Atzinums

Projekta ID
24-TA-792
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja attiecībā uz atbalsta pretendenta izvēli netiek plānots piemērot iepirkuma procedūru, kā tas noprotams no noteikumu projekta 5. un 7.punkta, lūdzam noteikumu projektā iekļaut atbilstošās komercdarbības atbalsta regulējuma prasības uz atbalsta pretendentiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka no de minimis regulējuma piemērošanas viedokļa būtisks ir juridiski piešķirtais de minimis atbalsta apmērs, nevis faktiski saņemtais atbalsta apmērs, kas var atšķirties, lūdzam precizēt noteikumu projekta 41. punktu, piemēram, piedāvātajā redakcijā.
 
Piedāvātā redakcija
Pirms de minimis atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst regulas 2023/2831 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka finansējuma saņēmējs/atbalsta pretendents būs tas, kas noteikumu ietvaros gala labuma guvējiem piešķirs de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs/atbalsta pretendents sagatavo un ar Zemkopības ministriju saskaņo metodiku gala labuma guvēju atbilstības vērtēšanai de minimis nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pamatojoties uz gala labuma guvēja uzskaites veidlapā norādīto informāciju de minimis atbalsta piešķiršanai, pieņem lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu un ievada informāciju de minimis atbalsta uzskaites sistēmā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. Taču atbalsta faktiskais apmērs ir jāzina pirms tiek izvērtēta atbilstība de minimis atbalsta nosacījumiem un, piemēram, ja faktiskais atbalsta apmērs pārsniedz gala labuma guvējam pieejamo de minimis atbalsta atlikumu līdz limitam, noteikumu projektā jāparedz rīcība tādā gadījumā. Lūdzam atbilstoši precizēt. 
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām norādīt konkrētu datumu, līdz kuram atbalsta programmas ietvaros drīkst piešķirt de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 (ne garāku par 30.06.2031, jo nevar pārsniegt Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā noteikto darbības termiņu, kas ir 30.06.2031).
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteikumu projektā nodrošinātu skaidrus nosacījumus par atbalsta pretendentam piemērojamajiem nosacījumiem par dokumentu glabāšanu, aicinām precizēt noteikumu projekta 44. punkta 1. teikumu, norādot, ka atbalsta pretendents nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no pēdējā de minimis atbalsta piešķiršanas dienas saskaņā ar šiem noteikumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 45. punktu, jo vēršam uzmanību, ka atbalsta pretendents nelikumīgo komercdarbības atbalstu atgūst no gala labuma guvēja, nevis pats saņem nelikumīgo komercdarbības atbalstu šo noteikumu ietvaros. 
Attiecīgi aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projekta 45. punkta pēdējā teikumā norādīt, ka atbalsta pretendents šo noteikumu ietvaros no gala labuma guvēja atgūto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem atmaksā Lauku atbalsta dienestam.
Pēc analoģijas aicinām precizēt arī noteikumu projekta 37. punktu. 
 
 
Piedāvātā redakcija
-