Projekta ID
24-TA-1380Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 9.1.apakšpunktā norādītais 2.1.1.4. pasākuma finansējuma sadalījums pa avotiem neveido kopējo pasākumam pieejamo finansējumu 101 696 160 euro apmērā. Turklāt atzīmējam, ka atbilstoši pielikumā sniegtajai informācijai divi finansējuma saņēmēji nodrošinās līdzfinansējumu no saviem līdzekļiem, attiecīgi aicinām precizēt norādīto finansējuma sadalījumu atbilstoši samazinot valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru, nepieciešamības gadījumā precizējot arī anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju.
Tāpat lai nodrošinātu precīzu un izsekojamu informāciju par atlasei pieejamo finansējumu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas skaidri nosaka abiem pasākumiem pieejamo finansējumu (bez elastības finansējuma) pirms Eiropas Komisijas lēmuma par elastības finansējuma novirzīšanu. Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.punktu, nosakot, ka tā apakšpunktos norādītais finansējums ir plānotais finansējums nevis pieejamais.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta pielikumā skaidri definēt vārdu "nacionālais līdzfinansējums" nozīmi un salāgot vienotu terminoloģiju ar noteikumu projekta 9.punktā noteikto finansējuma sadalījumu.
Tāpat lai nodrošinātu precīzu un izsekojamu informāciju par atlasei pieejamo finansējumu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas skaidri nosaka abiem pasākumiem pieejamo finansējumu (bez elastības finansējuma) pirms Eiropas Komisijas lēmuma par elastības finansējuma novirzīšanu. Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.punktu, nosakot, ka tā apakšpunktos norādītais finansējums ir plānotais finansējums nevis pieejamais.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta pielikumā skaidri definēt vārdu "nacionālais līdzfinansējums" nozīmi un salāgot vienotu terminoloģiju ar noteikumu projekta 9.punktā noteikto finansējuma sadalījumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izsekojamībai anotācijā skaidrot noteikumu projekta 16.punktā vārdu “vai kura ir nodota projekta iesniedzēja pārvaldīšanā” lietojumu, respektīvi, ka minētais attiecas uz projekta iesniedzējiem, kas ir Zemkopības ministrijas padotības iestādes, kas nozīmē, ka īpašuma tiesības zemesgrāmatā uz šīm ēkām ir nostiprinātas uz Zemkopības ministrijas vārda.
Vienlaikus, lūdzam izvērtēt noteikumu projektā un anotācijā lietoto terminoloģiju attiecībā uz vārdiem "pārvaldīšanā", "valdījumā", tādejādi salāgojot terminoloģiju ar noteikumu projektu, t.sk., noteikumu projekta 2.punktu.
Vienlaikus, lūdzam izvērtēt noteikumu projektā un anotācijā lietoto terminoloģiju attiecībā uz vārdiem "pārvaldīšanā", "valdījumā", tādejādi salāgojot terminoloģiju ar noteikumu projektu, t.sk., noteikumu projekta 2.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt 21.3. un 21.4. apakšpunkta atbilstību 22.4.apakšpunktam, kas nosaka, ka būvdarbu izmaksām ir jābūt paredzētām ēkas energosertifikātā energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai. Vēršam uzmanību, ka šobrīd 21.3.apakšpunkta nosacījums: “..neatkarīgi no tā, vai tas minēts energosertifikācijas dokumentācijā” ir pretrunā ar 22.4.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam salāgot 29.punktā norādīto informāciju ar šo noteikumu 2.punktā paredzēto un anotācijā norādīto, proti, ka 2.1.1.4. pasākuma otrās kārtas atlases ietvaros tiks piemērots mērķis sasniegt gandrīz nulles enerģijas ēkas vai bezemisijas ēkas statusu.
Vienlaikus, lūdzam pārskatīt/salāgot noteikumu projekta 30.punktu ar 3.punktu, attiecībā uz prasību par nulles enerģijas ēkām.
Vienlaikus, lūdzam pārskatīt/salāgot noteikumu projekta 30.punktu ar 3.punktu, attiecībā uz prasību par nulles enerģijas ēkām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta 49.punkts nav jāpapildina ar prasību finansējuma saņēmējam uzkrāt datus par horizontālā principa "Klimatdrošināšana", ņemot vērā anotācijā ietverto informāciju par to, ka pasākumiem ir tieša ietekme uz šo principu.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākumu ietekmi uz "principu "Nenodarīt būtisku kaitējumu".
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākumu ietekmi uz "principu "Nenodarīt būtisku kaitējumu".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka pasākuma ietvaros netiek sniegts komercdarbības atbalsts, lūdzam svītrot teikuma daļu: “nodrošinot piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējuma normu ievērošanu.”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā un anotācijā skaidrot jēdzienu "valsts augstskolu pamatdarbība". Vēršam uzmanību uz to, ka, vērtējot projekta iesniedzēja ieņēmumus un izdevumus, lai noteiktu, vai atbalsts šo pasākumu ietvaros nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jāņem vērā projekta iesniedzēja finanšu dati attiecībā uz tā pamatdarbību, kas saistīta ar iestādes izglītības pakalpojumu sniegšanu.
Vienlaikus, lai nodrošinātu, ka anotācija satur noteikumu projekta 56.punktā iekļauto informāciju, ka ir atbalstāms arī projekts par ēku vai ēkas daļu, kurā tiek veikta valsts augstskolu pamatdarbība, lūdzam anotācijas sadaļā par komercdarbības atbalstu aiz vārdiem “tiek veiktas valsts deleģētās funkcijas “papildināt ar vārdiem “vai valsts augstskolu pamatdarbība”.
Vienlaikus, lai nodrošinātu, ka anotācija satur noteikumu projekta 56.punktā iekļauto informāciju, ka ir atbalstāms arī projekts par ēku vai ēkas daļu, kurā tiek veikta valsts augstskolu pamatdarbība, lūdzam anotācijas sadaļā par komercdarbības atbalstu aiz vārdiem “tiek veiktas valsts deleģētās funkcijas “papildināt ar vārdiem “vai valsts augstskolu pamatdarbība”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu skaidri saprotams 50% nosacījuma pārbaudes brīdis, lūdzam papildināt 59.punktu, norādot, ka pārbaudi par to, vai projekta iesniedzēja paša ieņēmumi nepārsniedz 50% no kopējiem izdevumiem gada ietvaros, veic uz projekta apstiprināšanas brīdi.
Vienlaikus, aicinām papildināt anotāciju ar informāciju atbilstoši noteikumu projekta 59.punktā noteiktajam, ka pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas 2.1.1.7. pasākuma ietvaros sadarbības iestāde izvērtē, vai konkrētā projekta iesniedzēja (Latvijas universitātes) ieņēmumi nepārsniedz 50 procentus no izdevumiem gada ietvaros, vērtējot finanšu datus par iestādes izglītības pakalpojumu sniegšanu, lai secinātu, ka atbalsts netiek sniegts saimnieciskai darbībai, kas varētu kvalificēties kā komercdarbības atbalsts. Lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, ka, gadījumā, ja ieņēmumi no izglītības pakalpojuma sniegšanas pārsniedz 50% no izdevumiem gada ietvaros, projekta iesniegums ir noraidāms.
Vienlaikus, aicinām papildināt anotāciju ar informāciju atbilstoši noteikumu projekta 59.punktā noteiktajam, ka pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas 2.1.1.7. pasākuma ietvaros sadarbības iestāde izvērtē, vai konkrētā projekta iesniedzēja (Latvijas universitātes) ieņēmumi nepārsniedz 50 procentus no izdevumiem gada ietvaros, vērtējot finanšu datus par iestādes izglītības pakalpojumu sniegšanu, lai secinātu, ka atbalsts netiek sniegts saimnieciskai darbībai, kas varētu kvalificēties kā komercdarbības atbalsts. Lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, ka, gadījumā, ja ieņēmumi no izglītības pakalpojuma sniegšanas pārsniedz 50% no izdevumiem gada ietvaros, projekta iesniegums ir noraidāms.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam atbilstoši noteikumu projektā ietvertajam regulējumam precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu par to, kas finansējuma saņēmējam jāsedz no savā rīcībā esošajiem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Uzturam spēkā priekšlikumu par nepieciešamību papildināt anotāciju, norādot ekspluatācijā neesošu ēku (t.i. ēkas, kurām līdz 2015. gada 9. jūlijam nav izsniegts ēkas energosertifikāts) attiecināmību pasākuma ietvaros, kā arī norādot to energosertifikācijas kārtību. Atkārtoti vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ēkas energoefektivitātes likuma 1. pantam, ēkas energosertifikācijas procesā nosaka ekspluatējamas ēkas vai tās daļas energoefektivitāti vai projektējamas, pārbūvējamas vai atjaunojamas ēkas vai tās daļas plānoto energoefektivitāti, izsniedzot ēkas pagaidu energosertifikātu atbilstoši MK noteikumiem Nr. 222 "Ēku energoefektivitātes aprēķina metodes un ēku energosertifikācijas noteikumi".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā kā n gadu norādīt 2024.gadu, attiecīgi ietekmi uz valsts budžetu atspoguļojot korektajās ailēs, kā arī 5.1.apakšpunktā norādot precizēto finansiālo ietekmi. Vienlaikus lūdzam precizēt informāciju punktā “Cita informācija” un svītrot Latvijas Banku, ņemot vērā, ka finansējumu no 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" var lūgt pārdalīt tikai ministrijas un citas centrālās valsts iestādes. Turklāt lūdzam precizēt pirmajā rindkopā norādīto gadu, ņemot vērā protokola 2.punktā noteikto, ka finansējumu līdz vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai nodrošina 2025.gadā, nevis 2024.gadā.
Piedāvātā redakcija
-