Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 24. janvārī laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt traucēta vai nepieejama e-Identitātes apliecināšana ar eID, eParaksts kartēm un mobilo lietotni eParaksts mobile.
PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka Smart-ID autentifikācijas pakalpojuma sniedzējs SK ID Solutions IT informē, ka no 23.01.2025. plkst.23:00 līdz 24.01.2025 plkst.02:00 tiks veikta infrastruktūras plānveida apkope, kuras laikā būs īslaicīgi (līdz 30 minūtēm) pārtraukumi Smart-ID autentifikācijas rīkam.
Projekta ID
23-TA-1840
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
31.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt informācijas nodošanas nepieciešamību valsts akciju sabiedrībai "Ceļu satiksmes un drošības direkcija" (turpmāk- CSDD) un anotācijā norādīt tiesisko pamatu, kas paredz CSDD tiesības saņemt informāciju no Sabiedrības integrācijas fonda. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu Nr.858 “Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa maksāšanas kārtība” 46.punktam ekspluatācijas nodokļa atvieglojumu persona var saņemt uzrādot derīgu Sabiedrības integrācijas fonda izsniegtu Latvijas Goda ģimenes apliecību "3+ Ģimenes karte", līdz ar to nav saprotama nepieciešamība CSDD saņemt datus papildus arī no informācijas sistēmas, turklāt no anotācijā norādītajiem spēkā esošajiem tiesību aktiem netiek rasts pamatojums, proti, CSDD tiesības minētās informācijas saņemšanai no informācijas sistēmas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt informācijas nodošanas nepieciešamību Būvniecības valsts kontroles birojam (turpmāk - Birojs) un norādīt anotacijā tiesisko pamatu, kas paredz Biroja tiesības saņemt informāciju no Sabiedrības integrācijas fonda. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 1.jūnija noteikumu Nr.345 “Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi” 19.1punktam un 30.1punktam, aizsargātais lietotājs birojā iesniedz iesniegumu un Latvijas Goda ģimenes apliecības kopiju, savukārt Birojs iesniegtos datus pieņem par patiesiem un neverificē citos datu reģistros, līdz ar to norādāms uz šā projekta plānotā regulējuma un minēto Ministru kabineta noteikumu savstarpēju neatbilstību, attiecībā uz Biroja nolūkiem saņemt datus no informācijas sistēmas. Turklāt, no anotācijā norādītajiem spēkā esošajiem tiesību aktiem neizriet Biroja tiesības pieprasīt informāciju no Sabiedrības integrācijas fonda.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt tiesisko pamatu-  spēkā esošu ārējo normatīvo aktu (-us) un tā normu (-as), no kā ir izsecināma nepieciešamība rajona (pilsētas) tiesai saņemt personu datus projektā paredzētajā veidā un apjomā. Vēršam uzmanību, ka no šobrīd anotācijā norādītajiem tiesību aktiem neizriet rajona (pilsētas) tiesas tiesības saņemt informāciju no Sabiedrības integrācijas fonda, lai piemērotu noteiktu valsts nodevas likmi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projektu kopumā, norādot, kādu funkciju izpildei un kādus datus nepieciešamas saņemt no informācijas sistēmas.
Norādām, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 Par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula)  6. panta 3. punkta “b” apakšpunktā noteikts, ka šā panta 1. punkta “c” un “e” apakšpunktā minēto apstrādes pamatu un nolūku nosaka ar dalībvalsts tiesību aktiem, kas piemērojami pārzinim. Turklāt tiesību aktā ietvertās funkcijas nedrīkst būt tik vispārīgas, ka neļauj izdarīt pašsaprotamu pieņēmumu, ka šādu funkciju izpildei ir nepieciešama personas datu apstrāde, un atbilstoša informācija nav ietverta arī projekta anotācijā. Proti, formāla atsaukšanās uz tiesību aktā noteiktu publiskas iestādes funkciju nebūtu pieļaujama. Norādām, ka ne projektā, ne citos ar projektu saistītajos tiesību aktos, nav atrodamas konkrētas funkcijas, kura veikšanai personas datu apstrāde nepieciešama.
 
Piedāvātā redakcija
-