Atzinums

Projekta ID
22-TA-3386
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija"
Atzinums iesniegts
24.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 10.punktā noteikts, ka “Energoapgādes komersants, elektronisko sakaru komersants un ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs attiecīgi Enerģētikas likumā, Elektronisko sakaru likumā vai Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā paredzētajos gadījumos maksā pārvaldītājam par zemes lietošanas tiesību aprobežošanu atlīdzību, kas nav mazāka par attiecīgās jomas normatīvajos aktos par šādas atlīdzības noteikšanu noteikto atlīdzību. Ja normatīvie akti nenosaka atlīdzības par zemes lietošanas tiesību aprobežošanu piemērošanu attiecīgajā jomā, pārvaldītājs var pieaicināt neatkarīgu vērtētāju, kura izmaksas pārvaldītājam kompensē komersants. Ja normatīvie akti nenosaka atlīdzības par zemes lietošanas tiesību aprobežošanu piemērošanu attiecīgajā jomā un publiskas personas zemi paredzēts nodot lietošanā komersantam saimnieciskās darbības veikšanai un samazinātas zemes lietošanas atlīdzības piemērošanas gadījumā atbalsts komersantam kvalificētos kā komercdarbības atbalsts, pārvaldītājam ir pienākums noteikt atlīdzības apmēru atbilstoši neatkarīga vērtētāja noteiktajai tirgus maksai, kura izmaksas pārvaldītājam kompensē komersants.” Proti, ir paredzēts, ka pārvaldītāja pienākums noteikt atlīdzības apmēru atbilstoši neatkarīga vērtētāja noteiktajai tirgus maksai.”
LIKTA norāda, ka nav skaidrs, pēc kādiem kritērijiem  vērtētājs varēs noteikt tirgus maksu dzelzceļa zemei, jo dzelzceļa infrastruktūras zeme nav brīvā tirdzniecībā. Mūsuprāt, maksu var aprēķināt  ņemot vērā  zemes kadastrālo vērtību. Tam nav nepieciešama neatkarīga vērtētāja vērtējums, ko vēl jākompensē komersantam. Vēršam uzmanību, ka neatkarīga vērtētāja novērtēšanas izmaksas vairums gadījumos būs lielākas nekā komersanta izmaksājamā atlīdzība par zemes lietošanas tiesību aprobežojumu.
Aicinām Noteikumu projekta 10.punkta otrajā un trešajā teikumā noteikt, ka atlīdzība tiek aprēķināta no zemes kadastrālās vērtības, kas ir publiski pieejama un bez papildus izmaksām, otro un trešo teikumu izsakot sekojoši “Ja normatīvie akti nenosaka atlīdzības par zemes lietošanas tiesību aprobežošanu piemērošanu attiecīgajā jomā, tad minētās atlīdzības apmērs par vienu kvadrātmetru ir 5 (pieci) procenti no zemes kadastrālās vērtības, kas ir spēkā līguma noslēgšanas dienā.”

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
LIKTA vērš uzmanību, ka Noteikumu projekts tiek  izdots saskaņā ar Dzelzceļa likuma 15. panta otro daļu. Dzelzceļa likuma 15.panta otrajā daļā nav dots deleģējums Ministru kabinetam noteikumu projektā ietvert nosacījumus par inženierbūvju pārvietošanas kārtību. Noteikumu projekta 9. punktā minēto inženierbūvi pārvieto Enerģētikas likumā, Elektronisko sakaru likumā vai Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā noteiktajā kārtībā. Šajos likumos noteikto kārtību nevar grozīt ar šo MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka Noteikumi nevar tikt piemēroti par laika periodu pirms šis Noteikumu projekts stājas spēkā. Par laika periodu no 13.06.2017. līdz  01.11.2022., kad  spēkā bija Ministru kabineta 13.06.2017. noteikumi Nr.340 “Kārtība, kādā nodod lietošanā vai apgrūtina valstij piederošo vai piekrītošo zemi publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā”, piemērojami ir šie spēku zaudējušie MK Nr.340 nosacījumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk