Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
24-TA-31
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt sadaļas Risinājuma apraksts 17. punktā minēto atsauci uz Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumu, jo likums nenoteic gada pārskata iesniegšanas datumu, bet gan termiņu gada pārskata iesniegšanai - 5 mēnešus pēc pārskata gada beigām. Atzīmējam, ka, ja pārskata gads sakrīt ar kalendāra gadu, tad gada pārskata iesniegšanas termiņš ir 31. maijs. Līdz ar to  nav korekti minēt, ka izmaiņas veiktas, lai "salāgotu" ziņojuma iesniegšanas termiņu ar gada pārskata iesniegšanas termiņu, jo tādā gadījumā ziņojuma iesniegšanas termiņam vajadzētu sakrist ar gada pārskata iesniegšanas termiņu, t.i., tam jābūt 31. maijam pie nosacījuma, ka pārskata gads sakrīt ar kalendāra gadu.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 6., 7.un 8.pantā noteiktie pasākumi tiek īstenoti kā de minimis atbalsts un minētajā likumā ir ietverti tikai atsevišķi de minimis atbalsta nosacījumi, pārējos iekļaujot MK noteikumos, abi normatīvie akti MK būtu jāizskata kopā. Tādēļ aicinām vienlaikus ar grozījumiem MK noteikumos virzīt saskaņošanai arī grozījumus Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā, lai nodrošinātu, ka abos normatīvajos aktos ir iestrādāti korekti komercdarbības atbalsta nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831 un neiestājas situācija, ka vienā normatīvajā aktā ietverti Komisijas regulas Nr.2023/2831 un otrā – Komisijas regulas Nr.1407/2013 nosacījumi.
Lai nodrošinātu atbalsta sniedzējam un atbalsta saņēmējam skaidrību par piemērojamo regulējumu, aicinām visus de minimis nosacījumus ietvert vienā normatīvajā aktā, piemēram, aicinām noteikumu projektā iekļaut visus de minimis nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831, un tos de minimis atbalsta nosacījumus (ar Komisijas regulu Nr.1407/2013), kas šobrīd ietverti Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā, dzēst, vienlaikus ievērojot iepriekšminēto par abu normatīvo aktu saskaņotu paralēlu grozījumu virzību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
VID elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (turpmāk - EDS) neuzkrāj datus par nodokļu maksātājiem un VID nenodrošina datu apmaiņu ar LIAA  caur VID EDS. Lūdzam precizēt noteikumu prpjekta 12.punktā ietverto  10.punktu, kā arī atbilstoši precizēt anotācijas 1.3.apakšpunkta "Risinājuma apraksta" 13.punktu  atbilstoši veiktajiem precizējumiem noteikumu 10.1 punkta regulējumam.

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 10.12. apakšpunkts paredz sniegt informāciju par darba ņēmēja ar darba devēja starpniecību veiktajām papildu obligātajām iemaksām valsts pensiju apdrošināšanai vai iemaksām privātajā brīvprātīgajā pensiju shēmā. VID informācijas sistēmās nav pārskatu, kuros ir iespējams atlasīt informāciju par darba ņēmēja ar darba devēja starpniecību veiktajām papildu obligātajām iemaksām valsts pensiju apdrošināšanai vai iemaksām privātajā brīvprātīgajā pensiju shēmā. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 10.1 2. apakšpunktā vārdus “un darba ņēmēja ar darba devēja starpniecību veiktajām papildu obligātajām iemaksām valsts pensiju apdrošināšanai vai iemaksām privātajā brīvprātīgajā pensiju shēmā”.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums

Lūdzam precizēt noteikumu projekta 12.punkta 10.1 2.apakšpunkta redakciju, atbilstoši VID  un LIAA starpresoru vienošanās paredzētajam datu apjomam.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 3.un 7.punktā ir noteikti datu glabāšanas nosacījumi, lūdzam precizēt noteikumu 28.punktā minētās atsauces, norādot sasaisti ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 3.punktu un Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 7.punktu.
Vienlaikus lūdzam noteikumu 28.punkta pirmajā teikumā dzēst vārdus "administrējošā iestāde un".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 8. panta otrā daļa nosaka, ka darba ņēmējam, kas par jaunuzņēmumā gūto ar algas nodokli apliekamo ienākumu nemaksā iedzīvotāju ienākuma nodokli, taksācijas gada periodā, kurā tas bijis jaunuzņēmuma darba ņēmējs, nav tiesības piemērot gada neapliekamo minimumu (to atļauts piemērot tikai pensijas ienākumam) un atvieglojumu par apgādībā esošu personu, kā arī tas nevar būt apgādībā esoša persona saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli". Jaunuzņēmuma darba ņēmējs, ja tas gūst citus, ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamus ienākumus, nav tiesīgs attaisnotajos izdevumos iekļaut valsts sociālās apdrošināšanas maksājumus un solidaritātes nodokļa maksājumus, kas veikti no jaunuzņēmumā gūtā algota darba ienākuma, kā arī taksācijas gada attaisnotos izdevumus saskaņā ar likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" 10. panta pirmās daļas 3., 5., 6. un 8. punktu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam 1. pielikuma 4. punktā "Pieprasītā atbalsta aprēķins" ietverto teikumu: "Lūdzam ņemt vērā, ka aprēķinot pieprasīto atbalstu attiecībā uz iedzīvotāju ienākumu nodokli nevar piemērot algas nodokļu grāmatiņu, neapliekamo minimumu vai atvieglojumus par apgaidāmajiem" izteikt šādā redakcijā: "Lūdzam ņemt vērā, ka aprēķinot pieprasīto atbalstu attiecībā uz iedzīvotāju ienākuma nodokli nevar piemērot neapliekamo minimumu un atvieglojumu par apgādībā esošu personu.".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai novērstu nekorektu interpretācijas risku, kā arī mazinātu liekvārdību normā, lūdzam precizēt 28.punktu, dzēšot vārdu "visu".
Piedāvātā redakcija
-