Projekta ID
23-TA-1630Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju, 2023.gadam norādot Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 28.00.00 “Ārējās ekonomiskās politikas ieviešana” valsts budžeta līdzfinansējumam ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā paredzētā finansējuma apmēru, ieskaitot atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 8.jūnija rīkojumam Nr. 327 “Par apropriācijas palielināšanu” papildu piešķirto finansējumu, kā arī norādot plānoto finansējuma apmēru 2025.gadam. Vienlaikus jāsvītro šobrīd 6.punktā un punktā “Cita informācija” sniegtā informācija, tās vietā norādot, ka nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 28.00.00 “Ārējās ekonomiskās politikas ieviešana” minētajam mērķim paredzētā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
5.3. Cita informācija
Iebildums
Ņemot vērā to, ka ar noteikumu projekta 30.punktu ir paredzēts samazināt atbalsta programmas atbalsta maksimālo intensitāti līdz 23% (atbalsta lietas Nr. SA.104678 ietvaros Eiropas Komisijai paziņotā atbalsta intensitāte ir 30%), saskaņā ar Komisijas 2004. gada 21. aprīļa Regulas (EK) Nr. 794/2004, ar ko īsteno Padomes Regulu (EK) Nr. 659/1999, ar kuru nosaka sīki izstrādātus noteikumus EK līguma 93. panta piemērošanai, 4. panta 2.daļu, par to nepieciešams informēt Eiropas Komisiju. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu, papildinot to ar informāciju par to, ka 20 darba dienu laikā pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās tiks nosūtīta kopsavilkuma informācija Eiropas Komisijai par plānotajām izmaiņām (atbalsta intensitātes samazinājums). Paziņojums Eiropas Komisijai nosūtāms, izmantojot SANI 2 sistēmu, atbilstoši kārtībai, kas noteikta Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 759 "Kārtība, kādā Eiropas Komisijā iesniedz atbalsta programmu un individuālo atbalsta projektu paziņojumus un kopsavilkuma informāciju, un kārtība, kādā piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 5.8 un 10.12.apakšpunkts paredz projekta iesniedzējam pierādāt/apliecināt projekta līdzfinansējuma neitrālo vai pozitīvo ietekmi uz valsts budžetu. Lūdzam skaidrot kādā veidā veidosies neitrāla vai pozitīva ietekme uz valsts budžetu un attiecīgi precizēt minēto apakšpunktu redakcijas, lai normas būtu nepārprotamas un skaidras.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Neatbalstām piedāvāto noteikumu projekta 20.punkta redakciju. Norādām, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra slēgt finansējuma līgumus var tikai kārtējā gada budžetā paredzētā finansējuma ietvaros, turklāt visas normas, kas attiecas uz valsts budžetu, ir iekļaujamas kārtējā gada valsts budžeta un budžeta ietvara likumā. Papildus vēršam uzmanību, ka, piešķirot papildus līdzfinansējumu projektam, par kuru šo noteikumu 18. punkta kārtībā ir noslēgts līdzfinansējuma līgums, tiktu pārkāptas noteikumu 24.punktā noteiktās prasības par atbalsta stimulējošo ietekmi, un atbalstu šādam projektam saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 54. pantu nedrīkst piešķirt. Ja tiktu pārkāpts stimulējošās ietekmes nosacījums, piešķirtais atbalsts uzskatāms par nelikumīgu un atgūstams atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likumā minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 30.punkts paredz, ka līdzfinansējuma apmērs nedrīkst pārsniegt projekta īstenošanas rezultātā dokumentāli pierādāmo nomaksāto nodokļu summu. Lūdzam anotācijā skaidrot kādus nomaksātos nodokļus ir plānots ņemt vērā, vienlaikus atzīmējam, ka tajos nevar būt iedzīvotāju ienākuma nodoklis, kura lielākā daļa tiek ieskaitīta pašvaldību budžetos, kā arī valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas tiek ieskaitītas valsts speciālajā budžetā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, paredzot, ka projekta iesniedzējs iesniedz apliecinājumu par atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18. c) punktā minētajam nosacījumam “vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru”, ņemot vēra, ka nacionāli šī prasība tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai nodrošinātu Eiropas Savienības tiesu judikatūrai atbilstošu pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu, aicinām noteikumu projekta 33. punktu izteikt, piemēram, piedāvātajā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāpti regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, līdzfinansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.