Atzinums

Projekta ID
24-TA-565
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
MK rīkojuma projekta 1.3.apakšpunkts paredz veikt apropriācijas pārdali uz Veselības ministrijas pamatbudžeta programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” 766 261 euro apmērā, savukārt, saskaitot anotācijas 3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” 6.punktā norādītos pasākumus, veidojas finansējums 739 260 euro apmērā. Ņemot vērā, ka veidojas pretruna, nepieciešams precizēt informāciju. Vienlaikus nepieciešams MK rīkojuma projekta 1.3.apakšpunktā precizēt Veselības ministrijas pamatbudžeta 97.00.00 programmas nosaukumu, t.i. vārda “Nozares” vietā lietojot vārdu “Nozaru”, attiecīgi precizējot anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Precizējama anotācija, norādot, ka MK rīkojuma projekts tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā vienlaikus ar MK noteikumu “Metodiskās vadības institūcijas noteikumi” projektu (24-TA-317).
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Nepieciešams anotācijas 1.1.sadaļas “Pamatojums” punktu “Apraksts” papildināt ar norādi uz MK 17.01.2023. noteikumu Nr.15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un  katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 11.2.apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktā norādīts, ka nepieciešams papildu finansējums no 2024.gada 1.jūlija 268 312 euro apmērā. savukārt anotācijas 8.pielikumā “VM papildu amata vietām nepieciešamais finansējums” norādīts, ka ir nepieciešams finansējums 2024.gadam 295 312 euro apmērā un finansējums ir aprēķināts 7 mēnešiem, t.i. no 2024.gada 1.jūnija. Ņemot vērā, ka veidojas pretruna, nepieciešams precizēt informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 13.2daļas 1.punktā noteikto, anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” punktā “Problēmas apraksts” svītrojama norāde uz Finanšu ministrijas 2024.gada 12.janvāra rīkojumu Nr.5 “Par apropriācijas pārdali”, ar kuru ir veikta apropriācijas pārdale no budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 20.00.00 programmas “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” un papildināma ar norādi uz Finanšu ministrijas 2024.gada 12.marta rīkojumu Nr.99 “Par apropriāciju izmaiņām”, ar kuru ir veiktas apropriāciju izmaiņas no maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumiem 23 572 euro apmērā uz budžeta apakšprogrammu 06.02.00 “Medicīnas vēstures muzejs”, attiecīgi precizējot minētajā punktā norādīto kopējo pārdales apjomu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktā precizēt informāciju par izpildes analīzi budžeta apakšprogrammā 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs”, norādot, ka ir veikta izpildes analīze pakalpojuma programmā “Dzemdības”, nevis stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu programmās.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktā norādīts, ka, lai nepieļautu esošā personāla aizplūšanu no NVD, jo esošais atalgojums nav konkurētspējīgs darba tirgū papildu nepieciešams finansējums 2024.gadam 750 000 euro, lai nodrošinātu novērtēšanas prēmiju izmaksas (323 112 euro apmērā), atvaļinājuma pabalstu izmaksas (248 548 euro apmērā) un piemaksu izmaksas vidēji 26% apmērā (178 339 euro apmērā), savukārt 2025.gadam un turpmāk ik gadu 1 000 000 euro, lai nodrošinātu novērtēšanas prēmiju izmaksas (323 112 euro apmērā), atvaļinājuma pabalstu izmaksas (248 548 euro apmērā) un piemaksu izmaksas (428 339 euro apmērā). Ņemot vērā, ka, saskaitot plānotā finansējuma izlietojuma mērķus, 2024.gadam veidojas finansējums 749 999 euro un 2025.gadam veidojas finansējums 999 999 euro, nepieciešams precizēt informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijas 4.pielikumā “Papildu nepieciešamais finansējums piemaksas, novērtēšanas prēmiju un atvaļinājuma pabalstu izmaksām” piemaksām, novērtēšanas prēmijām un atvaļinājuma pabalstiem nepieciešamā finansējuma aprēķins balstīts uz 2024.gada bāzes algām un daļa no norādītajiem mēnešalgu apmēriem sākot ar 2025.gadu neatbilst Valsts kancelejas tīmekļa vietnē https://www.mk.gov.lv/lv/dati-par-darba-samaksu-un-nodarbinatajiem-valsts-parvalde publicētajiem minimālo mēneša darba algu apmēriem, nepieciešams precizēt anotāciju, anotācijas 1. un 4.pielikumu, MK sēdes protokollēmuma projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Papildināms anotācijas 7.pielikums “VM kapacitātes stiprināšanai papildu nepieciešamais finansējums” ar detalizētiem aprēķiniem par nepieciešamo papildu finansējumu 2024.gadam 453 296 euro apmērā un 2025.gadam 702 877 euro apmērā. Vienlaikus anotācijā norādīts, ka finansējums 702 877 euro apmērā ir nepieciešams 2025.gadam, savukārt 7.pielikumā “VM kapacitātes stiprināšanai papildu nepieciešamais finansējums” norādīts, ka 2024.gadam, līdz ar to nepieciešams precizēt informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Norādām, ka saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju, budžeta nefinansētu iestāžu un pašvaldību, kā arī kapitālsabiedrību, kurās ieguldīta valsts vai pašvaldību kapitāla daļa, vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem. Ņemot vērā, ka atbilstoši MK 13.04.2004. noteikumiem Nr.286 “Veselības ministrijas nolikums” Veselības ministrija (turpmāk - VM) ir vadošā valsts pārvaldes iestāde veselības nozarē, uzskatām, ka VM ir atbildīga par Latvijas valsts budžeta līdzekļu efektīvu un racionālu izlietojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams anotācijā sanumurēt visas tabulas.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams redakcionāli precizēt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punkta 1.punktā 4.rindkopu.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Nepieciešams redakcionāli precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-