Atzinums

Projekta ID
23-TA-1451
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
29.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM)  lūdz papildināt likumprojekta 1.panta 1.punktu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas  (ES) 2018/2001 (2018.gada 11.decembris) par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu 2.panta 5.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Enerģētikas likuma 1.panta 1.punktā ir definēts jēdziens "atjaunojamie energoresursi - — vēja, saules, ģeotermālā, viļņu, paisuma un bēguma, ūdens enerģija, kā arī aerotermālā enerģija (siltumenerģija, kura uzkrājas gaisā), ģeotermālā enerģija (siltumenerģija, kura atrodas zem cietzemes virsmas) un hidrotermālā enerģija (siltumenerģija, kura atrodas virszemes ūdeņos), atkritumu poligonu un notekūdeņu attīrīšanas iekārtu gāzes, biogāze un biomasa;". Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) lūdz papildināt likumprojekta 1.panta 4.punktu ar "atkritumu poligonu un notekūdeņu attīrīšanas iekārtu gāzes, biogāze un biomasa;" vai arī anotācijā skaidrot, kāpēc šie atjaunojamie energoresursi nav uzskatāmi par atjaunīgiem energoresursiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
Likumprojekta 1. panta 16. punkta norādītā definīcija - Lignocelulozes materiāls  neatbilst norādītajam aprakstam. Norādītais  definīcijas apraksts atbilst Lignocelulozes biomasas aprakstam. 

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam 4.panta pirmajā daļā ietvert norādi, kuras jomas normatīvajos aktos ir noteiktas transporta enerģijas kvalitātes prasības un rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam likumprojekta pārejas noteikumos noteikt termiņu 5.panta pirmajā daļā minētā dokumenta izstrādei.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam sniegt detalizētāku informāciju attiecībā uz norādīto par finansējuma piesaistes iespējām - "Līdz ar to ir saprotams, ka pašvaldībām būs iespējams pieteikt attiecīgos projektus iepriekšminētā finansējuma saņemšanai, pamatojoties uz nepieciešamību sasniegt Likumprojekta 6.pantā iekļautos pienākumus", pamatojot šādu apgalvojumu, t.sk.minot konkrētus atbalsta pasākumus, kur plānots sniegt atbalstu valstspilsētu pašvaldību teritorijās izmantoto sabiedrisko transportlīdzekļu iegādei.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam detalizētāk skaidrot, kādi Atveseļošanās fonda un Taisnīgās pārkārtošanas fonda atbalsta pasākumi iekļauti norādītajā atsaucē - "Tāpat Atveseļošanās un noturības mehānisma, kā arī Taisnīgās pārkārtošanās mehānisma ietvaros ir paredzēts būtisks finansējums energoefektivitātes uzlabošanai uzņēmējdarbībā un uzņēmējdarbības zaļināšanai – 115 milj. eiro, kur, iespējams, arī pašvaldības kapitālsabiedrības vai cits komersants varētu saņemt finansējumu elektromobilitātes attīstībai", lai varētu gūt pārliecību par norādītā finanšu līdzekļu apmēra atbilstību, t.sk. attiecībā uz VARAM pārziņā esošajiem atbalsta pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts
Priekšlikums
Iesakām papildināt 10.daļu ar deleģējumu Ministru kabinetam noteikt šādu institūciju un attiecīgi papildināt likumprojekta Pārejas noteikumu 8.punktu. Vienlaikus no citām likumprojekta normām var secināt, ka minētajai institūcijai ir dažādi pienākumi un pilnvaras, tāpēc lūdzam paredzamo institucionālo struktūru skaidrot likumprojekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt atsauci uz tiesību aktiem, kurās ir noteiktas minētās korektīvās darbības, vai arī attiecīgi papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Likumprojekts
Priekšlikums
VARAM ierosina ietvert delegējumu Ministru kabinetam ziņojuma saturu un formātu, lai nodrošinātu kvalitatīvas informācijas saņemšanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu minētās tiesību normas piemērošanu, lūdzam anotācijā norādīt, kas un kā šādas shēmas izveido, kā tiek pārraudzīta to darbība no valsts puses un kā notiek LV institūcijas sadarbība ar citas ES valsts izveidoto nacionālo shēmu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka likumprojektā minēts, ka "Transporta enerģijas likums" plāno risināt arī gaisa kvalitātes problēmas, aicinām atbilstoši precizēt anotāciju norādot, ka VARAM ir atbildīga ne vien par atkritumu jomas politikas izstrādi, bet arī par gaisa piesārņojuma jomas politikas izstrādi.
Piedāvātā redakcija
"Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) saskaņā ar Atkritumu apsaimniekošanas likuma 7. panta pirmās daļas 1. un 2. punktu organizē atkritumu apsaimniekošanas valsts plāna izstrādi un koordinē tā īstenošanu, kā arī sagatavo normatīvo aktu projektus atkritumu apsaimniekošanas jomā. Vienlaikus VARAM saskaņā ar likumu "Par piesārņojumu" ir atbildīgā ministrija par gaisa piesārņojuma samazināšanas mērķu sasniegšanu un atbilstošas politikas un politikas plānošanas dokumentu izstrādi noteikto mērķu sasniegšanai."