Atzinums

Projekta ID
22-TA-1353
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 67.punkta izriet, ka finansējuma saņēmējam jāpārbauda, vai:
1) komersants vai persona, kura ir komersanta valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt komersantu ar filiāli saistītās darbībās, nav sodīta par projekta 67.1.apakšpunktā norādītajiem noziedzīgiem nodarījumiem;
2) komersants nav sodīts par projekta 67.2.apakšpunktā norādītajiem noziedzīgiem nodarījumiem un administratīvajiem pārkāpumiem.
Vēršam uzmanību, ka projektā un projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācijā) (turpmāk – anotācija) nav norādīts, no kāda informācijas avota finansējuma saņēmējs saņems minēto informāciju par komersanta vai personas, kura ir komersanta valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai personas, kura ir pilnvarota pārstāvēt komersantu ar filiāli saistītās darbībās, iespējamo sodāmību un nav norādīts informācijas saņemšanas veids.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projektu vai projekta anotāciju, norādot projekta 67.1. un 67.2.apakšpunktā ietvertās informācijas avotu un tās saņemšanas veidu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
No tiesiskās noteiktības principa izriet prasība, ka tiesību normai, kas nosaka personas pamattiesību ierobežojumus, jābūt skaidrai un pēc iespējas precīzai (sk. Satversmes tiesas 2010.gada 20.decembra sprieduma lietā Nr. 2010-44-01 11.punktu). Tiesību normas izdevēja pienākums ir rūpēties par to, lai tiesību norma tiktu formulēta tik nepārprotami, ka to varētu pareizi interpretēt un piemērot, bet indivīds varētu apzināties tās piemērošanas tiesiskās sekas (sk. Satversmes tiesas 2010.gada 19.jūnija sprieduma lietā Nr. 2010-02-01 9.4.2.punktu un 2011.gada 11.maija sprieduma lietā Nr. 2010-55-0106 13.1.punktu).
Vēršama uzmanība, ka projekta 67.2.2.apakšpunktā ir ietverti divi dažādi administratīvie pārkāpumi (Darba likuma 158. pants un likuma "Par nodokļiem un nodevām" 142. panta otrā daļa). 
Lai nodrošinātu tiesisko noteiktību, precizēt projekta 67.2.2.apakšpunktu, nodalot attiecīgos pārkāpumus divās atsevišķās normās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Krimināllikuma 326.2 un 326.3.panta nosaukumā norādīto, aizstāt projekta 67.1.2.apakšpunktā vārdus "prettiesiska labuma pieprasīšana" ar vārdiem "prettiesiska labumu pieprasīšana".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Krimināllikuma 198.panta nosaukumā norādīto, aizstāt projekta 67.1.2.apakšpunktā vārdus "neatļauta labuma pieņemšana" ar vārdiem "neatļauta labumu pieņemšana".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Krimināllikuma 79.4.panta nosaukumā norādīto, aizstāt projekta 67.1.5.apakšpunktā vārdus "personas vervēšana un apmācība terora aktu veikšanai" ar vārdiem "personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam".
Piedāvātā redakcija
-