Atzinums

Projekta ID
23-TA-818
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
1.1. kārtību, kādā īsteno programmas 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.1. pasākumu “Zinātnes politikas ieviešana, vadība un kapacitātes stiprināšana” (turpmāk – pasākums);
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.1. apakšpunktu, norādot pilno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam nosaukumu un pēc nepieciešamības atrunājot saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;
Iebildums
Lūdzam precizēt piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
1.3. pasākumam pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
3.
Noteikumu projekts
4. Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 13 616 945 euro (tajā skaitā elastības finansējuma apjoms 2 147 736 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums 11 574 403 euro (tajā skaitā elastības finansējuma apjoms 1 825 576 euro) un valsts budžeta finansējums – 2 042 542 euro (tajā skaitā elastības finansējuma apjoms 322 160 euro). 
Iebildums
1. Lūdzam IZM, atbilstoši piedāvātajām izmaiņām finansējuma sadalījumā starp 1.1.1.1. un 1.1.1.5.pasākumu, iesūtīt atbilstošus precizējumus DPP, lai gūtu pārliecību, ka piedāvātās izmaiņas ir atbalstāmas (t.sk. izmaiņas intervences kodos).
2. Lūgums precizēt vārdus "Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais" ar vārdiem "Pasākuma ietvaros plānotais kopējais", kā arī vārdus "valsts budžeta finansējums" ar vārdiem "valsts budžeta līdzfinansējums" (lūdzam atbilstošu precizējumu veikt arī MKN projekta 5.punktā).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
5. Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 11 469 209 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 9 748 828 euro apmērā un valsts budžeta finansējumu – 1 720 381 euro apmērā.
Iebildums
Lūdzam norādīt ERAF finansējumu, kas nepārsniedz 85% jeb  9 748 827 euro, attiecīgi precizējot valsts budžeta finansējuma apmēru
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
6. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 4.punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
Iebildums
Lūgums precizēt piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 4. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
6.
Noteikumu projekts
7. Maksimālais attiecināmā ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma. 
Iebildums
Lūgums pārcelt 7.punktu 4.punkta redakcijas beigās, precizējot piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Maksimālais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
7.
Noteikumu projekts
9. Nacionālie rādītāji:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai visi 9.punktā norādītie nacionālie rādītāji ir uzkrājami Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk- KPVIS). Ja šo informāciju nav plānots uzkrāt KPVIS rādītāju sadaļā, bet gan finansējuma saņēmējs saskaņā ar noteikumu projekta 28.punktu iesniedz ziņojumu uzraudzības padomei par nacionālo rādītāju sasniegtajām vērtībām, neziņojot datus KPVIS, lūgums to definēt kā papildus uzkrājamo informāciju nevis kā nacionālos rādītājus, ņemot vērā to, ka šīs informācijas uzkrāšana atšķiras no nacionālo rādītāju uzkrāšanas kārtības. Šādā gadījumā ierosinām to norādīt pie noteikumu projekta 28.punkta.
Ja tomēr 9.punktā norādīto ir plānots uzkrāt KPVIS, lūgums norādīt konkrētus un skaidrus nacionālo rādītāju nosaukumus, nepieciešamības gadījumā, norādot izvērstāku paskaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, kā arī skaidri norādīt rādītāju sasniedzamās vērtības. Vēršam uzmanību, ka nacionālie rādītāji KPVIS sākotnēji būs jāievada 1.1.1.1. pasākuma virsprojekta līmenī, lai pēc tam informācija par nacionālo rādītāju tiktu atspoguļota arī projektā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
10. Pasākuma atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
Iebildums
Ņemot vērā, ka IZM pilda gan atbildīgās iestādes funkciju, gan finansējuma saņēmēja funkciju, lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiks nodrošināta šo funkciju nodalīšana.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim
Iebildums
Ja MKN projekts paredz sadarbības partneru iesaisti projekta īstenošanā, tad MKN projektā ir jāiekļauj finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības nosacījumi, pienākumi un tiesības, projekta mērķu un rādītāju savstarpējais sasniegšanas dalījums. Arī gadījumā, ja MKN projektā ir noteikts, ka tiks slēgts sadarbības līgums, MKN projektā ir jāatrunā tā galvenie aspekti (atbildība, funkcijas, utt.). Vēršam uzmanību, ka MKN projektā nedublē Ministru kabineta noteikumu projektā "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (22-TA-2143) ietverto regulējumu, tostarp 6. punktā ietvertos nosacījumus par sadarbības līgumā iekļaujamo informāciju.

Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
12. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi. Finansējuma saņēmējs sadarbības partneri iesaista šo noteikumu 14.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā.
Iebildums
Ņemot vērā 20.punktā norādīto, lūdzu papildināt ar informāciju, ka sadarbības līgums tiks slēgts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
13. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pielikumā pievieno rīcības plānu starpinstitucionālās, starptautiskās un starpsektoru sadarbības stiprināšanai pētniecības kapacitātes attīstībai, tostarp stiprinot Latvijas līdzdalību EPT. Minētais plāns tiek īstenots līdz projekta noslēgumam.
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu ar paskaidrojumu, kādu informāciju ir jāietver rīcības plānā
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
14.4. Latvijas zinātnes stratēģiskās komunikācijas īstenošana, tajā skaitā, bet ne tikai informācijas un komunikācijas platformas https://researchLatvia.gov.lv attīstīšana un funkcionalitātes paplašināšana, sadarbības ar diasporu stiprināšana un Pasaules Latviešu zinātnieku kongresa nodrošināšana;
Iebildums
Lūdzam papildināt atbalstāmo darbību vai izveidot jaunu atbalstāmo darbību, nodrošinot skaidru sasaisti ar 9.4.apakšpunktā minēto sasniedzamo nacionālo rādītāju - paplašināts Latvijas kosmosa nozares portāla https://latviaspace.gov.lv saturs un pilnveidota tā funkcionalitāte ar mērķi palielināt Latvijas kosmosa nozares starptautisko atpazīstamību un konkurētspēju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
14.7. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pētījumu projektu zinātniskās kvalitātes starptautiskas novērtēšanas nodrošināšana, piesaistot zinātnisko ekspertu datubāzēs iekļautus ekspertus;
Iebildums
Iepriekš IZM sniedza informāciju, ka Latvijas Zinātnes padome nodrošinātu arī tādu projektu starptautisku novērtēšanu, kas neklasificējas kā pētniecības projekti un kam attiecīgi nav vērtējama zinātniskā kvalitāte (piemēram, 2014.–2020. gada plānošanas perioda 14.1.1.1. pasākums). Gadījumā, ja pieeja tikusi mainīta, lūdzam anotācijā skaidrot, kā 2021.–2027. gada plānošanas periodā paredzēts nodrošināt novērtējumus, kas nav klasificējami kā zinātniskās kvalitātes ekspertīze, kā arī lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu, kādēļ visi starptautiskie novērtējumi tomēr netiek iekļauti šajā SAM. Savukārt gadījumā, ja IZM iepriekš sniegtā informācija ir spēkā un Latvijas Zinātnes padome nodrošinās arī tādus projektu starptautiskus novērtējumus, kas nav pētījuma zinātniskā kvalitāte, lūdzam precizēt šī punkta redakciju, paplašinot novērtējumu tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
16. Šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
16. Šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam precizēt 16.punkta apakšpunktu redakcijas, skaidri nosakot, kuras izmaksas ir attiecināmas Latvijas Zinātnes padomei kā sadarbības partnerim un kuras ir attiecināmas Izglītības un zinātnes ministrijai kā finansējuma saņēmējam vai precizējot, kuru atbalstāmo darbību īstenošanai katra attiecināmo izmaksu pozīcija ir piemērojama. Saskaņā ar 12. punktu, Latvijas Zinātnes padome nodrošina tikai 14.7.punktā noteiktās atbalstāmās darbības īstenošanu, līdz ar to nav saprotams, vai un kādēļ Latvijas Zinātnes padomei būtu attiecināmas, piemēram, 16.1. apakšpunktā minētās projekta vadības izmaksas, kā arī 16.4., 16.5., 16.6, 16.8. un 16.9.apakšpunktos noteiktās izmaksas. Ja tomēr kādas no iepriekšminētajām izmaksām būtu nepieciešamas Latvijas Zinātnes padomei kā sadarbības partnerim, lūdzam atbilstoši arī papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
16.1. projekta vadības un projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai vienkāršoto izmaksu metodiku paredzēts izstrādāt līdz projekta iesnieguma atlases uzsākšanai. Ja vienkāršoto izmaksu metodiku paredzēts apstiprināt pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka izmaksu attiecināmības principus līdz vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
16.3. jaunradītu darba vietu vai esošo darba vietu atjaunošanai nepieciešamā aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata; ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam; 
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktā noteikto, daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā. Līdz ar to lūdzam papildināt MK noteikumu apakšpunkta attiecīgo daļu ar nosacījumu, ka jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.
Vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
16.4. darba braucienu un komandējumu, tai skaitā ārvalstu, izmaksas attiecināmas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi; iekšzemes komandējumu izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai” un “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai”;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ārvalstu komandējuma izmaksas atbilstoši VI vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 47.punkta (62.zemsvītrā atsaucē) minētajam, attiecināmas projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam. Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
16.4. darba braucienu un komandējumu, tai skaitā ārvalstu, izmaksas attiecināmas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi; iekšzemes komandējumu izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai” un “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai”;
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu aprakstu tā, lai ir viennozīmīgi skaidrs kuri no darbiniekiem varēs doties ārvalstu komandējumos, kā arī kuru atbalstāmo darbību ietvaros šādi komandējumi ir attiecināmi
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
16.6. pakalpojumu izmaksas; ja pakalpojuma sniedzējs ir fiziska persona un tā nav reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā kā pašnodarbināta persona, attiecināmas ir arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
Iebildums
Lūdzam precizēt, kādas pakalpojumu izmaksas/ kuru atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas 16.6. apakšpunktā minētās pakalpojumu izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
16.7. zinātnisko ekspertu  datubāzēs iekļauto ekspertu darba samaksa, kuri veiks 14.7. apakšpunktā minēto pētījumu projektu sākotnējo, vidusposma un gala rezultātu zinātniskās kvalitātes vērtēšanu;
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šie eksperti ir plānoti kā sadarbības partnera projekta īstenošanas personāls un kas saprotams ar "darba samaksa". Vēršam uzmanību, ka projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu segšanai paredzēts piemērot AI izstrādātu vienkāršoto izmaksu metodiku, līdz ar to vēršam uzmanību, ka izmaksu attiecināšanā būtu jāievēro vienāda pieeja.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
16.8. ar semināru, diskusiju, konferenču un mācību organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas, tai skaitā ekspertu izmaksas, telpu īre, ja aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera juridiskās adreses, un izdales materiālu izmaksas;
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādas funkcijas pildīs un kā plānots attiecināt izmaksas par 16.8. apakšpunktā minētajiem ekspertiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
18. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula Nr.2021/1060) 64.panta 1.punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 19.1.2.apakšpunktu projektiem, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5.milj. EUR (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) līdzekļu attiecināšanas princips nav mainījies un tos var attiecināt no Eiropas Savienības fondu finansējuma tikai, ja nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem PVN jomā. Līdz ar to, lai nodrošinātu sistēmisku pieeju, lūdzam 18.punkta redakciju papildināt ar nosacījumu "….ja vien nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
19. Ja projekta īstenošanas laikā vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 16. punktā minētajām izmaksām, tām piemēro vadošās iestādes izstrādāto metodiku atbilstoši metodikā noteiktajam spēkā stāšanās laikam un nosacījumiem.
Iebildums
Lūdzam aizstāt vadošo iestādi ar atbildīgo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
20. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Iebildums
Ja izmaksas paredzēts attiecināt no MKN spēkā stāšanās dienas, anotācijā jāsniedz pamatojums, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Tāpat lūdzam MKN projektā papildināt, ka nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
20. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Iebildums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, nodrošinot skaidru demarkāciju ar 2014-2020 plānošanas perioda īstenoto projektu Nr.1.1.1.5/17/I/002. Atbilstoši lūdzam precizēt arī noteikumu projekta anotāciju. Vēršam uzmanību, ka iepriekšminētā projekta ietvaros līdz pat 2023.gada 30.novembrim tiek nodrošināta konkrētu darbību īstenošana, kas vienlaikus paredzēta arī šajā noteikumu projektā, piemēram:
1) mērķtiecīga attiecību veidošana un sadarbība ar Latvijas diasporu ārvalstīs kopīgu pētniecības un attīstības pasākumu īstenošanai un sadarbības iespēju paplašināšanai, tostarp Latvijas zinātnieku ārvalstīs apzināšana un līdzšinējo savstarpējās sadarbības tīklu un komunikācijas pasākumu analīze;
2) komunikācijas kampaņas īstenošana, tai skaitā mērķgrupu pētījumi, ja nepieciešams, t.sk., attīstot un izstrādājot daudzfunkcionālo Latvijas zinātnes portālu https://researchLatvia.gov.lv;
3) Regulāra dalība visās atbilstošajās «Apvārsnis Eiropa» programmu komitejās;
4) Regulāra dalība EPT tematiskās darba grupas atbilstoši Latvijas politikas prioritātēm.

Gadījumā, ja šis noteikumu projekts tiktu apstiprināts pēc 2023.gada 30.novembra, izteiktais iebildums savu aktualitāti zaudētu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
21. Projekta īstenošanas gaitā radušos izmaksu sadārdzinājumu finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi
Iebildums
Aicinām izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta IV nodaļu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
22. saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Iebildums
Ņemot vērā, ka, Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" paredzēts, ka Sadarbības iestāde pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos un apstiprina ne vēlāk kā līdz 2030. gada 15. martam, iebilstam projekta īstenošanas termiņam līdz 2029.gada 31.decembrim. 
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 48.punktu, sadarbības iestāde iesniegto maksājuma pieprasījumu izskata, gūst pārliecību par iekļauto izdevumu atbilstību un apstiprina attiecināmo izdevumu summu 80 dienu laikā, savukārt vienošanās par Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu standartforma paredz, ka finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniedz ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām vai pēc pēdējā Finansējuma saņēmēja veiktā maksājuma, ja maksājums veikts ne vēlāk kā 20 (divdesmit) darbdienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām.
Attiecīgi samērīgs projekta īstenošanas termiņš gan attiecībā pret sadarbības iestādes, gan finansējuma saņēmēja tiesībām, veicamajām funkcijām, atbildību un pienākumiem ir 2029.gada 13.novembris. Tā kā šajā projektā nav nepieciešams no sadarbības iestādes nodrošināt kādus papildus vērtējumus vai rezultātu sasniegšanas kvalitātes analīzi, kā arī ņemot vērā līdzšinējo sadarbības iestādes pieredzi darbā ar Izglītības un zinātnes ministriju kā finansējuma saņēmēju projekta Nr.1.1.1.5/17/I/002 ietvaros, būtu pieļaujama projekta īstenošana līdz 2029.gada 30.novembrim.
Piedāvātā redakcija
saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim.
30.
Noteikumu projekts
23. Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
Iebildums
MKN projekta 23. punkta redakcija nenodrošina nepārprotamu izpratni par to, ka finansējuma saņēmējs īstenos tikai tādus projektus, kuros tiek īstenotas tikai darbības, kurām nav saimnieciska rakstura, pretēji tam, kā tas skaidrots anotācijā. Lūdzam precizēt attiecīgo MKN projekta punktu, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka atbalsts tiks piešķirts tikai ar saimniecisko darbību nesaistītiem projektiem, savukārt projektiem, kas saistīti ar saimnieciskās darbības veikšanu, publiskie līdzekļi piešķirti netiks. 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
24. Publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs veic atklātā, pārredzamā, konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums).
Iebildums
Lūdzam skaidrot un atbilstoši precizēt MKN projektā, vai ir plānots piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt anotācijas 1.3.apakšsadaļas rindkopu par pasākuma ietekmi uz horizontālajiem principiem, nepārprotami norādot, ka būs netieša ietekme uz visiem principiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.apakšsadaļu ar informāciju par 1.1.1.1.pasākuma demarkāciju ar darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.1.1.5.pasākumu, ņemot vērā to, ka 1.1.1.5.pasākuma projekta īstenošana turpinās līdz 2023. gada 30. novembrim. Lūdzam precizēt, kā tieši tiks nodrošināta sinerģija, papildinātība un nepārklāšanās.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot 9.1., 9.3.un 9.4.punktos minēto, ka pasākuma ietvaros paredzēts attīstīt portālus https://researchLatvia.gov.lv un https://latviaspace.gov.lv, kā arī anotācijā skaidroto, ka 1.1.1.1.pasākuma ietvaros īstenojamās darbības nav kvalificējamas kā saimnieciskā darbība un komercdarbības atbalsta sniegšana nav paredzēta, lūdzam anotācijā skaidrot, kas ir šo mājaslapu īpašnieks (vai tas ir valsts funkciju īstenotājs un kur šāda funkcija noteikta) un kādiem mērķiem tās ir paredzētas. Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja finansējums šo portālu attīstībai dod labumu saimnieciskās darbības veicējiem, potenciālais labums no publisko līdzekļu piešķīruma tiem ir jāvērtē komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. Ja Izglītības un zinātnes ministrijas ieskatā mājaslapā minētie komersanti nekādu labumu negūst, lūdzam to skaidrot anotācijā. 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) (turpmāk - EK Paziņojums) 2.2..sadaļā norādītajam, Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punkts nav piemērojams situācijās, kad valsts rīkojas, “īstenojot valsts varu” vai kad publiskie subjekti rīkojas “publisko iestāžu statusā", subjektu var uzskatīt par tādu, kurš rīkojas, īstenojot valsts varu, ja attiecīgā darbība pieder pie valsts galvenajām funkcijām vai pēc savas būtības, mērķa un tai piemērojamajiem noteikumiem ir saistīta ar šīm funkcijām. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļā sniegto informāciju ar skaidrojumu, kuros tiesību aktos noteiktas atbilstošas funkcijas Izglītības un zinātnes ministrijai un tās sadarbības partnerim, Latvijas Zinātnes padomei, lai varētu uzskatīt, ka attiecībā uz šiem subjektiem izpildās EK Paziņojuma 17.punktā noteiktais.

 
-
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana  kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.1. pasākuma “Zinātnes politikas ieviešana, vadība un kapacitātes stiprināšana” īstenošanas noteikumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot pasākuma atbalsta veidu (grantu atbalsts,  finanšu instrumentu atbalsts, kombinēto finanšu instrumentu atbalsts).
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
1.4. prasības Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un sadarbības partnerim;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības papildināt noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu un II nodaļas nosaukumu ar prasībām finansējuma saņēmējam, tostarp ņemot vērā, ka noteikumu projekta 12. punktā noteiktas prasības finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.6. apakšpunktu ar vārdiem "un kārtību".
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
4. Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 13 616 945 euro (tajā skaitā elastības finansējuma apjoms 2 147 736 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums 11 574 403 euro (tajā skaitā elastības finansējuma apjoms 1 825 576 euro) un valsts budžeta finansējums – 2 042 542 euro (tajā skaitā elastības finansējuma apjoms 322 160 euro). 
Priekšlikums
Lūdzam atrunāt saīsinājumu "ERAF" noteikumu projekta 1.4. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
9. Nacionālie rādītāji:
Priekšlikums
Lūdzam definēt nacionālos rādītājus ar kvantitatīvām sasniedzamajām vērtībām, kā arī lūdzam anotācijā skaidrot to definīcijas un norādījumus, kas apliecinās rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
9. Nacionālie rādītāji:
Priekšlikums
Ierosinām norādīt nacionālo rādītāju sasniegšanas termiņu saskaņā ar noteikumu projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
9.6. nodrošināta vienota starptautiskā zinātniskā ekspertīze, tai skaitā sākotnējā, vidusposma un noslēguma zinātniskā ekspertīze Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pētījumu projektiem – vismaz četrām investīciju programmām.
Priekšlikums
Lūdzam skatīt priekšlikumu pie noteikumu projekta 16.7.apakšpunkta un atbilstoši salāgot redakcijas.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
13. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pielikumā pievieno rīcības plānu starpinstitucionālās, starptautiskās un starpsektoru sadarbības stiprināšanai pētniecības kapacitātes attīstībai, tostarp stiprinot Latvijas līdzdalību EPT. Minētais plāns tiek īstenots līdz projekta noslēgumam.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību projekta iesniegumam atsevišķi pievienot rīcības plānu starpinstitucionālās, starptautiskās un starpsektoru sadarbības stiprināšanai pētniecības kapacitātes attīstībai, tostarp stiprinot Latvijas līdzdalību EPT. 
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs projekta iesniegumā skaidri apraksta veicamās darbības atbilstoši Ministru kabineta noteikumos noteiktajām atbalstāmajām darbībām un projektu iesniegumu atlases komisija vērtē šo darbību loģisku saikni ar atbalstāmajām darbībām, kā arī pamatotību saistībā projektā definēto problēmu risināšanu, aicinām izvērtēt nepieciešamību papildus iesniegt šādu plānu. 
Salīdzinājumam 2014.-2020. plānošanas perioda ietvaros finansējuma saņēmējam bija nepieciešams pievienot rīcības plānu, kas saskaņots ar attiecīgajām nozaru ministrijām, tādējādi bija skaidri saprotama šāda atsevišķi sagatavota rīcības plāna pievienotā vērtība.
Nepieciešamības gadījumā aicinām izvērtēt iespēju paredzēt, ka izstrādātais un projekta iesniegumam pievienojamais rīcības plāns ir saskaņots ar, piemēram, attiecīgajām nozaru ministrijām vai zinātnes jomas asociācijām / sociālajiem partneriem vai tml.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
14.7. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pētījumu projektu zinātniskās kvalitātes starptautiskas novērtēšanas nodrošināšana, piesaistot zinātnisko ekspertu datubāzēs iekļautus ekspertus;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, ņemot vērā, ka ne visas anotācijā minētās programmas, kurās LZP paredzēts nodrošināt ekspertīzi, piesaistot zinātnisko ekspertu datubāzēs iekļautus ekspertus, ir pētniecības programmas (piemēram, inovāciju granti studentiem).
Piedāvātā redakcija
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam projektu zinātniskās kvalitātes starptautiskas novērtēšanas nodrošināšana, piesaistot zinātnisko ekspertu datubāzēs iekļautus ekspertus
45.
Noteikumu projekts
16.2. veselības apdrošināšanas izmaksas un obligāto veselības pārbaužu izmaksas, redzes korekcijas līdzekļu kompensācija, finansējuma saņēmēja  un sadarbības partnera projekta vadības un īstenošanas personālam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem; ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei; ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei; veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai periodā, kad projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt lietderību 16.2. un 16.3. apakšpunktā noteikto izmaksu iekļaušanai tiešajās attiecināmajās projekta izmaksās, ja projekta vadības un īstenošanas personālam paredzēts piemērot vienkāršoto izmaksu metodiku. Tātad aģentūras rīcībā var nebūt pieejama detalizēta informācija par projektā nodarbinātā personāla slodzi konkrētos projekta īstenošanas periodos, kas apgrūtina iepriekšminēto izdevumu attiecināmības proporcijas noteikšanu.
Informācijai - projekta 1.1.1.5/17/I/002 ietvaros šīm divām pozīcijām līdz šim ir izlietoti 22 224,81 EUR, kas ir 0,32% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
16.4. darba braucienu un komandējumu, tai skaitā ārvalstu, izmaksas attiecināmas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi; iekšzemes komandējumu izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai” un “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai”;
Priekšlikums
Lūdzam aktualizēt iekšzemes komandējumu metodikas nosaukumu uz "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai". Lūdzam to aktualizēt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
16.5. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai";
Priekšlikums
Lūdzam gan MK noteikumos, gan anotācijā papildināt ar vārdu "pakalpojumu".

Piedāvātā redakcija
16.5. transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai"
48.
Noteikumu projekts
16.7. zinātnisko ekspertu  datubāzēs iekļauto ekspertu darba samaksa, kuri veiks 14.7. apakšpunktā minēto pētījumu projektu sākotnējo, vidusposma un gala rezultātu zinātniskās kvalitātes vērtēšanu;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, ņemot vērā, ka ne visas anotācijā minētās programmas, kurās LZP paredzēts nodrošināt ekspertīzi, piesaistot zinātnisko ekspertu datubāzēs iekļautus ekspertus, ir pētniecības programmas (piemēram, inovāciju granti studentiem).
Tā pat lūdzam ņemt vērā, ka šobrīd saskaņošanā ar Latvijas Zinātnes padomi ir starpresoru vienošanās par zinātnisko ekspertu datubāzēs iekļauto ekspertu ekspertīžu nodrošināšanu un tā paredz ne tikai sākotnējo, vidusposma un gala zinātniskās kvalitātes vērtējumu, bet, ņemot vērā aģentūras pieredzi 2014.-2020.gada plānošanas perioda īstenošanā, arī ārpuskārtas zinātnisko ekspertīzi, ja tāda nepieciešama, piemēram, līguma grozījumu apstiprināšanai, kas potenciāli var ietekmēt ekspertu sākotnējo vērtējumu un potenciāli var paredzēt zinātniskās kvalitātes izmaiņas, vai, piemēram, gadījumos, kad nepieciešams ekspertu atzinums par specifiskiem dubultā finansējuma riskiem u.tml. Tādēļ lūdzam nesašaurināt šajā noteikumu projektā ietverto attiecināmo ekspertīžu loku un atbilstoši lūdzam papildināt arī noteikumu projekta anotāciju ar ceturto ekspertīžu veidu. 
Piedāvātā redakcija
16.7. Zinātnisko ekspertu  datubāzēs iekļauto ekspertu darba samaksa, kuri veiks 14.7. apakšpunktā minēto projektu zinātniskās kvalitātes vērtēšanu;

Anotācijai: Šo noteikumu izpratnē par zinātnisko ekspertīzi (turpmāk – ekspertīzi) ir uzskatāmas: projektu iesniegumu atlases ekspertīze, projekta īstenošanas vidusposma rezultātu kvalitātes ekspertīze un projekta īstenošanas gala rezultātu kvalitātes ekspertīze un ārpuskārtas ekspertīze, ja to veic zinātnisko ekspertu datubāzēs iekļauti eksperti. 
49.
Noteikumu projekts
16.8. ar semināru, diskusiju, konferenču un mācību organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas, tai skaitā ekspertu izmaksas, telpu īre, ja aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera juridiskās adreses, un izdales materiālu izmaksas;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju ,minētājām izmaksām izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku, piemēram noteikt tas kā vienrējzēju maksājumu vai vienas vienības izmaksas. 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
20. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju dažādot izmaksu attiecināmības sākuma brīžus finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim, ņemot vērā, ka sadarbības partneris tiks piesaistīts pēc projekta iesniegšanas 14.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
22. saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 22. un 25. punktu pirms vārda "saņēmējs" ar vārdu "Finansējuma".
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot 2021.-2027.plānošanas perioda 1.1.1.5.pasākuma finansējuma apmēru (tai skaitā, ERAF un valsts budžeta finansējumu) pēc finansējuma pārdales uz 1.1.1.1.pasākumu. 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar projekta uzraudzības padomes kompetenci. Saskaņā ar noteikumu projekta 28.punktu, uzraudzības padome vismaz reizi gadā vērtētu nacionālo rādītāju sasniegšanas progresu. Vēršam uzmanību, ka anotācijā nav minētas nacionālo rādītāju sākotnējās skaitliskās vērtības, pret kurām projekta īstenošanas laikā viennozīmīgi vērtēt rādītāja sasniegšanu (piemēram, lietotāju skaita pieaugums par 50%, dalībnieku skaita pieaugums par 20% u.tml.).
Tā pat aicinām izvērtēt iespēju uzraudzības padomes kompetencē iekļaut noteikumu projekta 13.punktā minētā rīcības plāna starpinstitucionālās, starptautiskās un starpsektoru sadarbības stiprināšanai pētniecības kapacitātes attīstībai, tostarp stiprinot Latvijas līdzdalību EPT, izpildes uzraudzību (ja atsevišķa rīcības plāna nepieciešamība projektu iesniegumu atlasē tiek saglabāta).
 
Piedāvātā redakcija
-