Atzinums

Projekta ID
23-TA-1490
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 7.6.apakšpunktu vai anotāciju ar informāciju, ka atbilstoši Eiropas Komisijas norādēm par kopējo rādītāju uzkrāšanu, nepieciešams ziņot datus, norādot personu dzimumu, vecuma grupu, t.sk. ziņot par personām, kas piedalījušās digitālo prasmju pilnveidē. Kā ari lūdzam norādīt darbības līmeni, kurā tiek uzskaitītas unikālās personas.
Lūdzam izvērtēt, vai dati būtu jāuzkrāj arī par 12.2.5.apakšpunktā minētajām personām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai investīcijas ietvaros paredzētas divas atlases kārtas. Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta un anotācijas neizriet, ka būtu paredzētas divas atlases kārtas. Nepieciešamības gadījumā lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projektu un anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas minēts anotācijā, ka izmaksas ir attiecināmas no Atveseļošanas fonda finansējuma, ja tās ir tieši saistītas ar 3.1.2.4.i investīcijas noteiktajiem atskaites punktiem, atbilst noteikumu projektā ietvertajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk kā no 2022. gada 1. janvāra.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot (vai anotācijā skaidrot) 13.4.apakšpunktā atsauci uz 12.4.apakšpunktu, ņemot vērā, ka nav skaidrs, kādas papildus projekta īstenošanas izmaksas var rasties projekta īstenošanā, jo gandrīz visu noteikumu projekta 12.punktā minēto darbību izmaksu segšana jau tiek atrunāta noteikumu projekta 13.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, uz kāda tiesiska pamata tiek nodota atbalstāmo darbību īstenošana aģentūras padomei. Papildus lūdzam skaidrot, kas ir saprotams ar vārdu "pārvalda". Vēršam uzmanību, ka projekta īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs, kurš drīkst projekta īstenošanā piesaistīt sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs iesniedz KPVIS iepirkumu plānu par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Komercdarbības atbalsta likuma IV un V daļā noteikto, ka nelikumīgs komercdarbības atbalsta ir atgūstams no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, lūdzam precizēt 22.16.punkta pirmo teikumu, kas paredz nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu, piemēram, šādā redakcijā:
Vienlaikus lūdzam precizēt informāciju arī anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
22.16. ja investīcijas ietvaros pilnveidotā infrastruktūra projekta īstenošanas laikā vai ieguldījumu amortizācijas periodā kļūst par infrastruktūru, kas saistīta ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs atmaksā nelikumīgi saņemto atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. 
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 25. punktā precīzi norādīt institūciju, kas veiks apakšpunktos minētās pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam īsi papildināt anotāciju ar finansējuma saņēmēja veiktajām investīcijām ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodā, pamatojot, ka 3.1.2.4.i investīcijas ietvaros veiktās izmaksas nepārklājas ar iepriekš veiktajām investīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar novērtējumu par investīcijas plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīts, ka sadaļā “Saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” finansējums norādīts 2023. - 2025.gadam. Ņemot vērā, ka šobrīd spēkā ir likums “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” un anotācijas 3.sadaļas tabulā finansējums norādīts par periodu no 2024.gada līdz 2026.gadam, lūdzam papildināt 3.sadaļas 6.punktu arī ar sadaļu “saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru” un vienlaikus precizēt norādīto periodu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, ka 2024.gadam nepieciešamais finansējums investīcijas īstenošanai tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, savukārt par nepieciešamo finansējumu 2025. un 2026.gadam LM iesniegs priekšlikumu attiecīgā likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas procesā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.1.apakšpunktā norādīto Atveseļošanas fonda attiecināmo finansējumu, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projekta 9.punktā norādītajam investīcijas Atveseļošanas fonda finansējums ir 6 500 000 euro, nevis 65 000 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā norādīto 2026.gadam plānoto valsts budžeta finansējuma apmēru, ņemot vērā, ka atbilstoši 3.sadaļas 3.punkta 7.ailē norādītajam tiek plānots valsts budžeta finansējums 68 248 euro, nevis 468 248 euro.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar īsu informāciju par to, kā un no kādiem resursiem tiks nodrošināta investīcijas ietvaros sasniegto mērķu un rezultātu ilgtspēja, ņemot vērā, ka tiek veidots kompetenču attīstības centrs, metodikas un programmas.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. MK 07.09.2021. rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50 "Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka investīcijai ir sasaiste ar Atveseļošanas fonda Zaļās dimensijas intervences kodu "091 - cita sociālā infrastruktūra, kas veicina sociālo integrāciju kopienā".
Piedāvātā redakcija
-
19.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktā tiek norādīts investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamā pievienotās vērtības nodokļa palielinājums pret Ministru kabineta 2022.gada 21.jūnija sēdes protokola Nr.33 74.§ 3.punktā jau atbalstīto pievienotās vērtības nodokļa apmēru, lūdzam precizēt 3.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-