Projekta ID
23-TA-1533Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
23.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam norādi uz 5. pantu aizstāt ar norādi uz 5. panta nosaukumu, ņemot vērā, ka, ja viss 5. pants tiek izteikts jaunā redakcijā, nav jēgas atsevišķai norādei uz 5. panta pirmo daļu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt likumprojekta 3. pantu, paredzot papildināt attiecīgā likuma 5. pantu ar 1.1 daļu, nevis 1.1 pantu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pēc būtības jaunā redakcijā tiek izteikta visa attiecīgā likuma 14.1 panta 2.2 daļa, nevis tikai pirmais teikums, tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt likumprojekta 9. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt likumprojekta anotāciju ar informāciju par līgumsodu piemērošanu. Proti, lūdzam anotācijā skaidrot, vai likumprojekta 10. pantā paredzētais regulējums: "līgumsodus par sabiedriskā transporta pakalpojumu līguma noteikumu neizpildi vai nepienācīgu izpildi. Sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumos iekļaujamos līgumsodus un to apmērus nosaka Ministru kabinets" ir uzskatāms par deleģējumu veidot speciālo regulējumu attiecībā pret Civillikumā iekļauto līgumsoda regulējumu vai arī ar normu saprotams, ka Ministru kabinetam tiek dots deleģējums noteikt, kādos gadījumos un kādā apmērā autotransporta pakalpojumu līgumos jāparedz līgumsods atbilstoši jau spēkā esošajam Civillikuma regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pārejas noteikumus likumprojekta normu piemērošanai var noteikt pats likumdevējs šaurākā nozīmē (t.i., Saeima), nevis pašvaldības. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt likumprojekta 14. panta pēdējo teikumu, konkrētāk raksturojot pašvaldības tiesības un pienākumus.
Piedāvātā redakcija
Šā likuma 14.1 panta 2.2 daļas piemērošanu attiecībā uz valsts kompensējamu braucienu elektronisko identifikāciju ar personas apliecību pilsētas nozīmes maršrutos valstspilsētas pašvaldības nodrošina ne vēlāk kā no 2026. gada 1. janvāra.
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt likumprojekta 14. panta pēdējo teikumu ("kura pabeigšanu nodrošina")
Piedāvātā redakcija
Šā likuma 14.1 panta 2.2 daļas piemērošanai attiecībā uz valsts kompensējamu braucienu elektronisko identifikāciju ar personas apliecību pilsētas nozīmes maršrutos valstspilsētas pašvaldības var noteikt ne ilgāk kā sešu mēnešu pārejas periodu, nodrošinot minēto prasību piemērošanu vēlākais no 2026. gada 1. janvāra.
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Likumprojekta anotācijā norādīts, ka pārejas noteikumos nepieciešams skaidri noteikt, ka plānotie grozījumi likuma 17. panta trešajā daļā ir attiecināmi arī uz jau noslēgtiem līgumiem un neatkarīgi no tā, vai attiecīgie pārkāpumi ir pieļauti un konstatēti, pirms vai pēc grozījumu spēkā stāšanās. Saistībā ar minēto vēršam uzmanību, ka likumprojekta 15. pants šobrīd paredz, ka likuma 17. panta trešā daļa piemērojama līgumiem, kas noslēgti pēc likumprojekta spēkā stāšanās un arī sodiem par pārkāpumiem jāstājas spēkā pēc likumprojekta spēkā stāšanās. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt likumprojekta 15. pantu vai likumprojekta anotācijā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta anotācijā skaidrot pamatojumu tam, ka likumprojekts (likums) stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas, salāgojot minēto spēkā stāšanās termiņu ar likumprojekta anotācijas 1.2. sadaļā sniegto informāciju. Alternatīvi lūdzam precizēt likumprojektu, nodrošinot tā spēkā stāšanos vispārējā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-