Projekta ID
23-TA-1533Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
24.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam definēt terminu - " pieejamais finansējuma apjoms"
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam definēt terminu "piešķirtā valsts budžeta finansējuma ietvars". Anotācijā nepieciešams norādīt vai piešķirtā valsts budžeta finansējuma ietvars atbilst sabiedriskā transporta pakalpojuma likuma mērķim
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā, lūdzam sakārtot statistikas bāzi, kur var identificēt pasažieru plūsmu,
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā, aicinām sakārtot statistikas bāzi, kur var identificēt pasažieru plūsmu,
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā
aicinām sakārtot statistikas bāzi, kur var identificēt pasažieru plūsmu,
aicinām sakārtot statistikas bāzi, kur var identificēt pasažieru plūsmu,
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā, aicinām sakārtot statistikas bāzi, kur var identificēt pasažieru plūsmu,
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā
Piedāvātā redakcija
-
10.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā
Piedāvātā redakcija
-
11.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā
Piedāvātā redakcija
-
12.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam norādīt pamatojumu Anotācijā
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā tiek norādīts, ka papildus papildināts likumprojekta 6. pants, kas nosaka, ka savienojumu maršrutos visus reisus nepieciešams izpildīt pēc pieprasījuma ar M2 kategorijas autobusu, ne tikai ar M1 kategorijas transportlīdzekli. Nepieciešams pamatot
vai M2 un M1 kategorijas transportlīdzekļi ir paredzēti Iepirkuma līgumos? Izsakām bažas, ka , ar šādas ietilpības autobusiem varēs izpildīt reisus rītos, pēcpusdienās un vakaros, jo nepieciešams pārvadāt skolēnus, kā arī iedzīvotājus uz darbu. Uzturēt rezervē mazas ietilpības autobusus , autobusu vadītājus , dispečerus transportam pēc pasūtījuma būs dārgi un nav prognozējams, kad tiks pielietoti, un vai kāds reģiona iedzīvotājs tos izsauks,nepieciešams argumentēts pamatojums
vai M2 un M1 kategorijas transportlīdzekļi ir paredzēti Iepirkuma līgumos? Izsakām bažas, ka , ar šādas ietilpības autobusiem varēs izpildīt reisus rītos, pēcpusdienās un vakaros, jo nepieciešams pārvadāt skolēnus, kā arī iedzīvotājus uz darbu. Uzturēt rezervē mazas ietilpības autobusus , autobusu vadītājus , dispečerus transportam pēc pasūtījuma būs dārgi un nav prognozējams, kad tiks pielietoti, un vai kāds reģiona iedzīvotājs tos izsauks,nepieciešams argumentēts pamatojums
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts , ka ieviešot Valsts kontroles ieteikumus, tiek veikti grozījumi, paredzot pārņemt no STP valsts budžeta dotācijas sadales funkciju SM pārziņā, lai sabiedriskā transporta pakalpojumi tiktu nodrošināti atbilstoši kārtējā gadā piešķirtā valsts budžeta finanšu iespējām.
Lūdzam ievērot konsekvences, jo 2023 gada 18. maija Valsts kontroles Revīzijas ziņojumā “”Vai pašvaldības ir izvērtējušas līdzdalību pašvaldību kapitālsabiedrībās normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un atbilstoši labai praksei"norādīts, ir norādījusi, ka pašvaldība ar savu līdzdalību kapitālsabiedrībā nevar ietekmēt reģionālas nozīmes maršrutu tīklu, jo tā veidošana nav kapitālsabiedrības, bet gan Sabiedriskā transporta padomes kompetencē. Nav saprotams, kādi apsvērumi liek samazināt Sabiedriskā transporta padomes kompetenci
Lūdzam ievērot konsekvences, jo 2023 gada 18. maija Valsts kontroles Revīzijas ziņojumā “”Vai pašvaldības ir izvērtējušas līdzdalību pašvaldību kapitālsabiedrībās normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un atbilstoši labai praksei"norādīts, ir norādījusi, ka pašvaldība ar savu līdzdalību kapitālsabiedrībā nevar ietekmēt reģionālas nozīmes maršrutu tīklu, jo tā veidošana nav kapitālsabiedrības, bet gan Sabiedriskā transporta padomes kompetencē. Nav saprotams, kādi apsvērumi liek samazināt Sabiedriskā transporta padomes kompetenci
Piedāvātā redakcija
līdz šim no valsts budžeta iedalīto finanšu līdzekļu administrēšanu veic ATD, arī priekšlikumus par sadali starp pārvadājumu veidiem veic ATD un iesniedz STP apstiprināšanai. ATD kā sabiedriskā transporta pasūtītājam un līguma slēdzējam ar pārvadātājiem ir pieejami dati aprēķinu veikšanai.
- ņemot vērā, ka lielā daļā Lotes jau brauc pārvadātāji pēc jaunajiem, ilgtermiņa līgumiem, ir iespējams aprēķināt precīzu esošā maršruta tīkla nepieciešamo finansējuma apjomu. Nosakot finansējumu uz 01.01.2025., jāievēro iepriekš noslēgtie līgumi, kā arī, jāņem vērā inflācija u.c. tendences izdevumiem
- ņemot vērā, ka lielā daļā Lotes jau brauc pārvadātāji pēc jaunajiem, ilgtermiņa līgumiem, ir iespējams aprēķināt precīzu esošā maršruta tīkla nepieciešamo finansējuma apjomu. Nosakot finansējumu uz 01.01.2025., jāievēro iepriekš noslēgtie līgumi, kā arī, jāņem vērā inflācija u.c. tendences izdevumiem
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā netiek norādīts pamatojums, kāpēc Sabiedriskā transporta pakalpojumiem nepieciešamais finansējums netiek salāgots ar valsts budžetu. Vēršam uzmanību uz to, ka LPS vairākus gadus ir aicinājusi korekti noteikti finanšu nepieciešamību bāzes budžetā, kuras izvērtējumam vairs nepastāv objektīvi šķēršļi, jo pēc iepirkuma līgumu noslēgšanas gandrīz visās maršrutu tīkla daļās par sabiedriskā transporta pakalpojumu iegādi maršruta tīkla daļās ir radusies iespēja precīzi noteikt ikgadējo paredzamo valsts budžeta finansējuma apjomu, pamatojoties uz iepirkumu rezultātā noslēgtajiem līgumiem un reālajām pakalpojumu izmaksām
Anotācija būtu papildināma ar konkrētiem aprēķiniem, lai atspoguļotu, par cik faktiskie izdevumi pārsniedz pakalpojuma līgumcenu tiem pārvadātājiem, kas šobrīd sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem saskaņā ar ilgtermiņa līgumu noteikumiem
Anotācijā noteiktais, ka SM sadarbībā ar ATD un STP plāno pārskatīt maršrutu tīkla apjomu, braukšanas maksas apmērus, kā arī kvalitātes prasības, lai braukšanas vajadzības un apjomi tiktu salāgoti ar valsts budžeta iespējām norāda, ka grozījumi pieļauj atkāpes no likuma sākotnējā mērķa nodrošināt iedzīvotājiem pieejamus pakalpojumus, bet gan risina jautājumu par budžeta ietaupījumu
Anotācija būtu papildināma ar konkrētiem aprēķiniem, lai atspoguļotu, par cik faktiskie izdevumi pārsniedz pakalpojuma līgumcenu tiem pārvadātājiem, kas šobrīd sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem saskaņā ar ilgtermiņa līgumu noteikumiem
Anotācijā noteiktais, ka SM sadarbībā ar ATD un STP plāno pārskatīt maršrutu tīkla apjomu, braukšanas maksas apmērus, kā arī kvalitātes prasības, lai braukšanas vajadzības un apjomi tiktu salāgoti ar valsts budžeta iespējām norāda, ka grozījumi pieļauj atkāpes no likuma sākotnējā mērķa nodrošināt iedzīvotājiem pieejamus pakalpojumus, bet gan risina jautājumu par budžeta ietaupījumu
Piedāvātā redakcija
-