Atzinums

Projekta ID
23-TA-1409
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, norādot, kurus šo noteikumu 28.punktā norādītos personas datus tiek plānots saņemt no Fizisko personu reģistra.

Papildus, lūdzam, precizēt noteikumu projektu, nosakot, tehnisko risinājumu, kāds tiks izmantots  datu saņemšanai no Fizisko personu reģistra.

Ja no Fizisko personu reģistra paredzēts saņemt  šo noteikumu 28.5., 28.9. un 28.14.apakšpunkā norādītos datus, tad lūdzam precizēt:
1) šo noteikumu 28.5.apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 12.punktā un Ministru kabineta 2021.gada 15.jūnija noteikumu Nr.372 “Noteikumi par Fizisko personu reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu” 2.13.punktā ir norādīti šādi adrešu veidi, kādi tiek uzkrāti Fizisko personu reģistrā - ziņas par deklarētās, reģistrētās, norādītās dzīvesvietas adresi vai papildu adresi.

2) šo noteikumu 28.9.apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 16.punktā noteikto, ka Fizisko personu reģistrā iekļauj ziņas par personu apliecinošu dokumentu. Personu apliecinošu dokumentu likuma 4.panta pirmā daļa nosaka, personu apliecinošu dokumentu veidus - pase un personas apliecība (eID). Ministru kabineta 2021.gada 15.jūnija noteikumu Nr.372 “Noteikumi par Fizisko personu reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu” 2.16.punkts nosaka ziņu apjomu, kāds tiek uzkrāts par personu apliecinošu dokumentu. Ievērojot norādīto, lūdzam precizēt 28.9.apkšpunktu, nosakot precīzu datu apjomu, kādu nepieciešams saņemt par personu apliecinošu dokumentu.

3) šo noteikumu 28.14.apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka Fizisko personu reģistrā netiek iekļautas ziņas par personas radniecību, lūdzam precīzi norādīt personu loku, kas sevī ietver termins “radniecība”. Papildus informējam, ka Fizisko personu reģistra likuma 11.pantā noteiktajam Fizisko personu reģistrā tiek iekļautas ziņas par personas bērniem, vecākiem un laulāto, bet netiek iekļautas ziņas par personas brāļiem, māsām, vecvecākiem un mazbērniem,  bet šādas ziņas ir iegūstamas, apstrādājot personas vecāka datus (ja nepieciešams apzināt personas vecvecāku, brāli (pusbrāli), māsu (pusmāsu)) vai  bērna datus (ja nepieciešams apzināt personas mazbērnus).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 31.9.apakšpunktā ir noteikts, ka Maksājumu administrēšanas informācijas sistēma saņem informāciju no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Administratīvā pārkāpumu procesa atbalsta sistēmas.
No tiesiskās noteiktības principa izriet prasība, ka tiesību normai, kas nosaka personas pamattiesību ierobežojumus, jābūt skaidrai un pēc iespējas precīzai (sk. Satversmes tiesas 2010.gada 20.decembra sprieduma lietā Nr. 2010-44-01 11.punktu). Tiesību normas izdevēja pienākums ir rūpēties par to, lai tiesību norma tiktu formulēta tik nepārprotami, ka to varētu pareizi interpretēt un piemērot, bet indivīds varētu apzināties tās piemērošanas tiesiskās sekas (sk. Satversmes tiesas 2010.gada 19.jūnija sprieduma lietā Nr. 2010-02-01 9.4.2.punktu un 2011.gada 11.maija sprieduma lietā Nr. 2010-55-0106 13.1.punktu).
Lai nodrošinātu tiesisko noteiktību, precizēt projektu, norādot informācijas apjomu, kuru paredzēts saņemt no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” apakšsistēmas “Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēma”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aizstāt vārdus "Vispārīgie jautājumi" ar "Vispārīgais jautājums", jo Projekta nodaļā tiek ievērts tikai viens punkts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Svītrot skaitli "14." (drukas kļūda).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aizstāt projekta 31.9.apakšpunktā vārdus “Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Administratīvā pārkāpumu procesa atbalsta sistēmas” ar vārdiem “valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” apakšsistēmas “Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēma””.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aizstāt projekta 32.2.apakšpunktā vārdus “Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēmai” ar vārdiem “valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” apakšsistēmai “Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēma””.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Svītrot vārdus "Valsts ieņēmumu dienesta", jo saskaņā ar Projekta 1. punktu atrunātais saīsinājums "PDB", sevī ietver Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt nodaļu, iekļaujot arī tos Projekta punktus, kuri katrai sistēmai noteica auditācijas pierakstu glabāšanas periodu, tādejādi loģiski apvienojot vienā nodaļā nosacījumus par auditācijas pierakstiem
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aizstāt neatrunāto saīsinājumu "Padomes Regulu (ES) Nr. 389/2012" ar pilnu nosaukumu "Padomes Regula (ES) Nr. 389/2012 (2012. gada 2. maija) par administratīvu sadarbību akcīzes nodokļu jomā un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 2073/2004".
Piedāvātā redakcija
-