Atzinums

Projekta ID
23-TA-1064
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 3. punktu persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs.
Lai nodrošinātu atbilstību minētajam likumam, lūdzam izteikt noteikumu projekta 15. punkta 3. teikumu šādā redakcijā:
"Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs."
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam iekļaut MKN izdzēsto punktu par iespēju finansējuma saņēmējam saņemt avansa maksājumu projekta īstenošanas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
Pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, var piešķirt finansējuma saņēmējam avansa maksājumus. Maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. Avansu var izmaksāt vairākos maksājumos. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo, un sadarbības iestāde avansa pieprasījumu apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs, tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā. Sadarbības iestāde, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma.” 
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā normatīvajos aktos un praksē lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", lūdzam precizēt noteikumu projekta 17.5. un 22.4. apakšpunktu, atbilstoši precizējot arī anotāciju.
Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 17.5. apakšpunktā minētajos normatīvajos aktos un vadlīnijās nav minētas komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas, bet šo prasību saturs, turklāt minēto prasību ievērošana atbilstoši attiecīgajiem normatīvajiem aktiem un vadlīnijām jau noteikta noteikumu projekta 22.4. apakšpunktā. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 17.5. apakšpunktā norādi uz normatīvajiem aktiem un vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pateicamies par sniegto skaidrojumu izziņā. Taču, lai trešajai pusei būtu izsekojams, aicinām papildināt minētās regulas 64.panta 1.punkta "c" apakšpunktu ar vārdiem "otro daļu" (kā minēts izziņas 23.punktā) vai atstāt vārdus "ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā."
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam Satiksmes ministriju izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam uzkrāt datus Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) ietvaros, kā arī ievadot tos Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz publisko iepirkumu veikšanu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.7. apakšpunktu aiz skaitļa un vārda "61. panta" ar vārdiem "un publiskos iepirkumus regulējošo normatīvo aktu", atbilstoši precizējot arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Gadījumā, ja MKN tiek iekļauta norma par iespēju finansējuma saņēmējam saņemt avansa maksājumus, lūdzam atbilstoši papildināt arī anotāciju.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par kārtību, kādā finansējuma saņēmējam būs iespēja pieteikties un saņemt avansa un starpposma maksājumus.
Papildus lūdzam anotācijā iekļaut piešķiramā avansa maksimālā apjoma pamatojumu.
Vēršam uzmanību, ka pirmreizējās saskaņošanas laikā, kad noteikumu projektā bija iekļauta norma par avansu, bijām izteikuši iebildumu, lai papildina anotāciju ar skaidrojumu un kārtību, kādā FS iespējams pieteikties un saņemt starpposma maksājumus, kā arī lūdzām pamatot maksimālā avansa apmēra nepieciešamību.
Rosinu atbilstoši papildināt šo komentāru, lūdzu skat. precizējumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka pasākuma īstenošana veicinās Viedās specializācijas stratēģijas "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas” jomas paredzētos mērķus. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka visas jaunas darba vietas, kuras tiks izveidotas 1.4.1.4. pasākuma ietvaros, tiks finansētas no ES fondiem tikai projekta īstenošanas periodā. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu iekļaut informāciju par to, ka finansējuma saņēmējam ir iespējas saņemt arī avansa maksājumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai lietoto terminoloģiju, aicinām anotācijā, kur attiecināms, aizstāt terminu - personāla atlīdzības izmaksas ar "personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-