Projekta ID
24-TA-2735Atzinuma sniedzējs
Vidzemes plānošanas reģions
Atzinums iesniegts
22.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Vidzemes plānošanas reģions, turpmāk arī – VPR, atbalsta nepieciešamību izstrādāt Austrumu pierobežas rīcības plānu, turpmāk – Rīcības plāns, lai stiprinātu Austrumu pierobežas, tajā skaitā Latvijas, drošību un ekonomisko attīstību, tomēr VPR nesaskaņo Rīcības plānu esošajā redakcijā. Izstrādātais Rīcības plāna projekts un tajā iekļautais teritoriālais tvērums ir pretrunā spēkā esošajiem hierarhiski augstākajiem plānošanas dokumentiem - Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijai 2030, turpmāk - LIAS 2030, un tajā definētajai Nacionālo interešu teritorijai - Austrumu pierobeža.
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības kontekstā Latvijā ir divi Austrumu pierobežas reģioni – Latgales plānošanas reģions un Vidzemes plānošanas reģions, kā tas ir norādīts arī izvērtējumā - "Izvērtējums par kara Ukrainā radīto ietekmi uz Eiropas Savienības Austrumu pierobežas reģioniem". Sagatavotais Rīcības plāna projekts un tā teritoriālais tvērums pēc būtības ir vērsts tikai uz visu Latgales plānošanas reģiona teritoriju, kas neatbilst LIAS 2030 definētajai Nacionālo interešu teritorijai - Austrumu pierobeža un šī neatbilstība nav pamatota ar objektīviem sociāli ekonomiskiem un drošības kritērijiem, atbilstoši kuriem viss Latgales plānošanas reģions būtu attiecināms kā Austrumu pierobežas teritorija Latvijas un Eiropas Savienības kontekstā. Rīcības plānā pēc būtības nav iekļauta VPR teritorija, nav ņemta vērā un nav nodrošināta sasaiste un atsauce uz VPR Ilgtspējīgas attīstības stratēģijas 2030, turpmāk - VPR IAS 2013, definēto pierobežas teritoriju.
Vēršam uzmanību uz to, ka Rīcības plānā tikai fragmentāri un pastarpināti ir iekļauta Alūksnes novada pašvaldība, tajā pašā laikā neattiecinot uz šo teritoriju Rīcības plāna sasniedzamos rādītājus. Sasniedzamie rādītāji kopumā ir attiecināti tikai uz Latgales plānošanas reģionu.
Ņemot vērā iepriekšminēto, Vidzemes plānošanas reģions neatbalsta esošo Rīcības plāna redakciju un lūdz nodrošināt sasaisti ar spēka esošajiem attīstības plānošanas dokumentiem - LIAS 2030 un VPR IAS 2030, t.sk. definējot Austrumu pierobežas teritoriālo tvērumu, kas ir gan visas Latvijas nacionālo interešu telpa, gan arī Vidzemes plānošanas reģiona pierobežas teritorija.
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības kontekstā Latvijā ir divi Austrumu pierobežas reģioni – Latgales plānošanas reģions un Vidzemes plānošanas reģions, kā tas ir norādīts arī izvērtējumā - "Izvērtējums par kara Ukrainā radīto ietekmi uz Eiropas Savienības Austrumu pierobežas reģioniem". Sagatavotais Rīcības plāna projekts un tā teritoriālais tvērums pēc būtības ir vērsts tikai uz visu Latgales plānošanas reģiona teritoriju, kas neatbilst LIAS 2030 definētajai Nacionālo interešu teritorijai - Austrumu pierobeža un šī neatbilstība nav pamatota ar objektīviem sociāli ekonomiskiem un drošības kritērijiem, atbilstoši kuriem viss Latgales plānošanas reģions būtu attiecināms kā Austrumu pierobežas teritorija Latvijas un Eiropas Savienības kontekstā. Rīcības plānā pēc būtības nav iekļauta VPR teritorija, nav ņemta vērā un nav nodrošināta sasaiste un atsauce uz VPR Ilgtspējīgas attīstības stratēģijas 2030, turpmāk - VPR IAS 2013, definēto pierobežas teritoriju.
Vēršam uzmanību uz to, ka Rīcības plānā tikai fragmentāri un pastarpināti ir iekļauta Alūksnes novada pašvaldība, tajā pašā laikā neattiecinot uz šo teritoriju Rīcības plāna sasniedzamos rādītājus. Sasniedzamie rādītāji kopumā ir attiecināti tikai uz Latgales plānošanas reģionu.
Ņemot vērā iepriekšminēto, Vidzemes plānošanas reģions neatbalsta esošo Rīcības plāna redakciju un lūdz nodrošināt sasaisti ar spēka esošajiem attīstības plānošanas dokumentiem - LIAS 2030 un VPR IAS 2030, t.sk. definējot Austrumu pierobežas teritoriālo tvērumu, kas ir gan visas Latvijas nacionālo interešu telpa, gan arī Vidzemes plānošanas reģiona pierobežas teritorija.
Piedāvātā redakcija
-