta izmaksu apjomu, vienlaikus anotācijā sniegt skaidrojumu par minimālā projekta attiecināmo izmaksu apjoma noteikšanu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 23.punkta pirmo teikumu, kas pārklājas ar noteikumu projekta 6.punktā noteikto. Vienlaikus lūdzam svītrot arī vārdus "un sadarbība ar komersantiem tiek veidota tikai normatīvajos aktos publiskā iepirkuma jomā noteiktajā kārtībā", kam nav juridiskā sloga. Attiecīgo informāciju, ja nepieciešams, aicinām ietvert anotācijā.

Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 26.punkta ievads daļēji pārklājas ar noteikumu projekta 25.punktu, aicinām noteikumu projekta 26.punkta ievadu izteikt piedāvātajā redakcijā.


Piedāvātā redakcija
"26. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam papildus pievieno šādu informāciju: "
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
"(ja attiecināms)" izteikt citā redakcijā, lai novērstu interpretācijas iespējas. Informācija nav jāiesniedz, ja iegādājas pārvietojamu uzlādes iekārtu.
Piedāvātā redakcija
"(attiecināms tikai, ja paredzēta uzlādes izfrastruktūras būvniecība)"
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas un brīvprātīgās sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas līgumus slēdz uz laiku līdz 12 mēnešiem, aicinām izvērtēt iespēju noteikumu 38.4. punktu papildināt ar nosacījumu, paredzot, ka apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmās, ja iegādātas projekta īstenošanas laikā.

Vēršam uzmanību, ka ANM investīcijas 3.1.1.6.i "Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde" īstenošanas laikā esam saskārušies ar šādu situāciju: projektā paredzēts iegādāties bezemisiju transportlīdzekli, kā arī OCTA un KASKO polises 2 gadiem, ņemot vērā, ka polises var iegādāties uz 12 mēnešiem, polises par otro gadu nav iespējams iegādāties, jo projekta īstenošanas termiņš jau ir beidzies. 
Piedāvātā redakcija
38.4. projekta ietvaros iegādātā bezemisiju transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas un brīvprātīgās sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas izmaksas, kas iegādātas projekta īstenošanas laikā un to derīguma termiņš nepārsniedz šo noteikumu 12. punktā minēto termiņu;
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteikumu projektā lietoto terminoloģiju salāgotu ar Regulā Nr. 2021/1060 lietoto terminoloģiju, aicinām noteikumu projektā un anotācijā, kur attiecināms, aizstāt terminus personāla atlīdzība/ personāla atlīdzības izmaksas ar "personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt kā nodrošināt iesniedzējam šī punkta izpildi un nodrošināt pasažieru uzskaiti, tā, lai uzskaite neradītu papildus izmaksas. 
Ierosinām izvērtēt iespēju iekļaut papildus attiecināmās izmaksas sistēmām, kas nodrošinās pasažieru automātisku uzskaiti.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā spēkā esošos normatīvos aktus, lūdzam papildināt noteikumu projekta 47. punktu ar vārdiem "un dubultā finansējuma neiestāšanos".
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka   noteikumu projekta 59.punkts un noteikumu projekta 64.punkts regulē vienu un to pašu situāciju, lūdzam svītrot dublējošās normas.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par plānoto investīciju ietekmi (tieša, netieša vai nav ietekmes) uz horizontālajiem principiem:
1) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”;
2) “Klimatdrošināšana”;
3) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
4) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt inovatīva publiskā iepirkuma nosacījumu piemērošanu un ar šo informāciju papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" 2.1. punktu "Juridiskās personas" arī ar finansējuma saņēmējiem, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projektam, finansējuma saņēmējam tiek paredzēts ieguldījums no saviem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” papildināt ar informāciju, ka pasākuma īstenošanai Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējuma daļa tiks pieprasīta no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, kā arī norādīt sadarbības iestādes budžeta apakšprogrammu, kurā tiks plānots finansējums projektu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 4. sadaļa "Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu" ir par tiesību akta projekta ietekmi uz spēkā esošu tiesību normu sistēmu, lūdzam izvērtēt, vai tiešām izstrādātais normatīvais akts ietekmē norādītās regulas un ja izstrādātais normatīvais akts ietekmē abas norādītās regulas, lūdzam korekti un atbilstoši aizpildīt minēto anotācijas sadaļu, aizpildot lūgto pamatojuma sadaļu.

Piedāvātā redakcija
-