Atzinums

Projekta ID
22-TA-391
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
13.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 23.lpp. 89.4. visās komunikācijas aktivitātēs jānodrošina cieša sadarbība ar Atveseļošanas fonda koordinējošo iestādi Finanšu ministriju un EK pārstāvniecību Latvijā.
[..]
92. IZM nodrošina informācijas sniegšanu par investīcijas pasākuma mērķa rādītāju un mērķa sasniegšanu Atveseļošanas fonda plāna ieviešanas ziņojumu un maksājuma pieprasījumu EK sagatavošanai Atveseļošanas fonda plāna koordinatoram – FM. Informācijas sagatavošanai IZM ir tiesības pieprasīt nepieciešamo informāciju no investīcijas pasākuma finansējuma saņēmējiem un to sadarbības partneriem.

Priekšlikums
Saīsinājums EK iepriekš tekstā nav skaidrots. Lūgums skaidrot lietoto saīsinājumu EK.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 22.lpp. 89.2. vismaz 3 plašāka mēroga publicitātes pasākumus mediju intereses un sabiedrības uzmanības piesaistīšanai (piemēram atklāšanas – vidusposma, noslēguma);


Priekšlikums
labot interpunkcijas kļūdu ziņojuma 89.2. apakšpunktā:
89.2. vismaz 3 plašāka mēroga publicitātes pasākumus mediju intereses un sabiedrības uzmanības piesaistīšanai (piemēram, atklāšanas, vidusposma, noslēguma);
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 21.lpp. 85.1. projektā iesaistītie sadarbības partneri darbības, kas saistītas ar projekta īstenošanai nepieciešamajiem  iepirkumiem, veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā un citiem ziņojumā norādītajiem saistošajiem dokumentiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru, kā arī, ja vien tas ir iespējams un attiecināms, ņemot vērā attiecīgā projektu specifiku, tiek veikts sociāli atbildīgais publiskais iepirkums iepirkums un atbilstoši publisko iepirkumu jomas normatīvajos aktos noteiktajam tiek ievērotas zaļā iepirkuma prasības;

Priekšlikums
labot kļūdas ziņojuma 85.1. apakšpunktā:
85.1. projektā iesaistītie sadarbības partneri darbības, kas saistītas ar projekta īstenošanai nepieciešamajiem  iepirkumiem, veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā un citiem ziņojumā norādītajiem saistošajiem dokumentiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru, kā arī, ja vien tas ir iespējams un attiecināms, ņemot vērā attiecīgā projekta specifiku, tiek veikts sociāli atbildīgs publiskais iepirkums un, atbilstoši publisko iepirkumu jomas normatīvajos aktos noteiktajam, tiek ievērotas zaļā iepirkuma prasības;
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 20.lpp. 78. Finansējuma saņēmējs atbilstoši vienošanās nosacījumiem iesniedz vadības informācijas sistēmā, informējot par to IZM:
[..]
78.3. maksājumu pieprasījumi un izdevumus un sasniegtos rādītājus pamatojoši dokumenti saskaņā ar plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku;
[..]
78.6. ar sadarbības partneriem noslēgtie sadarbības līgumi;
78.7. cita ar projektu īstenošanu un uzraudzību saistīta informācija, kuras iesniegšanu nodrošina vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte un kura ir nepieciešama projekta uzraudzības nodrošināšanai un ir paredzēta vienošanās par projekta īstenošanu.

Priekšlikums
labot 78. punkta apakšpunktos minēto tekstu atbilstoši formulējumam:
78. Finansējuma saņēmējs atbilstoši vienošanās nosacījumiem iesniedz vadības informācijas sistēmā, informējot par to IZM:
[..]
78.3. maksājumu pieprasījumus un izdevumus un sasniegtos rādītājus pamatojošus dokumentus saskaņā ar plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku;
[..]
78.6. ar sadarbības partneriem noslēgtos sadarbības līgumus;
78.7. citu ar projektu īstenošanu un uzraudzību saistītu informāciju, kuras iesniegšanu nodrošina vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte un kura ir nepieciešama projekta uzraudzības nodrošināšanai un ir paredzēta vienošanās par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 18.lpp. 69. Finansējuma saņēmējs savas kompetences ietvaros nodrošina savlaicīgu datu uzskaiti un ievadi vadības informācijas sistēmā 2 reizes gadā, līdz katra gada 25. februārim un 25.augustam, par šī ziņojumā noteiktajiem rādītājiem, iesniedz to sasniegšanu pamatojošos dokumentus, kā arī maksājumu pieprasījumus un izdevumu pamatojošos dokumentus.

Priekšlikums
 labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 69. punktā:
69. Finansējuma saņēmējs savas kompetences ietvaros nodrošina savlaicīgu datu uzskaiti un ievadi vadības informācijas sistēmā 2 reizes gadā, līdz katra gada 25. februārim un 25. augustam, par šajā ziņojumā noteiktajiem rādītājiem, iesniedz to sasniegšanu pamatojošos dokumentus, kā arī maksājumu pieprasījumus un izdevumu pamatojošos dokumentus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 18.lpp. 67.5. kārtība, kādā finansējuma saņēmējs pamato sasniegtos mērķa rādītājus, tai skaitā iesniedz dokumentu, kas apliecina mērķa rādītāju sasniegšanu saskaņā ar Darbības kārtības, par kuru vienojas Eiropas Komisija un Latvija, (Operational Arrangements) 1. pielikumu noteiktajai minimālajai informācija (pārbaudes mehānisms) investīcijas pasākumam, kas nepieciešama, lai pienācīgi pamatotu maksājuma pieprasījumu;

Priekšlikums
labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 67.5. apakšpunktā:
67.5. kārtība, kādā finansējuma saņēmējs pamato sasniegtos mērķa rādītājus, tai skaitā iesniedz dokumentu, kas apliecina mērķa rādītāju sasniegšanu saskaņā ar Darbības kārtības, par kuru vienojas Eiropas Komisija un Latvija, (Operational Arrangements) 1. pielikumā noteiktajai minimālajai informācijai (pārbaudes mehānisms) investīcijas pasākumam, kas nepieciešama, lai pienācīgi pamatotu maksājuma pieprasījumu;

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 18.lpp. 67.4. maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtība, tai skaitā projekta izmaksu, kas netiek segtas no AF līdzekļiem, par pievienotās vērtības nodokļa maksājumiem uzskaites kārtība;

Saīsinājums AF iepriekš tekstā nav skaidrots. Lūgums skaidrot lietoto saīsinājumu AF.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 17.lpp. 66. IZM ir paredzējusi 20 darba dienu laikā izvērtēt finansējuma saņēmēja iesniegto projekta aprakstu atbilstoši Atveseļošanas fonda prasībām, Finanšu regulas izslēgšanas nosacījumiem, kā arī izvērtējot krāpšanas, korupcijas un dubultā finansējuma riska neesamību, ciktāl tas attiecināms uz konkrēto investīciju, un, ja nepieciešams, lūgs finansējuma saņēmējam 10 darba dienu laikā no atzinuma saņemšanas precizēt projekta aprakstu un iesniegt to atkārtotai izvērtēšanai, Iesniegtos precizējumus IZM ir paredzējusi izvērtēt piecu darba dienu laikā.
[..]
Ja finansējuma saņēmējs projekta aprakstu ir iesniedzis atbilstoši šī ziņojumā un Atveseļošanas fonda plānā noteiktajām prasībām, ja nepieciešams, precizējis atbilstoši IZM noteiktajam, IZM pieņem lēmumu par projekta apraksta apstiprināšanu un vienošanās par projekta īstenošanu slēgšanu. [..]

Priekšlikums
labot interpunkcijas kļūdu ziņojuma 66. punktā:
66. IZM ir paredzējusi 20 darba dienu laikā izvērtēt finansējuma saņēmēja iesniegto projekta aprakstu atbilstoši Atveseļošanas fonda prasībām, Finanšu regulas izslēgšanas nosacījumiem, kā arī izvērtējot krāpšanas, korupcijas un dubultā finansējuma riska neesamību, ciktāl tas attiecināms uz konkrēto investīciju, un, ja nepieciešams, lūgs finansējuma saņēmējam  10 darba dienu laikā no atzinuma saņemšanas precizēt projekta aprakstu un iesniegt to atkārtotai izvērtēšanai. Iesniegtos precizējumus IZM ir paredzējusi izvērtēt piecu darba dienu laikā. [..]

labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 66. punktā:
Ja finansējuma saņēmējs projekta aprakstu ir iesniedzis atbilstoši šī ziņojuma un Atveseļošanas fonda plānā noteiktajām prasībām, ja nepieciešams, precizējis atbilstoši IZM noteiktajam, IZM pieņem lēmumu par projekta apraksta apstiprināšanu un vienošanās par projekta īstenošanu slēgšanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 14.lpp. 53. Projekta “Sabiedrības digitālo prasmju attīstība un sabiedrības, īpaši jauniešu tehnoloģiju jaunrades spēju attīstība un atbalsts” finansējuma saņēmējs ir VARAM. VARAM projekts tiks īstenots sadarbībā ar valstspilsētu vai novadu pašvaldībām, pašvaldību apvienībām (turpmāk – VARAM projekta sadarbības partneri), ņemot vērā, ka atbilstoši likuma “Par pašvaldībām” 15. pantam viena no pašvaldību autonomajām funkcijām ir gādāt par savu iedzīvotāju izglītību.
[..]
Projekta īstenošanas partnera piesaiste neatbrīvo VARAM projekta sadarbības partneri no atbildības par VARAM projekta sadarbības partnera aktivitāšu īstenošanu, tai skaitā projekta mērķu un rezultātu sasniegšanu apjomā, kāds noteiktas ar VARAM noslēgtajā sadarbības līguma.

Priekšlikums
Ziņojuma 53. punktā atsaukties uz Pašvaldību likumu un tā attiecīgu pantu, jo likums “Par pašvaldībām” zaudējis spēku ar 01.01.2023.

Priekšlikums
 labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 53 . punktā:
Projekta īstenošanas partnera piesaiste neatbrīvo VARAM projekta sadarbības partneri no atbildības par VARAM projekta sadarbības partnera aktivitāšu īstenošanu, tai skaitā projekta mērķu un rezultātu sasniegšanu apjomā, kāds noteikts ar VARAM noslēgtajā sadarbības līgumā.  
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 13.lpp. 50. [..] Atklāta projektu konkursa īstenošanas rezultātā tiks noslēgti līgumi starp VARAM un centriem, kā arī tiks piešķirts finansējums, lai centri organizētu dažādus pasākumus un aktivitātes, kur projekta rezultātā būs piedalījušās vai centru pakalpojumus izmantojušus (tai skaitā tiešsaistē) vismaz 10 000 personas. [..]

Priekšlikums
labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 50. punktā:
50. [..] Atklāta projektu konkursa īstenošanas rezultātā tiks noslēgti līgumi starp VARAM un centriem, kā arī tiks piešķirts finansējums, lai centri organizētu dažādus pasākumus un aktivitātes, kur projekta rezultātā būs piedalījušās vai centru pakalpojumus izmantojušas (tai skaitā tiešsaistē) vismaz 10 000 personas. [..]
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 8.lpp. 31. [..] Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstības sniegs būtisko ieguldījumu citu jaunatnes politikas mērķu sasniegšanā – tiks paaugstināta jauniešu līdzdalība, stiprināta piederības sajūta Latvijai un Eiropai, kā arī veicināta jauniešu ar ierobežotām iespējām iekļaušana sabiedrībā.

Priekšlikums
labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 31. punktā:
31. [..] Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība   sniegs būtisku ieguldījumu citu jaunatnes politikas mērķu sasniegšanā – tiks paaugstināta jauniešu līdzdalība, stiprināta piederības sajūta Latvijai un Eiropai, kā arī veicināta jauniešu ar ierobežotām iespējām iekļaušana sabiedrībā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 7.lpp. 26.3. [..] 2019. gada Eiropas Savienības Padomes secinājumos par digitālo darbu ar jaunatni dalībvalstis citu rekomendāciju starpā tiek aicinātās sekmēt to, [..]

Priekšlikums
labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 26.3. apakšpunktā:
26.3. [..] 2019. gada Eiropas Savienības Padomes secinājumos par digitālo darbu ar jaunatni dalībvalstis citu rekomendāciju starpā tiek aicinātas sekmēt to, [..]
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 26.lpp. 26.2. Digitālajam prasmēm un citām 21. gadsimtā vajadzīgām prasmēm [..]

Priekšlikums
labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 26.2. apakšpunktā:
26.2. Digitālajām prasmēm un citām 21. gadsimtā vajadzīgām prasmēm [..]
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 6.lpp. 26. JSPA projekta nepieciešamības un pašreizējas situācijas raksturojums:

Priekšlikums
labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 26. punktā:
26. JSPA projekta nepieciešamības un pašreizējās situācijas raksturojums:
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
6.lpp. 3.Projekts “Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās”

Priekšlikums
Nepieciešama atstarpe aiz 3., ievērojot vienotu ziņojuma noformējumu:
3. Projekts “Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās”
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
5.lpp. 19. Investīcijas pasākumu ir paredzēts īstenot vienā kārtā un investīcijas pasākuma ietvaros finansējums tiek piešķirts diviem  projektiem kas tiek īstenoti sadarbības projektu veidā šī ziņojuma 5. punktā noteikta mērķa sasniegšanai:

 
Priekšlikums
labot pareizrakstības kļūdas ziņojuma 19. punktā:
19. Investīcijas pasākumu ir paredzēts īstenot vienā kārtā un investīcijas pasākuma ietvaros finansējums tiek piešķirts diviem  projektiem, kas tiek īstenoti sadarbības projektu veidā šī ziņojuma 5. punktā noteiktā mērķa sasniegšanai:


 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 5.lpp. 17. Investīcijas pasākuma projektu sadarbības partneri projektu ievaros radušās PVN izmaksas sedz no saviem līdzekļiem.

Priekšlikums
labot pareizrakstības kļūdu ziņojuma 17. punktā:
17. Investīcijas pasākuma projektu sadarbības partneri projektu ietvaros radušās PVN izmaksas sedz no saviem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 3., 4. lpp. 11.2.1. [..] Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM);

Priekšlikums
Ziņojuma 11.1.1. apakšpunktā skaidrots Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukuma saīsinājums turpmāk tekstā (turpmāk – VARAM), līdz ar to 11.2.1. apakšpunktā nepieciešams lietot iepriekš skaidroto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-